vineri, 8 decembrie 2023

Vei simții în suflet multă pace și ca o atingere caldă și bună ... "spiritul Crăciunului" un adevărat ... miracol !

 
 
Ghetuțele sufletului meu încep să lăcrimeze și să-și deschidă alte sertare cu amintiri ... copilașii triști de la colț de stradă care întind mâna tremurândă și înghețată, care nu se bucură de jocurile iernii fără a simți grija pâinii și a hainelor, mamele părăsite, familiile dezbinate, bătrânii de prin cămine, bolnavii din spitale și aceștia își pregătesc ghetuțele ca să fie umplute cu nădejde și dragoste, cu o mână întinsă și caldă, cu un zâmbet, cu o prezență, cu o mângâiere, cu multă dragoste.

Și dacă toate acestea lipsesc, asta înseamnă că nu există bucurie și miros de sărbători ?

 A ierta pe cineva nu înseamnă că ești de acord cu comportamentul său.
Nu înseamnă nici că ai uitat cum te-a rănit și nici nu înseamnă că îi permiți să-ți facă rău în continuare.
A ierta înseamnă a face pace cu ceea ce s-a întâmplat, să-ți recunoști rana, să simți durerea și să înțelegi că acea durere nu îți face bine.
Iertarea înseamnă să lași durerea și resentimentul să plece, pentru a putea merge mai departe.
E un dar ce ți-l faci ție însuți. Te eliberează de trecut și te face să trăiești conștient prezentul.
Când ierți, simți că devii cu adevărat liber !
A IERTA înseamnă a respecta prima poruncă a lui Dumnezeu ..."Iubește-ți aproapele ca pe tine însuți !

Vei simții în suflet multă pace și ca o atingere caldă și bună ... "spiritul Crăciunului" un adevărat ... miracol !

Doamne ajută și miluiește pe noi păcătoşii robii tăi. Amin.


 

Ne rugăm la altare, la noi acasă, înainte de culcare, să ne fie "somnul lin și îngerii aproape" și cînd o pornim în pelerinaje, ne rugăm la sfinți să fie bine în casele noastre. Rugăciunea o facem cu ochii la cer, în genunchi, dar mereu în liniște, sau fiecare în biserica lui, cu mulți oameni alături, semn că nu suntem singuri. Devenim blînzi la rugăciune, intrăm în temple cu pași neauziți, ieșim spășiți, așa credem noi că devenim atunci mai buni și mai frumoși. Dă doamne !
Ne rugăm pentru diferite feluri de fericire, pentru liniștea și pacea inimii, pentru o stare sufletească bună, dată de o sănătate mai bună. Și să ne fie luate durerile și să uităm de ele, asta e dorința noastră cea mai mare ... se pare că toate rugăciunile ascund suferință. Ne rugăm să ne fie dați ani mulți, dar nu oricum, să nu fim bolnavi, doamne păzește, ci să ramînem în puteri și zglobii. Și înțelepți. Și la urmă, punem în rugăciune și speranța să ne sporim cumva bunăstarea, aia la care ținem pentru că ce avem nu prea se ajunge. Am mai vrea să aflăm ce-i fericirea mare, să fim blagosloviți cu noroc și să vină zile cît mai multe în care să ne fie drag să trăim. Asta am vrea, mai spun odată ce am vrea toți, dar toți ... să vină zile în care să ne fie drag să trăim.
Credința noastră e că vom fi auzți, dovadă ar fi că rugăciunea i-a mai ajutat pe mai mulți.

Ne rugăm în șoaptă, dar cel mai frumos este când ne rugăm în gînd și în taină. Doamne ajută și miluiește pe noi păcătoşii robii tăi. Amin.

Legenda spune : cine dăruiește o Crăciuniță, va avea parte nu numai de sărbători liniștite, ci și de o viață tihnită și plină de belșug. Crăciunița este simbolul simplității și a lucrului dăruit din inimă și aduce bucurii celor ce o dăruieşte. V-o ofer din toată inima și vă doresc multă sănătate, speranță de bine, bucurii și împliniri alături de cei dragi ! O dimineață cu armonie și iubire !



 Legenda crăciuniței (steaua de Crăciun) :
Se spune că undeva într-un sătuc mexican, trăia o fetiță sărmană, pe nume ALTEA.
În noaptea nașterii Domnului, toată lumea a mers la biserică, având în mâini câte un dar pentru pruncul sfânt.
Doar fetița a rămas acasă, neavând ce să ducă. Deodată, a apărut un înger care a întrebat-o :
-De ce ești tristă, copilă dragă? Și cum de nu ești cu toți ceilalți în biserică, să sărbătoriți nașterea Domnului Iisus?
-Pentru că nu am ce să-i dăruiesc,... a șoptit sfiit biata fată.
-Nu e adevărat!a spus îngerul.
Tu ai ceva prețios de dăruit : dragostea ta.
Uite, adună crenguțele care le găsești pe marginea drumului și du-le în biserică, la picioarele pruncului.
Vei vedea că darul tău va fi cel mai frumos din toate.
ALTEA a făcut așa cum i-a cerut îngerul.
A purtat în biserică un braț de crenguțe și a îngenunchiat smerită.
În timp ce se ruga, rămurele s-au transformat într-o plantă minunată cu frunze verzi și roșii.
Se spune că așa a apărut crăciunița ...



💖Crăciunița este un simbol al Crăciunului. Se spune că cine dăruiește o craciuniță va avea parte de sărbători liniștite și o viață plină de noroc și fericire.
Eu vă ofer cu drag această crăciuniță...
Să vă poarte noroc!❤

Taina vindecarii sufletului si a trupului


 

Deși pentru unii poate părea o afirmație gratuită, totuși vindecarea trupului nu costituie neapărat un scop în sine. Ea trebuie întotdeauna privită și înțeleasă în contextul slujirii și a misiunii Domnului Iisus Hristos, care a venit să împace lumea cu Dumnezeu și să „inaugureze” Împărăţia Cerurilor.

Toţi cei pe care Hristos i-a vindecat sau i-a înviat, la un moment dat s-au îmbolnăvit din nou şi au murit. Prin urmare, vindecările erau doar o „pre-gustare” a celor ce aveau să vină. În contextul lor imediat, vindecările săvârşite de Iisus aveau adesea drept scop reintegrarea persoanei bolnave în comunitate.

Și sfinții au avut boli trupești, însă ce trebuie remarcat este sănătatea lor sufletească, sufletele lor fiind vindecate și eliberate de „jugul” patimilor. Dar mai cu seamă trebuie subliniat modul în care au asumat bolile și neputințele, și cum au trăit, nu lamentându-se, ci fiind într-o stare permanentă de jertfă și dăruire din iubire pentru aproapele.
Un exemplu în acest sens este Sf. Paisie Aghioritul. Osteneala trupească, jertfa de sine şi suferinţele l-au însoţit toată viaţa. Durerile şi bolile deveniseră o constantă a existenţei sale, pe care le primea cu mulţumire şi slavoslovie adusă lui Dumnezeu pentru toate.

Deşi suferea, Cuviosul Paisie continua să se roage, să facă rucodelie, să primească lume şi să-i mângâie pe cei îndureraţi. Atunci când îl cuprindeau crizele, Stareţul începea să psalmodieze pentru a nu striga de durere şi a nu-i deranja în acest fel pe ceilalţi. Nu voia să devină o povară pentru cei din jur sau să supere pe cineva cu neputinţelor sale.

De când a intrat în mănăstire a fost chinuit timp de mai mulţi ani de bronşectazie. Datorită diagnosticului şi tratamentului greşit, în cele din urmă a trebuit să suporte o operaţie dificilă. Când a fost operat de plămâni, din cauza răcelii contractate i s-au administrat antibiotice puternice pe stomacul gol, motiv pentru care a făcut colită ulceroasă. De atunci a căpătat o mare sensibilitate la anumite mâncăruri şi la frig. Nu a cârtit însă niciodată şi nici nu a cerut lui Dumnezeu să-i ridice suferinţele şi să-i dea sănătate.

Preotul și profesorul Paul Meyendorff vorbea despre separarea de familie şi de biserică, mustrarea conștiinței, anxietatea cauzată de întâlnirea cu propria condiţie de muritor, pierderea controlului asupra vieţii personale, pe care le considera izvorul unor „dureri agonizante”.

Scriitorul rus Lev N. Tolstoi descrie, în nuvela „Moartea lui Ivan Ilici”, suferinţa şi agonia îndurate de Ivan Ilici Golovin, un consilier la Curtea de Apel din Sankt Petersburg.

Medicul spunea că suferinţele lui fizice erau cumplite, şi era adevărat. Dar mai cumplite decât suferinţele fizice erau cele sufletești, şi ăsta era chinul lui cel mai mare.

Întors pe spate, Ivan Ilici începuse să-şi analizeze întreaga viaţă dintr-o perspectivă complet diferită. Se vedea pe sine, vedea tot ce trăise el şi cum trăise până atunci.

Vedea limpede că toate acestea nu erau cum ar fi trebuit să fie, că totul era o minciună imensă, îngrozitoare, ce acoperea şi viaţa, şi moartea. Iar această revelaţie i-a sporit mai mult suferinţele fizice.

Boala este o realitate complexă, de aceea și vindecarea e complexă. Slujba Sfântului Maslu abordează la modul cel mai direct atât boala cât și tămăduirea omului.

Ne rugăm, în primul rând, pentru vindecarea fizică. Dar această dimensiune nu este şi cea mai importantă.

Ne rugăm şi pentru vindecarea duhovnicească şi pentru iertare (Paul Meyendorff, „Taina Sfântului Maslu – Ungerea bolnavilor”, Edit. Renaşterea, Cluj-Napoca, 2011, p. 69).

Despre Taina Sfântului Maslu, Părintele Paisie Aghioritul a vorbit destul de puţin şi nu în mod expres, ci doar ca răspunsuri date la întrebările credincioşilor, potrivit unui anumit context şi cu trimitere directă la cazurile speciale, care aveau nevoie de o rezolvare duhovnicească.

Astfel, fiind întrebat ce se poate face în cazul unui om căruia i s-au făcut vrăji şi a ajuns într-o stare de neputinţă aproape totală, Starețul Paisie a răspuns:

„Pot chema preotul acasă să-i facă Sfântul Maslu sau aghiazmă. Să-i dai să bea aghiazmă, ca să dea răul puţin înapoi şi să intre puţin Hristos înlăuntrul lui” (Sf. Paisie Aghioritul, „Nevoinţă duhovnicească”, Edit. Evanghelismos, Bucureşti, 2002, p. 191).

De asemenea, Cuvioşia sa a fost întrebat dacă celor muribunzi trebuie să li se facă Sfântul Maslu. „Celor care nu-şi pot da sufletul, li se citeşte Slujba la ieşirea cu greu a sufletului. Sfântul Maslu se face pentru toţi bolnavii, nu numai pentru cei care se află la sfârşitul vieţii lor” (Sf. Paisie Aghioritul, „Viaţa de familie”, Edit. Evanghelismos, Bucureşti, 2003, p. 280).

Cel mai citit articol Formarea corpului haric https://viataeundans.blogspot.com/2023/06/formarea-cor