marți, 23 iunie 2020

Sânzienele sunt cunoscute şi sub numele de drăgaică. În lumea leacurilor sânzienele sunt foarte apreciate .
Dincolo de obiceiurile cu semnificație religioasă, sânziana galbenă a avut întrebuințări cât se poate de domestice: a fost folosită ca pigment natural pentru colorarea țesăturilor, ca plantă medicinală și ca plantă culinară:

https://www.facebook.com/1567169523349258/photos/a.1567320600000817/1897015847031289/?type=3&av=1567169523349258&eav=AfbsawakJH-gC5On23RWdZ4w4f8kxlPeacQMSZ3zPyyaXgcNW2fx3Dc3P39HEUqTlYEMFXUu86wdiUm93amj6AAf&theater

Primim de la cititori: Nemultumiri fata de traficul pietonal din Capitala

Am primit de la unul din cititorii nostri, care se declara, pe buna dreptate, nemultumit de viata grea a pietonilor din Bucuresti, in unele zone aglomerate din Sectorul 1. Deocamdata redam scrisoarea domniei sale, dar promitem ca vom reveni asupra acestui subiect.
Buna ziua! Sunt cititor fidel daciccool.ro. Am rugamintea sa abordati intr-un articol si trecerile la nivel cu calea ferata din zona triajului si a haltei Carpati – strazile Teodor Neagoe, Marmurei, Modestiei, Inovatorilor, Copsa Mica si Chitila Triaj. Cati au fost si sunt la conducerea Sectorului 1 au tras si trag mata de coada la proiectat si executat pasaje rutiere care sa substituie cele 6 treceri la nivel cu calea ferata din zona triajului si a haltei Carpati, conectand partea cu Calea Giulesti a M900 cu partea cu soseaua Chitilei a M300.
Daca vrei sa chemi taxiul, ambulanta, pompierii sau politia in arealul dintre M300, M800, halta Carpați, M900 si centura feroviara, conducatorul auto e dependent de traficul feroviar, excluzand podul Sabareni, care are in prezent restrictie de tonaj, fiind intr-o stare avansata de degradare. Oare cand se va dezvolta zona triajului si a haltei Carpati (zona mediatizata foarte putin spre deloc pe posturile TV si radio in presa locala) la capitolul infrastructura si transport public prin pasaje rutiere care sa substituie cele 6 treceri la nivel cu calea ferata, conectand partea cu Calea Giulesti a M900 cu partea cu soseaua Chitilei a M300?
In proiectul modernizarii coridorului feroviar IV paneuropean pentru Deva, care are vreo 6 treceri la nivel cu calea ferata, au fost prevazute pasaje rutiere care sa substituie trecerea la nivel cu calea ferata de pe strada Balata si pe cea de pe strada Harau, iar pentru Bucuresti, care are vreo 44, nu au fost prevazute pasaje rutiere care sa substituie trecerea la nivel cu calea ferata de pe strada Teodor Neagoe si de pe strada Marmurei, care inca au bariere manuale.
Si in ce priveste strada Iacob Felix si intrarea omonima, daca chemi taxiul sau ISU la una din scarile blocului M4 A1 B1, conducatorul auto e nevoit sa se strecoare cu dificultate in arealul dintre soseaua Nicolae Titulescu, strada Iacob Felix, intrarea omonima si strada Veronica Micle, printre masinile stationate intre blocurile construite haotic, intalnirea masinilor si a pietonilor fiind aproape imposibila. Cel mai greu este pentru gunoieri, care sunt nevoiti sa treaca zilnic aceste probe de foc. Cand are de gand Primaria Sectorului 1 sa reconfigureze derivatia din lungul blocului M4 A1 B1, sa uneasca intrarea Iacob Felix cu soseaua Nicolae Titulescu mai in linie dreaptă? Orice bloc ar trebui sa aiba scara/scarile pe strada propriu-zisa de care apartine, nu pe o derivatie a acesteia, ca sa fie mai usor de gasit pentru taximetristi, ambulantieri, pompieri, politisti, gunoieri etc.
Cat priveste strada Iacob Felix, cand vom putea, in calitate de conducatori auto si de pietoni, parcurgem artera cap-coada neincomodati de masinile stationate pe trotuare, de stalpii electrici si de linia de tramvai? Iar la intersectia soseaua Nicolae Titulescu - strada Iacob Felix cand vom putea, in calitate de pietoni, traversa soseaua Nicolae Titulescu pe verdele pietonal intr-o singura etapa? PMB face ceva la capitolul infrastructura. Asemenea, PS3 si PS4. Numai PS1 trage mata de coada. De-a lungul istoriei postdecembriste a Sectorului 1, nu-mi amintesc sa se fi remarcat cu ceva la capitolul infrastructură PS1, sa fi facut strapungeri, largiri, exproprieri si reconfigurari, pasaje rutiere. Particularizand pentru arealul dintre soseaua Nicolae Titulescu, strada Iacob Felix, intrarea omonima si strada Veronica Micle, singura reconfigurare pe care mi-o amintesc de-a lungul istoriei postdecembriste a Sectorului 1 din partea PS1 e injumatatirea parcului pentru copii pentru a face parcare pentru masini. In rest, ne chinuim de 30 de ani, masini si pietoni, in arealul dintre soseaua Nicolae Titulescu, strada Iacob Felix, intrarea omonima si strada Veronica Micle.

Cel mai citit articol Formarea corpului haric https://viataeundans.blogspot.com/2023/06/formarea-cor