Molitfele Sfantului Vasile cel Mare
(pentru cei care patimesc de la diavol
si pentru toata neputinta, care se citesc
si in ziua Sfantului Vasile cel Mare)
Dumnezeul dumnezeilor si Domnul domnilor, facatorul cetelor celor de foc
si lucratorul puterilor celor fara de trup, mesterul celor ceresti si
al celor pamantesti, pe Care nimeni dintre oameni nu L-a vazut, nici
poate sa-L vada; de Care se teme si se cutremura toata faptura; Cel ce a
aruncat din cer pe capetenia ingerilor, care din trufie si-a incordat
grumazul oarecand si s-a lepadat de slujba sa prin neascultare, si pe
ingerii cei impreuna cu dansul potrivnici, care s-au facut diavoli, i-a
aruncat in intunericul cel adanc al iadului, fa ca blestemul acesta, ce
se face in numele Tau cel infricosator, sa fie spre ingrozirea acestui
povatuitor al vicleniei si a tuturor taberelor lui, care au cazut
impreuna cu el din lumina cea de sus, si pune-l pe fuga; si-i porunceste
lui si; diavolilor lui sa se departeze cu totul, ca sa nu faca nici o
vatamare acestui suflet pecetluit; ci acesti pecetluiti sa ia taria
puterii ca sa calce peste serpi si peste scorpii si peste toata puterea
vrajmasului. Ca se lauda si se cinsteste si de toata suflarea cu frica
se slaveste preasfant numele Tau, al Tatalui si al Fiului si al
Sfantului Duh, acum si pururea si in vecii vecilor. Amin.
Domnului sa ne rugam.
Te blestem pe tine, incepatorul rautatilor si al
hulei, capetenia impotrivirii si urzitorul vicleniei. Te blestem pe
tine, cel aruncat din lumina cea de sus si surpat pentru mandrie in
intunericul adancului. Te blestem pe tine si pe toata puterea cea cazuta
ce a urmat vointa ta. Te blestem pe tine, duh necurat, cu Dumnezeu
Savaot si cu toata oastea ingerilor lui Dumnezeu, Adonai, Eloi,
Dumnezeul cel atotputernic; iesi si te departeaza de la robul lui
Dumnezeu (N). Te blestem pe tine cu Dumnezeu, Care prin cuvant toate
le-a zidit si cu Domnul nostru Iisus Hristos, Fiul Lui cel Unul-Nascut,
Care, mai inainte de veci, in chip de negrait si fara patima, S-a nascut
dintr-insul; cu Cel ce a facut faptura vazuta si nevazuta si a zidit pe
om dupa chipul Sau si, mai inainte, prin legea firii l-a invatat
acestea si cu priveghere ingereasca 1-a pazit; cu Cel ce a inecat
pacatul cu apa de sus si a desfacut adancurile de sub cer si a pierdut
pe uriasii cei necucernici si turnul faradelegilor l-a sfaramat si
pamantul Sodomei si al Gomorei cu foc si cu pucioasa l-a ars si spre
marturie fumega fum nestins; cu Cel ce marea cu toiagul a despartit si
pe popor l-a trecut cu picioarele neudate, iar pe tiranul faraon si
oastea cea impotrivitoare lui Dumnezeu, tabara paganatatii, sub valuri
de veci a inecat-o. Te blestem cu Cel care, la plinirea vremii, din
Fecioara in chip de negrait S-a intrupat si pecetile curatiei intregi
le-a pazit; Care a binevoit sa spele prin botez intinaciunea noastra cea
veche, cu care noi prin neascultare ne spurcasem. Te blestem pe tine
cu Cel ce S-a botezat in Iordan si ne-a dat noua in apa, prin har,
chipul nestricaciunii; de Care ingerii si toate puterile ceresti s-au
mirat, vazand pe Dumnezeu cel intrupat smerindu-Se, cand Tatal cel fara
de inceput a descoperit nasterea cea fara de inceput a Fiului si cand
pogorarea Sfantului Duh a marturisit unimea Treimii. Te blestem pe tine
cu Cel ce a certat vantul si a linistit viforul marii; Care a izgonit
cetele diavolilor; Cel ce prin tina a dat vedere ochilor lipsiti de
lumina ai celui orb din nastere si a innoit zidirea cea veche a neamului
nostru si celor muti le-a dat grai; Cel ce a curatit ranile leprosilor
si pe morti din groapa i-a inviat; Cel ce pana la ingropare cu oamenii a
vorbit si iadul prin inviere l-a pradat si toata omenirea a intocmit-o
sa nu mai fie cucerita de moarte. Te blestem pe tine cu Dumnezeu
atottiitorul, Care a insufletit pe oameni si cu grai de Dumnezeu
insuflat dimpreuna cu Apostolii a lucrat si toata lumea a umplut-o de
dreapta credinta. Teme-te, fugi, pleaca, departeaza-te, diavole necurate
si spurcate, cel de sub pamant, din adanc, inselatorule, cel fara de
chip, cel vazut pentru nerusinare, nevazut pentru fatarie, oriunde esti
sau unde mergi, de esti insusi Beelzebul, sau de te arati ca cel ce
scutura, ca sarpele, sau ca fiara, sau ca aburul, sau ca fumul, ori ca
barbat, ori ca femeie, ori ca jiganie, ori ca pasare, sau vorbitor
noaptea, sau surd, sau mut, sau care infricosezi cu navalirea, sau
sfasii, sau uneltesti rele, in somn greu, sau in boala, sau in
neputinta, sau pornesti spre ras, sau aduci lacrimi de dezmierdari; ori
esti desfranat, ori rau mirositor, ori poftitor, ori facator de
desfatare, ori fermecator, ori indemnator spre dragoste necurata, ori
ghicitor in stele, ori sezi in casa, ori esti fara de rusine, ori
iubitor de vrajba, ori fara astampar; sau te schimbi cu luna, sau te
intorci dupa un oarecare timp, sau vii dimineata, sau la amiaza, sau la
miezul noptii, sau in orice vreme, sau la revarsatul zorilor, sau din
intamplare te-ai intalnit, sau de cineva esti trimis, sau ai navalit
fara de veste; sau esti din mare, sau din rau, sau din pamant, sau din
fantana, sau din daramaturi, sau din groapa; sau din balta, sau din
trestie, sau din noroaie, sau de pe uscat, sau din necuratie; sau din
lunca, sau din padure, sau din copaci, sau din pasare, sau din tunet,
sau din acoperamantul baii, sau din scaldatoare de ape, sau din mormant
idolesc; sau de unde stim, sau de unde nu stim, cunoscut ori necunoscut,
sau din vreun loc nebanuit, pieri si te departeaza, rusineaza-te de
chipul cel zidit si infrumusetat de mana lui Dumnezeu. Teme-te de
asemanarea lui Dumnezeu celui intrupat si sa nu te ascunzi in robul lui
Dumnezeu (N), ca toiag de fier si cuptor de foc si iadul si scrasnirea
dintilor te asteapta, ca rasplatire pentru neascultare. Teme-te, taci,
fugi, sa nu te intorci, nici sa te ascunzi cu vreo alta viclenie de
duhuri necurate, ci du-te in pamant fara de apa, pustiu, nelucrat, unde
om nu locuieste, ci este cercetat numai de Dumnezeu, Cel ce leaga pe
toti care vatama si uneltesc aupra chipului Sau; Cel ce in lanturi te-a
aruncat in intunericul iadului, pentru noaptea si ziua cea lunga, pe
tine diavole, ispititorul si aflatorul tuturor rautatilor. Ca mare este
frica de Dumnezeu si mare este slava Tatalui si a Fiului si a Sfantului
Duh, acum si pururea si in vecii vecilor. Amin.
Domnului sa ne rugam.
Dumnezeul cerurilor, Dumnezeul luminilor, Dumnezeul
ingerilor celor de sub taria Ta, Dumnezeul arhanghelilor celor de sub
stapanirea Ta, Dumnezeul maritelor domnii, Dumnezeul sfintilor, Tatal
Domnului nostru Iisus Hristos; Cel ce ai dezlegat sufletele cele legate
cu moartea si, prin Unul-Nascut Fiul Tau, ai luminat pe omul cel patruns
de intuneric; Cel ce ai slabit durerile noastre si toata greutatea ai
usurat-o si toata nalucirea vrajmasului de la noi ai departat-o; si Tu,
Fiule si Cuvantul lui Dumnezeu, Care, cu moartea Ta, ne-ai facut pe noi
nemuritori si ne-ai marit cu slava Ta; Cel ce, cu invierea Ta, ne-ai
daruit noua sa ne ridicam de la oameni la Dumnezeu, si ai purtat pe
crucea Ta toata sarcina pacatelor noastre; Cel ce ai luat asupra-Ti
sfaramarea noastra si ai tamaduit-o, Doamne; Care ne-ai facut noua cale
la ceruri si stricaciunea in nestricaciune ai prefacut-o, auzi-ma pe
mine, care cu dragoste si cu frica strig catre Tine, Cel de a Carui
frica se topesc muntii impreuna cu taria de sub cer; de a Carui putere
duhurile necuvantatoare ale stihiilor se cutremura, pazind hotarele lor;
de a Carui porunca focul rasplatirii nu va trece hotarele ce i s-au
pus, ci, suspinand, asteapta porunca Ta; de a Carui frica toata faptura
se chinuieste oftand cu suspinuri negraite si avand porunca sa astepte
vremea sa; de Care toata firea cea potrivnica a fugit si oastea
vrajmasului s-a domolit, diavolul a cazut, sarpele s-a calcat si
balaurul s-a strivit; prin Care neamurile ce Te-au marturisit s-au
luminat si s-au intarit in Tine, Doamne; prin Care viata s-a aratat,
nadejdea s-a intemeiat, credinta s-a intarit, Evanghelia s-a
propovaduit; prin Care omul cel pamantesc s-a innoit crezand in Tine, ca
cine este ca Tine Dumnezeu atotputernic? Pentru aceasta, Te rugam pe
Tine, Dumnezeule al parintilor si Doamne al milei, Cel ce esti mai
inainte de veci si mai presus de fire, primeste pe acesta care a venit
la Tine pentru numele Tau cel sfant si al iubitului Tau Fiu, Iisus
Hristos, si al Sfantului si preaputernicului si de viata facatorului Tau
Duh; izgoneste din sufletul lui toata neputinta, toata necredinta, tot
duhul necurat, scuturator, de sub pamant, din foc, nesuferit, poftitor,
iubitor de aur, iubitor de argint, turbat, desfranat, tot diavolul
necurat, intunecat, fara chip si fara rusine. Asa, Dumnezeule,
departeaza de la robul Tau (N) toata lucrarea diavolului, toata vraja,
toata fermecatura, slujirea idoleasca, cautarea in stele, vraja cu mort,
vraja cu pasare, patima desfatarii, iubirea trupeasca, iubirea de
argint, betia, desfranarea, nerusinarea, mania, iubirea de cearta,
neastampararea si tot cugetul viclean. Asa, Doamne, Dumnezeul nostru,
insufla intr-insul Duhul Tau cel pasnic, ca, fiind pazit de El, sa faca
roade de credinta, de fapte bune, de intelepciune, de curatie, de
infranare, de dragoste, de bunatate, de nadejde, de blandete, de
indelunga-rabdare, de ingaduinta, de smerenie, de pricepere, caci este
rob al Tau, in numele lui Iisus Hristos, crezand in Treimea cea de o
fiinta si marturisind-O impreuna cu ingerii, arhanghelii, domniile cele
marite si cu toata oastea cereasca. Pazeste impreuna cu dansul si inima
noastra, ca puternic esti, Doamne, si Tie slava inaltam, impreuna si
Unuia-Nascut Fiului Tau si Preasfantului si Bunului si de viata
Facatorului Tau Duh, acum si pururea si in vecii vecilor. Amin.
Se citesc Molitfele Sfantului Vasile de ziua sfantului ?
Sfantul Vasile cel Mare
nu a alcatuit molitfele care ii poarta numele (exorcisme) ca sa fie
citite de ziua lui, ci ca sa ajute mult celor demonizati, biruiti de
diavol. Traditia de a citi Molitfele Sfantului Vasile cel Mare in ziua
de 1 ianuarie nu este una generala in Biserica Ortodoxa, ci numai una
locala, fara justificare istorica si liturgica.
In privinta citirii Molitfelor Sfantului Vasile cel Mare in noaptea
dintre ani sau imediat dupa Sfanta Liturghie din prima zi a anului,
Sinodul Bisericii Ortodoxe Romane, in urma unei dezbateri sinodale din
data de 17 februarie 2011, a hotarat: "Episcopii chiriarhi vor adresa
clerului indrumarea pastorala si duhovniceasca de a respecta randuiala
citirii Molitfelor Sfantului Vasile cel Mare in zile de post, in cazuri
individuale si, dupa caz, in legatura cu Taina Sfantului Maslu, atunci
cand bolnavul solicita, aceasta randuiala trebuind sa fie insotita de
post si spovedanie, atat din partea clericilor, cat si a credinciosilor.
Citirea Molitfelor Sfantului Vasile cel Mare in noaptea trecerii dintre
ani este o practica regionala, intalnita mai ales in sudul tarii,
neaprobata de Sfantul Sinod, inexistenta in alte zone ale tarii si, mai
ales, in practica altor Biserici Ortodoxe surori."
Precum bine se stie, aceste rugaciuni intocmite de Sfantul Vasile cel
Mare sunt o serie de blesteme adresate diavolului care poseda un suflet
si il chinuie in mod vizibil. Pentru aceasta, aceaste rugaciuni se cade
a fi rostite de preot numai persoanelor demonizate, cel mult in
prezenta rudelor si a prietenilor impreuna-rugatori.
Mai mult, pregatirea pentru aceste rugaciuni trebuie sa fie una
serioasa, atat din partea preotului rugator, precum si din partea celor
de fata (demonizatul, daca este cu putinta, si insotitorii acestuia).
Astfel, pentru a lua parte la aceste molitfe, fiecare este dator sa
posteasca aspru macar o zi (post negru, daca este cu putinta), sa se
spovedeasca si sa se impartaseasca.
In aceasta zi a anului, cand calendarul Bisericii Ortodoxe ne spune
ca nu se posteste, este oarecum greu ca toti participantii la aceste
rugaciuni sa se pregateasca dupa cuviinta. Deoarece intre 25 decembrie
si 5 ianuarie nu se posteste si nu se fac metanii, fiind o perioada de
mare bucurie, aceste zile nu sunt potrivite pentru savarsirea
molitfelor. Desi se poate posti, cu binecuvantarea duhovnicului, se cade
insa a nu iesi de sub ascultarea ierarhului zonei, care este cel mai in
masura sa se pronunte in asemenea cazuri speciale.
Pentru ca multi preoti citesc fara de randuiala aceste molitfe, adica
fara pregatirea necesara si fara binecuvantare din partea duhovnicului
lor, asupra lor si a familiilor lor se rasfrang multe efecte negative
ale acestei practici, fara a intelege de multe ori cauza.
Daca luam aminte la continutul rugaciunilor Sfantului Vasile cel
Mare, precum si la ale Sfantului Ioan Gura de Aur (molitfele), vom
observa cu usurinta atacarea directa a diavolului, prin blesteme si
juraminte. In aceste rugaciuni nu se fac cereri de izbavire de patimi
precum mandria, desfranarea, mania si altele asemenea.
A citi aceste rugaciuni credinciosilor de rand, care nu sunt
demonizati, pare a fi un lucru de neinteles. Trebuie stiut faptul ca, a
fi stapanit de o patima, nu este totuna cu a fi demonizat (indracit),
drept pentru care, a porunci diavolului sa iasa din niste oameni in care
el nu este salasluit, nu este mai de folos decat rugaciunea, postirea
si spovedirea deasa a celor in cauza. Astfel, oricate patimi ar avea cei
ce alearga dupa aceste molitfe, ei trebuie sa stie ca nu sunt
demonizati, atata timp cat au mintea intreaga si nu simt in ei prezenta
fizica a diavolului.
Pentru cele de mai sus, consider ca Molitfele Sfantului Vasile cel
Mare trebuie citite numai in cazuri individuale de indracire, iar nu
pentru tot poporul. Pregatirea speciala a preotului si a celor ce
participa la aceste rugaciuni este marturisita de multi dintre marii
parinti ai Bisericii Ortodoxe, iar rostirea lor fara aceasta pregatire o
vad a fi periculoasa, atat pentru preot, cat si pentru cei prezenti.Este de mare trebuinta pentru credinciosi sa inteleaga faptul ca postul,
rugaciunea, Spovedania deasa, participarea activa la Sfanta Liturghie
si impartasirea cu Sfintele Taine sunt cele mai puternice arme impotriva
diavolului, iar nu citirea nepotrivita a Molitfelor Sfantului Vasile
cel Mare. Astfel, aceste molitfe trebuie citite numai persoanelor
demonizate, ele nefiind nici atunci formule magice, eficiente fara o
autentica traire crestineasca din partea celui demonizat sau a rudelor
sale.https://www.crestinortodox.ro/liturgica/viata-liturgica/se-citesc-molitfele-sfantului-vasile-ziua-sfantului-128036.html
Te rog ia cu Tine problemele, grijile și neliniștile mele din anul care a trecut.
Îți încredințez Ție anul ce vine.
Ajută-mă să iert lucrurile care mi-au provocat durere și care m-ar ține legat. Ajută-mă să o iau de la capăt acolo unde este nevoie.
Te rog, binecuvântează-mi drumul și luminează-mi mintea.
Te rog binecuvântează fiecare persoană și situație pe care o voi întâlni.
Fă-mă omul care ai dori să fiu, ca să fac ceea ce ai dori Tu să fac.
Te rog intră în inima mea și îndepărtează toată disperarea, mânia, frica și durerea.
Înnoiește-mi sufletul și eliberează-mi spiritul.
Ție îți mulțumesc Doamne pentru iubire și lumină.
Amin!”
Rugaciunea lui Emil Cioran, la trecerea dintre ani.