duminică, 9 iunie 2019

Hanul din Moinesti se intoarce din Cehia

O opera de importanta muzeala semnata de Stefan Luchian va fi repatriata prin intermediul licitatiei Artmark din data de 11 iunie. Este vorba despre lucrarea Hanul din Moinesti (1909), ce revine dupa o indelungata vietuire in Cehia, intr-o colectie de arta romaneasca. Moinestiul inceputului de secol XX era un loc frecventat de turisti, in special pentru baile tamaduitoare. Frumusetea locului atrage insa si pe unii artisti, cum ar fi de pilda Stefan Luchian. La Moinesti lucreaza mai cu nerv, tusele de culoare devin mai intense si prevestesc o etapa de varf a artistului.
Intr-o scrisoare adresata catre prietenul sau Virgil Cioflec, ii marturiseste profund impresionat: ... Simt ca locurile astea ma iubesc. Frumos e un biet cuvant care nu spune nimic din splendoarea scanteietoare a peisajului din Moinesti.
Hanul din Moinesti, ce va fi licitat in data de 11 iunie, a facut parte din colectia istorica a generalului Ilie Steflea (mana dreapta a maresalului Ion Antonescu) si a fost cel mai probabil achizitionata direct de la artist. Opera a participat la expozitia personala Stefan Luchian, din martie 1910, de Ateneul Roman.
Stai ca imi strici natura moarta! Asta ar fi exclamat Pallady atunci cand criticul de arta Ionel Jianu, vizitandu-l pe artist in atelierul sau din Paris, a vrut sa isi puna palaria si manusile pe o masa. Era un aranjament la care Theodor Pallady meditase multa vreme, iar dovada reusitei se gaseste in licitatia Artmark prin opera Natura statica cu crinul pacii.
Zeci de alte capodopere demne de un muzeu al artei clasice vor fi prezente in seara de 11 iunie, ora 19.00, la Athenee Palace Hilton din Bucuresti, in cadrul licitatiei de vara.
https://www.daciccool.ro/timp-liber/evenimente/9555-hanul-din-moinesti-se-intoarce-din-cehia

Patru manifestari cunoscute publicului au incheiat primul semestru expozitional 2019 al Romexpo

In perioada 30 mai - 2 iunie, Romexpo a organizat patru manifestari de referinta: TIBCO - Targul international de bunuri de larg consum si Bio Life & Style - Expozitia pentru o viata verdeAntique Market II - Targul de obiecte de arta si antichitati si Expo Funerare - Salonul pentru servicii funerare. Evenimentele s-au desfasurat concomitent cu Bookfest - Salonul International de Carte - un concept al industriei editoriale cu o vizibilitate considerabila in randul vizitatorilor Centrului Expozitional Romexpo.
Timp de patru zile, in Pavilionul B1 al Romexpo, numerosi vizitatori au avut ocazia de a testa, proba si achizitiona produse la preturi speciale si au participat la o serie de activitati conexe de interes.
TIBCO a reunit companii din Romania si din strainatate care si-au prezentat cele mai recente produse si servicii de pe piata bunurilor de larg consum si au contribuit la identificarea tendintelor din acest sector. Expozantii au venit cu articole de calitate superioara, la preturi de producator: textile si tesaturi decorative, haine şi accesorii vestimentare, preparate culinare, electrice si electronice, dar si multe creatii hand-made.
Detalii suplimentare despre editia viitoare se gasesc pe www.tibco.ro.
Prin intermediul Bio Life & Style, Romexpo a promovat importanta unui stil de viata sanatos pentru adulti si copii, aducand in prim plan factorii care influenteaza starea de sanatate a fiecarui individ. In cadrul expozitiei, vizitatorii au primit sfaturi utile de la specialistii din domeniu, au invatat cum sa-si imbunatateasca sanatatea si calitatea vietii si au beneficiat de oferte speciale la produse  naturiste, cosmetice si de curatenie, carti de specialitate, produse hand-made si multe altele. In plus, pe durata celor cateva zile de manifestare, publicul a participat si la activitatile conexe organizate in scop educativ, pe teme precum: alimentatia gluten free, cosmetica naturista, arta culinara, terapia prin parfum, parenting alimentar, importanta sportului in viata adultilor si a copiilor.
Detalii suplimentare despre editia viitoare se gasesc pe www.bioromexpo.ro.
In aceeasi perioada, in Pavilioanul B1 al Centrului Expozitional Romexpo, s-a desfasurat si Antique Market II, manifestarea dedicata atat artistilor, cat si iubitorilor de arta si colectionarilor. Antique Market a reunit si la aceasta editie piese de mobilier si decoratiuni interioare, arta plastica, obiecte personale si de colectie, argintarie si portelanuri, bijuterii vechi si jucarii. La Antique Market vizitatorii au avut posibilitatea de a alege articole marcate de istorie la cele mai avantajoase preturi, expozantii intrecandu-se in oferte promotionale si reduceri intre 10 si 50%.
Detalii suplimentare despre editia viitoare se regasesc pe www.antiquemarket.ro.
Expo Funerare a reprezentat platforma de intalnire a celor mai importanti manageri din industria funerara romaneasca. In cadrul evenimentului, expozantii au avut ocazia sa stabileasca relatii de afaceri cu producatorii, importatorii si distribuitorii din industrie, iar cei interesati au primit consultanta din partea specialistilor. Expo Funerare a fost destinat atat prestatorilor de servicii complete in domeniul funerar, dar şi publicului larg, care a putut achizitiona produse si servicii la preturi de producator.
Detalii suplimentare despre editia viitoare se gasesc pe www.expofunerare.ro.

Despre Romexpo
Romexpo S.A., societate comerciala cu capital privat, are ca actionar majoritar Camera de Comert si Industrie a Romaniei, unul dintre cele mai importante foruri de reprezentare a oamenilor de afaceri romani.

Cel mai citit articol Formarea corpului haric https://viataeundans.blogspot.com/2023/06/formarea-cor