marți, 26 octombrie 2021

 Dumnezeule milostiv și iubitor de oameni , ai milă de noi...si nu ne pedepsi după păcatele noastre , ci iarta-ne după mare mila Ta si salveaza-ne de bolile ce ne apasă...

 Dumnezeule milostiv și iubitor de oameni , ai milă de noi...si nu ne pedepsi după păcatele noastre , ci iarta-ne după mare mila Ta si salveaza-ne de bolile ce ne apasă...

 De multe ori Te strigăm în necazurile noastre, cădem la picioarele Tale pline de sânge.. si Ti le ștergem cu lacrimile noastre îndurerate de bolile ce ne apasă...si asteptam înfrigurați ajutorul Tau...

Dar oare merităm bunătatea Ta?!!
Totusi asteptam la picioarele Crucii Tale...poate intr-o zi iti va fi mila de noi...

Intrați pe www.perdeleconfectionate.ro

 Intrați pe www.perdeleconfectionate.ro

Aboneaza-te la #sanatate! Aboneaza-te la newsletterul nostru #ACCMediaChannel! #emisiunidesanatate #tvonline #tvmedical #medicina #stomatologie #stiridinsanatate #stirimedicale #informatiimedicale #informatiisanatoase #lumeamedicala #comunicaremedicala #noutatimedicale #noutatidinsanatate #sfatulmedicului #sfatuldentistului #medical #dentar #dental #health #dentalhealth #oralhealth #healthcare #oralhealthcare #televiziunemedicala

https://accmediachannel.ro/abonare-newsletter/?fbclid=IwAR0mz02XzU6vSyssH7hVTgA40k0fhdvWEgwQksIlZdwV50HWmV5_ZmA4QvI

Schimba-ti Viata! Informeaza-te! – Cum si de ce au loc resorbtiile osoase. Solutii in cazul resorbtiilor osoase. Aditiile de os

 Schimba-ti Viata! Informeaza-te! – Cum si de ce au loc resorbtiile osoase. Solutii in cazul resorbtiilor osoase. Aditii de os

B1 TV, 23 octombrie 2021, de la ora 9.30
Invitat: doctor Andi Dragus
Emisiune sponsorizata de Clinica Dr. Dragus (www.clinicadrdragus.ro, www.facebook.com/clinicadrdragus, 021 312 4690)

Multi pacienti, atunci cand merg la dentist, afla ca au suferit grave resorbtii osoase si ca au nevoie de aditii de os inainte de a beneficia, de exemplu, de implanturi dentare. Dincolo de resorbtiile osoase firesti, care au loc odata cu varsta, atunci cand pierdem un dinte fara a-l inlocui apoi imediat, au loc resorbtii osoase puternice in acel loc. Iata de ce!

Dr. Andi Dragus, medic dentist: Odata cu pierderea unui dinte, de fapt a radacinii dintelui, pentru ca poti sa pierzi partea coronara a lui, avand niste procese carioase mai profunde, si ramane partea radiculara, care ne mentine nivelul osos… dar, odata ce indepartam aceasta radacina, atunci incepe automat resorbtia osoasa. Pentru ca organismul este inteligent si, daca acolo nu mai simte dintele, care este un organ, el nu-l mai hraneste, nu mai trimite toti receptorii catre el… Si atunci incepe sa se produca o resorbtie in plan orizontal si vertical. Sunt foarte multe studii care discuta despre tablia vestibulara, se numeste „bundle bone”. Si aceasta tablie vestibulara, mai ales pentru zona frontala superioara, care tine de estetica, este foarte importanta. De aceea, cand extragem dintele, imediat aceasta tablie se resoarbe mult mai mult, pentru ca tablia este un os subtire. Recomandarea este sa facem extractie si atunci imediat sa facem si o aditie. Exista biomateriale pe care le punem in alveola – alveola este gaura din os in care sta radacina. Si, atunci, resorbtia osoasa este mult micsorata. Avem varianta, cand scoatem o radacina sau un dinte, sa facem implantare imediata, daca ne permite situatia, sau sa facem implantare intarziata, dupa o luna si jumatate, doua luni si jumatate – in functie de zona din care extragem, avem nevoie de o perioada de vindecare.

Asadar, inca din momentul extragerii unui dinte, acest aspect al resorbtiilor osoase trebuie avut in vedere. Tinand cont de acest lucru, se recomanda inserarea unui implant dentar imediat dupa extractie?

Dr. Andi Dragus, medic dentist: Nu este o regula. E vorba de toti factorii care influenteaza aceste lucruri. De exemplu, daca avem pacienti cu probleme periodontale, adica boala parodontala, parodontoza, cum este cunoscuta in popor, atunci, acesti pacienti au din start niste riscuri. Si, daca mai pastram din dinti, atunci nu putem implanta imediat, pentru ca intai trebuie sa facem asanarea completa a cavitatii bucale, sa nu mai existe pungi parodontale, sa indepartam toate microorganismele care exista in aceste pungi… Aceste lucruri se fac medicamentos, chiar si chirurgical, cu interventii minime sau mai complexe. Dar nu putem implanta imediat! Cand facem aceste lucruri, nu implantam decat cand stim ca ecosistemul cavitatii bucale este in echilibru. Deci facem exudat inainte, vedem ce dezechilibru exista… Exista 12 bacterii care sunt raspunzatoare de astfel de probleme. Si sunt frecvent intalnite. Dupa ce identificam anumite bacterii acolo, atunci incepem cu tratament medicamentos, tratament mecanic, pe dinti, profilactic, eventual mici interventii chirurgicale. Dupa ce repetam exudatul si vedem ca lucrurile s-au echilibrat, abia atunci incepem implantarea. Pentru ca, daca am implanta imediat si ar exista acest dezechilibru in cavitatea bucala, atunci toate aceste microorganisme, in timpul interventiei si dupa, prin saliva, ar intra in plaga operatorie, unde am facut lamboul, si ar fi foarte multe riscuri pentru pacient. Si, automat, si pentru noi! Deci este foarte important ca pacientii sa inteleaga ca nu tot timpul putem sa le oferim tratamente rapide. Exista si variante in care putem sa oferim tratamente rapide, dar marea parte a tratamentelor nu pot fi facute chiar foarte repede. Cu toate ca si noi, medicii, ne-am dori acest lucru!

La ce ar trebui pacientii sa fie atenti? Pentru ca, de foarte multe ori, ei nici nu constientizeaza ca au vreo problema de resorbtii osoase!

Dr. Andi Dragus, medic dentist: Este important ca pacientii sa inteleaga ca ei cred ca aceasta problema este o problema a gingiilor. Nu este o problema a gingiilor, ci este o problema a dezechilibrului si a producerii anumitor mutatii in cavitatea bucala. Si aceste mircoorganisme care produc mutatii incep sa manance osul. Ele sunt de natura anaeroba si, pentru ca sub gingie nu este aer, ele se dezvolta. Se dezvolta miliarde si miliarde… Si, atunci, efectiv mananca osul, iar gingia pleaca dupa. Se inflameaza si gingia, dar de fapt este o pierdere osoasa. Odata ce ai stabilizat acest dezechilibru, iar aceste microorganisme sunt in limite normale, sa spunem, gingiile devin roz, devin sanatoase si, atunci, ele sunt prima bariera care imi protejeaza mie tot acest sistem care este paradontiul si dintele, in general. Pentru ca e foarte important sa inteleaga pacientii ca o gingie, daca este bine atasata de dinte sau de radacina, este o bariera impotriva acestor microorganisme. Lucrurile sunt destul de simple daca le intelegem. Printr-o simpla analiza de laborator, exudat, facuta pentru aceste bacterii, putem identifica ce dezechilibre sunt si le rezolvam medicamentos, daca sunt la inceput, sau profilactic si chirurgical.

Dar dupa asanarea cavitatii bucale, dupa rezolvarea acestor probleme, cand pacientul poate deja beneficia de solutiile de implantologie orala, unde sunt mai simplu de realizat implanturile dentare?

Dr. Andi Dragus, medic dentist: Maxilarul este un os mai putin dens, e un os mai poros. Este un os mai simplu de abordat din punctul de vedere al implantului, pe cand mandibula… Cu cat ai un os mai dur si cu mai putina medulara… Deci osul are corticala lui, care e mai dura, si are medulara, unde exista vasele de sange si nervii si asa mai departe… Cu cat ai mai multa corticala si un os mai dur, cu atat este mai putin vascularizat si este mai greu sa implantezi. De ce? Pentru ca, atunci cand folosesti freza ca sa faci neoalveola, adica gaura din os, trebuie sa racesti foarte bine… osul, daca e foarte dur, freza se incalzeste mai mult si, atunci, trebuie sa ai grija.

Dar aditiile osoase, de care e nevoie uneori, unde sunt mai simplu de realizat? Si cum anume se realizeaza acestea?

Dr. Andi Dragus, medic dentist: Aceste aditii osoase sunt de doua feluri. Avem aditii osoase numai pe orizontala sau sau putem avea aditii osoase pe verticala sau pe orizontala si pe verticala combinat. Cel mai simplu e sa faci aditie pe orizontala, adica sa ingrosi, sa latesti creasta. Pentru ca, ca sa poti sa pui un implant, ai nevoie de o latime a osului de minimum 7 milimetri, dar eu as prefera 8 milimetri sa fie. Pentru ca un implant, ca sa stea bine intr-un os, pe termen mediu si lung, trebuie sa aiba… studiile spun 1,5 milimetri in jurul lui, dar eu prefer tot timpul sa am mai mult. Daca reusesc sa am 2 sau chiar mai mult, e foarte bine. Din pacate, foarte rar avem pacienti care sa aiba creste de 10 – 12 milimetri. In general, pacientii au crestele de 5, 6 milimetri, chiar mai jos, creste-lama, care sunt foarte subtiri. Si atunci lucrurile se complica… In functie de aceasta latime a crestei, decizi si daca faci implantarea in acelasi timp cu aditia osoasa. Deci sunt niste reguli foarte clare, in care, in functie de cat de lata e creasta, pui implanturi si poti sa faci aditie. Cu cat creasta este mai ingusta, nu poti sa pui implanturi, faci doar aditia osoasa, in plan orizontal si vertical, depinde de situatie, si dupa aceea implantezi, peste 4 – 6 luni, cand se matureaza acel os.

Asadar, se pot face aditii pe orizontala si pe verticala. Care sunt mai simplu de realizat?

Dr. Andi Dragus, medic dentist: Cele pe orizontala sunt mai usor de realizat, sunt mai predictibile. Tehnicile chirurgicale sunt mai simple, pe cand cele pe verticala deja tin de chirurgia avansata si sunt lucruri delicate, care implica tot felul de instrumente de mare finete, biomateriale diferite si, sigur, si experienta medicului. Sunt mai dificile pe verticala pentru ca, in general… Imaginati-va ca aveti toti dintii in gura si ca acesti dinti sunt intr-un plan de ocluzie, adica cum se intalnesc ei, partea de sus cu partea de jos. Odata ce pierd acesti dinti si cu cat resorbtia este mai mare in plan vertical… cu cat pun implantul mai jos, cu atat coroana va iesi mai lunga si, atunci, parghia e mare! De asta spun ca, pe verticala, e important sa fim cat mai sus cu implantul si nu cat mai jos. Si, de aceea, pe verticala, trebuie sa folosesti anumite membrane speciale, trebuie sa iei os autolog, al lui, deci trebuie sa iei os din ramul mandibulei, din aceasta zona a mandibulei. Si, atunci, trebuie amestecat cu alte biomateriale, ca sa obtinem un os de calitate. De aceea, e important sa intelegem ca, OK, chiar daca pot sa pun implant aici foarte jos, dupa aceea coroana va iesi foarte lunga, va fi inestetica si… va dati seama, daca e in zona frontala, o sa ai niste dinti foarte lungi, retentivi… Si, cu cat pierzi pe verticala… de exemplu, la maxilar atrofia este centripeta, adica se duce in interior si, atunci, o sa-ti iasa niste dinti foarte inclinati. De aceea, aceste aditii pe verticala le folosim foarte des pentru grupul frontal, superior sau inferior, pentru grupul lateral, aici, unde avem molarii si premolarii, care sunt foarte importanti in masticatie. Pentru ca pacientii trebuie sa inteleaga ca dintii nu sunt toti la fel. Molarii si premolarii participa in masticatie, ei sunt facuti sa primeasca foarte foarte mari, pe cand grupul frontal este pentru fonatie, pentru estetica, pentru estetica faciala si nu este conceput sa mesteci cu el. De aceea, cand iti pierzi dinti aici, in lateral, incep sa ti se evazeze dintii de sus si de jos, pentru ca incepi sa mananaci pe cei din fata. Si, automat, cand incep sa se evazeze, se produc si resorbtii osoase.

Nu ar trebui, asadar, sa amanam vizitele periodice la medicul dentist. Si ar trebui sa urmam sfaturile medicilor stomatologi, pentru ca, daca amanam, de foarte multe ori, fara sa ne dam seama, pe moment, o sa ajungem sa avem probleme mai dificil de rezolvat. Prin urmare, pentru o buna sanatate orala, respectati vizitele periodice la medicul dentist! Si nu uitati ca sanatatea orala este importanta pentru sanatatea generala! Informati-va adecvat si aveti grija de voi si de cei dragi!


 Va invit sa va abonati la canalul de YouTube:

https://youtu.be/i7gdqQhRlcs

Vine Crăciunul 🎅, Acum ai cadoul ideal pentru tine sau cineva drag. Este perfectă pentru casa .

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.744493195963538&type=3 

 ...O fetiță și-a luat pușculița și a golit conținutul ei. A numărat de trei ori mărunțișul, ca să nu facă vreo greșeală. Erau 12 lei și 50 de bani. A luat banii și a plecat la farmacia din apropiere. În acea clipă farmacistul vorbea cu un bărbat bine îmbrăcat și nu a luat aminte la copilă. Fetița a făcut puțin zgomot cu picioarele, dar nimic. Atunci a luat o monedă și a început s-o lovească de masă. – Ce vrei, a întrebat-o oarecum enervat farmacistul... Nu vezi că vorbesc cu fratele meu, pe care nu l-am văzut de mulți ani? Atunci fetița i-a spus: – Vreau să-ți vorbesc despre fratele meu, care este foarte bolnav și pentru care vreau să cumpăr o minune. – Iartă-mă, dar noi nu vindem minuni, i-a răspuns farmacistul. – Știți, a spus fetița, fratele meu are ceva în cap care se mărește și tata mi-a spus că numai o minune ne va ajuta. Deci, cât costă o minune, ca s-o cumpăr? Am bani… Fratele farmacistului, care a urmărit cu interes discuția, a întrebat-o pe fetiță de ce fel de minune are trebuință fratele tău!? – Nu știu, i-a răspuns fetița cu ochii înlăcrimați. Ceea ce știu este că are nevoie de operație, iar tata nu are bani. De aceea vreau să plătesc eu, cu banii mei. La întrebarea câți bani are, fetița a răspuns: – 12 lei și 50 bani, iar dacă vor trebui și alții, îi voi găsi. – Ce coincidență, a zâmbit domnul bine îmbrăcat. Este contravaloarea exactă a unei minuni pentru fratele tău cel mic. Ăsta e prețul, 12 lei și 50 de bani. A luat banii, apoi a luat-o pe fetiță de mână și i-a spus: – Să mergem împreună la casa ta ca să-l văd pe fratele și pe părinții tăi și să facem minunea… Domnul cel bine îmbrăcat era medicul cel mai specializat în operații pe creier, un mare neurochirurg. Operația a mers foarte bine și fratele cel mic s-a întors sănătos acasă. – Operația a fost o adevărată minune, a șoptit mama. Oare cât să fi costat? Fetița zâmbea. Știa forte bine cât costă o minune: 12 lei și 50 de bani și credința unui copil mic… 🙂 Morala?!..o înțelegeți cu toții.. Minunile le faceti voi,daca credinta voastră este ca de copil! Așadar crezi in tine cu toată ființa ta! "Cand iti doresti cu adevarat ceva,tot universul conspira la îndeplinirea dorinței tale"!!

 Acatistul Sfântului Mare Mucenic Dimitrie, Izvorâtorul de mir

26 Octombrie
Troparul, glasul al 3-lea
Mare apărător te-a aflat întru primejdii lumea, purtătorule de chinuri, pe tine cel ce ai biruit pe păgâni. Deci precum mândria lui Lie ai surpat și la luptă îndrăzneț ai făcut pe Nestor, așa Sfinte Dimitrie, pe Hristos Dumnezeu roagă-L să ne dăruiască nouă mare milă.
Condac 1:
Învățătorului dreptslăvitoarei credințe celei întru Hristos, surpătorului și rușinătorului păgânătății, Izvorâtorului de mir, Marelui Mucenic Dimitrie, ostașul cel adevărat al lui Hristos, care s-a arătat Bisericii ca un soare și mare apărător credincioșilor, toți acum cântări de mulțumire și laude din suflet cu dorire aducându-i să-i cântăm: Bucură-te, Izvorâ­­torule de mir, Mare Mucenice Dimitrie!
Icos 1:
Credința adevărată învățând-o, Mucenice Dimitrie, de la părinții tăi, ai viețuit pe pământ prin darul lui Dumnezeu ca un înger, luminat mărturisind și învățând pe toți apoi cu milostenii, cu neîncetate rugăciuni și cu chinuri. Pentru care noi aducem ție aceste cântări de laudă:
Bucură-te, că tu ca un înger pe pământ ai viețuit;
Bucură-te, că luminat pe Hristos ai mărturisit;
Bucură-te, că din părinți binecredincioși ai răsărit;
Bucură-te, că dreapta credință până la sfârșit o ai păzit;
Bucură-te, că prin postire și rugăciuni necontenite, îngerilor te-ai asemănat;
Bucură-te, că prin faceri de bine și lacrimi, pe demoni i-ai înfricoșat;
Bucură-te, nemuritoare odraslă a cetății Tesalonicului;
Bucură-te, reazem neclintit al Iliricului;
Bucură-te, săditorule al creștinătății;
Bucură-te, dezrădăcinătorule al păgânătății;
Bucură-te, că întru primejdii lumii ești mare apărător;
Bucură-te, că celor ce cu credință năzuiesc la tine le ești gata folositor;
Bucură-te, Izvorâtorule de mir, Mare Mucenice Dimitrie!
Condac 2:
Auzind împăratul Maximian că părintele tău, mucenice al lui Hristos, a murit și socotind a te trage pe tine la un gând cu el, ți-a dat dregătoria de proconsul, iar tu de ai și primit, însă cu înțelepciunea cea dată ție de sus, pricepând măiestriile lui, ai rămas cu darul lui Dumnezeu neprins de dânsele, cântând: Aliluia!
Icos 2:
Mucenice de trei ori fericite, n-ai voit a te supune poruncii împăratului de a ucide pe toți cei ce se închinau numelui lui Iisus, cel răstignit, ci mai vârtos luminat L-ai mărturisit pe El. Și ca alt Pavel pe toți ai învățat sfânta credință, iar multa închinare la idoli, cea fără de Dumnezeu, ai dezrădăcinat-o. Pentru aceea vrednic ești a auzi de la noi acestea:
Bucură-te, că afară de Dumnezeu, n-ai ales mai mult;
Bucură-te, că voinței împăratului nu te-ai supus;
Bucură-te, că pe Dumnezeul cel adevărat L-ai mărturisit luminat;
Bucură-te, că trupul tău vitejește nu l-ai cruțat;
Bucură-te, că tu credința cea în Iisus Hristos o ai mărturisit;
Bucură-te, că pe vrăjmașii Crucii i-ai biruit;
Bucură-te, că locuitorilor Tesalonicului alt Pavel te-ai arătat;
Bucură-te, că pe ei credința cea în Hristos i-ai învățat;
Bucură-te, că cinstea tiranului împărat o ai batjocorit;
Bucură-te, că de sfaturile lui te-ai lepădat;
Bucură-te, că de darurile lui te-ai îngrețoșat;
Bucură-te, că plată pentru dreapta credință de sus ai luat;
Bucură-te, Izvorâtorule de mir, Mare Mucenice Dimitrie!
Condac 3:
Plin fiind de darul lui Dumnezeu, Mucenice Dimitrie, care te lumina și te înțelepțea prin fapte bune, ca pe o scară mergând din putere în putere, viteaz ostaș te-ai arătat al cerescului Împărat, Iisus. Netemându-te de neputinciosul împărat pământesc, Împăratului Hristos cu mare glas ai cântat: Aliluia!
Icos 3:
Râvnind, ai râvnit pentru dreapta credință a lui Hristos, pe care o aveai pururea în inima ta, răbdătorule de chinuri. Și, mai înainte de a veni Maximian în Tesalonic, ai încredințat averea ta slugii tale Lupu, ca să o împartă la săraci, iar tu, sfinte, prin rugăciuni și post, te-ai gătit spre nevoință, stând în îndrăzneață cugetare; pentru aceea îți zicem:
Bucură-te, că momirea împăratului întru nimic o ai socotit;
Bucură-te, că luminat ai mărturisit tuturor un Dumnezeu în Sfânta Treime;
Bucură-te, că de credința părinților tăi tare te-ai ținut;
Bucură-te, că a fi hulită credința cea dreaptă n-ai îngăduit;
Bucură-te, că bună pildă cetățenilor Tesalonicului te-ai făcut;
Bucură-te, că neguțătoria sufletului bine o ai chibzuit;
Bucură-te, că adevărata credință o ai înălțat;
Bucură-te, că necredința de tot o ai nimicit;
Bucură-te, că bogăția ta întru nimic o ai socotit;
Bucură-te, că toată averea la săraci o ai împărțit;
Bucură-te, de obște folositor și ajutător;
Bucură-te, apărătorule pentru mine atât de trebuitor;
Bucură-te, Izvorâtorule de mir, Mare Mucenice Dimitrie!
Condac 4:
Fiind înștiințat împăratul de credința ta, viteazule mărturisitor, a venit în Tesalonic, înaintea căruia stând, cu îndrăzneală ai mărturisit pe Hristos, Dumnezeu adevărat; iar mulțimea de zei cea păgânească o ai ocărât, de care el foarte mâniindu-se, a poruncit să te închidă în temniță, unde intrând tu, cuvios suflet, ai cântat lui Dumnezeu: Aliluia!
Icos 4:
Foc arzător având în sufletul tău, fericite Mucenice Dimitrie, pentru dragostea Celui dorit al tău, întru nimic socotind chinurile, întărit de darul Lui, vesel ai intrat în temniță, șezând ca într-o cămară luminoasă, rugându-te și cântând psalmi; pentru care de la noi auzi acestea:
Bucură-te, că ai fost împuternicit cu darul lui Hristos;
Bucură-te, că pe cei vrăjmași, cu răbdare i-ai biruit;
Bucură-te, că pentru Hristos în temniță ai fost dat;
Bucură-te, că pe diavolul l-ai înfiorat;
Bucură-te, că temnița ție cămară luminoasă s-a arătat;
Bucură-te, că în ea, cu cântări și doxologii pe Dumnezeu ai lăudat;
Bucură-te, că, îngrădindu-te cu semnul Crucii, pe scorpie ai călcat;
Bucură-te, că ea călcată fiind, nevătămat ai rămas;
Bucură-te, că ai urât dregătoria pământească ce ți s-a încredințat de împăratul pământesc;
Bucură-te, că cereasca ostășie ai îndrăgit;
Bucură-te, că părinților tăi prin rugăciuni ai fost dat;
Bucură-te, că toată cetatea s-a bucurat de nașterea ta;
Bucură-te, Izvorâtorule de mir, Mare Mucenice Dimitrie!
Condac 5:
Păgânul împărat, îndeletnicindu-se cu jocuri în arene, mulți din creștini erau uciși de către un om, puternic luptător, anume Lie, din neamul vandalilor; această fărădelege nesuferind-o creștinul Nestor, tânăr aprins de râvnă, a alergat la tine în temniță, spunându-ți și cerând binecuvântare și rugăciuni ca să-l poată birui; iar tu, Sfinte Mucenice, nădejde având în Cel ce te întărea pe tine, însemnându-l cu semnul Crucii, i-ai zis: „du-te, că pe Lie vei birui și pentru Hristos vei mărturisi”, cântând împreună: Aliluia!
Icos 5:
Tânărul Nestor, nădejde în Dumnezeu având prin tine, Sfinte Mare Mucenice Dimitrie, îndată alergând la acea pri­veliște, cu mare glas a strigat: O, Lie, vino să ne luptăm amândoi; iar împăratul văzându-l tinerel și frumos, chemându-l la sine i-a zis: „Nu vezi pe câți a omorât Lie?”, momindu-l cu făgăduința de a-l trage la un gând cu dânsul. Iar el nevrând a strigat: „Dumnezeul lui Dimitrie, ajută-mi!” Și îndată s-a apucat cu Lie la luptă, și aruncându-l în sulițele cele ascuțite, l-a dat la amară moarte, și așa s-a plinit proorocia ta, Sfinte; pentru care te întâmpinăm cu aceste laude:
Bucură-te, că mândria lui Lie ai surpat;
Bucură-te, că pe Nestor cu Lie a se lupta l-ai îndemnat;
Bucură-te, că prin semnul Crucii ai zis că-l va birui;
Bucură-te, că la amară moarte l-ai dat;
Bucură-te, că tânărul Nestor, reazem tare în Hristos și în ale tale rugăciuni a avut;
Bucură-te, că de nădejdea sa n-a fost lipsit;
Bucură-te, că proorocia ta, Sfinte, s-a plinit;
Bucură-te, că și Nestor pe Hristos a mărturisit;
Bucură-te, că el la momirile împăratului nu s-a supus;
Bucură-te, că și lui cunună frumoasă la ceruri i-ai arvunit;
Bucură-te, că din porunca împăratului, de Marcian capul i s-a tăiat;
Bucură-te, că sufletul lui la ceruri cu mucenicii s-a numărat;
Bucură-te, Izvorâtorule de mir, Mare Mucenice Dimitrie!
Condac 6:
Fiind înștiințat nebunul împărat, cum că tu, Mucenice Dimitrie, ai fost pricinuitor pierzării lui Lie, s-a mâhnit foarte, mai mult decât ar fi căzut din împărăția sa, și îndată a poruncit ostașilor, ca asemenea cu sulițele să fii străpuns; iar tu, vrednicule de laudă, așteptai cugetând la bunătățile ce aveai a le dobândi și cântând lui Dumnezeu: Aliluia!
Icos 6:
Șezând tu în temniță, viteazule mucenice, a căutat spre tine Domnul de sus, cercetându-te prin îngerul Lui, care ți s-a arătat cu o preafrumoasă cunună din rai, întru lumină mare, pe care punând-o pe capul tău, ți-a zis: pace ție, pătimitorule al lui Hristos, Dimitrie; îmbărbătează-te, întărește-te și biruiește pe vrăjmașii tăi; iar tu, Sfinte, ai răspuns; mă bucur întru Domnul și mă veselesc întru Dumnezeu, Mântuitorul meu; aprins de dragostea Lui, doreai a-ți vărsa pentru Dânsul sângele tău, pentru care noi te lăudăm așa:
Bucură-te, că șezând în temniță, tu vesel te-ai arătat;
Bucură-te, că Hristos din ceruri spre tine a căutat;
Bucură-te, că cercetare de la El prin îngeri ai primit;
Bucură-te, căci cu frumoasă cunună din rai întru lumină mare la tine a venit;
Bucură-te, că vederea îngerului mult te-a bucurat;
Bucură-te, că el capul cu cunună ți-a încununat;
Bucură-te, că primind cununa, din inimă ai mulțumit;
Bucură-te, că pe vrăjmașul foarte mult l-ai scârbit;
Bucură-te, că pace, îmbărbătare și întărire prin înger ai luat;
Bucură-te, că prin răbdare întemeietor dreptei credințe te-ai arătat;
Bucură-te, că întru dânsul bucurându-te te-ai veselit;
Bucură-te, că pentru Dânsul sângele a-ți vărsa ai dorit;
Bucură-te, Izvorâtorule de mir, Mare Mucenice Dimitrie!
Condac 7:
Începând a se lumina de ziuă, au intrat ostașii în temniță la tine, mare mucenice, aflându-te stând vesel la rugă­ciune, și îndată au început a te străpunge cu sulițele; iar tu, nevoitorule, cu suflet viteaz ai ridicat mâna dreaptă, împungându-te întâia suliță în coastă, închipuind astfel patima lui Hristos, Domnul tău, Cel cu sulița împuns; în mâini­le Lui ți-ai dat sfântul tău suflet, cântând: Aliluia!
Icos 7:
Cumplit și fără cruțare, ostașii au străpuns trupul tău, răbdătorule de chinuri al lui Hristos, Mare Mucenice, încât pământul s-a roșit cu sângele tău, făcându-te priveliște îngerilor și oamenilor; iar tu, rugându-te din adâncul inimii, ai rămas până la sfârșit cu mulțumire răbdând și neclintit din dreapta credință; pentru care primește de la noi acestea:
Bucură-te, că intrând ostașii în temniță, vesel te-au aflat stând la rugăciune;
Bucură-te, că îndată au început cu sulițele a te străpunge;
Bucură-te, căci cu suflet viteaz mâna dreaptă ai ridicat;
Bucură-te, că întâia suliță coasta ta a străpuns;
Bucură-te, că patima lui Hristos, Domnul tău, ai închipuit;
Bucură-te, că împungere în coastă ca și El ai primit;
Bucură-te, că pământul cu sângele tău s-a roșit;
Bucură-te, că priveliște îngerilor și oamenilor te-ai făcut;
Bucură-te, că sulițele vesel le-ai răbdat;
Bucură-te, că prin ele sufletul tău în mâinile lui Dumnezeu l-ai dat;
Bucură-te, că tare ca un diamant te-ai arătat;
Bucură-te, că până la sfârșit, mulțumind din adâncul inimii, te-ai rugat;
Bucură-te, Izvorâtorule de mir, Mare Mucenice Dimitrie!
Condac 8:
Mucenice de trei ori fericite, dându-ți sfântul suflet în mâinile Domnului tău, Căruia cu credință ai slujit, te-ai dus să petreci în locașurile cele cerești, împreună cu cetele mucenicilor; trupul tău aruncat fără de cinste zăcea la pământ, iar oarecare din credincioși noaptea mergând l-au luat și l-au îngropat, cântând toți lui Dumnezeu: Aliluia!
Icos 8:
După îngroparea trupului tău, credincioasa ta slugă Lupu, spre semnul dragostei, luând haina și inelul muiate în sân­gele tău, sfinte, multe feluri de boli prin ele se tămăduiau și duhurile cele necurate se goneau; de care minune înștiin­țându-se tot Tesalonicul, necredinciosul împărat Maximian a poruncit ca și pe fericitul Lupu să-l prindă și să-i taie capul; și așa sluga cea bună după stăpânul său, adică după tine, Sfinte Dimitrie, s-a dus la Domnul; pentru care noi îți cântăm așa:
Bucură-te, că trupul tău străpuns fiind a rămas jos;
Bucură-te, că Iisus creștetul tău l-a încununat frumos;
Bucură-te, că nevoința ta cea mucenicească acum ai săvârșit;
Bucură-te, căci cu mucenicii în locașurile cerești ești preamărit;
Bucură-te, că de la pământ la cele cerești te-ai ridicat;
Bucură-te, căci cu mucenicii dimpreună te-ai numărat;
Bucură-te, că lui Lupu, credincioasa ta slugă, haina și inelul tău i-ai dat;
Bucură-te, că prin ele felurite boli ai vindecat;
Bucură-te, că și lui din porunca lui Maximian capul i s-a tăiat;
Bucură-te, că el, după tine, stăpânul său, a urmat;
Bucură-te, cel ce credincioșilor ești izvor de minuni nedeșertat;
Bucură-te, că demonilor ești rană anevoie de vindecat;
Bucură-te, Izvorâtorule de mir, Mare Mucenice Dimitrie!
Condac 9:
Deasupra mormântului tău, sfinte, fiind zidită o biserică mică, în care se săvârșeau multe minuni și felurite vindecări bolnavilor se da, un boier credincios, anume Leontie, din părțile Iliricului, de boală grea fiind cuprins, a fost adus și pus fiind unde sfintele tale moaște erau în pământ ascunse, îndată a dobândit tămăduire, sculându-se sănătos; pentru care, mulțumind lui Dumnezeu și pe tine, Sfinte Mucenice Dimitrie, preamărindu-te, a cântat: Aliluia!
Icos 9:
Vrând vindecatul boier Leontie a zidi o biserică mare și frumoasă, Sfinte Mare Mucenice Dimitrie, spre semn de mulțumire, risipind pe cea mai mică, a început a săpa șanțurile spre temelie. Dar, o minune! A aflat sfintele tale moaște întregi și nestricate, curgând din ele mir binemirositor, unde, adunându-se poporul, cu bucurie scoțându-le din pământ, mulțime nenumărată de bolnavi se tămăduia; iar Leontie, plin de veselie, ridicând degrab la acel loc biserică frumoasă și minunată, într-însa a pus cinstitele tale moaște, în raclă de mult preț; deci, bucurându-ne și noi de aceasta, grăim către tine așa:
Bucură-te, că pe Leontie de boală grea l-ai vindecat;
Bucură-te, că el spre mulțumire biserică în numele tău a ridicat;
Bucură-te, că tu har de a face minuni de la Dumnezeu ai luat;
Bucură-te, că trupul tău iarăși nouă l-ai dat;
Bucură-te, că îndată ce din pământ s-a ivit, mir de bună mireasmă la toți a tins;
Bucură-te, că pe mulți de felurite boli i-ai izbăvit;
Bucură-te, că înăuntrul bisericii cu cinste de preoți s-a așezat;
Bucură-te, căci credincioșii de aceasta s-au bucurat;
Bucură-te, că întregi sfintele tale moaște se păzesc;
Bucură-te, că cei ce pătimesc și cu credință năzuiesc la ele, se tămăduiesc;
Bucură-te, vas de mir neîmpuținat și de felurite boli vindecător;
Bucură-te, că pentru toți ești de daruri împărțitor;
Bucură-te, Izvorâtorule de mir, Mare Mucenice Dimitrie!
Condac 10:
Binecredinciosul Leontie, voind a se întoarce la Iliric, a vrut să ia o parte din sfintele tale moaște, ca și acolo în patria sa să zidească o biserică în numele tău, Sfinte; iar tu, arătându-te, l-ai certat, ca să nu îndrăznească a lua ceva, iar el luând numai giulgiul muiat în sângele tău și o parte din lucrurile de aur, în raclă de aur le-a pus și, ducându-se, a cântat lui Dumnezeu: Aliluia!
Icos 10:
Minuni multe făcând tu, sfinte, prin giulgiul tău, lui Leontie arătându-te pe cale, l-ai izbăvit de furtuna ce-l amenința când trecea cu ai săi râul Istrul, zicându-i să ia racla cu giulgiul în mâinile sale și să nu se teamă; asemenea și tuturor celor ce năzuiesc cu credință la tine le ești de obște folositor și grabnic ajutător; pentru care-ți cântăm așa:
Bucură-te, că pe Leontie, ce din sfintele tale moaște a vrut să ia, l-ai certat;
Bucură-te, că giulgiul muiat în sângele tău, spre mângâierea lui l-ai dat;
Bucură-te, că de furtuna ce-l amenința, arătându-te, l-ai izbăvit;
Bucură-te, căci cu giulgiul râul fără vătămare l-a trecut;
Bucură-te, că el, sosind la Sirmion, în biserica ce zidise ție, acest odor a dat;
Bucură-te, că și acolo de minuni și tămăduiri mulți s-au îndulcit;
Bucură-te, că pe Marian, eparhul Iliricului, de boală grea l-ai tămăduit;
Bucură-te, că pe unul ce era îndrăcit l-ai izbăvit;
Bucură-te, că pe altul de scurgerea de sânge l-ai izbăvit;
Bucură-te, că foametea ce era în cetatea ta o ai potolit;
Bucură-te, că pe locuitorii ei, din primejdia ce-i amenința, i-ai izbăvit;
Bucură-te, că celor ce vindeau grâu, arătându-te aievea, le-ai poruncit să înoate spre Tesalonic;
Bucură-te, Izvorâtorule de mir, Mare Mucenice Dimitrie!
Condac 11:
Sfeșnic cu totul luminos fiind cinstitele tale moaște, Izvorâtorule de mir, Sfinte Mare Mucenice Dimitrie, așezat în mijlocul bisericii, luminează pe toți cei ce cu credință năzuiesc la ele. Pentru aceea de un asemenea dar să nu ne lipsești și pe noi, Sfinte, cei ce cu dragoste ne aflăm stând înaintea sfintei tale icoane; cu multă smerenie închinându-ne, cerem a fi feriți de orice potrivnice întâmplări, iar mai ales de înfricoșătoarea groază a cutremurului și a ne învăța să cântăm lui Dumnezeu, dimpreună cu tine: Aliluia!
Icos 11:
Evlaviosul împărat Iustinian a trimis în Tesalonic bărbați cinstiți să ia o parte din sfintele moaște, spre sfințirea bisericii pe care din nou o zidise. Acolo ajungând ei și de racla ta apropiindu-se, o, minune! Deodată a ieșit foc și scântei de văpaie spre toți slobozind un glas din foc înfricoșător a zis: „Stați și nu îndrăzniți”; iar ei, spăimântați, de frică au căzut și întorcându-se au spus împăratului cele ce s-au făcut, aducând întru mirare pe toți; pentru care te lă­udăm așa:
Bucură-te, că foc și scântei de văpaie din racla sfintelor tale moaște s-au văzut;
Bucură-te, că minunea aceasta pe mulți i-a îngrozit;
Bucură-te, că în vis lui Onisifor, aprinzătorului de lumini, te-ai arătat;
Bucură-te, că fapta sa, cu iubire de oameni, o ai mustrat;
Bucură-te, că ai poruncit lui să părăsească fapta sa și să se pocăiască;
Bucură-te, că pe el l-ai făcut a se rușina, trezindu-se din somn;
Bucură-te, că a doua oară iarăși aievea l-ai mustrat;
Bucură-te, că de glasul tău ca de un tunet la pământ zăcea ca un mort;
Bucură-te, că venindu-și el întru sine, singur a mărturisit fapta sa;
Bucură-te, că spăimântându-l, singur a spus tuturor mustrarea ta;
Bucură-te, căci cu minunile tale pe popor ai preaveselit;
Bucură-te, că vrei ca toți să se mântuiască de la Dumnezeu;
Bucură-te, Izvorâtorule de mir, Mare Mucenice Dimitrie!
Condac 12:
Stând înaintea lui Hristos, Cel ce te-a întărit spre pătimire, prealăudate Mare Mucenice Dimitrie, de la Dânsul dar ai luat a vindeca pe toți de patimile sufletești și trupești; rugămu-ne deci ție, Sfinte, ca cel ce ai îndrăzneală multă, nu înceta a mijloci sufletească mântuire nouă, celor ce cinstim a ta pomenire și cântăm neîncetat: Aliluia!
Icos 12:
Cu cântări cinstim pomenirea ta, fericim chinurile tale și îndelungă-răbdarea ta, mărim și lăudăm minunile tale, vitejia și bărbăția ta cea nebiruită; bine te cuvântăm ca pe un mare ajutător și păzitor lumii, Izvorâtorule de mir, Mare Muce­nice Dimitrie, și din inimă grăim ție acestea:
Bucură-te, că pe episcopul cel prins de barbari l-ai slobozit;
Bucură-te, că pe el la cetatea ta Tesalonic l-ai povățuit;
Bucură-te, că pe cele două fecioare, ce au cusut chipul tău, le-ai izbăvit;
Bucură-te, că pe răpitorul lor l-ai batjocorit;
Bucură-te, că degrabă le-ai adus pe ele, dimpreună cu chipul, la biserica din Tesalonic;
Bucură-te, că acel chip înaintea altarului spre lauda ta s-a pus;
Bucură-te, că văzându-se ele deșteptate lângă mormântul tău s-au bucurat;
Bucură-te, că cei adunați acolo, pentru minune au săltat;
Bucură-te, că de multe ori cetatea ta de năvălirea barbarilor o ai izbăvit;
Bucură-te, că pe mulți din robia barbarilor i-ai slobozit;
Bucură-te, că dimpreună cu îngerii ești vorbitor;
Bucură-te, că tuturor de obște către Stăpânul ne ești mijlocitor;
Bucură-te, Izvorâtorule de mir, Mare Mucenice Dimitrie!
Condac 13:
O, răbdătorule de chinuri al lui Hristos, Izvorâtorule de mir, Sfinte Mare Mucenice Dimitrie, această a noastră netrebnică rugăciune, ce aducem ție acum cu umilință, primește-o, și de bolile sufletești și trupești și de vrăjmașii cei văzuți și nevăzuți, cu rugăciunile tale cele bineprimite către Dumnezeu, ne păzește, ca împreună cu tine în veacul ce va să fie, să cântăm Lui: Aliluia! Acest Condac se zice de trei ori.
Apoi iarăși se zice Icosul cel dintâi: Credința adevărată... și Condacul întâi: Învățătorului dreptslăvitoarei credințe...
Icos 1:
Credința adevărată învățând-o, Mucenice Dimitrie, de la părinții tăi, ai viețuit pe pământ prin darul lui Dumnezeu ca un înger, luminat mărturisind și învățând pe toți apoi cu milostenii, cu neîncetate rugăciuni și cu chinuri. Pentru care noi aducem ție aceste cântări de laudă:
Bucură-te, că tu ca un înger pe pământ ai viețuit;
Bucură-te, că luminat pe Hristos ai mărturisit;
Bucură-te, că din părinți binecredincioși ai răsărit;
Bucură-te, că dreapta credință până la sfârșit o ai păzit;
Bucură-te, că prin postire și rugăciuni necontenite, îngerilor te-ai asemănat;
Bucură-te, că prin faceri de bine și lacrimi, pe demoni i-ai înfricoșat;
Bucură-te, nemuritoare odraslă a cetății Tesalonicului;
Bucură-te, reazem neclintit al Iliricului;
Bucură-te, săditorule al creștinătății;
Bucură-te, dezrădăcinătorule al păgânătății;
Bucură-te, că întru primejdii lumii ești mare apărător;
Bucură-te, că celor ce cu credință năzuiesc la tine le ești gata folositor;
Bucură-te, Izvorâtorule de mir, Mare Mucenice Dimitrie!
Condac 1:
Învățătorului dreptslăvitoarei credințe celei întru Hristos, surpătorului și rușinătorului păgânătății, Izvorâtorului de mir, Marelui Mucenic Dimitrie, ostașul cel adevărat al lui Hristos, care s-a arătat Bisericii ca un soare și mare apărător credincioșilor, toți acum cântări de mulțumire și laude din suflet cu dorire aducându-i să-i cântăm: Bucură-te, Izvorâ­­torule de mir, Mare Mucenice Dimitrie!
și se face otpustul.

De ce nu te vindeci?


De ce nu te vindeci?
 Nu te vindeci pentru că atunci când ceva bun vine în viața ta, îl respingi și preferi să rămâi cu ceea ce nu te face fericit.
Nu te vindeci pentru că continui să ignori ființa puternică și valoroasă din tine.
Nu te vindeci pentru că tot te neglijezi și te prefaci că totul este bine în lumea ta.
Nu te vindeci pentru că nu ai îndrăznit să înfrunți oamenii care îți conduc viața.
Nu te vindeci pentru că nu-ți folosești foarfeca pentru a tăia legături cu oameni care nu te mai satisfac.
Nu te vindeci pentru că ai presupus că sacrificiul este calea de a arăta dragoste altora.
Nu te vindeci pentru că nu folosești magia iertării pentru a te curăța de furie și resentimente.
Nu te vindeci pentru că fugi de natură, nu te bucuri de ploaie, nu te pierzi în pădure, nu faci baie în mare și te ascunzi de soare și de lună.
Nu te vindeci pentru că strigi după ajutor vântului și când el te ascultă și încearcă să te ducă pe o cale care să te facă fericit, te agăți de trecut.
Nu te vindeci pentru că nu te lași purtat de interiorul tău, de forța inimii și a minții tale și ai uitat că ești vindecătorul, pentru că :
„Nu te vei vindeca dacă nu vrei să te vindeci ".
Suntem stele învelite în piele, suntem lumină și vindecarea pe care o cauți a fost întotdeauna în tine...


 

Cel mai citit articol Formarea corpului haric https://viataeundans.blogspot.com/2023/06/formarea-cor