joi, 23 mai 2024

Un om cu adevărat recunoscător nu mai poate face altceva decât să dăruiască.




Atunci când manifeşti în permanenţă sublima stare a recunoştinţei, tu te transformi într-o persoană care nu îşi mai doreşte altceva decât să dăruiască.


Starea de recunoştinţă pune în totalitate stăpânire pe tine, 

astfel încât ajungi să nu mai cauţi altceva decât noi şi noi oportunităţi de a dărui.


Le dăruieşti celor din jur bucurie, iubire, bani, apreciere, complimente sincere şi bunătate.


Dăruieşti tot ce ai mai bun la slujbă, în relaţiile de familie şi de prietenie, dar şi străinilor.


Este uşor să îţi dai seama când ai găsit adevărata stare de 

recunoştinţă, întrucât atunci nu mai ştii altceva decât să dăruieşti.


Un om cu adevărat recunoscător nu mai poate face altceva decât să dăruiască.

Vrei să biruiești ispitele?_ *Roagă-te.


 

_Vrei să biruiești ispitele?_ *Roagă-te.*
_Vrei să ți se îndeplinească cererile?_ *Roagă-te.*
_Vrei să izbutești în toate?_ *Roagă-te.*
_Vrei să te dezlipești de lume și să te unești cu Dumnezeu?_ *Roagă-te.*
_Vrei să te mântuiești?_ *Roagă-te.*
*Așadar, roagă-te neîncetat și Dumnezeu va fi pururea cu tine.*
 

Diferenţa între ispită şi încercare

De obicei, oamenii confundă încercarea cu ispita. Totuşi, înţelegerea acestor două cuvinte, care vin de la unul şi acelaşi cuvânt grecesc, este crucială în lupta noastră împotriva ispitei. Cuvântul grecesc “Peirasmos”, în limba română, se traduce ori încercare, ori ispită. Dicţionarul explicativ al cuvintelor de limbă greacă dă următoarea definiţie a cuvântului “Peirasmos”:

Atunci când este tradus “încercare”, el înseamnă o experienţă cu scopul de a pune pe cineva sau ceva la încercare ca să i se dovedească valabilitatea. Este un examen sau un test care trebuie de trecut. Acelaşi cuvânt, atunci când este tradus “ispită” arată o încercare care are menirea să te îndrume greşit. Contextul în care este folosit cuvântul hotărăşte în mod definitiv înţelesul lui. (Dicţionarul explicativ al cuvintelor de limbă greacă).

Încercarea urmăreşte binele credinciosului. Este trimisă sau îngăduită de Dumnezeu, pentru a ne desăvârşi, aşa cum spune şi Iacov în epistola sa:

Fraţii mei, să priviţi ca o mare bucurie când treceţi prin felurite încercări, ca unii care ştiţi că încercarea credinţei voastre lucrează răbdare. Dar răbdarea trebuie să-şi facă desăvârşit lucrarea, ca să fiţi desăvârşiţi, întregi şi să nu duceţi lipsă de nimic. (Iacov 1: 2-4)

Pe de altă parte, ispita urmăreşte distrugerea noastră şi nicidecum desăvârşirea. Ea, ispita, atunci când vine în viaţa noastră, doreşte să ne prindă, să ne momească, ca mai apoi să păcătuim. Tot Iacov în epistola sa spune:

Nimeni, când este ispitit, să nu zică: „Sunt ispitit de Dumnezeu. ” Căci Dumnezeu nu poate fi ispitit ca să facă rău, şi El însuşi nu ispiteşte pe nimeni. Ci fiecare este ispitit, când este atras de pofta lui însuşi şi momit. Apoi pofta, când a zămislit, dă naştere păcatului; şi păcatul, odată făptuit, aduce moartea. (Iacov 1: 13-15)

Nu trebuie să dai vina pe Dumnezeu când eşti ispitit, fiindcă El niciodată nu ispiteşte pe nimeni. Dumnezeu dă încercări pentru ca să te maturizeze. El urmăreşte binele tău, desăvârşirea credinţei tale. Atunci, cine ne trimite ispita? Textul de mai sus spune că fiecare este ispitit când este atras de pofta lui însuşi şi momit. Un lucru foarte important pe care îl vedem este că ispita vine chiar dinlăuntrul nostru, din poftele noastre. Încercarea vine din afară şi este menită să ne zidească, ispita vine dinlăuntru, din poftele noastre şi are ca scop distrugerea noastră. Dumnezeu nu ispiteşte, El încearcă. Pe de altă parte, diavolul nu încearcă, ci te ispiteşte pentru a te distruge. Pentru a înţelege aceste adevăruri, mai jos îţi voi da două exemple, unul pozitiv şi altul negativ, ca să vezi în mod practic cum să te lupţi cu ispita.

Secretul Domnului Isus împotriva ispitei

În textul de mai jos ne este relatat cum însuşi Mântuitorul a fost ispitit de diavolul, dar fără păcat. Să vedem care a fost arma Domnului Isus împotriva ispitelor.

Isus, plin de Duhul Sfânt, S-a întors de la Iordan şi a fost dus de Duhul în pustiu, unde a fost ispitit de diavolul timp de patruzeci de zile. N-a mâncat nimic în zilele acelea; şi, după ce au trecut acele zile, a flămânzit. Diavolul I-a zis: „Dacă eşti Fiul lui Dumnezeu, porunceşte pietrei acesteia să se facă pâine. ” Isus i-a răspuns: „Este scris: „Omul nu va trăi numai cu pâine, ci cu orice cuvânt care iese din gura lui Dumnezeu. ” Diavolul L-a suit pe un munte înalt, I-a arătat într-o clipă toate împărăţiile pământului şi I-a zis: „Ţie Îţi voi da toată stăpânirea şi slava acestor împărăţii; căci mie îmi este dată şi o dau oricui voiesc. Dacă, dar, Te vei închina înaintea mea, toată va fi a Ta. ” Drept răspuns, Isus i-a zis: „Înapoia Mea, Satano! Este scris: „Să te închini Domnului Dumnezeului tău şi numai Lui să-I slujeşti. ” Diavolul L-a dus apoi în Ierusalim, L-a aşezat pe streaşina acoperişului Templului şi I-a zis: „Dacă eşti Fiul lui Dumnezeu, aruncă-Te jos de aici; căci este scris: „El va porunci îngerilor Lui să Te păzească”; şi: „ei Te vor lua pe mâini, ca nu cumva să Te loveşti cu piciorul de vreo piatră. ” Isus i-a răspuns: „S-a spus: „Să nu ispiteşti pe Domnul Dumnezeul tău. ” După ce L-a ispitit în toate felurile, diavolul a plecat de la El, până la o vreme. Isus, plin de puterea Duhului, S-a întors în Galileea şi I s-a dus vestea în tot ţinutul dimprejur. El învăţa pe oameni în sinagogile lor şi era slăvit de toţi. (Luca 4: 1-15)

 

Arma Domnului Isus pentru a birui ispita a fost Cuvântul lui Dumnezeu

Arma Domnului Isus împotriva ispitei diavolului a fost Cuvântul Lui Dumnezeu. Ca răspuns la ispită, El începe de fiecare dată cu expresia: “Este scris”. Domnul Isus, care era Dumnezeu întrupat, a folosit Sfânta Scriptură, Însuşi Cuvântul Său, ca să biruie ispita diavolului. Interesant de observat, că după ce Domnul Isus a răspuns Satanei de două ori cu Scriptura, a treia oară, însuşi Satan a recurs la ea. Satana a zis: „Dacă eşti Fiul lui Dumnezeu, aruncă-Te jos de aici; căci este scris: „El va porunci îngerilor Lui să Te păzească”; şi: „ei Te vor lua pe mâini, ca nu cumva să Te loveşti cu piciorul de vreo piatră. ” El citează verste din Vechiul Testament, pe care le ştia foarte bine. Deci, dragul meu, trebuie să ştii că Satan poate folosi versete din Scripturi, rupte din context, ca să te facă să păcătuieşti. Tocmai de aceea este important să studiezi Scriptura şi să o cunoşti bine, ca atunci când el va folosi verste chiar din Scripturi pentru a te prinde în capcana sa, tu să ştii cum să-i răspunzi. Şi nu uita, el este tatăl minciunii, izvorul oricărui neadevăr şi el este gata să se folosească de orice metodă pentru a te înşela.

Exemplul împăratului David

Am citit mai sus, că “fiecare este ispitit, când este atras de pofta lui însuşi şi momit. Apoi pofta, când a zămislit, dă naştere păcatului; şi păcatul, odată făptuit, aduce moartea. ” (Iacov 1: 15) Cum se întâmplă toate acestea în mod practic? Să privim la exemplul împăratului David. El a fost ispitit, apoi momit şi, în cele din urmă, a păcătuit.

În anul următor, pe vremea când porneau împăraţii la război, David a trimis pe Ioab, cu slujitorii lui şi tot Israelul, să pustiască ţara lui Amon şi să împresoare Raba. Dar David a rămas la Ierusalim. Într-o după amiază spre seară, David s-a sculat de pe pat; şi pe când se plimba pe acoperişul casei împărăteşti, a zărit de acolo o femeie care se scălda şi care era foarte frumoasă la chip. (2 Samuel 11: 1-2)

Ispita a început cu o simplă privire. David a zărit o femeie care se scălda. Dar a păcătuit David în acel moment, când doar întâmplător a zărit-o pe Bat-Şeba? Nu. Totuşi să vedem ce a urmat mai departe:

David a întrebat cine este femeia aceasta, şi i-au spus: „Este Bat-Şeba, fata lui Eliam, nevasta lui Urie, hetitul. ” Şi David a trimis nişte oameni s-o aducă. Ea a venit la el, şi el s-a culcat cu ea. După ce s-a curăţat de necurăţia ei, ea s-a întors acasă. Femeia a rămas însărcinată şi a trimis vorbă lui David, zicând: „Sunt însărcinată. ” (2 Samuel 11: 3-5)

O simplă şi întâmplătoare privire a pornit tot “motorul” poftelor în el. David n-a păcătuit prin faptul că a fost ispitit de o singură privire, ci pentru că şi-a oprit ochii acolo unde nu trebuia şi, fiind ispitit, s-a lăsat momit. Un lucru trebuie să înţelegi: atunci când eşti ispitit, tu nu păcătuieşti. Dar dacă laşi ispita să fie aprinsă de poftele tale lăuntrice urmând glasul lor, aceasta duce la păcat. De aceea, dragul meu, atunci când vine ispita, n-o “încălzi” în inima ta. Fugi de ea, fereşte-ţi privirile de la ea, şi adu-ţi aminte că Dumnezeu este Martorul a tot ceea ce faci tu. Aminteşte-ţi mereu, că chiar dacă nu-L vezi, El este Omniprezent, şi se află chiar lângă tine, în orice moment. Dacă L-ai vedea pe Dumnezeu faţă în faţă, ai mai privi acolo unde El îţi spune să nu priveşti? Dacă nu, atunci nu te mai lăsa ispitit să priveşti ca şi cum El n-ar fi acolo? Ţine minte că,

Ispita lucrează împreună cu pofta ta

Dacă înţelegi că ispita se naşte din poftele tale lăuntrice, atunci trebuie să faci şi ceea ce spune Biblia când zice:

Fugi de poftele tinereţii şi urmăreşte neprihănirea, credinţa, dragostea, pacea, împreună cu cei ce cheamă pe Domnul dintr-o inimă curată. (2 Timotei 2: 22)

Să nu creadă nimeni că este “super” credincios şi poate rezista poftelor tinereţii. Nici măcar nu spune să ne luptăm cu ele, ci să fugim. Pe de o parte, fuga tot o luptă este în cazul acesta! Un tânăr mă întreba odată: “Pot să privesc la o fată frumoasă, dar nu cu gând să o poftesc, ci doar ca să mă minunez cât de frumos a creat-o Dumnezeu? ” Vezi cât de frumos satana ambalează ispitele? S-ar părea că nu este nimic rău, ba chiar dă o interpretare Biblică a lucrurilor, dar, de fapt, este o momeală a păcatului. De aceea, pentru a fi biruitor în ispite, nu sta la “taifas” cu ele. Caută să-ţi umpli inima şi gândul cu Cuvântul lui Dumnezeu şi atunci când va veni ispita, tu să ai arma pregătită deja pentru a te apăra. Să ţii minte bine un lucru: mintea noastră nu poate să rămână goală niciodată. Dacă nu o umpli tu, satana se va îngriji de aceasta, trimiţând gânduri ispititoare, care vor declanşa în tine poftele tinereţii. De aceea, dragul meu, nu te porni la război cu mâna goală, ci caută în fiecare zi să îţi umpli inima şi gândul cu adevărurile Sfintelor Scripturi. Îţi propun aici să faci rost de materialele de studiu biblic inductiv, care te ajută să perseverezi în studierea Cuvântului lui Dumnezeu. Fiind umplut de Cuvântul lui Dumnezeu, va fi mult mai uşor să treci prin orice ispită ce vine în viaţa ta. Atunci când vine ispita, adu-ţi aminte că Domnul Isus a fost ispitit exact ca şi tine în toate lucrurile, dar fără păcat. El te poate înţelege şi doreşte să vină în ajutorul tuturor celor ce-L cheamă.

Stai lipit de El şi de Cuvântul Său ca să fii biruitor în toate ispitele vieţii!

Sfântul Serafim de Sarov. Citate


 

Cinci cuvinte despre rugăciune de la Sfântul Serafim de Sarov

1. Rugăciunea, postul, privegherea şi toate celelalte fapte creştineşti, indiferent cât de bune pot fi ele în sine, nu constituie scopul vieţii noastre creştine, deşi ele servesc drept mijloace indispensabile de a atinge acest ţel. Adevăratul scop al vieţii noastre creştine constă în dobândirea Duhului Sfânt al lui Dumnezeu. Cât despre posturi, rugăciuni, privegheri, milostenii şi orice faptă bună făcută în numele lui Hristos, ele reprezintă doar mijloace pentru dobândirea Duhului Sfânt. Dar ia aminte, fiul meu, numai fapta bună în numele lui Hristos ne oferă darurile Sfântului Duh.

2. Desigur, orice faptă bună făcută în numele lui Hristos ne oferă harul Sfântului Duh, dar rugăciunea ni-l oferă mai mult ca orice, căci ea ne este întotdeauna la îndemână.

3. Rugăciunea este întotdeauna la îndemâna oricui, bogat sau sărac, nobili sau oameni simpli, puternici sau slabi, sănătoşi sau bolnavi, drepţi sau păcătoşi.

4. Atunci când prin atotputernicia credinţei şi rugăciunii, Duhul Sfânt binevoieşte să ne viziteze şi vine la noi în plinătatea bunătăţii Sale celei negrăite, noi trebuie să fim morţi şi faţă de rugăciune. Sufletul vorbeşte şi conversează în timpul rugăciunii, dar la coborârea Duhului Sfânt noi trebuie să rămânem într-o tăcere totală, pentru a auzi limpede şi inteligibil toate cuvintele vieţii celei veşnice pe care El va binevoi atunci să ni le comunice.

5. Dacă rugăciunea şi privegherea îţi oferă mai mult har dumnezeiesc, priveghează şi te roagă; dacă postul îţi oferă mai mult har al Duhului, posteşte; dacă milostenia îţi oferă mai mult fă milostenii. Cântăreşte fiecare virtute lucrată în numele lui Hristos în acest fel.

1. Judecă-te singur și Dumnezeu nu va judeca.
2. Raiul și iadul se încep pe pământ.
3. Dobândește pacea în sufletul tău și în jurul tău mii se vor salva.
4. Îndepărtează păcatul și boala se va îndepărta, întrucât ea ne este dată pentru păcatele noastre.
5. Poți să te împărtăși pe pământ și să rămâi neîmpărtășit în Ceruri.
6. Cine suportă boala cu răbdare și recunoștință, celuia i se vor pune merite ca pentru un act de eroism și mai mult decât atât.
7. De apă și pâine încă nimeni nu s-a jeluit.
8. Cumpără o mătură din nuiele și o mătură simplă, mai des mătură prin chilie, cum va fi măturată chilia ta va fi măturat și sufletul.
9. Mai presus de postul și rugăciunea este ascultarea, adică munca.
10. Nu este un păcat mai rău și nimic mai oribil și mai dăunător decât spiritul deznădejdii.
11. Adevărata credință nu poate fi fără treburi: cine crede cu adevărat, acela neapărat va avea și multe de făcut.
12. Dacă ar ști omul ce i-a pregătit Dumnezeu în Împărăția Cerurilor, ar fi gata să stea toată viața într-o groapă cu viermi.
13. Smerenia poate cuceri întreaga lume.
14. Este necesar de înlăturat de la sine deznădejdea și de stăruit a avea un spirit plin de bucurie, dar nu de tristețe.
15. De bucurie, omul este în stare să săvârșească orișice, din încordare interioară - nimic.
16. Lumea se află în rău, noi trebuie să știm despre asta, să ținem minte și să depășim, învingem cât mai mult posibil.
17. Dacă se va distruge familia, statul va cădea și națiunile se vor sminti.
18. Seamănă pe pământ roditor, seamănă și pe nisip, seamănă pe drum și seamănă în spini: undeva ceva va ieși și va crește, roadă va aduce, deși nu în curând.
19. Egumenul (și mai mult decât atât, episcopul) ar trebui să aibă nu doar o inimă părintească ci chiar o inimă de mamă.
20. Să fie mii care trăiesc cu tine în lume, dar taina ta deschide-o doar unuia dintr-o mie.

Cel mai citit articol Formarea corpului haric https://viataeundans.blogspot.com/2023/06/formarea-cor