Muzeul National de Arta al Romaniei lanseaza o noua campanie, de data aceasta dedicata sensibilizarii populatiei la problemele pe care persoanele fara adapost le intampina in sezonul rece. Intitulata La adapostul artei, campania se va derula in perioada 12-29 februarie 2020 in parteneriat cu Organizatia Samusocial din Romania. MNAR isi propune sa atraga atentia intr-un mod inedit, prin mijlocirea patrimoniului sau asupra vulnerabilitatii oamenilor strazii pe timpul iernii, incurajand vizitatorii sa reflecteze si sa ofere sprijin persoanelor fara locuinta.
Ideea campaniei are la baza realizarea unei paralele neconventionale intre sculpturile amplasate in Curtea de Onoare a muzeului si persoanele fara adapost. Spre deosebire insa de oamenii fara adapost, fara venituri si cel mai adesea singuri, sculpturilor le poarta cineva de grija zilnic. In plus, materialele acestor sculpturi le permit sa reziste in conditii meteo vitrege, in timp ce oamenilor strazii aceleasi conditii le pot fi fatale. Cu toate acestea, daca in fata sculpturilor ne oprim pentru a le admira, pe langa persoanele fara adapost trecem prea adesea in viteza, indiferenti sau chiar incomodati.
In cadrul campaniei, sculpturile din Curtea de Onoare a MNAR vor deveni "ambasadori tacuti" ai cauzei. Pentru a atrage atentia, mici accesorii vestimentare vor „incalzi” sculpturile, langa care se vor gasi panouri informative despre activitatea Samusocial din Romania si despre modul in care doritorii pot ajuta oamenii fara adapost.
"Stilistul" campaniei este Gianina Corondan, care a ales accesoriile vestimentare ce vor „imbraca” operele de arta in aceasta perioada.
In 12 februarie, cu ocazia lansarii campaniei, MNAR va organiza o zona speciala unde se pot dona haine, urmand ca, dupa aceasta data, toate donatiile sa fie facute direct la Centrul de Zi Samusocial din Soseaua Grozavesti nr. 82 Bis, sector 6, Bucuresti.
Arta are si rolul de a naste intrebari, de a provoca discutii si de a ne face atenti la problemele societatii. Muzeul National de Arta al Romaniei detine cea mai importanta colectie de arta din tara si ne dorim sa o valorificam si in sensul in care, cu ajutorul ei, sa dam glas celor tacuti si marginalizati, neglijati sau oprimati. Campania La adapostul artei a luat nastere exact din aceasta dorinta, a spus arh. Liviu Constantinescu, manager interimar MNAR.
Campania La adapostul artei se inscrie in politica marilor muzee de a-si asuma si roluri care depasesc atributiile lor primordiale. Prin actiunile si campaniile cu implicare sociala pe care acestea le desfasoara, muzeele pot avea o reala contributie pozitiva in comunitatile din care fac parte.
Despre Samusocial din Romania
Samusocial din Romania are ca misiune salvarea oamenilor. Grupul nostru tinta este reprezentat de persoanele adulte fara adapost din Bucuresti. Cu toate acestea, nu ne simtim limitati in ceea ce priveste interventia. Ii ajutam deopotriva pe cei care ne-o cer si pe cei care nu ne-o cer. Pe cei care ni se adreseaza, dar si pe cei pe care echipele noastre mobile ii gasesc pe strada. Ii ajutam pe toti cei aflati in suferinta psihica sau fizica, in mod nediscriminatoriu. Misiunea noastra este aceea de a face lumea un loc mai bun! spune Sabina Nicolae, director executiv Samusocial din Romania.
Daca doriti sa sprijiniti organizatia Samusocial in ajutorarea oamenilor fara adapost, accesati pentru mai multe detalii www.samusocial.ro.
https://www.daciccool.ro/timp-liber/evenimente/9812-campanie-a-mnar-de-constientizare-a-situatiei-persoanelor-fara-adapost