În anul 410, poetul roman Aurelius Prudentius Clemens a enumerat șapte „virtuți cerești” în cartea sa Psychomachia („Bătălia sufletelor”), care este o poveste alegorică a conflictului dintre vicii și virtuți. Această listă a fost răspândită în Evul Mediu datorită operei muzicală a lui Hildegard von Bingen:
Virtute Smerenie
(humilitas) Caritate
(caritas) Castitate
(castitas) Răbdare
(patientia) Moderație
(temperantia) Bunăvoință
(humanitas) Sârguință
(industria)
Viciu Aroganță
(superbia) Avariție
(avaritia) Poftă
(luxuria) Furie
(ira) Lăcomie
(gula) Invidie
(invidia) Lene
(acedia)
Cele patru virtuți cardinale clasice sunt:[4]
Justiție (δικαιοσύνη, dikaiosýnē; latină iustitia): considerată, de asemenea, drept corectitudine;[5] cuvântul grecesc având și sensul dreptate.
Cumpătare (σωφροσύνη, sōphrosýnē; latină temperantia): cunoscută și sub numele de reținere, practica autocontrolului, a abținerii, a discreției și a moderației care temperează apetitul. Platon a considerat Sōphrosynē, care poate fi, de asemenea, tradus prin sănătății minții, ca fiind cea mai importantă virtute.
Curaj (ἀνδρεία, andreía; latină fortitudo): numită și tărie, forță, rezistență și capacitatea de a face față fricii, incertitudinii și intimidării.
Prudență (φρόνησις, phrónēsis; latină prudentia; și înțelepciune, Sophia, sapientia), capacitatea de a discerne calea adecvată de acțiune care trebuie întreprinsă într-o situație dată la momentul potrivit.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Introdu adresa de email pentru a te abona la blog și vei primi notificări prin email când vor fi publicate articole noi.