sâmbătă, 25 decembrie 2021

Purificarea corpului fizic

 Sfaturi vindecatoare de la cel ce a fost marele spirit Valeriu Popa

1. Frica micsoreaza diametrul vaselor de sange, ca urmare a unei varsari excesive de adrenalina in sange. Acest fapt duce la o subalimentare a tuturor organelor, ceea ce cauzeza boli organice, cum ar fi boala coronariana (ischemia), hepatita, impotenta si frigiditatea sexuala, boli de piele, nevroze si psihoze.

2. Dragostea are o mare putere de vindecare fizica, mentala, emotionala si spirituala. Placerea de a barfi, minti si rani alti oameni provoaca efecte karmice devastatoare pentru sufletul care critica. El se condamna singur sa traiasca in inchisoarea nelinistii interioare.

3. Gandirea noastra dispune de cea mai puternica forta creatoare din intregul univers. Gandul este cel care aduce pacea si linistea in sufletul nostru. Gandul este cel care atrage binele sau raul in existenta noastra. Toate gandurile emise plutesc in aer ca niste mine amenintatoare pentru a lovi pe cel ce le-a produs. O gandire sau o actiune negativa este resimtita dureros de mii de organisme. De aceea exista o lege a naturii si a stiintei conform careia raul pricinuit altora ne face rau si noua insine. De aceea straduinta de a ierta dusmanii si de a indrepta spre ei numai ganduri de pace si iubire constituie un act protector pentru noi.

4. Potrivit legii bumerangului, tot ceea ce emitem in atmosfera, din punct de vedere vibratoriu: ganduri, vorbe, dorinte, fapte, sentimente etc. se intorc la noi producand efecte perturbatoare in campul nostru energetic. De aceea nimeni nu poate face rau altuia fara sa plateasca. De aceea oricand aveti ganduri negative despre o persoana sa va rugati in permanenta pentru sanatatea ei. Cand ne gandim la cineva se creeaza instantaneu o punte energetica intre noi si omul la care ne gandim. De aceea, orice gand rau reprezinta un atac energetic care aduce un prejudiciu omului respectiv. Astfel ne atacam si ne omoram unul pe altul in mod inconstient, de multe ori fara sa ne dam seama de acest lucru. Orice expresie dura, afirmata pe un ton categoric poate provoca un rau atat siesi cat si unui alt om.

5. Imaginatia are puterea de a crea realitatea. Campul energetic al parintilor incepe sa distruga campul energetic al copilului si acesta se va naste bolnavicios, fricos, obsedat.

6. Supararea este una din cele mai raspandite incalcari ale legilor universului, care poate determina diferite neplaceri in viata, atat a celui pe care te superi, cat si in propria ta viata. Supararea copilului pe parintii sai, a parintilor pe copii creeaza ruperea si deformarea celor mai fine structuri energetice, cu consecinte din cele mai grave. Femeia trebuie sa fie linistita si rabdatoare si nu trebuie sa se supere sau sa traiasca sentimente negative. Ea trebuie sa accepte cu seninatate realitatea, asa cum este si sa nu admita parerile de rau in legatura cu trecutul sau sa grabeasca viitorul.

7. Egoismul, cruzimea inchid canalele energetice de legatura cu Dumnezeu si omul respectiv nu mai primeste energia necesara intretinerii vietii. In aceasta situatie el este nevoit sa ia energia de la alti oameni, devenind vampir energetic. Acest lucru distruge sistemul de protectie al corpului. Egoismul si interesul personal ne izoleaza de restul oamenilor si acest simt al separarii ii face pe oameni insensibili la nevoile altora. O persoana egoista manifesta un atasament excesiv pentru ea insasi, este o plaga sociala. Egoistii au foarte putini prieteni. Cateva cunostinte si relatii superficiale le umplu viata. Contactele cu ceilalti sunt limitate. Prin felul de a gandi se inchid in lumea lor stramta. Prin gandurile voastre puteti sa schimbati un egoist facandu-l generos. Sa se emita spre el numai vibratii de generozitate si bunavionta.

8. Dispretul fata de noi si profunda nemultumire fata de sine constituie o agresiune fata de Dumnezeu. Dispretul si blamarea omoara inainte de toate iubirea fata de un alt om. Orice ticalosie ar comite un om impotriva noastra noi nu avem dreptul sa respingem iubirea fata de el.

9. Barbatul care dispretuieste femeia se degradeaza spiritual, incepe sa sufere de diferite boli si imbatraneste mai repede ca de obicei. Trebuie sa va schimbati atitudinea fata de femei si fata de situatiile legate de ele.

10. Trufia si dispretul fata de oameni genereaza lipsa dorintei de a trai, sentimentul pierderii sensului vietii. Ancorarea de intelepciune da nastere dispretului. Acesta incepe de la cap. De aceea se blocheza biocampul in regiunea capului. In curand dispretul se intoarce impotriva propriei persoane. De aceea, se deterioreaza campul in jurul rinichilor si apare distrugerea acestora.

11. Ura este o forta care te leaga de persoana pe care o urasti.

12. Cand cineva te jigneste nu te razbuna pe el, nu-l uri si nu te supara pe el intrucat aceasta jignire este un dar de la Dumnezeu. Daca n-o accepti urmeaza ca purificarea sufletului sa se infaptuieasca prin boli si nenorociri, iar daca nu esti pregatit nici pentru aceasta ea vine prin moarte Aceasta forma de purificare ne este data prin intermediul celor apropiati, de aceea in masura in care reusim sa-i iertam, in aceeasi masura sunt posibile schimbari interioare de profunzime.

13. Se cuvine sa iertam nu numai in gand ci si cu sufletul. Cel mai mult ne leaga de trecut supararile neiertate.

14. Iertand un om care ne-a jignit sau ne-a suparat ne putem vindeca de o boala grava. Roaga-te in permanenta ca toti cei din jurul tau sa fie fericiti, sanatosi si intreaga lume sa fie binecuvantata. Aceasta rugaciune va iradia atat de multa iubire catre intreaga lume incat iubirea se va intoarce la tine din belsug.

15. Cum daruiesti asa primesti. Razbunandu-te te faci egal cu adversarul. Iertandu-l te arati superior. Iertand ne eliberam pentru a ne putea inalta. Sa fim constienti ca iertand ii eliberam pe cei care ne-au gresit, deci iertand oferim libertate. Sa alegi calea iertarii, pentru ca numai ea desface rana inclestata in timp. Ca de nu iertati voi, nici Tatal vostru nu va va ierta voua greselile.

16. Dependenta naste frica, indoiala, depresia si supararea. Nu cautati plata, nici lauda si nici o rasplata, orice ati face. Savarsind ceva bun noi pretindem imediat recompensa. Aceste dorinte aduc ca rezultat suferinta. Cu cat veti intensifica dorintele omenesti cu atat va creste nivelul de agresivitate si se va intari programul de autodistrugere.

17. Orice dorinta cand se agata de tine devine stapanul tau.

18. Cand esti manios, mania devine stapanul tau, te acapareaza complet. Astfel mania ta, in aceasta stare, va face lucruri pe care mai tarziu le vei regreta.

19. Dependenta naste agresivitatea. Iar agresivitatea produce boala. Boala purifica sufletul omului si ii fortifica sistemul imunitar. Dependenta de dorinte, frica, depresia si supararea atrag gelozia. Cu cat este mai puternica dependenta de persoana iubita, cu atat mai numeroase sunt pretentiile noastre fata de ea. Cearta, mania, nerabdarea emit in tacere o mare forta distructiva. Numai prin iubire poate seca izvorul rautatilor.

20. Sa nu vorbiti despre nenorocirile traite pentru ca ele pot prelungi durata lor. Cand nu vorbim cuiva despre problemele noastre noi ne indepartam de ele. Indepartarea de ele este primul pas pentru depasirea acestora. Esential este cand vorbiti despre problemele si emotiile dvs. sa nu cautati mila sau compatimiri.

21. Țânțarii si furnicile apar cand este prezenta trufia. Cand tantarul va inteapa este o umilinta pentru dvs. El este de mii de ori mai mic decat dvs. si reuseste sa va intepe simtitor. In aceasta situatie daca nu va enervati trufia descreste. Deci țânțarii ne pot ajuta la ameliorarea destinului si micsorarea trufiei.

22. Daca aveti o mare suparare sau tristete incercati sa nu aduceti sentimente acasa. Iesiti in strada - cu deosebire in locurile inverzite - si plimbati-va. Nu faceti din casa dvs. o groapa de gunoi energetic. Daca locuiti de cativa ani si ati saturat spatiul cu regrete, suparari si spaime, amintiti-va momentele in care v-ati certat si suparat, asezati-va in acel loc, iertati, anulati agresivitatea fata de iubire, rugati-va.

23. Daca vorbim la telefonul mobil in primele 30 de secunde energia organismului blocheaza influentele negative, ulterior incepe sa cedeze lent. O convorbire telefonica ce dureaza mai mult de un minut se poate rasfrange negativ asupra sanatatii. De altfel, oricat ar parea de straniu, cel mai puternic patimeste nu zona capului, ci zona sistemului genito-urinara. Dupa o convorbire de trei minute are loc deformarea campului energetic in zona capului, in zona sternului (adica are loc slabirea sistemului imunitar) si, de asemenea, in zona primei chakre. O convorbire telefonica care depaseste un minut este de nedorit.

24. Mancatul este un serviciu divin si, ca atare, nu trebuie sa se desfasoare intr-o atmosfera apasatoare. Mancarea ne poate da energii superioare daca este binecuvantata de Dumnezeu si este gatita cu devotament spiritual. Cea mai buna mancare, cel mai sanatos meniu natural, se transforma in otrava in corpul dvs. daca atmosfera in care gatiti (gandurile si sentimentele) si mancati este tensionata.

25. Munca nu trebuie sa ne omoare, ci sa ne dezvolte. Inseamna ca supraincarcarile nu trebuie sa fie permanente si in fiecare ocupatie sa gasim placerea. Daca nu exista placere, orice activitate se poate transforma intr-o suprasolicitare si va dauna sanatatii.

26. Daca un om fura si inseala pe altii o viata intreaga, el va fi pedepsit sa suporte si pagubele pe care le-a facut altora. In concluzie, cel care a facut bine va recolta binele, iar cel care a facut un rau fizic sau spiritual va recolta raul fizic sau spiritual.

27. Atasamentul inseamna alipirea sufletului de ceva sau cineva (parinti, persoana iubita, copii, profesie, obiecte, daruri etc). Atasamentul fata de cele pamantesti produce un urias rau lucrului de care ne atasam, in acelas timp sufera si cel ce se ataseaza. Daca omul se ataseaza sufleteste de: hrana, placeri sexuale, casa, avere, bani etc. sufletul lui este cuprins de lacomie, de ura si frustare. In aceasta situatie el trebuie sa piarda toate bunurile pentru a-si purifica sufletul. Omul stie foarte bine ca nu va lua nimic cu sine in mormant. Cu cat suntem mai atasati de stabilitate cu atat mai greu suportam schimbarile vremii si suntem mai bolnaviciosi. Atasamentul fata de dorinte duce la destramarea relatiilor familiare si a acelora din afara familiei.

28. In dragostea omeneasca trebuie intotdeauna sa existe o detasare de omul iubit. Cu cat aveti mai multe pretentii, iritari si nemultumiri fata de omul apropiat cu atat mai mult creste dependenta de el. Dependenta de valorile umane ne va omori incetul cu incetul si spiritul si sufletul.

29. Cand casatoria este bazata numai pe sentimente sexuale, ea nu poate fi indelungata. Cand sentimentele slabesc intervine inselarea, iar casnicia se destrama.

30. Familiile care sunt intemeiate in primul rand pe prietenie si respect sunt fericite si dureaza mult. Un sot trebuie sa evite sa o transforme pe sotie intr-o copie fidela a sa. Fiecare om are personalitatea lui proprie si astfel de tentative sunt impotriva firii, ducand in timp la destramarea cuplului. Nu-l considerati pe celalalt ca fiind un obiect destinat sa va serveasca, ci ca pe o fiinta divina, cu individualitate si cerinte proprii.

31. Casatoria trebuie studiata intai cu ochiul, apoi cu microscopul si in sfarsit cu telescopul. Cu cat ne concentram launtric asupra vietii imbatranim si ne despartim repede de viata.

32. Gelozia de regula provoaca scaderea vederii, auzului, scleroza in placi, traumatismele capului, diabet, inflamatii articulare. Daca gelozia este grevata de trufie, atunci este de doua ori mai periculoasa.

33. Femeia geloasa si suparacioasa ataca in plan subtil partenerul sau. In aceasta situatie sotul fie se va imbolnavi in permanenta, fie va deveni alcoolic, fie va divorta. Daca sunteti gelos si va amplificati sentimentele agresive de profunzime, atunci puteti avea probleme cu orice animal, veti putea avea si alergie si boli contactate de la ele. De asemenea, veti putea deveni obiectul agresiunii din partea animalelor.

34. Este mai bine sa plangeti decat sa urati. Daca n-ati reusit sa va invingeti pe dvs. insiva, agresiunea se acumuleaza in mod inevitabil. Atunci cand plingeti agresiunea aparuta se distruge.

35. Adevarata cauza a narcomaniei si alcoolismului este un nivel scazut de iubire,in special de iubire de sine. Aceasta apare din cauza unor puternice frustari, a reprimarii dragostei fata de oameni. Omul trebuie sa inceteze sa mai poarte suparare pe lumea din jur, sa intre in armonie cu ea.

36. Nimeni nu poate strange bani daca-i dispretuieste. Zgarcenia si economia aduc boala si dezastre.

POSTUL – MIRACOLUL DIVIN

Tipuri de post:
Post cu sucuri verzi
Post numai cu fructe
Post numai cu cruditati (raw vegan)
Post intermitent(se mananca o data pe zi intre orele 1pm - 6pm)
Post doar cu apa
Post uscat nu se mananca si bea nimic timp de 24 de ore (nu ne atingem deloc de apa, nici macar spalat pe maini sau dus). Este un post foarte agresiv, il recomand numai celor avansati, care deja au experiente cu postul de 7 zile +. 1 zi de post uscat e echivalentul a 3 zile de post cu apa.
Daca am ales postul cu lichide, micul dejun consta în 2 pahare de apa pe stomacul gol și un pahar de ceai combinat din cele 4 plante mai jos menționate.
Din experienta proprie, dupa ce am testat diferitele tipuri de apa, am observat ca cea de izvor da randamentul cel mai bun, fiind asimilata foarte bine. Apa este electrica prin compozitia ei plina de minerale, fiind o sursa buna de energie. Din pacate, singura la care avem acces este cea imbuteliata la bidon de plastic, dar sunt cateva companii pe piata care sunt chiar bune cum este Bucovina sau Eska(Canada).
Cantitatea de apa care trebuie consumata este intre 3-4 litri, incluzand ceaiurile.
De preferat este sa incepem cu o zi si sa urcam treptat, la 3 zile, respectiv 7 in primul an. Ideal este sa ne facem un obicei prin a posti o zi/saptamana ca sa ne invatam cu efectele lui, cum faceau bunicii nostri. Si sa incercam in acelasi timp postul intermitent.
Apoi in anii urmatori putem merge pe 14, 21, 30, 40 etc. zile dupa ce capatam antrenament, postul intermitent fiind deja un obicei.
Nu e recomandat postul lung din prima, o veti face pe propria raspundere, tot ce cititi aici sunt din experiente proprii si nu ofer nici o formula magica de vindecare, nu imi asum nici o responsabilitate pentru experientele fiecaruia, documentati-va bine inainte sa luati decizia aceasta, fiecare facand-o pe propria raspundere.
Prin post, cautam sa facem o curatare intracelulara, adresand fiecare celula in parte, incepand cu colonul si continuand cu fiecare organ in parte.
Cel mai reusit post este la schimbarea de anotimp.
Prin post, ne reinoim celulele si ne readucem inapoi energia vitala pierduta/compromisa din cauza mucusului si mancarii acide care a provocat initial boala, care blocheaza circulatia corecta a oxigenului. Pentru a avea mereu energie constanta, trebuie sa ne asiguram ca mineralele sunt in balanta si in abundenta,ele fiind rezervoare de energie, gasindu-se numai in plante care le extrag din sol.

Simptome de curatare/detox din timpul postului care sunt perfect normale si temporare: Nu poti dormi usor / simti corpul rece / simptome de raceala/ culoarea limbii schimbate/ mancarimi ale pielii / dureri / schimbari in forma transitului intestinal / energie joasa / eruptii / presiune scazuta / eliminari de mucus.

Plante importante(CEAIUL PRINCIPAL):
Radacina de brusture – Bogat in fier, curata ficatul si sistemul limfatic, ajuta la eliminarea toxinelor prin piele si ajuta la filtrarea impuritatilor prin sange. Energizeaza tot corpul
Daca iei semintele plantei si le rasnesti se poate prepara ca un unguent si aplicat pe o rana care nu vrea sa se inchida, ea o va inchide imediat.
Radacina de papadie – Bogat in calciu, curata rinichii, vezica biliara si sangele, disolva pietrele la rinichi, ajuta la diabet si la probleme urinare
Radacina de macris(dragavei sau stevia creata) – Bogat in fier, foarte puternic impotriva anemii, da multa energie.
Fortificator al ficatului, ajuta sistemul nervos prin capacitatea de transport al oxigenului la creier. Curata sistemul limfatic, intareste splina si curata sangele, buna impotriva scorbutului si bacteriilor care provoaca cariile dentare.
Frunzele mancate crude sau fierte ofera o explozie de energie de asemeni.
Semintele de armurariu – cel mai puternic regenator al ficatului, regenator de celule, elimina pietrele biliare, gazele, sustine splina si rinichii, protejeaza organismul impotriva substantelor toxice nocive.
Mod de preparare:
De preferat un vas de ceramica sau inox (stainless steel) cu capac.
Se amesteca 60 grame din cele 3 radacini mai sus mentionate si 10-15 grame de seminte armurariu rasnit, iar peste ele se adauga 2 litri de apa.
Se aduce apa la clocot si apoi se lasa la foc mic intre 30 min - o ora, in functie de cat de concentrat il doriti. Amestecul astfel obtinut, se lasa la racit o ora sau mai mult, lasand toate mineralele sa fie extrase, si apoi se strecoara. Radacinile ramase mai pot fi refolosite inca o data.

Daca postul cu apa vi se pare greu de tinut, va recomand post doar cu fructe ales din ghidul alcalin sau post cu mancare cruda.

Asigurati-va ca fructele au toate samburi, daca nu, ele sunt acide pentru corp si fac mai rau decat bine.

Durata: minim 7-14 zile.
Alte plante importante care merg folosite in rotatie cu cele de sus:
Crusin – Bogat in fier, cauzeaza contractii ale muschilor intestinali care ajuta la miscarea scaunului si eliminare stimuland secretiile ficatului si ale pancreasului, e o planta formidabila pentru cei constipati Reface membrana colonului. Fiind un diuretic puternic, se foloseste pentru o perioada de 7 zile si apoi se face o pauza. Asigurati-va ca sunteti acasa cand il folositi, veti merge la toaleta repetat.

Modul de preparare: 60 grame la un litru de apa, se aduce apa in clocot, apoi foc mic 30 min, alte 30 minute la racit si se strecoara. Preferat de consumat pe stomacul gol.
Fructul de soc – Foarte bogat in fier, ajuta la eliminarea mucusului din partea de sus a sistemului respirator si din plamani, creste eliminarile prin urinarea mai deasa si prin transpiratie. Prepararea lui va fi postata separat in siropul de soc de pe facebook.
Urzica foarte bogata si ea in fier, ajuta la curatarea rinichilor.
Plante acide:
tatanaeasa gentiana menta echinacea aloe vera

"Vulpile au vizuini şi păsările cerului cuiburi; Fiul Omului însă nu are unde să-Şi plece capul. Un altul dintre ucenici I-a zis: Doamne, dă-mi voie întâi să mă duc şi să îngrop pe tatăl meu. Iar Iisus i-a zis: Vino după Mine şi lasă morţii să-şi îngroape mortii lor."

 CRĂCIUNUL adică NAȘTEREA LUI HRISTOS Iisus Hristos s-a născut pe 25 decembrie! Nu e o convenție, nu e o invenție, sunt fapte reale. Știm asta din Tradiția sfântă și revelată a Bisericii. Știm asta de la Sfinții Părinți. Sfântul Ioan Gură de Aur argumentează asta intr-una din omiliile sale la Nașterea Domnului, cu date clare din Sfânta Scriptură. Nu este greu de înțeles: Maica Domnului a născut la 9 luni de la zămislire care a fost la Bunavestire, pe 25 martie. Știm că a fost pe 25 martie pentru că Fecioara Maria a fost vizitată de Elisabeta imediat după această Bună Vestire și știm că in acel moment Sfânta Elisabeta avea in pântece pe Sfântul Ioan Botezătorul zămislit de 6 luni, iar zămislirea lui se făcuse imediat după vedenia pe care o avusese Zaharia in Altar (Sfânta Sfintelor) in Templu unde intra arhiereul o dată pe an la sărbătoarea corturilor care este la sfârșitul lunii septembrie (aprox. echiv. 25 septembrie). Deci Nașterea lui Hristos a fost pe 25 decembrie, data fiind deductibilă din informațiile prezente in Sfânta Scriptură. Deci nu e o conspirație catolică, nici masonică, nici ecumenistă. Este conspirația lui Dumnezeu de a se naște din Fecioară spre mântuirea oamenilor și a Universului intreg. Nască-se Hristos și in inimile noastre reci, întunecate și peșteroase! Sărbători cu pace și bucurie alături de cei dragi!

🕊𝑨ş𝒂 𝒂 𝒊𝒖𝒃𝒊𝒕 𝑫𝒖𝒎𝒏𝒆𝒛𝒆𝒖 𝒍𝒖𝒎𝒆𝒂, î𝒏𝒄â𝒕 𝒑𝒆 𝑼𝒏𝒊𝒄𝒖𝒍 𝑺ă𝒖 𝑭𝒊𝒖, 𝑫𝒐𝒎𝒏𝒖𝒍 𝒏𝒐𝒔𝒕𝒓𝒖 𝑰𝒊𝒔𝒖𝒔 𝑯𝒓𝒊𝒔𝒕𝒐𝒔, 𝑳-𝒂 𝒕𝒓𝒊𝒎𝒊𝒔 𝒔ă 𝒎â𝒏𝒕𝒖𝒊𝒂𝒔𝒄ă 𝒅𝒆 𝒑ă𝒄𝒂𝒕𝒆 𝒍𝒖𝒎𝒆𝒂

Nu căutați bucuria Crăciunului acolo unde nu exista Hristos

 "Nu căutați bucuria Crăciunului acolo unde nu exista Hristos. Dacă nu ai ochii înlăcrimați la auzul vestirii Nașterii Mântuitorului, aceea nu este colindă, e un cântec oarecare, o lălăiala care ia Crăciunul ca pretext de câştigat lesne nişte bănuţi. Avem, probabil, cele mai frumoase ‎colinde din lume. Să le cultivăm aşa cum se cuvine! În sensul acesta, Biserica şi Familia Creștină sunt ultimele bastioane ale Tradiției. Iar Tradiția trebuie păstrată cu sfințenie, pentru că ea dă sens acestui neam creștin! Naşterea Domnului este începutul mântuirii noastre, dar și piatra de sminteală pentru cei şovăielnici. Cum să crezi că plăpândul Prunc din iesle este Făcătorul cerului și al pământului? Cum să accepți că Cel care l-a creat pe om se lasă batjocorit de el? Cum să pricepi nemărginirea învelită în carne și pe Stăpânul timpului închis in vremelnicie? De la iudei și elini până la liber-cugetătorii lumii noastre, Întruparea Domnului a fost mereu un hotar greu de trecut. E lucru de mirare cum poporul nostru a înţeles-o pe deplin și a prins-o în toate colindele. Luminat de Duhul, neamul acesta românesc s-a dumirit dintru inceput că Întruparea Logosului e aidoma nespusei Lui smerenii. Și poate fi înțeleasă doar de cei smeriţi …”


 Explicare superbă a icoanei Naşterii Domnului ♦️ 

 I. 1. RAZA - arătare a Sfintei Treimi Raza unică ce coboară din semicercul aflat în partea superioară a icoanei semnifică Firea cea Una a lui Dumnezeu, dar care ieşind din stea se împarte în trei pentru a desemna participarea Celor Trei Persoane la iconomia mântuirii. Reprezentarea iconografică a steleisugerează faptul că aceasta este mai presus de un simplu fenomen cosmic, ea fiind trimisă de către Dumnezeu să vestească magilor Naşterea cea mai presus de fire a unui Împărat Ceresc şi totodată să-i călăuzească spre locul unde s-a petrecut minunea. I. 2. MUNTELE AUSTER sugerează o lume neprimitoare, ostilă, lumea de după căderea în păcat a protopărinţilor Adam şi Eva și a tuturor urmaşilor lor. Stâncile ascuţite, ilustrate asemenea unor trepte, par a se uni cu cerul, indicând astfel, atât mişcarea de pogorâre a lui Dumnezeu la om, cât şi urcarea omului la Dumnezeu, ambele, posibile odată cu momentul Întrupării Celei de-a Doua Persoane a Sfintei Treimi. Întreg pământul pare a tresălta de bucurie. „Întreg a fost între cei de jos, iar de cei de sus nicicum nu S-a depărtat Cuvântul cel necuprins; că pogorârea lui Dumnezeu n-a fost cu mutare din loc, precum nici nașterea din Fecioară primitoare de Dumnezeu..." (Acatistul Buneivestiri, Icos 8 ) „Cerul şi pământul astăzi s-au împreunat; născându-se Hristos, astăzi Dumnezeu pe pământ a venit şi omul la cer s-a suit." (Vecernia Praznicului, Litie, glas 1) „Toată firea îngerească s-a minunat de lucrul cel mare al Întrupării Tale; că pe Cel neapropiat, ca Dumnezeu, L-a văzut om apropiat tuturor..." (Acatistul Buneivestiri, Condac 9) I. 3. ÎNGERII sunt reprezentaţi în dubla lor lucrare: doxologia şi vestirea. Unii (în general grupul din partea stângă) se îndreaptă către Izvorul de Lumină aducând laudă neîncetată lui Dumnezeu. Îngerul din dreapta se apleacă spre păstori, vestindu-le acestora Naşterea Împăratului lui Israel. Prezenţa îngerilor mărturiseşte despre dumnezeirea Pruncului. II. 1. PUNCUL HRISTOS este reprezentat fie dormind, fie treaz, privind către Maica Sa. Scutecele în care este înfăşat au forma unor fâşii înguste asemenea giulgiurilor de înmormântare, braţele Sale se încrucişează pe piept în chipul Crucii, iar ieslea în care este aşezat Pruncul are aspectul unui altar - mormânt. Toate acestea prefigurează Moartea şi Pogorârea lui Hristos la iad. Dar „Lumina străluceşte în întuneric, iar întunericul n-a biruit-o." (Ioan 1, 5) Pentru că Hristos va învia din morți ca un Dumnezeu atotputernic. II. 2. MAICA DOMNULUI este înfăţişată stând lângă Prunc, în faţa ieslei, pe jumătate rezemată pe un pat de felul celor purtate de evrei în călătoriile lor. El are culoarea roşie, fiind ilustrat asemenea unui pat împărătesc, pentru a sugera astfel cinstea ce i se cuvine Maicii lui Dumnezeu. Prin această poziție a Maicii Domnului este afirmat iconografic adevărul Naşterii suprafireşti (din Fecioară, fără dureri) a Mântuitorului Hristos, fapt care subliniază, de asemenea, dumnezeirea Pruncului. Cele trei stele aşezate pe cap şi umeri simbolizează fecioria Maicii Domnului dinaintea, din timpul şi de după Naşterea lui Hristos (pururea-fecioria). Expresia chipului ei este una meditativă având privirea îngândurată - atitudine gravă ce anticipează suferinţele pe care le va îndura ca Maică a Celui ce avea să pătimească moarte pe Cruce pentru mântuirea lumii. „Iar Maria păstra toate aceste cuvinte punându-le în inima sa." (Luca 2, 19). Maica Domnului a fost cel mai înălţător dar pe care omenirea a fost vreodată în stare să-l aducă lui Dumnezeu. „Ce vom aduce ţie, Hristoase? Că te-ai arătat pe pământ ca un om, pentru noi. Fiecare din făpturile cele zidite de Tine, mulţumire aduce Ţie: îngerii cântarea, cerurile steaua, magii darurile, păstorii minunea, pământul peştera, pustiul ieslea, iar noi pe Maica Fecioară, Dumnezeule, Cel ce eşti mai înainte de veci, miluieşte-ne pe noi." (Mineiul pe luna decembrie)

II. 3. PEŞTERA (Ieslea) Deschizătura întunecoasă a peşterii în mijlocul stâncilor ascuţite închipuie cosmosul căzut, lumea copleşită de păcat prin căderea omului, precum şi iadul, străfundurile întunericului, pe care doar El, Soarele Dreptăţii, le risipeşte odată cu Naşterea Sa. Peştera şi ieslea sunt dovezi ale profundei smerenii a Mântuitorului Hristos. II. 4. BOUL ŞI ASINUL - prezenţa lor alături de Prunc (inspirată din evanghelia apocrifă a lui Matei, cap. XIV) sugerează, în acelaşi timp, împlinirea unei proorocii a profetului Isaia: „Boul îşi cunoaşte stăpânul şi măgarul ieslea Domnului său, dar Israel nu mă cunoaşte, poporul meu nu mă pricepe." (Isaia 1, 3) Prezenţa animalelor trimite, de asemenea, şi către simbolismul viţelului de sacrificiu şi al asinului Împăratului Care intră în Ierusalim. II. 5. PĂSTORII sunt înfăţişaţi ascultând mesajul îngerilor. Adesea, unul dintre ei cântă din fluier adăugând, astfel, arta omenească a cântării la corul îngerilor. Ei primesc cei dintâi vestea minunatei Naşteri în mijlocul activităţilor zilnice, fiind, paradoxal, prin simplitatea lor, mai apropiaţi de lumea cerească. Păstorii reprezintă primii fii ai lui Israel (poporul ales de Dumnezeu), care I se închină Pruncului, ei simbolizând începutul Bisericii evreilor, iar magii începutul Bisericii neamurilor. II. 6. MAGII sunt reprezentaţi fie pe cai, în drum spre locul Naşterii indicat de stea, fie aducând Pruncului întreitul dar - aur, tămâie şi smirnă -, preînchipuindu-le pe femeile purtătoare de mir, venite la mormânt în dimineaţa de Paşti: ◦ aur - ca pentru Împăratul veacurilor; ◦ tămâie - ca celui ce este Dumnezeu al Universului; ◦ smirnă - ca unuia ce a murit. „Prin darul mirului, ei închipuie starea Ta muritoare, prin aur măreţia Ta împărătească, iar prin tămâie, dumnezeirea Ta întreagă." (Utrenia Nașterii Domnului, cântarea a V-a, glas VI) Magii sunt înfăţişaţi sub chipul a trei oameni având vârste diferite, acest fapt dovedind că Revelaţia este dată oamenilor indiferent de vârsta lor fizică, dar pe măsura nivelului lor duhovnicesc şi a puterii lor de cuprindere a tainelor dumnezeieşti. Magii reprezintă neamurile păgâne aflate înafara poporului ales. Deşi sunt oameni învăţaţi, ei au, totuşi, de străbătut o cale mai lungă spre cunoaşterea Dumnezeului celui Adevărat. Prezenţa lor dovedeşte faptul că Biserica primeşte şi sfinţeşte ştiinţa omenească în măsura în care aceasta conduce către adevărul de credinţă, către cunoaşterea lui Dumnezeu. III. 1. DREPTUL IOSIF apare într-un colţ (stânga sau dreapta, în josul icoanei), aşezat deoparte de Preasfânta Fecioară Maria, detaliu iconografic menit să evidenţieze adevărul scripturistic şi învăţătura Bisericii potrivit căreia Hristos S-a născut din Fecioară, Iosif nefiind tatăl Pruncului. Înfăţişarea sa trebuie să sugereze un om înaintat în vârstă (Tradiţia spune că avea 84 de ani). Este reprezentat cu aureolă, aflându-se între drepţii lui Dumnezeu (Matei 1, 19). Dreptul Iosif are o expresie meditativă, îngrijorată, o stare de tulburare pricinuită de Naşterea feciorelnică a lui Iisus. Iosif închipuie pe tot omul slab în credinţă, a cărui raţiune nu poate depăşi hotarele realităţilor văzute, de aici şi dificultatea de a accepta realitatea suprafirească a tainelor În persoana lui Iosif, icoana dezvăluie nu numai drama sa personală, cât drama întregii omeniri care a privit taina, nu prin ochii credinţei, ci ai raţiunii limitate. „Vifor de gânduri necuviincioase având întru sine înțeleptul Iosif s-a tulburat [...], dar cunoscând că zămislirea ta este de la Duhul Sfânt a zis: Aliluia." (Acatistul Buneivestiri, Condac 4) Este înfăţişat ascultând de o figură care reprezintă vocea raţiunii neluminate. III. 2. BĂTRÂNUL CIUDAT, înveşmântat într-o piele de animal, stând aplecat de spate dinaintea lui Iosif, îl reprezintă pe amăgitorul Satan, deghizat în chipul unui păstor, care îl hărţuieşte pe Iosif, cu întrebări perfide.
Scena este inspirată de Evanghelia apocrifă a lui Iacov unde se spune că cel viclean rosteşte prin intermediul ciobanului Thyrros: „Aşa cum acest toiag [el este îndoit sau rupt, simbol al sceptrului zdrobit al fostei sale puteri] nu va mai putea să dea vlăstare, tot aşa un bătrân ca tine nu mai poate zămisli prunc şi o fecioară nu poate să nască" [dar toiagul a înflorit îndată].lui Dumnezeu. III. 4. SCENA ÎMBĂIERII PRUNCULUI - sugerează faptul că Dumnezeu cel Preaînalt se supune obiceiurilor şi deprinderilor omeneşti, aceasta fiind şi o mărturie a Întrupării reale a Domnului, Care a devenit „întocmai cu oamenii de bună voie" (Utrenia praznicului, Canonul Sfântului Ioan Damaschin, cântarea a IV-a). Scena o prefigurează pe cea a Botezului în apele Iordanului. In icoană, toată creaţia se bucură la Naşterea Domnului nostru Iisus Hristos: cerul (o stea şi îngerii), pământul (munţii, plantele şi animalele) şi în special omenirea reprezentată cel mai desăvârşit în persoana noii Eve, Preacurata Fecioară Maria, Maica Domnului nostru. (Părintele Dumitru Stăniloae)

Tropar glas 8, al utreniei Naşterii Domnului, după Tipicul Marii Biserici a Constantinopolei din veacurile VIII-IX:

 ♦️ Cuvîntul cel veşnic al Tatălui cel fără de început fiind negrăit întrupat din tine, Născătoare de Dumnezeu, corul îngeresc a cîntat din ceruri şi păstorii pe pămînt privind cu frică slăveau taina cea de neajuns. Pentru aceasta şi noi, c

Bună dimineața la Moș Ajun, Române-frate, Din brazda căruia mereu Străinii își fac palate!... Colindători cu doruri mari, Cu stele-n suflet și în gând, Venim la tine, frate blând, Prin vifor drumul străbătând... Spurcații lupi gonesc în turmă, Adulmecând a noastră urmă, Să nu ne lase să-ți aducem urarea unui trai mai bun, Dar lupii vor cădea curând, c-avem toți bâte de alun... Bună dimineața la Moș Ajun!... E ceru'întunecat ca un mormânt A cărui candelă s-a stins de vânt Și crucea-i sub viforniță s-a frânt Prin întuneric, pașii noștri grei Abia găsesc cărarea spre-al tău sărac bordei... Și-n timp ce vântu'n hornuri stă soarta să ți-o vaite, Noi, cei goniți de haite, La geamul tău, Române - c-un vis ce vrea să stea, Întruchipând a Țării strălucitoare stea,- Cântămu-ți, azi, cu-în gene de lacrimi cald adun: Bună dimineața la Moș Ajun?... Române-frate, astăzi nu-ți cerem colindețe, Ci sa ne vii în ceată, cu durde și sinețe, Să doborâm toți lupii ce urlă pe moșie Și vor să ne sfâșie!... Altminteri mii de haite s-or năpusti pe tine Și s-or înfige-n gâtu-ți spurcatele jivine, Și oasele-ți trosni-vor în gura lor de fiară, Și toți colindătorii cu stele au să piară... Ai înțeles, Române, din sat și din cătun? Bună dimineața la Moș Ajun!...
 


 Îngerii vestesc făpturii minunea: astăzi Dumnezeu S-a pogorât pe pământ. Nu în vijelie distrugătoare, nici în tunetul nimicitor al mâniei Sale. Nu în prezenţa atotputerniciei, nici în focul mistuitor care topeşte zidirea. Astăzi cerul se uneşte cu pământul, nemărginirea se toarnă în mărginire, veşnicia se îmbracă cu vremelnicia, atotputernicia se îmbracă cu neputinţa, Cel nevăzut e purtat în braţe de o Fecioară. Astăzi Cel ce se îmbracă cu lumina ca şi cu o haină, se învăluie întru smerenie. Cel ce cuprinde cu palma marginile lumii, se face prunc. Cel ce împodobeşte cerul cu stele, se culcă într-o iesle de dobitoace. A lăsat tronul cerului pentru un staul şi vecinătatea îngerilor luminii pentru vitele din grajd. Astăzi s-a despicat istoria omenirii în două şi se începe numărătoarea timpului în amândouă sensurile lui: spre început şi spre sfârşit. De la Naştere Iisus Hristos e începutul şi sfârşitul istoriei. Părintele Arsenie Boca

 Doamne Iisuse Hristoase Cel ce Esti făr' de-nceput/ Și-n ieslea sărăcăcioasă în smerenie Te-ai născut/ În peștera inimii noastre Te rugăm cu îndurare/ Să găsești loc cu căldură spre blânduța-Ți așezare/ Să dezgheti pojghița gheții din multe inimi înghețate/ Cu ghețarii-ndiferenței, a urii și cu păcate/ Să așezi în orice casă liniștea și bunătatea/ Credința și bucuria, răbdarea și sănătatea/ Să trăim cum se cuvine, cu inimă de creștin/ Să putem trece cu bine peste obstacole ce vin/ Să-mpodobim bradul credinței pentru fiecare casă/ Cu globulețele iubirii și cu dragoste frățească/ Și-n ieslea inimilor noastre să vină Domnul Cel smerit! Urându-vă din inimioară cu drag Crăciun Fericit!


 

 Crăciun fericit, cu sănătate și inimi calde!

 Slavitul Praznic al Nasterii Domnului nostru Iisus Hristos si celelalte Sarbatori sa va aduca binecuvantare in tot lucrul cel bun, spor duhovnicesc, bucurie in suflet și sănătate, iar Anul Nou care vine sa ne gaseasca in pace, liniste sufleteasca, buna intelegere si traire creștinească.
Sfintele Sărbători cu sănătate și fericire!
La multi ani!


Cel mai citit articol Formarea corpului haric https://viataeundans.blogspot.com/2023/06/formarea-cor