Neînțelegerile apar pentru că oamenii sunt bolnavi sufletește, dar refuză să recunoască
Toate nenorocirile care se întâmplă, toate tragediile care se întâmplă, toate greutățile care apar în familiile creștine, în grupurile creștine – între oameni, în general – se întâmplă tocmai pentru că oamenii în profunzime sunt bolnavi, nici nu-și dau seama de aceasta, nu cunosc aceasta, și fiecare vrea și se străduiește să proiecteze starea sa bolnăvicioasă asupra celorlalți, vrea și se străduiește ca ceilalți să aprobe starea lui bolnăvicioasă și părerea lui greșită.Firește, și ceilalți au starea lor mai puțin bună, și astfel se creează conflicte, se creează certuri, războaie, lupte, există neînțelegeri și, în cele din urmă, creștinii nu reușesc să conlucreze, nu reușesc să conviețuiască. Fiecare are „religia” lui, fiecare are „dumnezeul” lui, fiecare Îl „adoră” după cum crede el pe Dumnezeu, dar nu se simt în adânc frați – fiindcă lipsește iubirea despre care am vorbit –, nu sunt cu adevărat frați, nu sunt cu adevărat un singur om. Un om care provine din întâiul Adam și din cel de-al doilea Adam, Iisus Hristos. Arhimandritul Simeon Kraiopoulos, Te cunoști pe tine însuți? Viața duhovnicească și problemele psihologice, Editura Bizantină, București, 2008, p. 108
Țelul nostru este veșnicia cu Dumnezeu
Sfântul
Cuvios Sofronie Saharov de la Essex
Lumea nu cunoaște
nimic mai măreț decât chemarea de creștin. Dar cu cât țelul este mai
înalt, cu atât mai anevoioasă atingerea lui.
Suntem făuriți după
chipul lui Hristos, al Absolutului. Problema, taina vieții noastre este
trecerea de la relativ la Absolut. Dacă ființa a fost zidită de
Dumnezeu, ea nu trebuie să moară. Dumnezeu a făcut viața, nu moartea.
Țelul nostru este viața cu Hristos-Dumnezeu, nemurirea, vecinicia.După
cădere, omul s-a făcut un câmp de luptă între Dumnezeu și vrăjmașul.
Pentru Biserica Dreptslăvitoare mântuirea omului înseamnă îndumnezeirea
lui. Datori suntem să învățăm a trăi viața vecinică a lui Dumnezeu
Însuși. Ce este îndumnezeirea omului? Este a trăi așa cum a trăit
Domnul, a ne însuși gândurile și simțămintele lui Hristos, mai cu seamă
cele din ultimele clipe ale vieții Sale pământești. Un singur lucru
trebuiește: a păstra încordarea rugăciunii și a pocăinței. Moartea
atunci nu va mai fi o ruptură, ci o trecere către Împărăția pentru care
ne vom fi pregătit prin împărtășirea cu trupul și sângele lui Hristos,
prin rugăciunea și chemarea Numelui Său: „Doamne Iisuse Hristoase,
Dumnezeul nostru, miluiește pre noi și lumea Ta”. Noi nu putem purta
ideea vieții vecinice decât dacă această vecinicie a și pătruns în viața
noastră.
Arhimandritul
Sofronie Saharov, Din Viață și din Duh, Ed. Reîntregirea
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Introdu adresa de email pentru a te abona la blog și vei primi notificări prin email când vor fi publicate articole noi.