Între ce ore se ţine postul negru!! Ce să faci ca să nu „râdă“
diavolul de tine!! De ce nu e bine să dormi în post!!! 10 reguli ale
părintelui Argatu!
Ce să faci ca să nu „râdă“ diavolul de tine, de ce e interzisă cearta şi de ce nu e bine să dormi în post
Părintele Ilarion Argatu, unul dintre cei mai mari duhovnici ai
României, recunoscut pentru numeroasele exorcizări pe care le săvârşea,
căutat de credincioşi din ţară şi din străinătate, ne-a lăsat câteva
învăţături pentru cea mai importantă perioadă din viaţa creştinilor:
postul.
Părintele ne învaţă, din propria experienţă, cum să ajunăm, de ce este
important să ne abţinem şi de la fapte rele, nu numai de la mâncare, dar
şi cum să evităm ispitele. Părintele Ilarion Argatu spune şi de ce este
bine să ducem postul până la capăt, dacă tot am pornit pe acest drum şi
de ce nu trebuie să mergi în vizite în acea zi. În cartea „Pe treptele
suirii către cer”, ediţia a II-a, 2007, părintele îi învaţă de bunii
creştini ce reguli trebuie să respecte la ajunare. De asemenea, ne
învaţă şi când să începem să ajunăm: postul negru (lipsa completă de
mâncare sau băutură) începe la ora 18.00 din ziua anterioară şi ţine
până în ziua de post la ora 24.00.
1. În ziua în care ajunezi sau ţii post negru nu mănânci nimic toată ziua.
2. În zilele de post, nu trebuie să te cerţi cu nimeni, orice s-ar
întâmpla, oricât te-ar supăra cineva, orice ispite ai avea, nici cu cei
din afară şi nici cu cei din casă. Îţi învingi orgoliile, îţi stăpâneşti
firea, treci cu vederea orice umbră a răului sau a răutăţii cuiva,
rabzi şi ierţi orice. Altfel, ţi-a “furat” diavolul postul, degeaba mai
posteşti.
3. Postul nu este numai abţinere de la mâncare şi băutură, ci şi abţinere de la orice păcat şi răutate.
4. Nu trebuie să dormi în ziua postului, pentru ca nu cumva, diavolul să
“râdă” că ai vrut să treacă mai uşor şi mai repede postul ca să nu
simţi osteneala şi greutatea lui.
5. Nu te duci în vizite în ziua când posteşti, pentru a nu fi servit cu
ceva de mâncare şi să te descoperi că posteşti. Când posteşti, nu
trebuie să spui la nimeni şi să nu ştie nimeni, adică „când posteşti
închide-te în cămara ta, ca să nu te arăţi oamenilor că posteşti”. „Dacă
eşti sărac, măcar o felie de pâine dă celui flămând!”
6. Mâncarea pe care ar fi trebuit s-o mănânci în acea zi împarte-o la
săraci, n-o păstra pentru când ai să termini de postit. Diavolii pot să
râdă şi să zică că ai făcut economie sau că ai recuperat ce trebuia să
consumi. Postul întotdeauna trebuie însoţit de milostenie. Dacă eşti
sărac, măcar o felie de pâine dă celui flămând.
7. Dacă te simţi slăbit şi simţi că nu mai poţi duce postul, poţi lua în
cursul zilei o bucăţică de anaforă şi 3 înghiţituri de aghiazmă.
8. Dacă nu poţi duce postul toată ziua şi-l întrerupi, atunci nu mânca
mai mult decât o singură masă şi tot de post. Dacă ai mâncat prea mult
diavolii ţi-au furat postul, spunând că ai mâncat cât pentru toată ziua
în care ai postit.
9. Nu poţi întrerupe postul la orice oră. Dacă ţii post pentru izbăvire
de vrăji şi descântece, pentru că vrăjitorii au anumite ore când îi
trimit pe diavoli la treabă, trebuie să ţii cont de acest lucru. Unii
trimit la ora 15.00, alţii la ora 18.00, la ora 21.00, la ora 24.00.
Trebuie să duci postul până la aceste ore pentru ca să te găsească în
post şi să poţi respinge loviturile vrăjitorilor.
10. Postul-ajunare începe la ora 18.00 din ziua anterioară şi ţine până
în ziua de post la ora 24.00. Cine nu poate duce până la ora 24, se
poate opri aşa cum am arătat, la ora 15.00, la ora 18.00, la ora 21.00.
Ora până la care duci postul reprezintă momente ale pătimirii
Mântuitorului Iisus Hristos, şi anume: la ora 12.00 – a fost răstignit;
la ora 15.00 – şi-a dat duhul pe Cruce; la ora 18.00- a fost dat jos de
pe Cruce şi îngropat; la ora 21.00- s-a aşezat piatra pe mormânt fiind
pecetluită; la ora 24.00 – s-a coborât la iad sfărâmând porţile de
aramă, risipind pe diavoli şi scoţând pe cei drepţi din iad.
***
Părintele Ilarion Argatu s-a născut într-o familie numeroasă, primind
la botez numele de Ioan. Tatăl său, Alexandru, aşa cum îşi va boteza şi
părintele Ilarion un fiu, a îndeplinit functia de primar în comuna
Valea Glodului, vreme de 16 ani. Rămânând văduv, şi-a rânduit copiii,
iar mai apoi s-a retras la Mănăstirea Neamţ, unde s-a şi călugărit.
Tânărul Ioan a urmat şcoala primară din localitatea natală, în Valea
Glodului, iar mai apoi, îndemat de unchiul său, părintele Epifanie
Crăciun, stareţ al Mănăstirii Cocoş, din Dobrogea, s-a înscris la
Seminarul Teologic din Dorohoi. Terminând seminarul, Ioan va urma şi
cursurile Facultăţii de Teologie din Cernăuţi. Simultan, Ioan Argatu a
urmat şi cursurile Şcolii Militare din Bacău, ajungând sublocotenent.
Dupa facultate, Ioan Argatu se va înrola în armată, undeva la graniţa cu
Ungaria. În ziua de 10 noiembrie 1940, Ioan Argatu se căsătoreşte cu
Georgeta, fiica preotului Sebastian Mihăilescu, din localitatea
suceveana Oniceni. Împreună, cei doi soţi vor da nastere la cinci copii:
Ştefan, Gabriela, Alexandru, Ioan şi Ana. În cele din urmă, cele doua
fete vor ajunge preotese, iar cei trei băieţi vor ajunge preoţi. A
renunţat la haina militară pentru preoţie Renunţând la serviciul
militar, Ioan Argatu îşi depune dosarul pentru a fi hirotonit preot, pe
seama localităţii Oniceni. Astfel, în anul 1940, în Catedrala
Mitropolitană din Iaşi, tânărul Ioan va fi hirotonit preot, slujind
împreună cu socrul său, care era deja preot în acel sat. În anul 1972,
părintele Ioan Argatu rămâne vaduv. La mai puţin de un an, în luna
ianuarie 1973, el se va călugări la Mănăstirea Antim, din Bucureşti,
primind numele de Ilarion Argatu. După câţiva ani petrecuţi în
Mănăstirea Căldăruşani, părintele s-a retras mai apoi, pentru ultimii 19
ani din viaţa sa, la Mănăstirea Cernica, unde nenumăraţi pelerini îi
păşeau pragul. Exorcizările de la Cernica La Mănăstirea Cernica,
părintele a săvârşit nenumărate exorcizări. Slujba de exorcizare începea
cu Acatistul Domnului Iisus Hristos şi continua cu Sfânta Liturghie, cu
Sfeştania de sfinţire a apei şi cu Taina Sfântului Maslu. La sfârşit,
părintele citea Moliftele Sfântului Vasile cel Mare şi pe ale Sfântului
Ioan Gură de Aur. După ţipete şi urlete inumane, omul posedat începea să
se vaite puternic, ca în cele din urmă să cadă într-un somn adanc. După
aceea, omul se trezea liniştit.