Foarte interesantă este povestea acelor trei tineri care ardeau în cuptorul Babilonului, pedepsiți pe nedrept. Mai era încă o persoană acolo, iar persoana aceasta, a patra, era Duhul lui Dumnezeu care îi proteja de durere.
Omul are acest apărător care se identifică cu toată povara vieții, că de aceea Dumnezeu dă îngerul păzitor. Nu-l dă pentru cine știe ce calcule, socoteli, adică să fie complice omului, să avem noi în viața noastră dezordonată un păzitor care, orice am face, să ne scoată la liman. Nu! Dumnezeu i-a dat omului umilința, smerenia, i-a dat greutățile ca să se călească, să învețe ascunzișurile vieții. Îngerul îl ajută să treacă peste toate, între om și înger trebuie să se stabilească o relație care să dureze până la mântuirea sufletului. Dacă relația dintre om și înger se rupe, omul rătăcește, îngerul se depărtează, diavolul vine și câștigă fără luptă.
Când vine monahul la călugărie și-l întreabă starețul: De ce-ai venit frate? Dorești viața duhovnicească de bună voie? Da. Dar să știi că aici vei avea încercări grele, umilințe, smerenie, fel de fel de lucruri care nu-ți vor fi pe plac. Numai lucrurile care nu-ți plac la prima vedere îți întăresc sufletul și răbdarea, te pregătesc pentru o viață de ales…
Adrian Alui Gheorghe, Părintele Iustin și morala unei vieți câștigate, Editura Credința Strămoșească, pp. 158-159
Sfinții Îngeri se roagă pentru noi. Dar noi, ne rugăm pentru noi înșine?
Din
fericire, în rugăciunea noastră nu intervin numai demonii cei vicleni
și plini de ură față de om, care vor să-i distrugă roada rugăciunii.
Intervin și Sfinții Îngeri, care lucrează îndemnați de iubire și de
dorința de a-l ajuta pe nevoitor să aibă o legătură adevărată și deplină
cu Domnul. Ne îndeamnă cu bucurie și ne însoțesc la lucrarea
rugăciunii, cunoscând bucuriile duhovnicești pe care această le
împărtășește. Și ei fac același lucru și, find plini de iubire pentru
frații lor, oamenii, vor ca și ei să facă la fel. Încă se și roagă
pentru noi, oamenii.
Cât de mare trebuie să fie întristarea lor
atunci când în timp ce ei se nevoiesc cu atâta căldură pentru binele
nostru, noi totuși nu vrem să ne rugăm nici pentru noi înșine,
disprețuindu-le lucrarea și slujirea sfântă pe care ne-o fac! Dar
aceasta nu-i o simplă neglijare a unei lucrări sau îndatoriri oarecare.
Nu este doar înșelarea unor așteptări sfinte pe care le au cetele
îngerești de la noi, ci e tocmai o autopredare în mâinile demonilor.
Când nu ne rugăm, petrecem cu demonii și comunicăm cu ei. Adică este cu
neputință să evităm comunicarea cu ființele din jurul nostru.
Arhimandritul Evsevios Vitti, Sfântul Nil Ascetul, despre rugăciune, pp. 158-159
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Introdu adresa de email pentru a te abona la blog și vei primi notificări prin email când vor fi publicate articole noi.