duminică, 1 septembrie 2024

“Cei a căror preocupare este să le facă rău altora nu se pot aştepta ca Dumnezeu să-i ajute.”

 “Cei a căror preocupare este să le facă rău altora nu se pot aştepta ca Dumnezeu să-i ajute.”


Dar ce putem spune despre multele rele săvârșite neintenționat? Mulți fac rău altora deși consideră că așa fac bine! În principiu, nu consider că oamenii făc rău semenilor lor în mod conștient ci, mai degrabă, în necunoștință de cauză. Răul mai mare pare a sta de fapt în lipsa interesului de a cunoaște nevoile semenilor. Dacă stiu ce e bine pentru tine, mă voi gândi mai bine înainte de a întreprinde o acțiune care, deși în viziunea mea este foarte bună, pe tine te rănește. Deci cum definim facerea răului până la urmă? 🤔🤔🤔 Ce ne face fericiți?  ... Recunoștința! 🫶


🫶 Recunoștința înseamnă să devenim conștienți de binele din viața noastră și să cultivăm o atitudine de apreciere și mulțumire față de ceea ce avem și suntem.


🫶 Recunoștința nu este o piedică în calea progresului. Unii oameni se tem că dacă se declară recunoscători pentru ceea ce au, își vor pierde motivația pentru a avea mai mult. Acest lucru se întâmplă doar dacă motivația respectivă este una disfuncțională. Orice om care funcționează sănătos are o motivație naturală înspre progres, iar trăirea recunoștinței întărește această motivație, pentru că întotdeauna experiența pozitivă ne face să căutăm apropierea de sursa bucuriei.


🫶 Recunoștința nu poate fi impusă, dar se poate cultiva prin exercițiu. Nu îmi pot impune să simt recunoștință pentru un anumit lucru, dar pot sta să reflectez dacă este ceva în viața mea pentru care aș putea să simt recunoștință. Și întotdeauna este :). 


🫶 Ce lucruri bune mi s-au întâmplat astăzi?

🫶 Ce lucruri bune mi s-au întâmplat în general în viață?

🫶 Câte comori am pe care nu le mai bag în seamă? 

🫶 Pace, sănătate, oameni, lucruri frumoase, hrană, locuință, un corp întreg?


🫶 Odată ce am descoperit acel ceva și simt recunoștința apărând în sfera conștiinței, încerc să mă dăruiesc acelui sentiment, să îi dau voie să mă cuprindă, să crească în mine și să mă bucur de starea plăcută pe care mi-o aduce.


🫶 Pe tine ce te face să te simți recunoscător?


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Introdu adresa de email pentru a te abona la blog și vei primi notificări prin email când vor fi publicate articole noi.

Cel mai citit articol Formarea corpului haric https://viataeundans.blogspot.com/2023/06/formarea-cor