vineri, 9 octombrie 2020

Primim de la cititori: Siguranta pietonala in Bucuresti, pusa in pericol

 Cititorii nostri fideli ne atentioneaza mereu in legatura cu unele nereguli ale traficului din Capitala. Si sunt destule! Chiar daca primariile de sector si Primaria Generala au mai rectificat unele lucruri, au ramas destule nerezolvate. Uneori, intr-adevar, pare ca masinile, bicicletele si trotinetele electrice sunt mai importante decat pietonii… chiar si pe trotuarele pietonale!

Buna ziua! Sunt cititor fidel daciccool.ro si am rugamintea sa abordati intr-un articol si siguranta pietonala pe trotuarele Soselei Nicolae Titulescu, Soselei Pavel Kiseleff, Bulevardului Aviatorilor, Pietei Revolutiei, Bulevardului Constantin Prezan, Caii Dorobantilor, Bulevardului Beijing, Soselei Bucuresti-Ploiesti etc. Nu putem circula ca lumea, in calitate de pietoni, pe trotuarele Soselei Pavel Kiseleff si ale Bulevardului Aviatorilor din cauza biciclistilor, electrotrotinetistilor si a masinilor stationate pe trotuare. Ca sunt copii, ca sunt tineri, ca sunt varstnici, n-au nici o jena.
Din deceniul 1991-2000 se practica, la Bucuresti, intr-o veselie, mersul pe doua roti pe trotuarele Soselei Pavel Kiseleff si ale Bulevardului Aviatorilor, iar municipalitatea, de la administratia Videanu incoace, le da apa la moara biciclistilor si electrotrotinetistilor, executandu-le piste pentru biciclete pe trotuare. De simplificat, nu simplifica municipalitatea Piata Victoriei, sa injumatateasca numarul ramificatiilor rutiere si sa dezvolte infrastructura pietonala construind noi cai de acces in subteranul statiei de metrou, sa scape pietonii de stat cu nervii intinsi la maximum la stopurile pietonale, configurand o intersectie fara treceri pentru pietoni, ci doar cu pasaje pietonale, dar de complicat a stiut s-o complice din ce in ce mai mult, cu piste pentru biciclete pe trotuare si semafoare pentru biciclete laolalta cu semafoare pietonale, spre exasperarea pietonilor. Cand vom avea Piata Victoriei cu mai putine ramificatii rutiere si cu mai multe cai de acces in subteranul statiei de metrou? Cand vom avea Piata Victoriei fara treceri pentru pietoni si doar cu pasaje pietonale? Si la ambasada Rusiei, desi exista posibilitatea stationarii masinilor Corpului Diplomatic in curtea acesteia, conducatorii auto le stationeaza pe trotuar. Cand are de gand ambasada Rusiei sa ia masuri pentru interzicerea stationarii masinilor Corpului Diplomatic pe trotuar? Trotuarul e pentru pietoni, nu pentru masini.
Si, intrucat trotuarele sunt pentru pietoni, iar bicicletele si electrotrotinetele sunt mijloace rutiere, pistele pentru biciclete se executa pe carosabil – una pe sensul „dus” si una pe sensul intors”. Nu pe trotuare. Unde sunt aparate drepturile pietonilor cand legislatia rutiera permite executarea pistelor pentru biciclete si a parcarilor pe trotuare?
Trecand mai departe, la Soseaua Nicolae Titulescu, nu putem circula ca lumea ca pietoni pe trotuarele arterei din cauza masinilor stationate pe trotuare. Desi exista pentru conducatorii auto posibilitatea stationarii masinilor pe benzile de langa trotuare sau in curtile alaturate, acestia prefera sa le stationeze pe trotuare, ingreunand traficul pietonal. E mai important ca ingreuneaza traficul rutier decat ca ingreuneaza traficul pietonal. Iar biciclistii si electrotrotinetistii circula tot pe trotuare, periclitand traficul pietonal incomodat de masinile stationate. Si la intrarea pentru clienti in Mega Image de langa gangul pietonal din capatul Strazii Veronica Micle trotuarul e subdimensionat, nefiind loc pentru intalnirea a doi pietoni. Cand are de gand municipalitatea sa ia masuri sa delimiteze trotuarele cu limitatoare?
Trecand mai departe, la Calea Victoriei, trag un semnal de alarma ca in Piata Revolutiei pistele pentru biciclete dispar brusc in trotuar si semafoarele pentru biciclete sunt montate in unele locuri laolalta cu semafoarele pietonale. Intrucat trecerile pentru pietoni sunt pentru pietoni, iar bicicletele si electrotrotinetele sunt mijloace rutiere, semafoarele pentru biciclete se monteaza laolalta cu semafoarele rutiere, nu laolalta cu semafoarele pietonale.
Trecand mai departe, la Piata Presei, nu putem traversa ca lumea Soseaua Bucuresti-Ploiesti din cauza biciclistilor si a electrotrotinetistilor, mai ales cand schimbarea verdelui pietonal in rosu ne prinde pe refugiul pietonal dintre cele doua sensuri.
Pe Bulevardul Beijing nu putem astepta pe trotuar in liniste autobuzul 301 la Parcul Herastrau pe sensul spre Piata Romana din cauza biciclistilor si a electrotrotinetistilor. Trotuarul mai e semnalizat si cu biciclete laolalta cu pietoni adulti de mana cu pietoni copii.
In Piata Charles de Gaulle, nu putem, in calitate de pietoni, circula in liniste pe trotuarele si trecerile pentru pietoni ale acesteia din cauza biciclistilor si a electrotrotinetistilor.De simplificat nu simplifica municipalitatea Piata Charles De Gaulle sa substituie trecerile pentru pietoni cu subtraversari prin construirea unor noi cai de acces in subteranul statiei de metrou, dar de complicat a stiut s-o complice executand piste pentru biciclete pe trotuarele Bulevardului Aviatorilor, spre exasperarea pietonilor.
Nu in ultimul rand, nu putem circula ca lumea ca pietoni pe aleile pietonale ale Parcului Herastrau din cauza biciclistilor si a electrotrotinetistilor. Avand in vedere ca aleile pietonale ale parcurilor sunt pentru pietoni, iar bicicletele si electrotrotinetele sunt mijloace rutiere, in parcuri, pistele pentru biciclete se executa pe terenuri special amenajate pentru ciclism, in afara aleilor pietonale. Cand are de gand ALPAB sa construiasca terenuri special amenajate pentru ciclism in afara aleilor pietonale? Cum sunt aparate drepturile pietonilor cand municipalitatea nu face nimic in aceasta directie? Pentru permiterea circulatiei autobuzelor, care sunt mijloace auto, pe liniile de tramvai a stiut sa lupte municipalitatea. E mai importanta trecerea autobuzelor pe liniile de tramvai decat scaparea liniilor 103, 143 si 246 de trecerile la nivel cu reteaua feroviara. Municipalitatea vede paiele din ochii Capitalei si nu vede barnele. Trecerea autobuzelor pe liniile de tramvai inseamna decongestionarea carosabilului de autobuze si incurajarea mersului cu masinile personale, nu decongestionarea carosabilului de masini. Pe tronsoane ale liniilor de tramvai lipsite de benzi proprii masinilor, la Timisoara exista indicatoare care interzic traficul auto de tranzit. De ce nu se poate face si la Bucuresti acelasi lucru? La Bucuresti sunt lasati conducatorii auto si vatmanii sa se bata intre ei, sa-si sparga capetele la inscrieri pe tronsoane ale liniilor de tramvai lipsite de benzi proprii masinilor. Ar fi o solutie temporara pana incep exproprierea si largirea la 4 benzi a tronsoanelor liniilor de tramvai lipsite de benzi proprii masinilor.
Am rugamintea sa postati si scrisoarea aceasta. Multumesc anticipat.

https://www.daciccool.ro/romania-mea/parerea-mea/9986-primim-de-la-cititori-siguranta-pietonala-in-bucuresti-pusa-in-pericol

Cel mai citit articol Formarea corpului haric https://viataeundans.blogspot.com/2023/06/formarea-cor