duminică, 20 octombrie 2019

#comunitabara, prima editie a Taberei de Dezvoltare Comunitara Valea Mostistei

In weekendul 4-6 octombrie, a avut loc prima editie a Taberei de Dezvoltare Comunitara, #comunitabara Valea Mostistei. Fundatia PACT impreuna cu Primaria Valea Argovei si Grupul de Actiune locala Valea Mostistei au organizat acest eveniment care a reunit atat dezbateri si ateliere de lucru pe tema dezvoltarii comunitare, cat si implicarea comunitatii in evenimente conexe: concert la foc de tabara, targ de produse locale, expozitie de fotografii si povesti locale, activitati creative pentru copiii si tinerii comunitatii.
Evenimentul a reunit comunitatea oamenilor interesati de metodele si instrumentele specifice dezvoltarii comunitare, la nivel practic sau teoretic. Tema primei editii de Comunitabara a fost Ipostaze ale polarizarii in societatea romaneasca. Evenimentul s-a bucurat de prezenta Iuliei Drajneanu, expert in stiinte politice, a lui Mihnea Preotesei, cercetator stiintific in cadrul ICCV, si a lui Vasile Deac, doctor in sociologie. De asemenea, in cea de-a doua zi, practicieni in domeniul dezvoltarii comunitare au impartasit bune practice, prin ateliere de lucru si prezentari de studii de caz.
Tabara a reunit organizatii neguvernamentale cu experienta si organizatii comunitare care lucreaza la firul ierbii in propriile comunitati. Schimbul de idei si de solutii a vizat conturarea unei societati civile active si participative.
Nu a lipsit nici implicarea autoritatilor locale, care au participat activ la dezbateri si ateliere,  impartasind din experienta proprie si mobilizand comunitatea, prin reprezentantii lor - domnul Costel Boitan, primar in Valea Argovei, si domnul Voicu Ion Costea, GAL Valea Mostistei.
Seara lui 5 octombrie a fost dedicata oamenilor din Valea Argovei la concertul domnului Nicu Pistol, maestrul lingurilor din Spantov, si in prezenta artistilor de la Tapinarii. In cea de a treia zi, in 6 octombrie, a avut loc evenimentul comunitar Confluente pe Valea Argovei. Acesta a adus la un loc producatori locali de branza, peste afumat, miere, suc de mere, legume, placinte, cozonaci si obiecte decorative, povesti locale impartasite de Nea Ursu, invatatorul Verdes, preotul Badica si eleva Raluca Macrea, pe acordurile Ansamblului Multicultural Valea Mostistei.
De asemenea, copiii din comunitate s-au putut bucura de ateliere de pictura, modelaj si bricolaj si de o expozitie de fotografie, datorita implicarii doamnelor profesoare din Scoala Valea Argovei si a doamnei directoare Nicolae Melania, dar si de ateliere de robotica - Arhipera - arhitectura sociala participativa, ateliere de decupaj si tehnica servetelului, multumita lui Dori Dogariu, un atelier de dans cu Cosmina Fleican din Soldanu si de experienta calatoriei in trecut prin Muzeul Memoriei.
Din anul 2006, Fundatia PACT accelereaza schimbarea in sudul Romaniei, implicandu-se in comunitatile locale. Pana acum, proiectele PACT au implicat peste 22.000 de oameni din 160 de comunitati din Romania.

Revelionul 2020: Petreceri grandioase si preturi pentru toate buzunarele

Daca in anii anteriori ofertele de Revelion erau anuntate inca din luna septembrie, pentru Revelionul 2020 vremea caniculara a lunii septembrie i-a determinat pe cei mai multi dintre organizatorii petrecerilor de Revelion sa amane crearea si promovarea acestui eveniment. De aceea, daca in luna septembrie 2018 internetul era deja plin de oferte cat mai diversificate pentru Revelionul 2019, in acest an, pana la inceputul lunii octombrie ofertele de Revelion erau mult mai putine. Este de asteptat insa sa apara mult mai multe oferte incepand cu a doua jumatate a lunii octombrie, precum si o promovare mai agresiva a lor.
Si Revelionul 2020 pastreaza tendintele anilor anteriori in ceea ce priveste aspectele organizatorice ale evenimentelor. Marii organizatori de evenimente continua sa puna accentul pe oferirea unui pachet complet de servicii care sa includa: meniu prestabilit, open bar, muzica live, foc de artificii, sampanie si tort special la trecerea dintre ani.
Meniul prestabilit, cu preparate care sa respecte traditiile culinare, dar care sa aduca si o nota de modernism, este foarte important atat pentru restaurante, cat si pentru clientii care doresc sa petreaca cea mai lunga noapte din an intr-o atmosfera de veselie si lipsa de griji. Din aceste motive, la fel ca in anii trecuti, majoritatea organizatorilor mari de evenimente au pregatit meniuri bogate, cu 3 feluri de mancare (gustare rece, peste, fel principal) si tort festiv astfel incat masa de Revelion sa fie incarcata cu bunatati. Conform traditiei, pestele este nelipsit de pe masa de Revelion deoarece se spune ca in anul viitor te vei strecura printre necazuri precum pestele in apa daca mananci peste. De asemenea, tot pentru a respecta traditia, din majoritatea meniurilor lipseste in totalitate carnea de pasare, care este considerata nefasta pentru noaptea de Revelion. Pachetul de bauturi nelimitat (open bar) este un alt must have al Revelionului, fie ca exista un meniu de bauturi prestabilit sau nu.
Muzica live, indiferent de genurile muzicale, se regaseste in majoritatea meniurilor de Revelion anuntate pana in prezent si, la fel ca in anii trecuti, numarul artistilor prezenti la acest eveniment se reflecta in pretul biletului. Focul de artificii si sampania servita la miezul noptii au ajuns de o importanta covarsitoare in ultimii an, astfel ca tot mai multe companii au optat pentru a oferi acest serviciu clientilor.
Nu in ultimul rand, un aspect deosebit de important il reprezinta pretul participarii la acest eveniment. Anul acesta, pretul marilor organizatori de evenimente se situeaza intre 330 de lei si 520 de lei, in functie de serviciile de divertisment oferite. Si in acest an exista companii care pun accentul pe un stil inedit de organizare a Revelionului, pregatind petreceri tematice, astfel incat sa atraga un public nonconformist, dar mult mai putine decat in anii anteriori, insa majoritatea companiilor au pus accentul pe o amenajare frumoasa a spatiului, alocand un buget pentru decor (pom de Craciun, beteala, aranjamente festive, decoratiuni etc.), astfel incat amenajarea salii sa impresioneze invitatii prin bun gust si eleganta. (Articol scris de Corin Romanescu, proprietar & fondator al Centrului de Evenimente The President)

Despre Corin Romanescu
Proprietar & fondator al Centrului de Evenimente The President, Corin Romanescu activeaza de 20 de ani pe piata Horeca, fiind martor al principalelor tendinte ale fiecarei perioade. in ultimii 5 ani a contribuit la organizarea cu succes a peste 1000 de evenimente corporate si private, oferind sfaturi practice si sprijin pentru sute de cupluri si  zeci de companii din sectorul privat. Este presedinte al Asociatiei pentru Combaterea Saraciei si Afectiunilor Umane si absolvent al UTCB - Universitatea Tehnica de Constructii Bucuresti.
In ultimii ani, Corin Romanescu s-a implicat in activitati de leadership, initiind derularea unor programe educationale, sociale si culturale, precum proiectele: Sanatate prin aqua gym!, Vinum & Carmina, Centrul de Educatie Practica in Organizarea Evenimentelor Private - CEPOEP. in septembrie 2019 a deschis Business Center The President – cea mai noua cladire de birouri situata in centrul Bucurestiului.

Despre The President
Situat pe malul Lacului Tei si inconjurat de vegetatia parcului cu acelasi nume, Centrul de Evenimente The President este special amenajat pentru evenimente private sau corporate, de diferite dimensiuni.
Centrul de Evenimente THE PRESIDENT dispune de 5 saloane pentru evenimente: salonul Roma, cu o capacitate intre 60 si 150 de persoane, salonul Milano, cu o capacitate intre 100 si 200 de persoane, salonul Verona, cu o capacitate intre 150 si 400 de persoane, salonul Florenta, cu o capacitate intre 150 si 400 de persoane, salonul Florenta-Verona, cu o capacitate intre 401 si 800 de persoane, alaturi de o terasa cu o capacitate de 600 de persoane (Terasa Venetia), o piscina si un centru de evenimente pentru copii, The President Kids Party.
Serviciile oferite de The President includ meniuri all inclusive realizate de chefi culinari, muzica si sonorizare, animatori, decoratiuni si aranjamente florale, servicii foto-video, Candy Bar (bufet de prajituri), Cheese Bar (bufet de branzeturi), Smoke Bar (pe terasa) si Fruit Bar (bufet de fructe).
Contact si rezervari:
Telefon: 0763.550.406, 0760.087.384, 0766.747.379
Email: office@president-events.ro
Website: www.the-president.ro
Adresa: Bdul Lacul Tei, nr. 145, Sector 2, Bucuresti (in Parcul Tei – pe malul lacului)

Cel mai citit articol Formarea corpului haric https://viataeundans.blogspot.com/2023/06/formarea-cor