Sfântul Ioan Gură de Aur spune despre femeile cele rele:
Nu este nimeni pe pământ asemănător cu femeia cea rea de gură și nici o fiară nu este ca femeia cea înșelătoare.
Cine este mai rău, între cele cu patru picioare, decât leul? Sau ce este
mai cumplit decât șarpele dintre târâtoare? Și totuși, nimic nu sunt
toate acestea, față de femeia cea rea de gură.
Înțeleptul Solomon mărturisește că mai bine este a viețui cu leul împreună, sau cu șarpele în pustie, decât a trăi cu femeia cea rea de gură și certăreață.
De Daniil leii s-au rușinat, iar pe dreptul Nabot Isabela l-a ucis.
Chitul pe Iona în pântece l-a păzit, iar Dalila, pe bărbatul său Samson,
tunzându-l, l-a dat celor de alt neam.
Balaurii și viperele se temeau de Ioan Botezătorul în pustie, iar Irodiada, la ospăț, i-a tăiat capul.
Pe Ilie corbii îl hrăneau, iar Isabela, după darul cel de ploaie, la
moarte hotărâse să-l dea. Și, temându-se, Ilie a fugit în pustie. Cel ce
ploaia a toată lumea o purta pe limba sa și foc din cer a pogorât și
morți a înviat!
Femeia cea fără de rușine nu se sfiește de nimeni. Nu se rușinează nici pe preot, nici de levit, nici de prooroc.
Femeia cea rea este mai rea decât toate răutățile. Dacă este săracă, pe toți îi ocărăște. Dacă are bogăție, pe toți îi osândește.
Îndoită este răutatea și grea este viața, neîmblânzită este fiara. Eu am văzut vipere îmblânzindu-se, lei, urși și rinoceri domesticindu-se, dar femeia rea niciodată nu se îmblânzește.
Mai bine este a bate fierul, decât a învăța pe femeia cea rea.
Cel ce are femeie rea, și-a luat plata pentru păcatele sale, pentru că femeia rea niciodată nu se smerește.
Fiind pedepsită, ea se îndrăcește. Dacă este lăudată se înalță.
Femeia cea rea nicidecum nu știe să păzească obiceiurile dragostei. Sfântul Ioan Gură de Aur spune despre femeile cele rele:
Nu este nimeni pe pământ asemănător cu femeia cea rea de gură și nici o fiară nu este ca femeia cea înșelătoare.
Cine este mai rău, între cele cu patru picioare, decât leul? Sau ce este
mai cumplit decât șarpele dintre târâtoare? Și totuși, nimic nu sunt
toate acestea, față de femeia cea rea de gură.
Înțeleptul Solomon mărturisește că mai bine este a viețui cu leul împreună, sau cu șarpele în pustie, decât a trăi cu femeia cea rea de gură și certăreață.
De Daniil leii s-au rușinat, iar pe dreptul Nabot Isabela l-a ucis.
Chitul pe Iona în pântece l-a păzit, iar Dalila, pe bărbatul său Samson,
tunzându-l, l-a dat celor de alt neam.
Balaurii și viperele se temeau de Ioan Botezătorul în pustie, iar Irodiada, la ospăț, i-a tăiat capul.
Pe Ilie corbii îl hrăneau, iar Isabela, după darul cel de ploaie, la
moarte hotărâse să-l dea. Și, temându-se, Ilie a fugit în pustie. Cel ce
ploaia a toată lumea o purta pe limba sa și foc din cer a pogorât și
morți a înviat!
Femeia cea fără de rușine nu se sfiește de nimeni. Nu se rușinează nici pe preot, nici de levit, nici de prooroc.
Femeia cea rea este mai rea decât toate răutățile. Dacă este săracă, pe toți îi ocărăște. Dacă are bogăție, pe toți îi osândește.
Îndoită este răutatea și grea este viața, neîmblânzită este fiara. Eu am văzut vipere îmblânzindu-se, lei, urși și rinoceri domesticindu-se, dar femeia rea niciodată nu se îmblânzește.
Mai bine este a bate fierul, decât a învăța pe femeia cea rea.
Cel ce are femeie rea, și-a luat plata pentru păcatele sale, pentru că femeia rea niciodată nu se smerește.
Fiind pedepsită, ea se îndrăcește. Dacă este lăudată se înalță.
Femeia cea rea nicidecum nu știe să păzească obiceiurile dragostei.
Să luăm deci aminte la cuvântul Părintelui Cleopa despre femeie în Biserică, societate și familie: