ACEST BLOG ARE ZERO VENIT FINANCIAR - Va invit sa citim acest acatist timp de 40 de zile pentru tara noastra, una din gradinile Maicii. Hei, merci că ai citit până aici! 🤗 ↓ Te-ar putea interesa și următorul articol... Te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un LIKE mai jos: Daca vrei sa primesti in continuare cele mai frumoase articole, apreciaza, comenteaza si distribuie acest articol si astfel vei primi si articolele viitoare! Multumim!
Sfântul Mucenic Luchian preotul 15 Octombrie
Viața Sfântului Mucenic Luchian preotul Dimineață a trimis împăratul slujitori ca să vadă dacă Lucian mai este încă viu. Și când au intrat...

luni, 29 septembrie 2025
Lucrurile frumoase vin mai ușor atunci când le lași să te găsească. 😉
Începe o nouă săptămână...Nu încercați să o controlați, doar trăiți-o.
Lucrurile frumoase vin mai ușor atunci când le lași să te găsească. 😉
Bună dimineața, să aveți o săptămână bună cu o dispoziție frumoasă și...
Multe zâmbete!! 🌞🙏💛Cel mai prețios lucru din viață...
Oră...
diminețile frumoase pline de culorile toamnei,
Soarele intrând pe fereastră și...
libertatea de a-ți petrece timpul așa cum dorești.
Bună dimineața, distrează-te!! 🙏🍂☕☕💛
Știu spiritele când ne gândim la ele? Și le este dor de noi?
Știu spiritele când ne gândim la ele? Și le este dor de noi?
Influența spiritelor în viața noastră
În capitolul IX din Cartea spiritelor, suntem luminați despre influența spiritelor în viața noastră.
Mai jos este un fragment:
(Întrebarea 525) "Spiritele exercită vreo influență asupra evenimentelor vieții?"
Răspuns: "Desigur, din moment ce te sfătuiesc să faci acest lucru."
1. (a) "Exercită ei această influență în alt mod decât cel care apare numai prin gândurile pe care le sugerează, adică au ei un efect direct asupra împlinirii lucrurilor?"
Răspuns: "Da, dar ei nu acționează niciodată în afara legilor naturii."
Când Spiritul pleacă într-un alt plan spiritual, nu are întotdeauna dorința de a pleca și îi este dor de cei dragi.
Unele ființe fără trup ajung chiar să-și întârzie progresul atunci când se trezesc prinse în lumea materială, nemulțumite de plecarea lor.
Cu toate acestea, există o dorință sănătoasă, plină de dragoste și dorință de a-i ajuta pe cei care rămân.
În acest caz, există o înțelegere a conciziei vieții pământești și a certitudinii unei reuniuni viitoare.
Celor care mor le este dor de cei rămași în urmă, la fel ca suferința pământească.
Sunt cei care sunt mai resemnați și mai luminați.
Cu toate acestea, dorul este inevitabil și dorința de a fi aproape de familie este latentă, mai ales în fața durerii cauzate celor care au rămas în urmă.
Pentru a ști dacă o persoană fără trup este în regulă, este necesar să reflectăm asupra călătoriei sale în timpul încarnării.
Dacă a fost un individ bun, drept și caritabil, cu siguranță se va descurca bine, pentru că fiecare ființă este îndreptată către planul spiritual compatibil cu vibrația sa.
Există modalități de a intra în contact cu centrele spiritualiste prin participarea la întâlniri mediumnice.
Este demn de remarcat faptul că această comunicare are loc numai dacă rezultatul este benefic pentru progresul ambelor părți.
Educația spiritistă.
CINE ESTE SINELE SUPERIOR?
"Sinele Superior" suntem noi înșine, Sinele nostru pe un plan mai înalt și spiritual. Ideea afirmă că suntem Ființe Spirituale care atunci când ne încarnăm întruchipează doar o parte a Ființei noastre care este cunoscută sub numele de "Sinele Inferior".
"Sinele Inferior" este doar o parte a Esenței noastre Spirituale, dar suficientă pentru a mobiliza corpul fizic.În cadrul acestui concept, restul Sinelui nostru, Sinele nostru spiritual, rămâne într-o altă dimensiune spirituală, ghidând energia întruchipată pe planul pământesc. Din această idee se naște expresia că suntem spirite care au o experiență umană.
Când Sinele nostru Inferior se încarnează, pierdem toată amintirea vieților și experiențelor noastre trecute în planul spiritual, dar Sinele nostru Superior păstrează amintirea experiențelor prin care am trecut în încarnările noastre trecute. Acest concept este ceea ce permite sesiunile de regresie din vietile trecute sa functioneze, Sinele Superior este cel care permite amintirilor experientelor trecute sa fie transmise Sinelui Inferior.
"Sinele Superior VREA să fie în contact. De fapt, pur și simplu a vorbi despre el ca despre cineva separat de tine este contradictoriu. Sinele Superior ești tu! Sinele tău adevărat.
"Cel care se trezește cu adevărat, nu-și arată lumina: pur și simplu luminează".
Spiritualitatea autentică nu se îmbracă în aparențe, nu caută recunoașterea sau lăudarea cu daruri. Adevărata conexiune cu sacrul este tăcută, umilă și transformatoare.
Falsa spiritualitate, pe de altă parte, este o deghizare. Se hrănește cu fraze frumoase fără a le integra, se refugiază în ritualuri ca o vitrină și folosește divinul ca ornament pentru ego. Vorbește despre dragoste, dar judecă. Ea predică lumina, dar își neagă propria umbră.
Spiritualitatea autentică nu constă în a părea, ci în a fi. Nu în evitarea realității, ci în îmbrățișarea ei cu conștientizare. Nu prin a ne crede superiori, ci prin a ne aminti că toți mergem pe aceeași cale, fiecare cu propria învățătură.
Trezirea nu se măsoară în câte cursuri urmezi și nici în câte mantre repeti; Se recunoaște în felul în care trăiești, în compasiunea pe care o practici, în coerența dintre cuvântul tău și acțiunea ta.
Cei care caută cu adevărat nu trebuie să apară: ei pur și simplu se transformă, iar această transformare vorbește de la sine.
"Cel care se trezește cu adevărat, nu-și arată lumina: pur și simplu luminează".
Istoria Sărbătorii Acoperământului Maicii Domnului --Tradiții de Acoperământul Maicii Domnului 1 octombrie
Sărbătoarea Acoprământului Maicii Domnului de la 1 octombrie cinstește în mod deosebit arătarea Preasfintei Fecioare Maria petrecută în secolul al-X-lea în Biserica din Vlaherne. Cartierul Vlaherne din Constantinopol, locuit de vlahii veniți din Scithia Minor, a jucat un rol important în evlavia marială din Bizanţ. Aceasta se datorează atât Icoanei făcătoarei de minuni a Maicii Domnului – Vlahernitissa, cât şi a prezenței aici a Acoperământului Maicii Domnului.
Cinstirea Sfântului Acoperământ datează începând din secolul al V-lea, când Acoperământul (maforionul), Brâul și Cămașa (tunica) Maicii Domnului ajung la Constantinopol. După tradiție, Acoperământul și Brâul au fost găsite în mormântul Sfintei Fecioare din Grădina Ghetsimani, atunci când i s-a deschis mormântul pentru Apostolul Toma.
Împăratul Leon I, în anul 473, așază Acoperământul împreună cu Tunica Maicii Domnului într-un paraclis special din cadru Bisericii Sfintei Maria din Vlaherne (Panaghia Vlaherniotissa).
Acoperământul și Brâul Sfintei Fecioare, alături de un fragment din Lemnul Sfintei Cruci erau considerate la Constantinopol obiecte sfinte protectoare, „palladium”, fiind purtate în ceremoniile imperiale, la sinoade, în procesiuni – pentru a proteja și binecuvânta capitala imperiului. La nevoie, aceste relicve erau luate de împărați în războaie sau în expediții militare.
Acoperământul sau maforionul era un articol vestimentar specific mediului palestinian, care s-a păstrat cu stricteţe şi în perioada talmudică. Femeile purtau un văl sau un şal mai lung, ce le cădea pe umeri şi pe spate. Ele îl foloseau la nevoie şi pentru a căra alimente sau cereale. Cel mai adesea, acest acoperământ era făcut din păr de cămilă, din ţesături de cânepă sau in, iar pentru evenimente mai importante se folosea unul dintre materiale mai preţioase, precum lâna sau porfira. Deşi uneori Acoperământul a fost confundat cu Brâul Maicii Domnului, ele sunt în realitate două relicve diferite. Astfel, brâul era un alt obiect vestimentar întâlnit la orientali, care a apărut din motive practice, pentru a încinge hainele lungi şi largi. Practica acoperirii capului a fost preluată de primii creştini, apoi și de bizantini. În iconografie, spre deosebire de acoperămintele obișnuite, Acoperământul Maicii Domnului apare începând cu secolul al V-lea ca fiind împodobit cu trei stele, simbol al Pururea Fecioriei Maicii Domnului: înainte, în timpul şi după Naşterea Mântuitorului nostru Iisus Hristos.
Sărbătoarea Acoprământului Maicii Domnului de la 1 octombrie cinstește în mod deosebit arătarea Preasfintei Fecioare Maria petrecută în secolul al-X-lea în Biserica din Vlaherne. Cartierul Vlaherne din Constantinopol, locuit de vlahii veniți din Scithia Minor, a jucat un rol important în evlavia marială din Bizanţ. Aceasta se datorează atât Icoanei făcătoarei de minuni a Maicii Domnului – Vlahernitissa, cât şi a prezenței aici a Acoperământului Maicii Domnului. Evenimentul amintit s-a petrecut în ziua de 1 octombrie a anului 911 când, în timpul unei privegheri de toată noaptea, pe la ora 4 dimineaţa, Maica Domnului s-a arătat ocrotind credincioșii adunați în biserică de frica unei invazii barbare. Prezenți la această slujbă, Sfântul Andrei cel Nebun pentru Hristos și ucenicul său, Epifanie, „au văzut pe Împărăteasa cerului, pe ocrotitoarea a toată lumea, pe Preasfânta Fecioară Născătoare de Dumnezeu, stând în văzduh şi rugându-se, strălucind cu lumină şi acoperind pe popor cu cinstitul său omofor, înconjurată de oşti cereşti şi de mulţime de sfinţi, care stăteau în haine albe cu cucernicie împrejurul ei; din care doi erau mai aleşi, Sfântul Ioan Înaintemergătorul şi Evanghelistul Ioan. Iar cele cu umilinţă graiuri ale rugăciunii ei către iubitul său Fiu şi Dumnezeul nostru Iisus Hristos, acestea s-au auzit: Împărate ceresc, primeşte pe tot omul cel ce Te slăveşte pe Tine şi cheamă în tot locul preasfânt numele Tău; şi unde se face pomenirea numelui meu, acel loc îl sfinţeşte, şi preamăreşte pe cei ce Te preamăresc pe Tine, şi pe cei ce cu dragoste mă cinstesc pe mine, Maica Ta. Primeşte-le toate rugăciunile şi făgăduinţele şi-i izbăveşte din toate nevoile şi răutăţile”.
În tradiția greacă această minune a fost sărbătorită mai mult de către călugării din Sfântul Munte Athos. Cu timpul, a căpătat forma unei sărbători, devenind foarte cinstită în lumea slavă, cele mai vechi icoane ale Acoperământului Maicii Domnului datând din secolul al XII-lea. În picturile unor mănăstiri din țara noastră precum Suceviţa, Hurezu, Polovragi și Govora găsim reprezentat Acoperământului Maicii Domnului, ceea ce indică faptul că această sărbătoare era cunoscută și la noi, chiar dacă s-a generalizat puțin mai târziu.
Primele biserici din țara noastră care au purtat hramul Acoperământul Maicii Domnului sunt atestate în secolul al XVIII-lea. Prima și cea mai cunoscută este biserica de lemn a Schitului Pocrov, ctitorită în anul 1714 de către fostul episcop de Roman, Pahomie. Acesta a închinat biserica din poiana unde a sihastrit sărbătorii dragi duhovnicului său, Mitropolitul Dimitrie al Rostovului. O altă biserică care a rămas în amintirea ținutului Năsăudului din Transilvania este a mănăstirii din Sîngeorz așezată în „Runcul Mănăstirii”, datând din anul 1746, care se presupune ca a purtat hramul Pocrovului. Această mănăstire de călugări, din nefericire, a fost incendiată de către generalul Bukov și totodată a dispărut odată cu acest moment.
În secolul al XIX-lea întâlnim același hram la biserica veche din parohia Baia I, Babadag-Tulcea, construită în anul 1845 și la biserica Mănăstrii Călugara-Caransebeș construită în anul 1861.
La început de secol XX, primele biserici mai cunoscute din țara noastră care au primit ca hram sărbătoarea de la 1 octombrie sunt biserica cea nouă a Mănăstirii Saon începută în anul 1909 si biserica Mănăstirii Călugăreni construită în anul 1914.
În tradiția noastră populară, această sărbătoarea este cunoscută sub numele de Pocroave (în slavonă „pocrov” care înseamnă văl, acoperământ) și conicide de multe ori cu timpul când pământul se acoperă cu brumă sau cu zăpadă. De-a lungul vremii a căpătat o popularitate tot mai mare, astfel încât începând cu anul 2017 a fost trecută ca sărbătoare cu cruce roșie în calendarul Bisericii Ortodoxe Române, alături de celelalte praznice închinate Maicii Domnului. Acestă popularitate poate fi explicată și de practica liturgică din mănăstiri, unde se obișnuiește ca cel puțin o dată pe lună să se săvârșească slujba privegherii la Acoperământul Maicii Domnului. De asemenea, în rânduiala de rugăciune personală mulți duhovnici recomandă, mai ales la momente de încercare, citirea Acatistului Acoperământului care multora le aduce mângâiere și încurajare, dar și dobândirea celor de folos. Cu toate că semnificația istorică a sărbătorii este mai puțin înțeleasă, în evlavia credincioșilor Acoperământul Maicii Domnului este perceput ca fiind purtarea de grijă și ocrotirea Preasfintei Fecioarei pentru toți cei care îi cer ajutorul.
- În unele zone se zice că fetele care sunt împodobite astăzi pentru nuntă au parte de o căsnicie lungă şi fericită;
- Gospodinele îşi servesc rudele şi oaspeţii cu plăcinte de post, umplute cu mere sau cu dovleci;
- În unele sate, de Pocroave, vitele sunt stropite cu apă sfinţită, pentru a fi ferite de boli în sezonul rece.
- De Pocroave credincioşii ţin post, fiindcă astfel sunt feriţi de boli, de înec sau de supărări
Acatistul celor 24 de Sfinți Bătrâni din Liturghia Cerului
Acatistul celor 24 de Sfinți Bătrâni din Liturghia Cerului

Condacul 1
Celor ce se bucură neîncetat de a fi parte din Liturghia Cerului, desfătându-se de energia necreată și îndumnezeitoare a Sfintei Treimi, fiind parte nemijlocită a Sfintei Liturghii din Cer, care aud și împlinesc Cuvântul lui Dumnezeu neîntrupat și apoi întrupat, Sfinților 24 de Bătrâni ne rugăm. Iar voi, Sfinților, care sunteți atât de aproape de Tronul Preasfintei Treimi, primiți vă rugăm aceste cinstiri căci cu dragoste și umilință vă strigăm: Bucurați-vă, cei 24 de Sfinți Bătrâni, piloni de Lumină ai Liturghiei din Cer, dăruiți-ne înțelepciunea, ocrotirea și ajutorul vostru binecuvântat!
Icosul 1
Lucrarea Duhului Sfânt ce ascultă de Tatăl se împlinește în inimile curate iar limpezimea adâncului sufletesc ridică înțelegerea pământească până dincolo de cele văzute, așa încât Fiul Omului se arată aievea celor ce trăiesc precum Îngerii, iar voi Sfinților 24 de Bătrâni îl vedeți veșnic pe Domnul Hristos, dar auziți și acestea de la noi:
Bucurați-vă, Ființe Cerești;
Bucurați-vă, Duhuri ale Luminii;
Bucurați-vă, slăviți martori ai Liturghiei din Rai;
Bucurați-vă, cei zidiți odată cu Puterile Îngerești;
Bucurați-vă, existențe primordiale ale Începutului;
Bucurați-vă, cei ce veți fi mereu, până după a doua Venire a lui Iisus;
Bucurați-vă, cei 24 de Sfinți Bătrâni, piloni de Lumină ai Liturghiei din Cer, dăruiți-ne înțelepciunea, ocrotirea și ajutorul vostru binecuvântat!
Condacul 2
Sfântul Apostol și Evanghelist Ioan, cel numit Apostolul Iubirii, cel vrednic de a se împărtăși de cele mai tainice adevăruri dumnezeiești, a primit de la Dumnezeu binecuvântarea de a vedea cele ce vor fi la sfârșitul lumii și el a dat mărturie și despre voi, Sfinților 24 de Bătrâni, căci prin el, Dumnezeu Tatăl v-a revelat lumii ca să vă cunoaștem: Aliluia!
Icosul 2
Sfântul Ioan cel înțelept în iubire L-a văzut într-o zi de Duminică pe Domnul Hristos înviat în Lumină, în slava lui necreată, în mijlocul a șapte sfeșnice iar înfățișarea Lui era măreață, cu veșmânt lung încins cu un brâu de aur, frumos așa cum nu se poate spune și având o sabie ascuțită cu două tăișuri care îi ieșea din Sfânta Lui gură, spre mirarea noastră a celor ce ne rugăm:
Bucurați-vă, Sfinți Bătrâni ce viețuiți în Împărăția Cerească;
Bucurați-vă, cei ce vă închinați Maicii lui Dumnezeu;
Bucurați-vă, participanți la cântările Serafimilor;
Bucurați-vă, cei ce vă fericiți cu Heruvimii;
Bucurați-vă, cei ce priviți spre Sfinții Arhangheli;
Bucurați-vă, cei ce auziți glasurile Îngerilor;
Bucurați-vă, cei 24 de Sfinți Bătrâni, piloni de Lumină ai Liturghiei din Cer, dăruiți-ne înțelepciunea, ocrotirea și ajutorul vostru binecuvântat!
Condacul 3
Mai apoi, în aceeași zi închinată Învierii Domnului, adică Duminica, Sfânt Ioan Evanghelistul L-a auzit pe Domnul Hristos spunându-i: ”Nu te teme! Eu sunt Cel dintâi și Cel de pe urmă și Cel ce sunt viu. Am fost mort, și, iată, sunt viu în vecii vecilor, și am cheile morții şi ale iadului” arătându-se ca Arhiereu Veșnic, Cel dintâi după fire dumnezeiască, Cel din urmă care va Veni, Cel are s-a împlinit prin întrupare: Aliluia!
Icosul 3
Ca pe Muntele Tabor s-a arătat Apostolului Ioan slava Domnului Hristos, și în această slavă a fost ridicat Evanghelistul cu trupul la Cer unde a intrat în templul necreat pentru a participa la dumnezeiasca Liturghie necreată, pășind printr-o ușă în Cer, și dincolo de ușă a găsit o măreață priveliște din care erați și voi parte, Sfinților 24 de Bătrâni, iar noi vă cinstim:
Bucurați-vă, cei ce aveți mereu în față Tronul lui Dumnezeu;
Bucurați-vă, slujitori ai Scaunul de Domnie Ceresc;
Bucurați-vă, cei ce vă desfătați de curcubeul ceresc strălucitor ca smaraldul;
Bucurați-vă, cei ce Îl priviți neîncetat pe Tatăl;
Bucurați-vă, cei ce Îl slujiți necontenit pe Fiul;
Bucurați-vă, cei ce auziți aievea șoaptele Duhului Sfânt;
Bucurați-vă, cei 24 de Sfinți Bătrâni, piloni de Lumină ai Liturghiei din Cer, dăruiți-ne înțelepciunea, ocrotirea și ajutorul vostru binecuvântat!
Condacul 4
Intrând prin ușa Raiului ce lămurește tainele Duhului, care este închisă celor nevrednici de această suire, și se deschide numai celor ce se împărtășesc de Duhul Sfânt în inimă și în adevăr, Sfântul Apostol Ioan a văzut în jurul Tronului lui Dumnezeu, 24 de tronuri pe care stăteați voi, cei 24 de Sfinți Bătrâni, fiind îmbrăcați în haine albe iar pe capete aveați cununi de aur: Aliluia!
Icosul 4
Erați așezați pe tronuri precum niște fețe împărătești, Sfinților, participând în mod direct la slava Sfintei Treimi, auzind și văzând fulgerele, glasurile și tunetele ce ieșeau din Tronul lui Dumnezeu și privind cele șapte făclii ce ardeau în fața acestuia:
Bucurați-vă, cei dăruiți cu harul îndumnezeitor al lui Dumnezeu;
Bucurați-vă, cei ce purtați coroane de aur – semn al obârșiei împărătești;
Bucurați-vă, simbolul Înțelepciunii duhovnicești;
Bucurați-vă, cei ce vă înfățișați ca bătrâni înțelepți;
Bucurați-vă, cei ce sunteți una și un tot cu Tatăl;
Bucurați-vă, cei nedespărțiți de Fiul sau de Duhul Sfânt;
Bucurați-vă, cei 24 de Sfinți Bătrâni, piloni de Lumină ai Liturghiei din Cer, dăruiți-ne înțelepciunea, ocrotirea și ajutorul vostru binecuvântat!
Condacul 5
În fața Tronului cel Mare se întindea o mare precum sticla ce semăna cu cristalul și în centru se aflau patru ființe vii cu chip de animale, pline de ochi și care spuneau neîncetat: ”Sfânt, Sfânt, Sfânt, Domnul Dumnezeu, Atotţiitorul, Cel ce era și Cel ce este și Cel ce vine” iar voi, Sfinților 24 de Bătrâni, ați căzut în genunchi înaintea Tronului și v-ați închinat Celui ce ședea pe Tron: Aliluia!
Icosul 5
V-ați aruncat cununile de aur înaintea Tronului, Sfinților, spunând: „Vrednic ești, Doamne și Dumnezeul nostru, să primești slava și cinstea și puterea, căci Tu ai zidit toate lucrurile și prin voința Ta ele erau și s-au făcut” iar noi în uimire fiind, vă lăudăm:
Bucurați-vă, robi smeriți ai Tatălui;
Bucurați-vă, cei ce vă desfătați de măreția Liturghiei Cerești;
Bucurați-vă, Arhierei înaripați, slujitori ai Arhiereului Veșnic, Iisus Hristos;
Bucurați-vă, cei nelipsiți din interiorul Altarului din Cer;
Bucurați-vă, șezători pe tronurile Luminii;
Bucurați-vă, capete încoronate cu cununile de aur ale Sfințeniei;
Bucurați-vă, cei 24 de Sfinți Bătrâni, piloni de Lumină ai Liturghiei din Cer, dăruiți-ne înțelepciunea, ocrotirea și ajutorul vostru binecuvântat!
Condacul 6
Prin puterea Duhului Sfânt, Apostolul Ioan a văzut începutul dumnezeieștii Liturghii din Cer, căci în mijlocul Sfântului Tron a văzut un ”Miel ca înjunghiat”, având semnele Patimii dar care a Înviat din morți de aceea are mare putere și slavă. Mielul a luat Cartea de la Cel care ședea pe Tron, cartea cea cu șapte peceți care descoperă sfinților tainele ascunse de veacuri oamenilor: Aliluia!
Icosul 6
Atunci voi, Sfinților 24 de Bătrâni, împreună cu îngerii și toate ființele cerești ați început să cântați într-un chip deosebit slava Mielului înjunghiat, printr-o cântare nouă ce nu a mai auzit-o niciodată Sfântul Evanghelist Ioan, iar noi ne rugăm:
Bucurați-vă, că ați cântat cu glas și cu alăute;
Bucurați-vă, că și cupe de aur aveați;
Bucurați-vă, că ele erau pline cu tămâie;
Bucurați-vă, că ați adus jertfa de laudă lui Dumnezeu;
Bucurați-vă, că și rugăciunile Sfinților le-ați închinat la Tronul Lui;
Bucurați-vă, cei ce vedeți aievea Mielul Înviat pe Altarul Vieții Veșnice;
Bucurați-vă, cei 24 de Sfinți Bătrâni, piloni de Lumină ai Liturghiei din Cer, dăruiți-ne înțelepciunea, ocrotirea și ajutorul vostru binecuvântat!
Condacul 7
Pe Masa de Altar din mijlocul Sfântului Tron se aflau sufletele mucenicilor care au fost înjunghiați pentru cuvântul lui Dumnezeu și pentru mărturia care au dat-o despre Miel, și care strigau cerând judecata și răzbunarea pentru sângele lor față de cei care locuiesc pe pământ, dar fiecare a primit un veșmânt alb și li s-a spus să stea în tihnă până la împlinirea vremurilor: Aliluia!
Icosul 7
Unul dintre voi, Sfinților Bătrâni, i-a răspuns Apostolului Ioan care a întrebat cine sunt cei care purtau ramuri de finic și veșminte albe și stăteau în fața Tronului și a Mielului, spunându-i că aceștia sunt Mucenicii care vin de la marea prigoană și care și-au albit veșmintele cu sângele Mielului:
Bucurați-vă, cei ce sălășluiți în Sfântul Altar din Cer;
Bucurați-vă, că voi aveți veșnică cunoștință și de noi, cei de pe pământ;
Bucurați-vă, că ne dați răspunsuri la întrebări nerostite;
Bucurați-vă, că prin voi Dumnezeu ne trimite Înțelepciune;
Bucurați-vă, cei ce ne aduceți la înțelegerea celor neînțelese;
Bucurați-vă, cei ce coborâți în taină când vă chemăm, trimiși de Sfânta Treime;
Bucurați-vă, cei 24 de Sfinți Bătrâni, piloni de Lumină ai Liturghiei din Cer, dăruiți-ne înțelepciunea, ocrotirea și ajutorul vostru binecuvântat!
Condacul 8
Mulțimea de popor care participa la Sfânta Liturghie Cerească purtând veșminte albe și ramuri de finic, striga: ”Mântuirea este de la Dumnezeu Care șade pe tron, și de la Mielul”, apoi cânta și slăvea pe Dumnezeu cu glas mare: ”Mântuirea și slava și puterea sunt ale lui Dumnezeului nostru, pentru că adevărate și drepte sunt judecățile Lui”: Aliluia!
Icosul 8
Atunci Îngerii, cele patru Sfinte animale și voi, Sfinților 24 de Bătrâni v-ați închinat înaintea Tronului și ați adeverit această mărturie, căci toți cei ce erați prezenți erați una, în același duh de rugăciune, evlavie și dragoste față de Dumnezeu, iar noi vă lăudăm:
Bucurați-vă, văzând și Îngerul cum tămâia Altarul de Aur;
Bucurați-vă, căci tămâia este jertfă de laudă Preasfintei Treimi;
Bucurați-vă, căci cădelnița purta în ea toate rugăciunile Sfinților;
Bucurați-vă, că totul era comuniune desăvârșită cu Tatăl;
Bucurați-vă, că prin fumul de tămâie urcat de pe pământ se realizează împărtășirea cu Liturghia din Cer;
Bucurați-vă, căci astfel, glasul Sfinților ajunge la Tronul lui Dumnezeu;
Bucurați-vă, cei 24 de Sfinți Bătrâni, piloni de Lumină ai Liturghiei din Cer, dăruiți-ne înțelepciunea, ocrotirea și ajutorul vostru binecuvântat!
Condacul 9
Îngerul a umplut mai apoi cădelnița cu cărbunii ce se aflau pe Altarul de Aur și i-a aruncat pe pământ, și atunci s-au pornit tunete și glasuri, fulgere și cutremur, căci Dumnezeu Fiul va Veni să judece popoarele și atunci fiecare va primi fie Glas de mântuire, fie cutremurul cel mare al sentinței, de aceea ne rugăm fierbinte să fim veșnic părtași Sfintei Liturghii Cerești: Aliluia!
Icosul 9
Ați privit apoi, Sfinților 24 de Bătrâni, cum Sfântul Apostol Ioan a mâncat cartea deschisă pe care o ținea un Înger, cartea cunoașterii celor viitoare care se mănâncă cu gura și apoi coboară în inimă acolo unde simte amărăciunea celor ce nu se vor desfăta de slava lui Dumnezeu, dar care pentru cei vrednici este dulceață și știință duhovnicească, rugăciune neîntreruptă și comuniune cu Hristos Domnul:
Bucurați-vă, cei ce ne arătați strălucirea vieții cerești;
Bucurați-vă, cei ce ne îndemnați la curăția vieții pământești;
Bucurați-vă, cei ne luminați spre smerenie;
Bucurați-vă, cei ce ne arătați calea: în plecăciunea inimii în fața Domnului;
Bucurați-vă, martori nelipsiți de la toate cele săvârșite la Liturghia Cerească;
Bucurați-vă, cei ce sunteți păzitori ai Tronului lui Dumnezeu;
Bucurați-vă, cei 24 de Sfinți Bătrâni, piloni de Lumină ai Liturghiei din Cer, dăruiți-ne înțelepciunea, ocrotirea și ajutorul vostru binecuvântat!
Condacul 10
Voi nu ați urmărit toate aceste fapte nemișcați și inerți, Sfinților 24 de Bătrâni, ci ați participat direct și din când în când vă închinați Celui ce stă pe Tron, slăvindu-L: ”Mulțumim Ție, Doamne Dumnezeule, Atotţiitorule, Cel ce ești și Cel ce erai și Cel ce vii, că ai luat puterea ta cea mare și împărățești. Amin!”: Aliluia!
Icosul 10
V-ați împărtășit și de vederea celor 140.000 de feciorelnici care stau împreună cu Mielul pe Muntele Sion adică în Biserica lui Dumnezeu, și care aveau scrise pe frunți Numele Mielului și al Tatălui, și toți cântau o cântare înaintea celor patru Sfinte animale și în fața voastră, Sfinților Bătrâni, iar noi din puținătatea glasului nostru vă cinstim:
Bucurați-vă, că ne păziți fecioria duhovnicească și sufletească;
Bucurați-vă, că ne ajutați să rămânem curați;
Bucurați-vă, că ne iubiți din Cer ca pe niște copii;
Bucurați-vă, că privirea vă este la Tatăl, dar dragostea voastră o împărțiți și cu noi;
Bucurați-vă, că ne îndrumați inima spre a primi rugăciunea neîncetată;
Bucurați-vă, că ne uniți în duh cu Fiul, cu ajutorul Maicii Sfinte;
Bucurați-vă, cei 24 de Sfinți Bătrâni, piloni de Lumină ai Liturghiei din Cer, dăruiți-ne înțelepciunea, ocrotirea și ajutorul vostru binecuvântat!
Condacul 11
Liturghia Cerească necreată este pregustare a Cinei celei mari care va urma, căci mulțimea cea multă, voi Sfinților Bătrâni și cele patru Sfinte Animale îi cântați lui Dumnezeu Cel ce stă pe Tron, și glasurile cerești vestesc Nunta Mielului, căci Mireasa s-a pregătit și s-a îmbrăcat în veșmânt alb strălucitor, de in, și fericiți sunt cei chemați la Cina Mielului: Aliluia!
Icosul 11
Venind Cuvântul lui Dumnezeu ca un călăreț pe un cal alb, avea ochii ca para focului, pe capul Lui se aflau multe cununi cu multe nume, îmbrăcat cu haină stropită cu sânge, iar pe coapsa Lui avea scris numele: ”Împăratul împăraților și Domnul domnilor” și din gura Lui ieșea o sabie ascuțită cu două tăișuri, iar voi Sfinților 24 de Bătrâni erați martori la toate acestea:
Bucurați-vă, cei ce împliniți promisiunile celor ce biruie;
Bucurați-vă, sprijin împotriva puterilor întunericului;
Bucurați-vă, cei ce ne întăriți în ispitele vremurilor din urmă;
Bucurați-vă, cei ce vă rugați la Tatăl să ne trimită Duhul Sfânt;
Bucurați-vă, cei ce mijlociți la Fiul să ne ia de-a dreapta Lui;
Bucurați-vă, cei ce pregătiți calea Mielului în a Doua Lui Venire;
Bucurați-vă, cei 24 de Sfinți Bătrâni, piloni de Lumină ai Liturghiei din Cer, dăruiți-ne înțelepciunea, ocrotirea și ajutorul vostru binecuvântat!
Condacul 12
Cu umilință vă rugăm, Sfinților 24 de Bătrâni, să ne învățați și pe noi cântarea cea nouă a celor ce participă la dumnezeiască Liturghie Cerească, adică să dobândim și noi Rugăciunea minții care este Liturghia inimii în Împărăția lui Dumnezeu ce se află în cel vrednic, și să fim prezenți la Cina cea strălucită a Mirelui aducând mireasă sufletul nostru curățit de lume, de patimi și de păcate: Aliluia!
Icosul 12
Aducând Sfânta Liturghie din Cer pe pământ, Dumnezeu ne-a dat desfătare de a primi Preasfânt Trupul și Sângele Fiului Său ce se transformă în Altarul din Biserica zidită, prin mâinile preotului dar prin lucrarea Duhului Sfânt, iar noi, cuprinși de evlavie și de tăcere, nu putem decât a mai grăi:
Bucurați-vă, ocrotitori ai sfintei Liturghii pământești;
Bucurați-vă, cei ce apărați Sfântul Altar din Biserica lui Hristos pe pământ;
Bucurați-vă, cei ce îi învățați pe preoți a săvârși corect Sfânta Liturghie și toate slujbele Bisericii,
Bucurați-vă, cei ce opriți fărădelegea din Altar;
Bucurați-vă, cei ce îi sfințiți pe cei vrednici;
Bucurați-vă, că vă rugăm cu umilință să ne primiți rugăciunile;
Bucurați-vă, cei 24 de Sfinți Bătrâni, piloni de Lumină ai Liturghiei din Cer, dăruiți-ne înțelepciunea, ocrotirea și ajutorul vostru binecuvântat!
Condacul 13
Sfinților 24 de Bătrâni, vă rugăm cu lacrimi să ne iertați îndrăzneala de vă aduce aceste cuvinte de laudă și vă rugăm să împliniți dorirea sufletului nostru aducând Sfânta Liturghie din Cer în inimile noastre, pornind ceasul fără timp al rugăciunii minții, învățându-ne cântarea cea nouă ce se aude în Împărăția Cerească și mijlocind pentru noi mila lui Dumnezeu Tatăl: Aliluia! (Acest Condac se spune de 3 ori)
Icosul 1
Lucrarea Duhului Sfânt ce ascultă de Tatăl se împlinește în inimile curate iar limpezimea adâncului sufletesc ridică înțelegerea pământească până dincolo de cele văzute, așa încât Fiul Omului se arată aievea celor ce trăiesc precum Îngerii, iar voi Sfinților 24 de Bătrâni îl vedeți veșnic pe Domnul Hristos, dar auziți și acestea de la noi:
Bucurați-vă, Ființe Cerești;
Bucurați-vă, Duhuri ale Luminii;
Bucurați-vă, slăviți martori ai Liturghiei din Rai;
Bucurați-vă, cei zidiți odată cu Puterile Îngerești;
Bucurați-vă, existențe primordiale ale Începutului;
Bucurați-vă, cei ce veți fi mereu, până după a doua Venire a lui Iisus;
Bucurați-vă, cei 24 de Sfinți Bătrâni, piloni de Lumină ai Liturghiei din Cer, dăruiți-ne înțelepciunea, ocrotirea și ajutorul vostru binecuvântat!
Condacul 1
Celor ce se bucură neîncetat de a fi parte din Liturghia Cerului, desfătându-se de energia necreată și îndumnezeitoare a Sfintei Treimi, fiind parte nemijlocită a Sfintei Liturghii din Cer, care aud și împlinesc Cuvântul lui Dumnezeu neîntrupat și apoi întrupat, Sfinților 24 de Bătrâni ne rugăm. Iar voi, Sfinților, care sunteți atât de aproape de Tronul Preasfintei Treimi, primiți vă rugăm aceste cinstiri căci cu dragoste și umilință vă strigăm: Bucurați-vă, cei 24 de Sfinți Bătrâni, piloni de Lumină ai Liturghiei din Cer, dăruiți-ne înțelepciunea, ocrotirea și ajutorul vostru binecuvântat!
Rugăciune:
Sfinților 24 de Bătrâni, care stați în Cer pe tronurile voastre în jurul Sfântului Tron al Preasfintei Treimi purtând pe cap coroane de aur, fiind parte din dumnezeiasca Liturghie necreată, rugați-L pe Dumnezeu să ne învrednicească și pe noi să intrăm la această Liturghie nezidită, fiindcă acesta este punctul de pornire al urcușului duhovnicesc spre zborul nestingherit al sufletului spre îndumnezeire. Fiți lângă noi când se vor împlini cele prorocie de Sfântul Evanghelist Ioan în Cartea Apocalipsei, să avem puterea de a răzbi în ispite spre Slava Numelui lui Dumnezeu.
Vă rugăm deschideți ușa Împărăției lui Dumnezeu pentru noi, să intrăm în templul nezidit, să devenim împreună liturghisitori în această împreună-slujire cerească, să fim părtași cetei Sfinților Îngeri, a Mucenicilor și a Cuvioșilor, să ne desfătăm de marele praznic al sărbătorii Cerești, să intrăm la Nuntă cu Mielul, să fim casnici ai Cinei Lui și să trăim veșnic în această bucurie.
Sfinților 24 de Bătrâni, faceți să auzim și noi chemarea: ”Și cel însetat să vină, cel ce voiește să ia în dar apa vieții!” ca să răspundem precum Sfântul Evanghelist Ioan: ”Da, vin curând. Amin! Vino, Doamne Iisuse!” și să rămânem în duh de credință, de răbdare și de smerenie așteptând a Doua Venire a lui Hristos, cu dor de regăsire și de comuniune deplină cu Preasfânta Treime, cu voi și cu Puterile Cerești, cântând cântarea cea nouă a rugăciunii necreate în noi care se aude neîncetat în Cer, acum și în veci. Amin.
Cuvine-se cu adevărat să te fericim pe tine, Născătoare de Dumnezeu, cea pururea fericită și prea nevinovată și Maica Dumnezeului nostru. Ceea ce ești mai cinstită decât Heruvimii și mai slăvită, fără de asemănare, decât Serafimii, care, fără stricăciune, pe Dumnezeu Cuvântul ai născut, pe tine, cea cu adevărat Născătoare de Dumnezeu, te mărim.
Doamne, Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, pentru rugăciunile Preacuratei Maicii Tale și ale tuturor Sfinţilor, miluieşte-ne şi ne mântuieşte pe noi! Amin!