sâmbătă, 4 mai 2024

Cununa Lui Hristos!

 V-ați întrebat vreodată din ce a fost împletită cununa lui Hristos?
Mulți vor spune : din spini...dar nu orice fel de spini, ci din spin târâtor ! Această specie...este fără floare, fără frunze...numai niște nuiele elastice pline cu spini ascuțiți...care se întindeau în tot pietrișul și bolovănișul drumurilor din Ierusalim.
E atât de dureros...încât de te-ar înțepa în picior, imediat s-ar umfla și s-ar înnegri locul, de parcă acel spin ar fi otravit...iar în vremea aceea, ca să fie scos de către un doctor, ar trebui să fie scos cu o bucată de carne din locul în care s-a înfipt pentru că altă posibilitate nu exista.
Gândiți-vă acum : cununa lui Hristos a fost împletită din trei nuiele de spin târâtor care aveau patruzeci si doi de spini!
Iată mărturia lui Sotirios Crotos, unul din cei șaptezeci de ucenici și unul dintre cei care au ajutat la coborarea de pe Cruce a lui Hristos ( Sotirios Crotos, înainte să-l întâlnească pe Hristos practicase medicina):
,,Coroana de spini era foarte îndesată pe cap...am zis în gând: ,,Doamne ajută-mă!"
Mi-a dat în gând să torn ulei de jur împrejurul ei și pe dedesubt...și cele trei nuiele de spin târâtor au iesit...lăsând spinii înfipți în cap...
Doamne Dumnezeule...tot capul era numai cheaguri de sânge amestecate cu păr...i-am spălat capul, l-am masat ușor cu ulei de migdale și am cules toți spinii...L-am uns cu uleiuri aromate și mirodenii...L-am pieptănat...fața și gâtul erau numai siroaie de sânge. 😥
Vai ! Câtă durere a putut răbda fără un murmur.Nu e de mirare, că la fiecare pas cădea!"
Deci cine putea sa bea acest pahar al durerii ??? Numai un singur OM...numai Cel care a venit să ne răscumpere și care a purtat toate crucile și păcatele firii omenesti, numai Cel care a împăcat Cerul cu Pământul si pe Om cu Dumnezeu : Iisus Hristos!
Mulțumim, Multmilostive Doamne, că ai primit a pogori din înălțimea Sfintei Tale mătreții și a Te răstigni de bunăvoie pe Cruce ca să ne scoti pe noi din adâncul iadului și din legăturile păcatului și să ne aduci Duhul Tatalui.Pe Acesta, Preasfinte Dumnezeule, nu-L lua de la noi, nici Preacuratele, Preacinstitele si de Viață Făcătoarele Tale Taine, ci binevoiește a ne curăți lumina și mântui cu ele, Dumnezeul părinților noștri și pe noi păcătoșii...și pe tot neamul nostru mic si mare...viu și adormit...
Amin!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Introdu adresa de email pentru a te abona la blog și vei primi notificări prin email când vor fi publicate articole noi.

Cel mai citit articol Formarea corpului haric https://viataeundans.blogspot.com/2023/06/formarea-cor