Cele 9 ordine angelice
Îngerii Purei Contemplări
Guvernează întreaga
Creaţie
Serafimi
Heruvimi
Tronuri
Îngerii Cosmosului
Guvernează întregul
Cosmos
Domenii
Puteri
Virtuţi
Îngeri ai Lumii
Guvernează întreaga
Lume
Principatele
Arhangheli
Îngeri
Primul Cor
Grupat iî jurul centrului purităţii
Serafimii
Cea mai înalta secţiune a ierarhiei, aceşti îngeri sunt cel mai aproape de
tronul Domnului. Ei sunt cei ce cântă Trisagionul “Sfânt, Sfânt, Sfânt…” şi
încercuiesc tronul existent datorită dragostei emanate de Dumenzeu. Această
dragoste aprinsă le da numele de “şerpi aprinşi”. În aceasta formă de şerpi
aprinşi, se spune că lumina emanată este atât de puternică, încât nici o altă
creatură divină nu îi poate privi. Se spune că exista patru fiinţe angelice de
acest gen. Sunt caracterizaţi ca fiind cele patru animale sfinte în cartea
Revelaţiilor şi sunt descrişi de asemenea ca îngeri cu patru feţe şi şase
aripi.
Heruvimii
Heruvimii deţin cunoştiinţele lui Dumnezeu. Ei sunt cei care sunt adesea
trimişi pe pământ cu cele mai importante sarcini: alungarea Omului din Grădina
Edenului şi Anunţarea lui Iisus au fost făcute de către un heruvim. Spirite ale
Armoniei, gardienii stelelor fixe, păstrătorii rapoartelor celestiale,
dătătorii de cunoştinţe. Conducătorii acestui ordin sunt: Ophaniel, Rikbiel,
Zophiel şi, înainte de cădere, Satana.
În Cabala, un heruvim este unul dintre îngerii aerului. În nume, cât şi în concept, heruvimii sunt assyrieni sau akkadieni în origine. Numele în akkadiană este Karibu şi înseamna “cel ce se roagă” sau “cel ce intervine”, deşi Dionysius a declarat că acest cuvânt înseamnă “cunoştiinţe”. În assyriana veche, în artă, heruvimii erau portretizaţi precum creaturi imense, cu aripi, cap de leu sau de om, corpuri de taur sau sphincşi, vulturi etc. Erau aşezaţi la intrările palatelor sau templelor ca spirite păzitoare. În folclorul timpuriu al Cannaniţilor, heruvimii nu erau percepuţi ca îngeri (percepţia lui Theodorus, episcop al Heracleei, care a declarat: “aceşti heruvimi nu pot fi de natură angelică, ci mai degrabă viziuni terifiante ale unor bestii, care l-ar fi putut înspăimânta pe Adam la intrarea în paradis”. din Salked <>). Mai târziu, heruvimiii au inceput să fie văzuţi ca spirite cereşti. Ei sunt primii îngeri mentionaţi în Vechiul Testament (Geneza 3:22). Ei păzesc cu săbii înflăcărate, Copacul Vieţii şi Edenul, de aici descrierea lor ca “flacără a săbiilor învolburate”. În Exodus 25:18 găsim 2 heruvimi “de aur”, câte unul de fiecare parte a arcăi. În Ezekiel 10:14, 4 heruvimi, fiecare cu 4 feţe şi 4 aripi, apar la râul Chebar unde profetul evreu îi vede. În folclorul ocult, heruvimii sunt văzuţi ca personificări ai vântului, purtători ai tronului Domnului. În Revelaţii 4:8, sunt creaturi ce trăiesc, şi îl slăvesc pe Creator. Aici, Sfântul Ion se referă la ei ca fiind animale sfiinte, cu 6 aripi. Ion din Damasc în “Expoziţia Credinţei Ortodoxe” vorbeşte despre heruvimi ca fiind “cu mulţi ochi/many-eyed”. Contrar tablourilor şi cărţilor poştale, sau a coperţilor carţilor New Age, heruvimii nu sunt copii graşi înaripaţi. Ei sunt descrişi ca fiind creaturi asemănătoare cu sphinxul în folclorul assyrian.
TronurileCunoscuţi şi ca Ophanim, aceşti îngeri au ca primă îndatorire, să servească fiind caleaşca Domnului. Însă, în afară de
acest lucru, ei sunt cei însărcinaţi cu înfăptuirea judecăţii divine, acţionând cu imparţialitate şi umilinţă. Având cea mai bizară înfăţişare fizică, sunt descrişi ca fiind roţi mari, acoperite cu mulţi ochi şi lumină strălucitoare. O explicaţie dată acestui lucru (în afară de faptul că acţionează precum caleaşca Domnului) este faptul că ei marchează sfârşitul primului Cor, unde emanaţia lui Dumnezeu începe să ia o formă mai materială, aceştia existând într-o stare de tranziţie. Spirite ale Voinţei, ce aduc justiţia lui Dumnezeu. Sunt uneori, numiţi roti iar în Cabala se numesc Caleşti sau Merkabah. Cartea ocultă, “Zohar”, îi aşează deasupra serafimilor, dar alte surse îi aşează în locul heruvimilor, întreaga situaţie fiind confuză. Prinţul conducător este Oriphiel sau Zabkiel/Zaphiel.
Notă personală: alte surse, spun că mai există un cor, fiind 12 Ordine Angelice. Aceste 3 ordine: Supernale (Supernals) – Celestiale (Celestials) – Iluminaţii (Illuminations) sunt puse deasupra Corului Creaţiei, numindu-se Îngeri de Energie Pură, Voinţa Sursei.
Supernale (Traducerea în
română a cuvântului poate fi eronată.)
Primul Ordin Angelic constă în fiinţe de o lumină strălucitoare aurie şi sunt
companionii Sursei Întregii Existenţe. Ei formează ceea ce se numeşte „Îngerii
Prezenţei (Angels of Presence)”. Există 12 supernali întotdeuna, oricând, care
servesc în această formă, numărul 12 fiind numărul completării în lumea fizică.
Supernalii sunt aceele fiinţe, extensii ale primelor intenţii a Sursei Întregii
Existenţe. Fiecare dintre aceşti 12 posedă un principiu crescător şi unul
descrescător al creaţiei, în echilibru, în armonie şi sincronizare cu fiecare
dintre cei 12. Ei au asistat îngerii, ajutându-i să devină conştienţi de
înţelepciunea tuturor lucrurilor. Membrii ai acestui Ordin: Michael, Metatron,
Suriel, Sandalphon, Astanphaeus, Saraqael, Jehoel, Zagzagael, Uriel, Yefeiah,
Akatriel.
Celestiale (Traducerea în
română a cuvântului poate fi eronată.)
Ei menţin conexiunea dintre Gândul şi Înţelepciunea Divină şi manifestarea lor
în lumile fizice. Ei apar ca o lumină argintie strălucitoare. Există 3
celestiali cunoscuţi. Puţini sunt însă, cei care apar oamenilor sau lumilor din
a 3-a densitate. Sunt prezenţi prin întreaga existenţă. Membrii ai acestui
Ordin: Celestiel (Astarael)
Illuminaţii (Traducerea în română a cuvântului poate fi eronată.)
Ei menţin şi realizează emulaţia Luminii Divine şi a Înţelepciunii în lumile
fizice. Ei apar ca o lumină iridiscenta. Sunt prezenţi în toate lumile fizice.
Membrii ai acestui Ordin: Sandalpon (Ilaniel)
Al doilea Cor
O unificare ultimă cu “Dumnezeu, Sursa”. Toate Ordinele din această Triada
echilibrează opoziţiile precum binele şi răul, fizic şi spiritual, înalt şi
jos, astfel riscând să fie corupţi făcând asta.
răul, fizic şi spiritual, înalt şi jos, astfel riscând să fie corupţi făcând asta.
Domeniile
Acţionează ca administrare de mijloc între corul superior şi cele inferioare,
având datoria de a da sarcini îngerilor din corurile inferioare. Ei îşi primesc
ordinele de la serafimi şi heruvimi şi sunt responsabili de asigurarea ordinii
cosmosului. Foarte rar dominioanele se arată muritorilor, însă, se preocupă
tacit de detaliile existenţei. Spirite ale Înţelepciunii, prin ei se manifestă
Măiestria Domnului. Ei ţin o sferă, sau un sceptru ca emblemă a autoritaţii, şi
în folclorul ebraic, conducătorul acestui ordin se numeşte Hashmal sau Zadkiel.
Membrii ai acestui ordin: Muriel, Zacharael (Yahriel)
Virtuţile
Au două sarcini majore, virtuţile preocupându-se de menţinerea aspectelor lumii
naturale, dar şi de a acorda binecuvântări lumii materiale. În prima lor
sarcină, ei prezidează asupra mişcării corpurilor cereşti, şi a evenimentelor
vremii, cum ar fi ploaia, ninsoarea, vântul ş.a.m.d. În cea de-a doua, ei sunt
cei care primesc ordinele şi le transformă în miracole pentru favoriţii
Domnului. Diferite denumiri ale lor includ Malakim şi Tarshishim. Membrii ai
acestui ordin: Chamuel, Uriel, Gabriel, Michael, Peliel, Barbiel, Sabriel,
Haniel, Hamaliel.
Puterile
Spirite ale Formei. Având una dintre cele mai periculoase sarcini, puterile
sunt responsabile pentru menţinerea graniţelor dintre Rai şi Pământ. Acţionează
ca un fel de paznici de elită, ei sunt constant în aşteptarea atacurilor
demonice, ei sunt prima linie de apărare a Raiului. Ei sunt responsabili şi de
păzirea sufletelor în drumul dintre Pământ şi Rai. Probabil că din cauza
aproprierii lor cu Pământul, sunt mult mai mulţi îngeri din acest rang numaraţi
printre cei căzuţi. Ei opresc încercările/eforturile demonilor de a pune
stăpânire pe lume, ei prezidă deasupra lor, sau (cum a spus Sfântul Paul) ei
inşişi sunt demonici. Ertosi, Sammael, Camael (depinzând de sursă) este
conducatorul ordinului. Membrii ai acestui ordin: Gabriel, Raphael, Verchiel.
Al treilea Cor
Cei mai expuşi şi mai vulnerabili la atacul cărnii. Îngerii acestor Ordine sunt
cei mai bine cunoscuţi de oameni pentru că sunt cei mai asemănători oamenilor.
Principatele au grijă de lumea muritorilor în mod direct, ghidând şi protejând naţiunile şi oraşele oamenilor. De
asemenea, ei sunt responsabili de protejarea religiei şi a politicii. Astfel, se presupune că ei au mai multă libertate de a acţiona decât îngerii inferiori lor şi sunt responsabili de infăptuirea de acte divine in aria lor. Spirite ale Personalităţii, sau a Timpului, Protectori ai religiei. Conducătorul este Nisroc. Membrii ai acestui ordin: Anael, Haniel, Cerviel, Amael, Requel.
Arhanghelii şi Îngerii, gardieni ai oamenilor si a tuturor lucrurilor fizice.
Arhanghelii
Spirite libere. Termenul Arhanghel se referă la un înger mai mare cum ar fi
Michael şi Gabriel, cunoscuţi şi ca prinţi conducători. Ordinul se poate referi
şi la îngeri care stau lângă tronul Domnului, astfel fiind îngeri cu un rang
mai mare. În timp ce Arhanghel este folosit pentru a defini un înger important,
termenul este folosit aici ca penultimul rang în ierarhia celestială. Confuzia
vine din modul antic ebraic de a defini îngerii care erau simpli îngeri şi
arhanghelii. Mai târziu, ierarhia a fost mai bine definită, şi multi îngeri,
numiţi anterior arhangheli au devenit îngeri mult mai importanţi. Arhanghelii
sunt resposabili nu doar de administarea sarcinilor îngerilor, dar şi de a fi
lideri în armata divină în timpul luptelor. Membrii ai acestui ordin: Gabriel,
Raphael, Michael, Metatron, Uriel, Chamuel, Zadkiel,, Jophiel, Barbiel,
Jehudiel, Barachiel, Jeremiel (depinde de sursă), Satana (înainte de cădere) şi
mulţi alţii.
Îngerii
Fii ai vieţii. Un rang care serveşte ca intermediar între Dumnezeu şi Om.
Îngerii sunt cel mai aproape de pământ şi de lucrurile pământeşti, în timp ce
arhanghelii au mai multe in comun cu regatul ceresc. Ambele ordine sunt foarte
asemenătoare şi deseori sarcinile lor se întâlnesc. Îngerii au două mari
sarcini. Prima, ei sunt responsabili de protejarea treburilor oamenilor într-o
manieră mai directă decât principatele, în loc să protejeze o întreaga naţiune,
îngerii protejează o anumită familie, un suflet individual, ghidându-l subtil
şi tinându-l în siguranţă, protejându-l împotriva atacurilor demonice. De
asemenea, ei sunt mesagerii Domnului, acţionând ca mesageri nu doar pentru
Dumnezeu dar şi pentru îngerii din rangurile mai înalte. În ebraică, sunt
numiţi mal’akh, înseamnând “mesager”, în persană cuvântul este angaros
însemnând “curier”.
Care sunt cele 9 cete îngerești? Ce misiune au ele?
Doamne ajută! Părinte, vă rog să îmi spuneți care sunt cele 9 Cete Îngerești? Care este rolul fiecăreia dintre ele? Vă mulțumesc!
Nu! Sufletul omului rămâne suflet și merge în Rai sau în iad în funcție de cele pe care le-a făcut în viață și de Judecata lui Dumnezeu. Îngerii sunt îngeri, iar sufletele oamenilor sunt sufletele oamenilor. Nu se transformă, nu se amestecă nu își transferă atribuțiile.
Că Sfîntul Arhanghel Gavriil este din rînduiala Serafimilor, ne adeverim de aici că "de scaunul neapropiatei slave dumnezeieşti niciodată nu se apropie şi mai aproape decît Serafimii nu doreşte să fie", după nemincinoasa mărturie a Sfîntului Dionisie. Toate rînduielile au locurile lor, fiecare cu deosebita sa împărţire de la Dumnezeu, precum se scrie despre dînşii în luna noiembrie în a opta zi: "Unii aproape, alţii mai departe. Numai singură ceata Serafimilor este mai aproape de Dumnezeu, mai mult decît toate". Căci grăieşte Isaia: "Am văzut pe Domnul şezînd pe scaun sus şi preaînălţat şi Serafimii cu şase aripi împrejurul Lui".
Dar de vreme ce Sfîntul Arhanghel Gavriil este unul din cei şapte sfinţi îngeri care stau mai aproape de Dumnezeu, este din rînduiala Serafimilor, al doilea între Serafimi. Că şi Sfîntul Andrei Criteanul arată că este din cei dintîi îngeri, zicînd: "Unuia din cei dintîi îngeri, Dumnezeu îi porunceşte să împlinească vestirea tainelor". Dacă este dintre cei dintîi, apoi este din cele şapte duhuri, care stau totdeauna înaintea lui Dumnezeu; iar dacă este din cele şapte duhuri, apoi este din Serafimi. Pentru că cine este mai întîi decît Serafimii între îngeri? Şi cine este mai aproape de scaunul lui Dumnezeu, decît Serafimii? Deci serafim este Sfîntul Gavriil, mai ales întru acea rînduială, lucru care şi de aici este arătat: Că, pentru împlinirea poruncii marelui Dumnezeu, era trebuinţă să se trimită un mare înger. Iar întruparea Cuvîntului este lucrul lui Dumnezeu preamare, mai mult decît toate lucrurile Lui. Deci, şi la vestire s-a trimis cel mai mare decît toţi îngerii, Sfîntul Arhanghel Gavriil.
Căci zice Sfîntul Grigorie astfel: "La slujba aceea a bunei vestiri se cădea să vină cel mai cinstit înger, vestind pe Cel mai mare decît toţi. Căci, precum a venit la Eva, amăgind-o, cel mai mare înger al întunericului, aşa era cu cale, ca şi la Preacurata Fecioară să vină, spre buna vestire, cel mai mare voievod al cereştii lumini. Şi la Maria, care cu dragoste de serafim ardea către Dumnezeu, serafim se cădea să se trimită".
Doamne ajută!
Teodor, îți voi răspunde folosind o sinteză a Părintelui Cleopa cu privire la cetele îngerești. Ea are la bază Tradiția Bisericii și scrierea Sfântului Dionisie Areopagitul, ce se intitulează Despre ierahia cerească. Iată, așadar, care sunt cetele cerești și ce rol are fiecare:
Doamne-ajuta ! Parinte , este adevarat ca atunci cand Domnul cere sufletul omului , dupa judecata , sa presupunem ca este vrednic de rai , devine inger pentru un alt nou nascut ?