ACEST BLOG ARE ZERO VENIT FINANCIAR - Va invit sa citim acest acatist timp de 40 de zile pentru tara noastra, una din gradinile Maicii. Hei, merci că ai citit până aici! 🤗 ↓ Te-ar putea interesa și următorul articol... Te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un LIKE mai jos: Daca vrei sa primesti in continuare cele mai frumoase articole, apreciaza, comenteaza si distribuie acest articol si astfel vei primi si articolele viitoare! Multumim!
"Scopul tău nu este destinația ta. Este direcția ta."
Secretul celor mai ratați: Scopul trăiește în "de ce". Maeștrii japonezi ai ceaiului din Kyoto împărtășesc adevărul despre ...

duminică, 24 august 2025
"Scopul tău nu este destinația ta. Este direcția ta."
Secretul celor mai ratați:
Scopul trăiește în "de ce".
Maeștrii japonezi ai ceaiului din Kyoto
împărtășesc adevărul despre "Ikigai",
rațiunea ta de a fi.
Nu este treaba ta.
Nu rolul tău.
Motivul tău.
Am văzut un maestru turnând ceai
cu atâta reverență.
Fiecare mișcare este deliberată.
Fiecare gest este sacru.
"Cum găsești un astfel de sens
în ceva atât de simplu?"
El a zâmbit: "Nu fac ceai.
Creez momente de pace într-o lume haotică."
Aceeași acțiune.
Scop diferit.
Viața transformată.
Iată ce le lipsește majorității oamenilor:
Scopul nu se găsește în ceea ce faci.
Se găsește în motivul pentru care o faci.
Portarul curăță podelele
→ creează spații sigure
Lucrările de notare a profesorilor
→ modelează viitorul
Părintele care pregătește prânzul
→ arată dragoste
Scopul tău nu este profesia ta.
Este contribuția ta.
Ceea ce blochează majoritatea oamenilor este
ei cred că scopul lor trebuie să fie:
•Grand
• Schimbarea lumii
• Demn de titlu
Adevărul este mai simplu.
Scopul este adesea:
•Liniștit
•Personal
•Prezent
Locuiește în:
Zâmbetul pe care îl oferi unui străin
Răbdarea pe care o arăți copilului tău
Bunătatea pe care ți-o oferi
Înțelepciunea pe care o împărtășești cu alții
Lecția finală a maestrului de ceai:
"Scopul tău nu este destinația ta.
Este direcția ta."
În fiecare zi alegeți:
Vei trăi cu intenție sau doar vei exista cu rutina?
Vei sluji ceva mai mare sau doar te vei servi pe tine însuți?
Vei crea sens sau doar vei consuma timp?
Maestrul m-a învățat: "Ichigo ichie", o dată, o întâlnire.
Fiecare interacțiune este unică.
Fiecare moment contează.
Fiecare persoană pe care o atingi este schimbată.
Scopul tău nu este să aștepți să devii altcineva.
Așteaptă să recunoști cine ești deja.
Ce se întâmplă dacă scopul tău nu este ceva ce găsești?
Ce se întâmplă dacă este ceva ce alegi?
Chiar aici.
Chiar acum.
Exact acolo unde ești.
Ce vei alege să trăiești?
♻ Repostează pentru a-i ajuta pe alții să-și descopere
Petreci ani de zile căutând răspunsuri.
Petreci ani de zile căutând răspunsuri.
Oamenilor, cărților, tăcerilor!
Și într-o zi simți că le-ai găsit. Cum ai înțeles. De unde știi acum?
Știi cine ești, ce vrei, încotro te îndrepți.
Și chiar acolo, unde te simți în siguranță în "de ce", vine viața și viața ta se schimbă... "ce".
Indignat, te simți rănit, poate chiar nedreptățit.
Dar nu este o pedeapsă, este un memento.
Un memento că nu ai venit să schimbi lumea. Ai venit să o trăiești și să te schimbi odată cu ea.
Întrebările sunt rescrise astfel încât să puteți găsi răspunsurile corecte.
Pentru că niciun răspuns nu merită să răspunzi dacă nu poți suporta o întrebare nouă.Există o cale tăcută care te duce acolo unde pare că trebuie să mergi.
Și mai este și cea care te invită să ajungi acolo unde te-ai născut.
Soarta este viața care ți-a fost dată.
Viața rolurilor pe care le-ai purtat fără să alegi. Se simte în siguranță, familiar și totuși, lipsește ceva. O parte din tine șoptește mereu:
"Nu sunt cine vreau..."
Destinul, însă, este o altă problemă.
Este flacăra care te trezește în zori.
Inima ta bate mai tare când te apropii de adevărul tău. Apelul care nu se liniștește, până nu îi răspunzi.
Soarta este supraviețuire. Destinul este înfloritor, lumină.
Pentru a ajunge acolo, nu trebuie să fii pregătit.
Trebuie să fii dispus.
Uneori ai nevoie să te pierzi în viața care a venit la tine, să descoperi viața care te așteaptă pentru a o revendica. Nu există o hartă pentru destin. Doar busola ta interioară.
Doar inima ta, bătând tare la ideea unui vis. Sufletul tău, vibrând la sunetul unui adevăr mai profund.
Ascultă-o. Nu-l ignora!
Ai încredere în ea. Nu-ți fie frică de ea!
Faceți saltul. Îndrăznit!
Viața pentru care te-ai născut nu așteaptă să fii pregătit.
El așteaptă doar să spui "da". 😉✨💪
Cum găsim fericirea autentică?
FALSA FERICIRE CA SATISFACERE A NARCISISMULUI
ARHIM. VARNAVA
Fericirea personală
Atunci
când scâncim pentru cei care ne-au nedreptățit și ajungem să avem
probleme sentimentale și psihice, în realitate, de vină este narcisismul
nostru rănit și micimea noastră. Deoarece nu am reușit să primim în
adâncul inimii smerenia și să spunem lui Dumnezeu: „Am greșit!”. Nu L-am
iubit în mod real pe Dumnezeu. Nu am înțeles că Dumnezeu este fericirea
noastră.
Ne
imaginăm că fericirea este rațiunea noastră și satisfacerea nevoilor
noastre sufletești. Acolo este problema noastră a tuturor. Ne reorientăm
și
pierdem adevărata fericire. De aceea, suntem neputincioși să iertăm și
să iubim cu adevărat. Adeseori, omul râvnește după o fericire personală,
înțeleasă
prin putere, prin atingerea țelurilor și a așteptărilor sale, prin
depășirea inferiorității, prin dădăcirea egoismului și satisfacerea
narcisismului
său
hipertrofic. De aceea, rămâne mereu sărac și flămând. Creează încontinuu
înlăuntrul său și în jurul său diferite nevoi și cere altora să i le
satisfacă.
Fericirea nu ești tu însuți!
Acesta
este necazul și adevărata sărăcie! Nu putem să-l acceptăm pe cel care
ne nedreptățește și care ne trădează, dacă nu învățăm să iertăm.
Ne
vom lovi de ceilalți încontinuu și ne vom contrazice, din moment ce și
celălalt acționează după măsura dreptății sale, a nevoii și a
interesului său.
Și atunci, care dintre oameni poate fi împlinit? Care va odihni pe celălalt?
Numai
acela care a înțeles că fericirea nu este el însuși, nu este în puterea
sa, ci sinele său cuprins în trupul lui Hristos. Este însuși Hristos,
pe care L-a întâlnit prin propria lui smerenie și sărăcie. Omul smerit
caută liniștea. Nu se frământă să câștige de fiecare dată. Dobândește
capacitatea de a vedea și de a deosebi stările, de a vedea realitatea
celuilalt, nevoile lui existențiale și ale sufletului lui. Se
împotrivește cu orice chip să se folosească de celălalt, pentru că
înțelege că strivirea celuilalt se poate să-i aducă o oarecare mulțumire
trecătoare și ieftină. Dar nu va putea niciodată să găsească bucuria
cea nestricăcioasă și veșnică, nici nu va gusta vreodată adevărata
fericire.
Cum găsim fericirea autentică?
Omul
smerit, atunci când înțelege că comportamentul lui rănește pe aproapele
său, va prefera cu orice preț să-l respecte și să-l prețuiască pe
acesta, trecând cu vederea propriul său interes. Respectul profund față
de celălalt arată adevărata lui valoare, chiar dacă aceasta nu se
manifestă în forme exterioare, chiar dacă nu se vede cu ochii trupești.
Valoarea
omului nu se arată numai prin cultura sa intelectuală și spirituală, ci
mai ales în măsura respectului său față de ceilalți. Cel smerit se
golește pe sine însuși, ca să îmbogățească pe celălalt. Pentru că a
întâlnit pe Cel ce singur este Fericit, are puterea să părăsească
interesele sale și să-i zidească pe cei din jur.
(Extras din cartea „Fericirile, răspunsul dat lumii”, de Arhim. Varnava Iangos)
💫 Valoarea sufletului
"Nu vă fie teamă să dăruiți și să nu așteptați nimic. Aceasta este adevărata valoare a sufletului."
Trăim într-o lume în care aproape totul se măsoară în termeni de schimb: dau pentru a primi, muncesc pentru a colecta, fac o favoare așteptând o favoare în schimb. Această schemă funcționează în logica piețelor, dar atunci când este transferată în viața interioară și în relațiile umane, ne sărăcește.
Sufletul nu înțelege conturile sau calculele. Sufletul crește atunci când dăruim fără să așteptăm, când oferim timp, ascultare, iubire sau ajutor fără rucsacul greu al recompensei. Să dăruiești de dragul de a dărui. Să iubești de dragul de a iubi. Ascultând de dragul de a asculta. În acel gest pur, necondiționat, se dezvăluie cea mai autentică măreție a noastră.
✨ Paradoxul este că, atunci când dăruim fără să așteptăm, este atunci când primim cel mai mult. Nu pentru că ceva exterior sosește imediat, ci pentru că o lumină este aprinsă în interiorul nostru: certitudinea că am acționat în coerență cu cine suntem. Acesta este darul invizibil, valoarea sufletului care nu este nici cumpărat, nici vândut.
Același lucru se întâmplă și în leadership. Cei care conduc din cererea de recunoaștere sau din căutarea puterii, pot obține rezultate temporare, dar amprenta lor este fragilă. Pe de altă parte, cei care conduc din dăruire, din voința autentică de a servi și de a însoți, transformă vieți și lasă o moștenire de neșters.
🪞 În realitate, fiecare act de generozitate este o oglindă. Ne redă imaginea a ceea ce putem deveni atunci când ne eliberăm de frica de a pierde. Pentru că a da nu înseamnă a pierde, ci a se înmulți.
📌 Învățătură:
Nu vă fie teamă să dăruiți. Frica de gol este o iluzie.
Nu vă așteptați la nimic. Adevăratul lucru vine atunci când lăsăm spațiul.
Încredere: valoarea sufletului nu se măsoară în ceea ce acumulezi, ci în ceea ce dai.
Lumea are nevoie de mai mulți oameni care dăruiesc fără să aștepte, de mai mulți lideri care slujesc fără a cere, de mai multe suflete care strălucesc necondiționat. Pentru că, în cele din urmă, adevărata putere nu este în ceea ce păstrezi, ci în ceea ce împărți.
🌱 Dăruiește fără teamă, dăruiește fără să aștepți... Aceasta este adevărata valoare a sufletului.
Ceea ce împărtășești din autenticitate nu te sărăcește niciodată, te înmulțește mereu.
🔥 Flacăra care este împărtășită
O lumânare aprinsă pare fragilă. Lumina sa abia luminează câțiva pași în jur. Dar este ceva fascinant în ea: poate aprinde o altă lumânare... și altul... și încă unul. Și făcând asta, nu pierde nimic din ea însăși. Lumina sa nu se diminuează, dimpotrivă: se înmulțește.
✨ La fel este și cu cunoașterea, bunătatea, inspirația sau dragostea. Ei nu sunt epuizați dându-le, ci cresc fiind împărtășiți. De multe ori trăim cu teama de a renunța la ceea ce avem: ne este frică să pierdem timp, energie, atenție sau recunoaștere. Dar sufletul funcționează cu o altă logică: cu cât dai mai mult, cu atât se extinde mai mult.
Același lucru se întâmplă și în domeniul profesional. Un lider care păstrează ceea ce știe pentru sine, crezând că menține puterea în acest fel, se închide în propria umbră. Pe de altă parte, cei care își împărtășesc experiența, care sunt fericiți să-i vadă pe alții crescând, își multiplică impactul și creează o moștenire. Măreția unui lider nu se măsoară în ceea ce acumulează, ci în capacitatea de a aprinde flăcări în ceilalți.
🌱 Generozitatea nu este naivitate. Este încrederea că esențialul nu se pierde niciodată: dăruind, cineva devine un canal, nu un depozit. La fel ca lumânarea, care continuă să strălucească în timp ce îi aprinde pe alții, continuăm să fim o sursă atunci când împărtășim din inimă.
📌 Învățăturile Flăcării care este împărtășită:
Ceea ce împărtășești din autenticitate nu te sărăcește niciodată, te înmulțește mereu.
O echipă nu are nevoie de șefi care să controleze, ci de lideri care să aprindă flăcări.
Cea mai puternică lumină este cea care îi luminează pe ceilalți, astfel încât ei înșiși să strălucească.
🔥 Imaginați-vă o cameră de zi întunecată cu o singură lumânare aprinsă. Acum imaginați-vă același loc cu o sută de lumânări aprinse de la prima flacără. Diferența este abisală. Aceasta este puterea de a dărui fără frică, de a inspira fără condiții, de a aprinde ce este mai bun în fiecare persoană din jurul nostru.
Pentru că, în cele din urmă, ceea ce rămâne din tine nu sunt flăcările pe care le-ai salvat, ci cele pe care le-ai aprins în alții.
Călătorul...
În cele mai senine nopți, când cerul este arătat în toată splendoarea sa, te poți simți mic. Stelele ne amintesc că suntem doar un fulger în vastitatea universului. Și totuși, ele ne invită să înțelegem că facem parte din ceva infinit mai mare.
✨ Acesta este paradoxul: suntem mici, dar suntem și cosmos. Praful de stele care strălucește acolo sus este același care ne curge prin vene. Când privim spre firmament, ne amintim că nu suntem separați de el, ci uniți în același dans.
Smerenia autentică se naște din această recunoaștere. Nu este o chestiune de a ne diminua pe noi înșine, ci de a înțelege locul nostru în întreg. Un călător stelar nu merge cu mândrie, pentru că știe că nu este centrul universului; dar nici cu frică, pentru că se recunoaște ca un fiu al aceleiași măreții.
În leadership, această perspectivă este esențială. Cei care cred că totul se învârte în jurul lor se pierd în ego-ul lor, în timp ce cei care înțeleg că fac parte din ceva mai mare – o echipă, o comunitate, un scop comun – găsesc sens dincolo de ei înșiși. A conduce nu este a străluci în singurătate, ci a lumina constelații.
📌 Învățăturile Star Traveler:
Uită-te dincolo de tine: lumea nu începe sau nu se termină în ego-ul tău.
Recunoaște-ți măreția, dar și micimea. Ambele adevăruri coexistă.
Conduceți amintindu-vă că fiecare persoană este o stea unică în constelație.
🌠 Când privim în sus și lăsăm vastitatea să ne învăluie, înțelegem că viața nu este doar supraviețuire sau succes, ci o călătorie cosmică. O călătorie în care fiecare pas, fiecare gest, fiecare cuvânt, are sens pentru că face parte din ceva mai mare.
Adevărata conducere și adevărata viață înseamnă să mergem cu certitudinea că suntem călători stelelor: umili în micimea noastră, mari în esența noastră.
Timpul sufletului se măsoară în bătăi 💓⏳
Cei mai mulți dintre noi
ne gândim la timp ca fiind liniar, mișcându-se cu precizia unui ceas.
Numărăm anii, sărbătorim zilele de naștere, măsurăm ce am făcut sau nu
am făcut pe baza calendarelor. Cu toate acestea, misticii ne invită să
privim mai departe: sufletul nu este guvernat de ceasuri umane, ci de
intensitatea cu care trăim fiecare moment.
✨
Unii înțelepți spun că maturitatea sufletului nu se măsoară în ani, ci
în profunzimea experiențelor noastre. O singură secundă de conexiune
autentică, dragoste adevărată sau înțelegere profundă poate fi
echivalentă cu secole de învățare spirituală.
Nu
ți s-a întâmplat ca o clipă să-ți schimbe întreaga viață? O îmbrățișare
care te-a ținut în întuneric. Un cuvânt care ți-a luminat calea. O
privire care părea să conțină eternitate. Acele momente, deși trecătoare
în timpul uman, bat veșnic în inima sufletului.
🌌 În tradițiile spirituale se vorbește despre două forme de timp:
Chronos, timpul liniar marcat de ceasuri.
Kairos, timp sacru, unde lucrul important nu este durata, ci intensitatea și semnificația.
Sufletul
locuiește în Kairos. În ea, o secundă poate fi veșnică, pentru că în
acel moment se concentrează totalitatea a ceea ce suntem.
💡
Când iubim, când mulțumim, când iertăm cu adevărat, ceva în noi se
extinde și timpul pare să se oprească. Nu contează dacă durează o
secundă sau o oră: ceea ce rămâne gravat în suflet este experiența
plinătății.
🌠 Poate de aceea ne
amintim anumite momente toată viața. Nu anii întregi ne marchează
destinul, ci acele bătăi de inimă care devin eterne:
Zorii care ne-au făcut să ne simțim parte a universului.
Întâlnirea neașteptată care ne-a schimbat pentru totdeauna.
Liniștea care ne-a dat pace în mijlocul haosului.
Fiecare
dintre aceste momente devine o bătaie sacră a inimii, iar acele bătăi
ale inimii sunt cele care fac sufletul să se maturizeze. Corpul
îmbătrânește odată cu anii, dar sufletul înflorește cu fiecare
experiență trăită din intensitatea prezentului.
Invitația
este clară: în loc să ne îngrijorăm de trecerea timpului, ar trebui să
ne întrebăm cât de profund o trăim. Pentru că, până la urmă, nu contează
câți ani trec, ci câte bătăi autentice păstrăm în inimile noastre.
💓 Timpul sufletului nu este cantitate, este calitate. Nu orele acumulate, ci momentele devin eternitate.
🙌 Și tu, ce scurt moment din viața ta simți marcat ca înainte și după în sufletul tău?
Acatistul Sfantului Augustin de Hippona
Augustin de Hipona [lat. Sanctus Augustinus] (n. 13 noiembrie 354,
Thagaste în Numidia - d. 28 august 430, Hippo Regius, pe teritoriul
Algeriei de azi), episcop, filozof, teolog, doctor al Bisericii.
Sfântul Augustin [numit uneori Aurelius Augustinus, în urma confuziei cu
Aurelius de Cartagina, contemporanul său] este unul din cei patru
Părinţi ai Bisericii Occidentale, alături de Ambrozie, Ieronim şi
Grigore cel Mare. Este unul dintre cei mai importanţi teologi şi
filosofi creştini, ale cărui opere au modificat substanţial gândirea
europeană. Opera sa constituie o punte de legătură între filosofia
antică şi cea medievală.
În tinereţe a studiat retorica. Impresionat de "Hortensius" al lui
Cicero s-a profilat pe filosofie. A urmat întâi maniheismul, apoi
scepticismul şi în final neoplatonismul. După convertirea sa la
creştinism (387) prin Ambrosius de Milano a devenit în 396 episcop de
Hippo Regius, în nordul Africii.
Teologia sa a influenţat gândirea lui Martin Luther, care iniţial aparţinuse ordinului augustinian.
Din punct de vedere politic, Augustin vede organizarea de stat ca fiind
folositoare şi luptă pentru despărţirea între Stat şi Biserică. În opera
sa târzie, "Despre cetatea lui Dumnezeu" (De Civitate Dei) apreciază
istoria omenirii ca pe o evoluţie a cetăţii terestre, a oamenilor
("civitas terrena"), ce aspiră spre cetatea lui Dumnezeu ("Civitas
Dei"). Augustin identifică Cetatea lui Dumnezeu cu Biserica. El explică
decăderea Imperiului Roman prin faptul că devenise un loc păgân, care a
trebuit să facă loc Cetăţii lui Dumnezeu, adică Bisericii.
Sf. Augustin s-a născut la Tagaste (astăzi Souk Ahras), Numidia, în
nordul Africii, în anul 354. Tatăl său, Patricius, era păgân iar mama
sa,(sfânta Monica), era o practicantă exemplară a creştinismului.
Educaţia elementară a lui Augustin, primită în oraşul natal, era
creştină. A învăţat mai apoi la Madaura şi Cartagina. Aici a intrat pe
drumul păcatului, după cum spune în Confesiuni, adică a dus o viaţă
carnală şi a avut un fiu din flori. Înainte de a se creştina, a fost
adeptul mai multor culte şi orientări filozofice, în special maniheismul
şi a tratat problema diviziunii clare între bine şi rău, fiind
preocupat de problema originii răului.
În anii 373 - 383, Sf. Augustin este profesor de Retorică, întîi la
Tagaste şi apoi la Cartagina. În această perioadă, s-a ocupat de
dialogul Hortensius de Cicero, care îndeamnă la iubirea înţelepciunii
eterne, lucru care îi va schimba viaţa, luând o turnură decisivă: Sf.
Augustin va deveni manihean. Dar după scurtă vreme, episcopul manihean
Faustus nu îi poate răspunde la întrebări, iar Augustin se retrage din
sectă. Pleacă la Roma pentru a întemeia o şcoală de Retorică, dar,
neavând succesul la care se aştepta, în 384 călătoreşte la Milano unde
îl cunoaşte pe episcopul creştin Ambrozie.
Se dedică apoi studiului în Noua Academie Platonică, influenţată atunci
de scepticism. Învăţăturile conform cărora trebuia să se mulţumească cu
poziţia sceptică a adevărului probabil nu îl vor mulţumi. Îl întâlneşte
pe Sfântul Ambrozie, asistă la predicile acestuia şi viaţa sa trece
printr-un nou moment de cotitură. Regăsind acea fervoare pentru căutarea
adevărului absolut, studiază învăţătura platoniciană, încercând, în
acelaşi timp, să lupte cu tentaţiile sale carnale.
Tocmai când se gândea să se căsătorească cu mama copilului său din
flori, spre a da legitimitate acelei relaţii din tinereţe, se implică
într-o nouă poveste amoroasă. Este un moment de maximă tensiune în
conştiinţa sa. Acesta este momentul celebrei sale convertiri, relatată
în cartea a opta din Confesiuni.
Retras în grădină pe domeniul Cassiacus, spre o „dramatică examinare a
adâncurilor fiinţei sale”, Augustin are un moment de revelaţie sub un
smochin: aude o voce a unui copil din casa vecină, spunând: „Tolle,
lege; tolle, lege” („ia şi citeşte; ia şi citeşte!”). Nu-şi amintea însă
nici un cântec de copii care să conţină aceste vorbe şi, imediat, şi-a
dat seama că îi vorbise o voce divină. Luând „Cartea apostolului”, citi
primele cuvinte care îi căzură sub ochi: „Nu în ospeţe şi în beţii, nu
în desfrânări şi în fapte de ruşine, nu în ceartă şi în pizmă; ci
îmbrăcaţi-vă în Domnul Iisus Hristos şi grija faţă de trup să nu o
faceţi spre pofte”. Acesta este momentul convertirii sale, hotărâtoare
în acest sens fiind influenţa episcopului Ambrozie, care l-a şi botezat,
în noaptea de Paşti a anului 387.
În 389 revine la Tagaste, unde întemeiază o comunitate monahală. Se
dedică studiului Scripturilor, combaterii Maniheismului şi a altor
erezii. În 391 devine preot la Hippo Regius,, iar în 395 Episcop. Moare
în 430, după treizeci şi cinci de ani dedicaţi activităţii episcopale.
În acest moment, Imperiul Roman era deja supraextins şi muribund, iar
vandalii se pregăteau să atace chiar cetatea episcopală a lui Augustin.
Marea Romă avea să devină o amintire (cucerită în 493 de ostrogoţi), iar
Europa Occidentală va intra în Evul său întunecat, vreme de patru
secole, până la renaşterea carolingiană.
Augustin este unul din cei mai influenţi gânditori, poate cel mai
influent dintre toţi, mai ales dacă ţinem seama de faptul că inclusiv
platonismul a influenţat gândirea medievală prin intermediul lui
Augustin. El rămâne o autoritate mai mult de o mie de ani după moartea
sa, influenţând, de exemplu, gândirea lui Descartes.
Înlocuieşte concepţia timpului ciclic cu aceea a timpului istoric,
linear; istoria este “tămăduitoare” în sensul de drum către bine.
Învăţătura autentică este posibilă numai prin iluminare. Omul se poate
îndoi de multe dar nu şi de certitudinea existenţei sale (premerge
raţionalismul cartezian) Oamenii sunt împărţiţi în două categorii :
damnaţi şi aleşi; avem răspunderea de a recunoaşte drumul dat de
Dumnezeu. Absurdul este semnul divinului – tot ceea ce ascultă regulile
logicii noastre este omenesc, ceea ce transcende logica noastră este
divin. Sufletul este un alt ordin de realitate decât materia (corpul),
este nemuritor fiind din aceeaşi substanţă cu Adevărul. Adevărul este
Dumnezeu, este în suflet, mai lăuntric mie decât sinele meu cel mai
lăuntric. Credinţa precede înţelegerea, cunoaşterea. Virtuţilor preluate
de la Platon – dreptate, cumpătare, curaj, înţelepciune – Augustin le
adaugă virtuţile creştine: credinţă, speranţă, iubire; acestea au fost
completate cu “virtuţi umanitare”: iubirea aproapelui, fidelitatea,
încrederea, umilinţa.
DE CIVITATE DEI si crearea istoriei S-au scris de-a lungul timpului
multe despre Sf.Augustin şi lucrarea sa “ De Civitate Dei “- operă fără
de care nu va putea fi niciodată înţeleasă istoria Evului Mediu
Occidental Catolic. Considerat de unii ca fiind un mare părinte al
bisericii sau un mare istoric, Sf. Augustin este considerat de alţii ca
fiind un vizionar. Sf Augustin nu este un istoric, cel puţin nu în
înţelesul general al cuvântului. El nu narează, nu reconstituie istoria,
nu interpretează evenimente. Totodată, autorul lui “De civitate Dei ”
nu este un vizionar, nu este un profet. El este mai mult decât un
profet. El poate fi considerat un demiurg. Augustin construieşte tipare
psihice şi o mentalitate care vor fi comune câtorva zeci de generaţii.
“De Civitate Dei “ este opera care va penetra în subconştientul celor
care vor aparţine Occidentului catolic, al celor care vor încerca,
într-un mod conştient sau nu, să impună lumii întregi această carte
sfântă pentru ei, un adevărat testament religios şi politic totodată.
Opera Sf. Augustin a dăruit viaţă, coeziune şi mai ales vocaţie istorică
Occidentului catolic, lume ce devine o sinteză reuşită între
civilizaţia latină, vitalitatea germanică şi mărturisirea creştină. De
la papă şi până la ultimul ţăran habotnic, catolicii vor fi marcaţi de
crezul istoric al Sf Augustin şi vor sili istoria medievală să se
încadreze în cadrele şi tiparele stabilite de acesta.
În perioada clasică a Imperiului Roman, partea occidentală a acestuia
şi, în special Roma, are o preponderenţă autoritară pe toate planurile.
Această stare de lucruri se modifică odată cu mutarea capitalei la
C-tinopol. Secolul al IV-lea d.Chr aduce sfârşitul lumii antice şi
triumful noii religii, cea creştină, ce este adoptată acum ca fiind
religie oficială în stat. Tot în această perioadă, datorită presiunii
popoarelor barbare, a germanicilor mai ales, precum şi a războaielor
civile, apare o criză deosebită ce duce la ruperea unităţii politice şi
economice a Imperiului. Acesta se rupe în două: Orientul şi Occidentul-
lumi ce mai păstrează încă elemente comune. O vreme, echilibrul dintre
cele două lumi va fi păstrat, dând o aparentă senzaţie de unitate a
lumii romane. În timp însă, cele două entităţi politice romane vor avea
evoluţii culturale, lingvistice şi religioase diferite. Eşuarea
încercărilor de a restabili ordinea şi unitatea Imperiului vor dovedi
clar acest lucru. Mai mult decât atât, echilibrul este rupt definitiv,
de data asta în favoarea Orientului grecofon. Pentru prima oară în
istoria lumii romane Răsăritul se impune. După dispariţia în 476 a
Imperiului Roman de Apus, centrul de greutate al istoriei europene
părăseşte Occidentul prăbuşit economic şi politic pentru a se stabili la
Constantinopol. Aici, creştinismul în forma sa ortodoxă (lb.
gr.-dreapta credinţă), va deveni o suberbă expresie a mărturisirii
credinţei în Christos. La adăpostul armatelor imperiale bizantine,
biserica creştin-ortodoxă va făuri şi va dărui lumii creştine o bogăţie
spirituală mistică ce-i este specifică. Dar, îndreptându-şi întreaga
energie spre dumnezeire şi manifestându-se sub mantia protectoare a
symphoniei (colaborarea armonioasă cu statul dar şi subordonarea faţă de
acesta ), biserica bizantină se va auto-izola de lumea de dincolo de
frontierele ortodoxiei şi se va desprinde de caracterul dinamic şi
profan, pământesc şi material al istoriei. Ortodoxia rămâne astfel
izolată pe un plan spiritual care îi este propriu, lăsând astfel
bisericii romano-catolice loc de manifestare pe un alt plan care nu este
însă neapărat profan, dar care este mai ales material şi dinamic.
În Occident, procesul de afirmare a religiei creştine, în forma sa
catolică (lb. gr. – universal în sensul de în toate locurile şi în toate
timpurile, biserica trebuind să-i cuprindă pe toţi creştinii) a avut o
altă evoluţie. Într-o lume aruncată în dezordine şi haos politico-social
de către invaziile popoarelor barbare, într-o lume ce încearcă să-şi
regăsească echilibrul şi totodată să integreze într-o nouă sinteză
valorile romane şi creştine cu cele germanice, proces complex desfăşurat
de-a lungul secolelor V-VIII, ei bine, în această nouă civilizaţie ce
este pe cale să apară, religia creştină şi Biserica însumează toate
energiile viabile. Ele devin singurele realităţi stabile. De acum
înainte, creştinismul înseamnă viaţă şi viitor iar istoria Evului mediu
nu poate fi concepută fără istoria Bisericii creştine din această parte a
Europei. Spiritul creştin (viitor catolic) devine esenţa acestei noi
lumi. Silită de istorie să devină elementul stabil al identităţii
acestei noi civilizaţii, biserica romană regăseşte în interiorul său
caracterul dinamic, vocaţia creatoare îndreptată spre viitor, specifică
creştinismului. Căci, dacă ortodoxie înseamnă har divin şi mărturisire,
geniul catolic este expresia sublimă a forţei creştinismului de creare a
unei noi lumi. Toate acestea, biserica romană le datorează Sf Augustin
şi operei sale.
“De Civitate Dei” a fost scrisă într-un moment de criză în care Apusul
era descumpănit în faţa invaziei şi jefuirii cumplite a Romei de către
vizigoţii lui Alaric în 410. Concepută iniţial ca o scriere polemică
faţă de acuzaţiile aduse creştinilor de către păgâni, “De Civitate Dei “
a devenit un răspuns providenţial şi genial al bisericii creştine
occidentale la provocările viitorului iar idealul augustinian a
constituit punctul de plecare pentru zidirea unei noi civilizaţii.
Sf Augustin plasează istoria pe o axă temporală liniară care începe
potrivit dogmei creştine de la facerea lumii de către Dumnezeu (Geneza
biblică) şi se termină în momentul Judecăţii de Apoi.. Datorită
păcatului originar, în urma alungării din Rai, întraga creaţie divină se
scindează în două entităţi spirituale. Astfel au apărut cele două
cetăţi: una este cea a spiritelor rele şi malefice, Cetatea Satanei, a
doua cetate fiind guvernată de legile divine. Este Cetatea lui Dumnezeu
în care nu există decât iubire şi dăruire pentru celălalt, o cetate
sfântă ai cărei locuitori sunt într-o luptă permanentă şi totală cu
slujitorii Diavolului, război ce va dura până la venirea lui Christos pe
pământ, până la Judecata de Apoi - moment ce marchează sfârşitul axei
temporale a istoriei. Numărul locuitorilor acestei cetăţi sfinte, al
luptătorilor lui Christos trebuie să sporească continuu până la
înfrângerea definitivă a diavolului. Cetatea lui Dumnezeu devine pentru
creştinii occidentali, declaraţi de către Biserică ca fiind soldaţii lui
Chrisos, un obiectiv viitor, un crez istoric, un deziderat ce trebuie
transmutat din sfera teologică şi spirituală în lumea reală, temporală,
politică. “De Civitate Dei “nu este numai prima interpretare filosofică
creştină a istoriei, ea este totodată un document oficial ce stabileşte
Bisericii Romano-Catolice un obiectiv politic concret.
Datorită Sf. Augustin, istoria, timpul şi spaţiul devin câmpul de luptă
dintre cele două cetăţi iar Biserica apuseană îşi asumă rolul dinamic de
a organiza şi conduce războinicii creştini în lupta lor împotriva
slujitorilor satanei, duşmani ai Bisericii şi deci ai Dumnezeului
creştin.
Transformând idealul spiritual augustinian într-un obiectiv terestru
concret, Biserica romană se transformă la rândul ei într-un stat al lui
Dumnezeu pe pământ, cu un conducător spiritual dar şi temporal totodată-
papa, considerat “locum tenens Christi”- locţiitorul lui Christos pe
pământ (cf. Matei16), o instituţie cu o ierarhie strictă, cu vasali
fideli, cu dreptul de a emite legi în numele lui Dumnezeu şi de a aplica
forţa oriunde şi oricând împotriva duşmanilor săi consideraţi duşmanii
lui Christos şi copiii Satanei, iar această transformare este legitimată
prin obiectivul zămislirii Cetăţii lui Dumnezeu. Creştinii occidentali
sunt declaraţi de Biserică o armată ce este convinsă că poate folosi
orice mijloace pentru distrugerea celor consideraţi de Biserică
“slujitori ai Satanei”, fiecare catolic trebuie să capete credinţa că
face parte din “Militia Christi”- armata lui Christos, că de fiecare
faptă a sa depinde nu numai propria-i mântuire dar mai ales depinde
soarta “Cetăţii lui Dumnezeu”.
În fiecare comunitate, în fiecare burg sau sat, preotul este cel care
organizează lumea din jurul său. Biserica devine cea mai înaltă clădire
din aşezare, de aici se guvernează comunitatea. Sacerdotul creştin
protejează cetatea, sub îndrumarea lui se organizează noua lume
occidentală. Istoria acestei lumi se împleteşte strâns cu cea a
instituţiei ecleziastice. Biserica romană reuşeşte să solidarizeze
masele cu idealul ei augustinian care devine şi al lor. Odată cu
răspândirea creştinismului printre germanici, conflictele dintre aceştia
şi latini se estompează treptat şi ia naştere o nouă formă de
solidaritate umană, legată de sentimentul apartenenţei comune la armata
lui Christos. Identitatea lingvistică/culturală devine mult mai puţin
importantă decât calitatea de fiu credincios al Bisericii romane.
Organizarea socială a societăţii apusene este subordonată aceluiaşi scop
al edificării cetăţii lui Dumnezeu. Occidentalii sunt grupaţi în trei
ordine: oratores-clericii, oamenii Bisericii, cei care se roagă lui
Dumnezeu, bellatores-nobilii, cei care luptă cu duşmanii Bisericii
pentru gloria lui Dumnezeu şi laboratores- cei care muncesc pentru
primele două stări. Biserica romană şi lumea apusenă sunt nucleul
viitorei împărăţii divine pe pământ iar Sf Părinte de la Roma conduce
această lume ca reprezentant al lui Christos. Aceasta este prima mare
victorie a Bisericii creştine apusene din istorie. Biserica are un
ideal, un crez politic, are la dispoziţie o armată supusă capabilă de
orice pentru a zămisli “Cetatea lui Dumnezeu”.Biserica romană îşi asumă
pe deplin caracterul catolic-universal.. Occidentul catolic începe
treptat să se deschidă spre exterior şi va începe din Cetatea Eternă,
precum odinioară Imperiul Roman, cucerirea lumii. Dar acum primordială
este îndeplinirea ţelului spiritual augustinian-răspândirea mesajului
creştin în întreaga lume ce urmează să fie condusă spiritual şi temporal
de Roma-capitala creştinătăţii, capitala Cetăţii lui Dumnezeu pe
pământ.
Primii care vor adopta idealul augustinian vor fi călugării irlandezi.
Din mănăstirile lor, aceşti primi soldaţi ai lui Christos, misionari şi
civilizatori totodată vor porni din secolul al V-lea prima cruciadă
spirituală a Bisericii romane: creştinarea şi organizarea noilor popoare
ale Europei apusene. Ei întemeiază noi mănăstiri, adevărate cetăţi ale
spiritului, unde vor zidi temeliile culturii occidentale. Mai mult decât
atât, influenţa lor nu este numai spirituală ci şi politică. Datorită
lor şi urmaşilor lor, Imperiul Franc al lui Carol cel Mare nu va fi doar
o încercare-surogat de reconstituire a Imperiului Roman ci prima mare
acţiune temporală a spiritului catolic, prima încercare de ridicare pe
pământ a “Cetăţii lui Dumnezeu”. Imperiul Carolingian este simbolul
politic al noii lumi în care valorile romane şi germanice se îmbină
armonios cu cele creştine. Nu putem ignora rolul major al Sf. Augustin
în istoria medievală apuseană. Dacă l-am ignora, n-am putea înţelege
încercările occidentale de reconstituire a Imperiului Roman, cruciadele,
Inchiziţia, spiritul creator al catolicului pentru care acţiunea,
faptele au o importanţă deosebită, spiritul lui de conquistador cu sabia
într-o mână şi Biblia în cealaltă, războinic şi misionar totodată. N-am
putea înţelege istoria evului mediu occidental catolic.
Concepţia lui a fost preluată şi utilizată dogmatic pentru respingerea
concepţiei aristotelice a lui Toma de Aquino. În vremea Reformei, a fost
preluată în special concepţia despre predestinare şi istorie ca
tămăduitoare.
A fost primul filozof care a luat în considerare istoria ca fiind necesară în educarea oamenilor şi pentru lichidarea răului.
1
ACATISTUL SFANTULUI AUGUSTIN DE HIPPONA
file:///C:/Users/User/Downloads/ACATISTUL%20SFANTULUI%20AUGUSTIN%20DE%20HIPPONA.pdf
Cele mai bune metode naturale pentru a susține digestia și a reduce balonarea
Cele mai bune metode naturale pentru a susține digestia și a reduce balonarea
Balonarea este un semnal că sistemul digestiv are nevoie de sprijin. Poate apărea din cauza combinațiilor alimentare greșite, a stresului, a unei flore intestinale dezechilibrate sau a unei slăbiciuni a sistemului digestiv. Din fericire, natura oferă soluții eficiente și blânde. Plante medicinale care susțin digestia:
Ghimbirul stimulează secreția sucurilor gastrice și ajută la eliminarea gazelor. Poate fi consumat sub formă de ceai sau mestecat crud înainte de masă, cu puțin lămâie și sare.
Semințele de fenicul reduc crampele abdominale și balonarea. Mestecă o linguriță după masă sau prepară un ceai aromat care relaxează instantaneu.
Menta calmează spasmele intestinale și reduce disconfortul abdominal. Ceaiul de mentă este ideal după mese copioase sau în caz de digestie lentă.
Mușețelul este liniștitor atât pentru tractul digestiv, cât și pentru sistemul nervos. Este eficient mai ales când balonarea este legată de stres sau oboseală emoțională.
Obiceiuri alimentare care îmbunătățesc digestia:
Mănâncă lent și conștient – mestecă bine fiecare înghițitură (de 20–30 ori) și evită ecranele. Digestia începe în gură și în creier.
Nu mânca în exces – ideal este să lași stomacul ½ plin cu mâncare, ¼ cu lichide și ¼ cu aer. Această regulă ayurvedică sprijină digestia eficientă și previne balonarea.
Evită băuturile reci în timpul meselor – apa cu gheață poate încetini sistemul digestiv. Alege în schimb apă caldă sau un ceai digestiv.
Lasă pauze între mese – 3-4 ore fără gustări permit intestinelor să finalizeze procesele de digestie și curățare internă
Practici simple care susțin tractul digestiv:
Plimbare scurtă după masă – 10 minute de mers pe jos ajută la reglarea glicemiei și stimulează motilitatea intestinală.
Masaj abdominal cu ulei cald de susan – aplicat în sensul acelor de ceasornic, relaxează și susține tranzitul.
Hidratare inteligentă – bea apă între mese, nu în timpul lor. Poți adăuga felii de castravete, lămâie sau puțin ghimbir proaspăt.
Postul cu plante – oferă o pauză digestivă blândă, reduce inflamația și sprijină detoxifierea naturală.
Alimente care îmbunătățesc digestia:
Alimente fermentate – varza murată, kimchi, miso sau kombucha susțin flora intestinală. Începe cu porții mici pentru a evita efectele excesive.
Bittere digestive – extracte din plante amare (anghinare, gențiană, păpădie) consumate cu 15-20 minute înainte de masă stimulează secreția de bilă și enzime digestive.
Papaya și ananasul – conțin enzime naturale (papaină și bromelaină) care ajută la digerarea proteinelor și reduc balonarea după mesele mai grele.
Cauze mai profunde ale balonării (de investigat dacă este frecventă)
Intoleranțe alimentare (gluten, lactate, leguminoase)
Dezechilibru al florei intestinale (SIBO, disbioză)
Stres cronic (care inhibă sistemul digestiv)
Lipsă de somn profund și odihnitor
Rețetă de ceai digestiv calmant
1 linguriță semințe de fenicul
½ linguriță ghimbir ras (sau pudră)
½ linguriță mușețel sau roiniță
Adaugă 250 ml apă fierbinte, infuzează 10 minute și savurează cald după masă. Digestia este mai mult decât un proces fizic – este un act de alchimie interioară. Când avem grijă de focul nostru digestiv, avem mai multă claritate, energie, vitalitate și echilibru emoțional.
Alege ce ți se potrivește, experimentează cu blândețe și ascultă-ți corpul. Fiecare pas mic – fie că este o plantă, un obicei sau un ceai – este o invitație spre o viață mai ușoară, mai conștientă și mai bine hrănită.
LEGILE NEVĂZUTE
Legi spirituale pe care trebuie să le respecți
Legi de bază nevăzute: Legea reciprocității
Ceea ce trimiți în lume – energie, gânduri, acțiuni – se întoarce amplificat. Legea autorității
Spiritele respectă doar pe cei care știu cine sunt. Dacă ești confuz, te domină. Legea rezonanței
Atragi ceea ce se potrivește vibrației tale. Puritatea = rezultate clare. Legea sincronizării
Unele uși se deschid doar în momentul divin potrivit. Forțarea = pedeapsă sau întârziere. Legea datoriei spirituale
Fiecare minciună, înșelăciune sau scurtătură lasă o „factură karmică.”
Până nu este plătită (prin durere sau căință), blochează fluxul. Legea accesului
Împărtășirea lucrurilor sacre cu oameni nevrednici oferă forțelor întunecate acces la tine.
Protejează-ți intimitatea spirituală. Legea schimbului sacru
Nu cere nimic din lumea spiritelor fără să oferi ceva în schimb – rugăciuni, hrană, foc, slujire, adevăr. Legea ochilor ascunși
Chiar și când nu te vede nimeni, ești văzut. Toate gândurile și faptele răsună în tărâmurile spirituale.
Se apropie deja......
'Ispita neamului celui de pe urma a si sosit, mai grozav acum, cu
apropierea venirii lui Antihrist incat ameninta sa-i piarda pe cei
alesi. Si nu-i atat de periculoasa ispita care vine de la vrajmasii lui
Dumnezeu, de la atei, de la cei cu grija numai la cele pamantesti sau de
la cei destrabalati cari nu pot usor sa vatame pe crestini. Pericolul
vine de la fratii cei mincinosi, cari sunt dusmani ascunsi cu atat mai
periculosi, cu cat cred ca ei sunt frati curati. Predica si ei
Ortodoxia, dar oarecum schimbata si prefacuta dupa placul lumii acesteia
si a stapanitorului acestei lumi. Predica lor e ca o hrana prielnica
care a inceput sa se strice si in loc sa hraneasca otraveste pe cei cari
o mananca. Ei aduc tulburare in randurile crestinilor. Acestia sunt
ispita cea mare a neamului celui de pe urma. Despre ei a profetit Domnul
ca vor fi in veacul cel de apoi. “Multi vor veni intru numele Meu si pe
multi vor insela.”(Matei cap. 5)
VORBESC SI FRATII MINCINOSI DE
SFANTA SI PREADULCEA ORTODOXIE; de dragoste, de curatie, pentru fapta
buna, de smerenie si de virtute, si ajuta obstile crestinesti. Cat de
greu pentru ortodocsii cei curati si simpli sa inteleaga pe cine au
inaintea lor. Cat e de usor sa fie atrasi de ideile lor cele
«filosofice» si sa ii creada. Daca rascoleste cineva adanc in sufletele
acestor oameni, va gasi nu dragostea cea fierbinte pentru Dumnezeu, ci
inchinarea unui idol care se numeste „om” [umanismul). De multe ori
inseala rautatea, prefacandu-se in chipul faptei bune. Dupa cum a spus
si Sfantul Dorothei: „Nici o rautate si nici unul dintre eresuri, nici
insusi diavolul nu poate sa insele pe cineva, numai daca se preface in
chipul faptei bune. „Dupa cum si Sf. Apostol zice ca insusi diavolul se
inchipuie un inger luminat. Neghina numeste Sf. Vasile cel Mare pe
ereticii cari strica invataturile Domnului si amestecandu-se ei cu
trupul cel sanatos al Bisericii ca, fiind neobservati, sa faca
vatamare.''
Sfântul Ioan Iacob Romanul
Se apropie deja vremea ca planeta noastră să-și sfârșească menirea.
Viața pe planetă este în primejdie, căci noi murdărim tot mai mult și
atmosfera, și viața noastră.
Oamenii întinează zidirea, iar
Dumnezeu o aduce iarăși la viață. Domnul dăruiește adesea ploaie, zile
cu vânt, care risipesc poluarea[…]
Al treilea război mondial deja a început. Și acum, în lume, se vor ucide între ei. Ei - Apusul - s-au compromis.
Acum
se vor certa între ei în apus, iar pe noi ne vor uita. S-au compromis
înaintea propriilor popoare și înaintea întregii lumi.
O așa putere s-a ridicat împotriva unui stat - Serbia - și n-au izbutit nimic!
Au crezut că vor sfârși totul în trei zile… și n-au putut face ce și-au propus nici în trei luni!
O cădere de neînchipuit - cumplită cădere a Apusului…
Tineretul este distrus, iar omenirea se sprijină pe tineret. Și nu e nicio nădejde că va fi mai bine.
În lume nimic nu se întâmplă spre bine, ci numai spre rău. Priviți cât de dușmănoși sunt copiii noștri cu părinții lor…
Un
om care a trăit mult timp în America s-a aflat într-o împrejurare în
care se vorbea că a venit vremea despre care prorocise Cuviosul Nil
Atonitul: cum va fi înaintea sfârșitului lumii.
Atunci va fi o
situație atât de cumplită, încât nu se va mai cinsti legătura
căsătoriei, nici nu se va mai ști cine cu cine trăiește - frate cu soră
și mamă cu fiu, fiul își va ucide tatăl ca să trăiască cu mama lui, și
altele la fel.
În Apus, acestea sunt deja un lucru obișnuit - acolo nu se mai știe deja cine cu cine trăiește…
A
venit o vreme în care nu mai este deloc bine. Oamenii își varsă sângele
unul altuia. Va fi canonadă de proiectile, și atunci - s-a sfârșit cu
viața!
Am văzut că în Bosnia și Kraina au folosit lucrurile astea cumplite (n. n. bombele radioactive). Au suferit copii și animale…
E târziu; neascultarea s-a întins… Copiii nu vor să asculte de părinți, socotesc că suntem bătrâni și senili.
Pare-se
că a venit deja vremea ca planeta noastră să-și încheie menirea. Acum
oameni deștepți și intelectuali se pregătesc să-l poată primi pe
antihrist.
Starețul Tadei de la Vitovnița (1914-2003)
Când vine vorba de ceea ce contează cu adevărat, singura cunoaștere importantă este: cum să purifici apa, cum să-ți cultivi propria hrană, cum să gătești, cum să construiești și cum să iubești. Și, culmea, nimic din toate acestea nu se învață la școală.
Reguli pentru consumul corect de apă
1. Beți apă nu în timpul meselor
Cu cel puțin 30 de minute înainte de mese și nu mai devreme de o oră și jumătate după. Pentru ca apa să nu interfereze cu digestia alimentelor și să nu dizolve sucul gastric.
2. Beți apă caldă în loc de apă rece.
Apa cu gheață îngheață enzimele din intestin, împiedicându-l să digere corect alimentele.
3. Beți apă în porții mici (2-3 înghițituri).
Acest lucru este necesar pentru a nu suprasolicita rinichii.
4. După fiecare înghițitură, țineți apa în gură, astfel încât să se amestece cu saliva și să fie mai bine absorbită.
5. Beți un pahar cu apă caldă imediat după trezire.
Astfel, curățați organismul și îl veți începe să funcționeze.
6. Beți apă doar în șezut.
Astfel, aceasta va fi complet absorbită în sângele din intestine, altfel va ieși pur și simplu.
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, miluiește-ne pe noi!
Rugăciunile începătoare
Rugăciunea Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, miluiește-ne pe noi!
Rugăciunea Cuvine-se cu adevărat...
- acasă - în cuvânt
- la slujbă - în gând
- pe drum - în tăcere
- grăire (glăsuire)
- gândire (cugetare)
- trăire (simțire)
- mărire (preacinstire)
- mulțumire
- cerere de miluire
Rugăciune de mulțumire către Maica Domnului
Îți mulțumim Maică Sfântă
- pentru vindecare,
- pentru tot ajutorul Tău,
- pentru mijlocirea Ta la Preabunul Dumnezeu!Rugăciuni scurte, repetate:
- din Paraclisul, Maicii Domnului
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, miluiește-ne pe noi.
- din Acatistul Bunei Vestiri
Bucură-te, Mireasă, pururea Fecioară!
- din Acatistul Sfântului Acoperământ al Maicii Domnului
Bucură-te, bucuria noastră; acoperă-ne pe noi de tot răul cu cinstitul tău Acoperământ!
- din Acatist la Icoana Maicii Domnului „Axion Estin”
Bucură-te, Născătoare de Dumnezeu, ceea ce ești vrednică de toată cinstirea îngerilor și oamenilor!
- din Acatistul Maicii Domnului „Bucuria tuturor celor necăjiți
Bucură-te, cea plină de dar, Născătoare de Dumnezeu Fecioară, bucuria tuturor celor necăjiți!
- din Acatist la icoana Maicii Domnului „Grabnic Ascultătoare”Bucură-Te, atotbună, grabnică ascultătoare, Ceea ce toate cererile noastre bine le împlinești!
- din Acatistul Icoanei Maicii Domnului „Izbăvitoarea”
Bucură-te, Izbăvitoare, care pe noi, cei necăjiți, din chinuri, din nevoi și din moarte ne mântuiești.
- din Acatistul Izvorului Tămăduirilor Născătoarei de Dumnezeu
Bucură-te, ceea ce ești izvor de viață dătător!
- din Acatistul pentru vindecarea de cancer, către icoana Maicii Domnului „Pantanassa"
Bucură-te, Împărăteasă a toate, care vindeci neputințele noastre, cu harul tău!
- din Acatist la Icoana Maicii Domnului „Sporirea Minții"
Bucură-Te, Crăiasă preamilostivă, ceea ce minte și înțelepciune credincioșilor tăi le dăruiești!
- din Imnul Acatist la Rugul Aprins al Născătoarei de Dumnezeu
Bucură-Te, Mireasă urzitoare de nesfârșită rugăciune.
- din Acatistul Icoanei Maicii Domnului Ognevidnaya
Bucură-te, Maica Cuvântului, cununa mărturisirii noastre!
- din Acatistul Icoanei Maicii Domnului „Eu sunt cu voi și nimeni împotriva voastră”
Bucură-Te, Maica noastră cerească, care prin cuvintele Tale „Eu sunt cu voi și nimeni împotriva voastră” dăruiești putere plină de har sufletelor noastre!
- din Acatistul Icoanei Maicii Domnului din Iviron, numită "Portărița
Bucură-te, Portăriță bună, care deschizi credincioșilor ușile Raiului!
- din Acatistul Icoanei Maicii Domnului „Siriaca” de la Mănăstirea Ghighiu
Bucură-te, Maică Fecioară, ușa milostivirii!
- din Acatist la Icoana Maicii Domnului „a Semnului” (a Rădăcinii din Kursk, Novgorod)
Bucură-te, Maica Domnului, cea a semnului, pecetea mântuirii noastre!
- din Acatistul Icoanei Maicii Domnului Prodromița
Bucură-te, slăvită Prodromiță a Schitului Prodromu!
- din Acatistul Nașterii Maicii Domnului
Bucură-te, dumnezeiască Pruncă Maria, care astăzi te-ai născut spre bucuria și mântuirea a toată lumea!
- din Acatistul Intrării în Biserică a Maicii Domnului
Bucură-te, bucuria noastră, Sfântă Pruncă, pururea Fecioară!
- din Acatistul Adormirii Maicii Domnului
Bucură-te, ceea ce ești plină de har, care, întru adormirea ta nu ne lași pe noi!
- din 24 de icoase ale Stăpânei noastre Născătoarei de Dumnezeu Grabnic-Ascultătoarei
Bucură-te, Grabnic-Ascultătoare
Bucură-Te, atotbună, grabnică ascultătoare, Rugăciune scurtă, repetată
din Paraclisul Maicii Domnului
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, miluiește-ne pe noi!
Probleme hormonale care nu te lasă să slăbești
Boli care impiedica slabitul
Exista mai multe afectiuni care duc la ingrasare sau intervin in eforturile cuiva de a slabi:
- stresul cronic: in momentul cand o persoana traieste cu o stare de anxietate cronica, organismul produce anumite substante, precum hormonul denumit cortizol. Acestea cresc riscul de acumulare a grasimilor, in special in zona taliei;
- sindromul Cushing: apare atunci cand glandele adrenale produc prea mult cortizol, ceea ce duce la stocarea grasimii pe fata, pe partea superioara a spatelui si pe abdomen;
- hipotiroidismul: atunci cand glanda tiroida produce prea putini hormoni, corpul nu reuseste sa arda grasimile eficient, incetinind metabolismul si ducand la ingrasare;
- sindromul ovarelor polichistice: aceasta afectiune este rezultatul unui dezechilibru hormonal care poate sa impiedice procesul de slabire, printre altele;
- sindromul X: este vorba despre o rezistenta la insulina care provoaca cresterea in greutate, din cauza ca alti hormoni, care influenteaza masa corporala, nu functioneaza la fel de bine;
- schimbarile hormonale la femei: uneori, slabitul
este impiedicat de anumite procese hormonale care au loc in
momente-cheie din viata unui femei - la pubertate, in timpul sarcinii si
la menopauza.
Greseli care impiedica slabitul
Atunci cand dificultatea de a slabi nu este cauzata de o boala, poate fi vorba despre anumite greseli pe care oamenii le fac atunci cand vor sa dea jos kilogramele in plus.
Cele mai comune greseli de dieta care impiedica slabitul in ciuda eforturilor sunt:
- saritul peste micul dejun: persoanele care vor sa consume mai putine calorii si renunta la anumite mese, in special la micul dejun, slabesc mai greu decat cele care mananca trei mese pe zi;
- consumul bauturilor bogate in calorii: bauturile alcoolice, smoothie-urile, cafeaua cu zahar si frisca, sucurile carbogazoase si chiar si sucurile naturale pot contribui la cresterea in greutate;
- portii prea mari: fiind obisnuiti cu portiile mari din restaurante, multi oameni isi pun foarte multa mancare in farfurie si acasa;
- consumul excesiv de proteine: acestea sunt foarte necesare corpului, dar excesul este transformat in grasimi;
- odihna insuficienta: apetitul si hormonii care regleaza senzatia de foame sunt profund influentate de programul de somn. Atunci cand o persoana nu se odihneste suficient, va avea tendinta de a consuma mult mai multe alimente "interzise";
- adoptarea aceluiasi program de exercitii fizice: daca
sunt repetate aceleasi exercitii in fiecare zi, beneficiile nu raman
aceleasi. De aceea, trebuie sa existe variatii in ceea ce priveste
frecventa, intensitatea sau timpul alocat exercitiilor.
Slabitul si varsta
Slabitul devine tot mai dificil pe masura ce inaintam in varsta, din
cauza mai multor factori, iar persoanele ai caror parinti au fost
supraponderali la batranete au risc crescut de a se confrunta cu aceeasi
problema. Principalele motive pentru care slabitul devine mai dificil
pe masura ce imbatranim sunt:
- imbatranirea muschilor: odata cu inaintarea in varsta, tesutul care formeaza muschii se micsoreaza si isi pierde din masa, iar din acest motiv rezistenta fizica scade;
- schimbarile hormonale: in special in cazul femeilor care ajung la menopauza. Ambele sexe sunt afectate, insa, de modificarile hormonale, din cauza ca acestea influenteaza si masa musculara;
- bolile care apar odata cu inaintarea in varsta: nu
doar ca scade rezistenta fizica, dar inevitabil se instaleaza si niste
afectiuni care pe multi oameni ii impiedica sa aiba un stil de viata
activ.
Nu reusim sa slabim! Ce solutii avem?
In cazul in care exista suspiciunea ca dificultatea de a slabi este cauzata de o problema medicala, este necesar consultul medical de specialitate pentru a gasi o solutie. Schimbarea dietei si introducerea exercitiilor fizice ajuta si in aceasta situatie, chiar daca dureaza mai mult sa dea rezultate. Monitorizarea frecventa a sanatatii in acest caz este foarte importanta. De exemplu, in cazul unei persoane care sufera de diabet, scaderea cantitatii de mancare si cresterea efortului fizic pot provoca o scadere prea brusca a glicemiei. Persoanele bolnave trebuie sa tina mereu cont de nevoile speciale ale organismului lor.
In cazul persoanelor care nu slabesc, dar nu au boli care sa le impiedice in acest sens, adoptarea unei diete sanatoase este o parte importanta a scaderii in greutate.
Astfel, in cazul unei diete echilibrate, sanatoase, este recomandat:
- sa includa fructe, legume, tarate integrale si produse lactate slabe sau degresate;
- sa includa consumul moderat de carne, in special carne slaba, precum cea de pasare, carne de peste, dar si de proteine provenite din alte surse sanatoase: oua, leguminoase, quinoa etc;
- sa fie cat mai saraca in grasimi saturare, grasimi trans, colesterol, sare si zaharuri adaugate.
- sa se renunte la obiceiul de a manca snack-uri in timpul zilei
- sa aiba in vedere si un management bun al greutatii corporale, usor de adaptat unui stil de viata activ, sanatos. Batoanele pentru slabit, concepute special de catre nutritionistii Fizico, sunt un bun inlocuitor pentru o masa in
timpul unei zile. Acestea pastreaza un bun echilibru intre nutrientii
necesari organismului pentru a face fata stilului de viata activ,
modern: o doza optima de proteine necesare pentru fortifierea si
mentinerea masei musculare, un continut consistent de fibre foarte utile
atat procesului de digestie, cat si sa ajute organismul sa piarda in
greutate, impreuna cu o doza bine masurata de vitamine si minerale,
pentru vitalitate si echilibru.
Asadar, chiar daca nu reusim sa slabim cu usurinta, intotdeauna exista o rezolvare echilibrata, care sa ne ajute sa obtinem rezultatele dorite fara alte compromisuri.