Binecuvântat este omul care cu nădejde în Dumnezeu îndură toată suferinţa din viaţa aceasta Sfântul Nicolae Velimirovici
Binecuvântat este omul care, cu răbdare şi nădejde în Dumnezeu, îndură toată suferinţa din viaţa aceasta. Fiecare zi a lui prețuiește în ceruri cât o lună și cât un an al unui necredincios, care se veseleşte fără să aibă suferinţă, ori suferă fără să aibă răbdare şi nădejde în Dumnezeu.
Binecuvântat este omul care nu cleveteşte când se află în suferinţă, ci cercetează pricinile suferinţei cu răbdare şi nădejde în Dumnezeu. Unde va găsi pricinile suferinţei sale cel care se află în suferinţă? Le va găsi în sine, sau în părinţi sau în cei din preajma lui – aici va afla pricinile suferinţei cel care este în suferinţă.
Împăratul David a suferit pentru păcatele sale; Ieroboam a suferit pentru păcatele tatălui său, împăratul Solomon; proorocii au suferit pentru păcatele celor din preajma lor. Dacă cel ce se află în suferinţă ar căuta mai departe şi mai adânc pricinile suferinţei sale, unde le-ar găsi? El le va găsi în necredinţa cea dintâi a omului faţă de Dumnezeu sau în duhul răului celui întunecat şi rău, într-un întuneric otrăvit, fără zi, sau în iubirea lui Dumnezeu şi rânduiala lui Dumnezeu, cea tămăduitoare – aici va găsi pricinile suferinţei sale cel care se află în suferinţă.
Adam şi Eva au suferit pentru lipsa lor de credinţă faţă de Dumnezeu; dreptul Iov a suferit din pricina duhului celui rău întunecat şi pizmaş; şi bărbatul născut orb, ai cărui ochi au fost deschişi de Domnul Cel milostiv, a suferit spre slava lui Dumnezeu şi răsplata sa veşnică. Pentru omul cu dreaptă judecată, este întotdeauna firesc să caute pricinile suferinţei sale mai întâi în sine, iar pentru cel nebun să osândească mereu pe alţii.
Omul cu dreaptă judecată îşi aminteşte toate păcatele sale din copilărie până în prezent; el şi le aminteşte cu frică de Dumnezeu şi se aşteaptă să sufere pentru păcatele sale; şi astfel, când cade asupra lui suferinţa, care vine fie prin prietenii sau prin duşmanii săi, de la oameni sau de la duhurile rele, fie mai curând fie mai târziu, el cunoaşte de îndată pricinile suferinţei sale, fiindcă el îşi cunoaşte şi îşi aminteşte păcatele pe care le-a făcut.
Cu toate acestea, omul cel nebun uită, şi îşi uită toate nedreptăţile sale; aşadar, atunci când cade asupra lui suferinţa, el se zvărcoleşte în chinuire mare şi se întreabă cu uimire de ce îl doare capul, de ce trebuie să-şi piardă toţi banii sau de ce trebuie să-i moară copiii. Şi, în nebunia şi mânia sa, el va arăta cu degetul spre fiecare fiinţă de pe pământ şi din cer, ca fiind responsabilă pentru suferinţa sa, înainte de a arăta cu degetul spre sine – singurul responsabil pentru suferinţa sa în chip adevărat.
Sfântul Nicolae Velimirovici, „Predici”, Ed. Ileana, București, 2006, pag. 248.
Multe duhuri sunt mai puternice decât noi. Dar dacă suntem cu Hristos
vom ajunge să le biruim
Sfântul Cuvios Sofronie
Saharov de la Essex
Cum
să facem ca firea noastră să se cureţe de tot ce este urmă a păcatului
strămoşesc? Iată sensul vieţii nevoinţei noastre. În afara ei nu este
mântuire.
Multe duhuri sunt mai puternice decât noi. Dar dacă suntem cu Hristos vom ajunge să le biruim.
Manifestările
exterioare ale nevoinţei, precum ţinerea posturilor, nu sunt de ajuns.
Trebuie să renaştem din chiar străfundurile noastre.
Cei ce au
binecuvântarea unei sănătăţi bune şi care se pot înfrâna de la mâncare
câteva săptămâni de-a rândul ajung într’o stare de fericire. Patimile
sunt alinate. Un simţământ viu de pace şi prezenţa lui Dumnezeu
însoţeşte rugăciunea. Este o mare nefericire că astăzi suntem adesea
lipsiţi de o astfel de tărie.
Astăzi este cu neputinţă a impune
deplin rânduielile Bisericii. Fiind foarte diferiţi unul de altul,
hotărâţi-vă fiecare măsura postului.
Neajunsul rânduielilor bine
definite este faptul că ele liniştesc conştiinţa celor ce le pot păzi,
dându-le simţământul că sunt mântuiţi. Este o înţelegere copilăroasă.
Fariseii, nevoitorii şi cărturarii Vechiului Legământ se înfrânau şi ei,
dar nu era destul. Hristos a zis: «De nu veţi depăşi virtuţile
fariseilor, nu vă veţi putea mântui».
Sfântul Pavel, marele geniu dat
nouă de pronia lui Dumnezeu, spune că nici o lege nu a dus vreodată pe
cineva la desăvârşire. Cu toate acestea rânduielile Bisericii pot fi un
ajutor la început. Desigur, dacă de la început am fi lăsaţi în voia
noastră, pradă propriei libertăţi, ne-am putea simţi oarecum pierduţi.
Omul
ce a ajuns a se ridica mai presus de toată legea a atins starea de
îndumnezeire, adică mântuirea. Este mai de însemnătate a fi conştient şi
răspunzător pentru fiecare mişcare a inimii şi a minţii, decât a avea o
pravilă.
Este mai greu a ajunge la o anume stare de dreaptă-osebire, decât a-ţi rândui nişte pravile.
Arhimandritul
Sofronie, Din viață și din Duh, Editura Reîntregirea, Alba Iulia, 2014,
p. 34Lăsaţi toate grijile pe seama lui Dumnezeu
Lăsaţi toate grijile pe seama lui Dumnezeu, căci Acela lucrează pentru voi. Să nu deveniţi mici la suflet şi să nu vă tulburaţi! Cel Care cercetează cutele cele mai adânci ale sufletelor omeneşti cunoaşte şi poftele voastre şi are puterea să vă scape de ele, aşa cum doar El o ştie. Voi să cereţi de la Dumnezeu şi să nu vă pierdeţi curajul vostru! Să nu credeţi că, de vreme ce dorul vostru este sfânt, aveţi dreptul să vă răzvrătiţi, să nu bănuiţi că rugăciunile voastre nu sunt auzite. Dumnezeu împlineşte dorinţele voastre în modul în care voi nu ştiţi. Deci, liniştiţi-vă şi chemaţi-L pe Dumnezeu.
Rugăciunile şi implorările voastre nu vă duc la desăvârşire ele însele. La desăvârşire conduce Domnul, Care vine şi Se sălăşluieşte înlăuntrul nostru, când împlinim poruncile Lui. Şi una dintre primele porunci este să se plinească în viaţa noastră nu voia proprie, ci voia lui Dumnezeu. Şi să se facă tocmai aşa cum se împlineşte în Cer de către îngeri. Astfel, vom putea şi noi să spunem: „Doamne, nu aşa cum vreau eu, ci cum vrei Tu. Facă-se voia Ta, precum în Cer şi pe pământ”. Deci, fără Hristos înlăuntrul nostru, rugăciunile şi cererile ne duc la înşelăciune.
Sfântul Nectarie al Pentapolei
Glasul Sfinţilor Părinţi, Editura Egumeniţa, 2008, p. 281
"Părintele Tavrion spunea că unul dintre primele lucruri pe care supușii
lui Antihrist îl vor aplica lumii va fi acela de a crește foarte mult
prețurile și costurile de zi cu zi, ca astfel să determine oamenii să
recunoască stăpânirea…
Vor crește foarte mult prețurile la
alimente, la serviciile sociale și la multe altele, iar apoi vor scoate
banii cash din circulație și îi vor face electronici. Se pregătește
lagărul digital perfect pe care și-l doresc liderii lumii.
Enoriași
îl întrebau pe părinte cum adică electronici? Era greu de înțeles la
acea vreme pentru oameni ceea ce le explica părintele. Astăzi se pare că
toate acestea sunt ușor de observat și de înțeles.
În anul 1978,
părintele ne spunea că va fi un fel de card care va fi introdus undeva.
Banii care vor circula vor ajunge la bancă și nu vor mai ieși de acolo.
Și așa vor face până când tot numerarul (toți banii cash) vor fi luați
de la oameni, după care imediat va începe o mare foamete.
Și din
cauza foametei oamenii se vor alătura la toate nelegiuirile, pentru că
foametea este cel mai îngrozitor lucru. Dar el spunea să nu ne fie frică
și să avem curaj, pentru că Domnul nu ne va da niciodată mai mult decât
putem noi să ducem.
O să pună pe oameni poveri grele și numere
și niciunuia dintre cei care nu vor avea un document nou, un pașaport
(portofelul digital) nu li se va permite să meargă sau să lucreze
nicăieri să își cumpere hrană. Toate acestea vor lua amploare până la
instaurarea Antihristului!
Cei care vor fi lași și vor primi
acele pașapoarte (portofele digitale), vor avea parte de toate
bucuriile, toate reușitele. Și foarte mulți vor cădea în această ispită!
Dar această bucurie va ține puțin timp, doar până la instaurarea
Antihristului care va activa un computer universal extrem de performant.
Și
atunci cei care au primit pecetea, va fi vai și amar de ei! Iar cei
care n-au primit vor fi prigoniți, dar vor fi cu Domnul Dumnezeu și se
vor descurca.
Vor încerca să vă amăgească pe la televizor și prin
tot felul de programare. O să vi se spună că este doar un simbol legal
de identificare al cetățeanului, nimic mai mult, și să nu vă faceți
griji. Voi însă să nu îi credeți, căci este o mare amăgire!
Rezistați
până la capăt și nu fiți lași! La tot ce este îngăduit de Dumnezeu,
omul trebuie să reziste. Nu poate exista nimic fără acte de curaj și
fără credință.
Oricine va lua numărul acesta (ID digital), cine o să ia acest document (biometric), va intra deja pe
drumul
lepădării de Hristos, un drum din care nu va mai putea ieși mai târziu.
Nu faceți niciun compromis! Nu știți când vă vine ceasul, și dacă veți
accepta, veți pierde totul!
Nu luați nimic cu voi așa că nu vă
lipiți sufletele de cele materiale! Dacă puteți, nu renunțați doar la
documente, renunțați la tot. Să nu acceptăm nici un fel de ID. Cel mai
îngrozitor și mai degradant lucru pentru suflet este să fie înregistrat
ca un detaliu într-un computer universal.
Străduiți-vă cât de
mult puteți ca să nu ajungeți cu datele voastre (biometrice) în
computerul acela. El va funcționa, dar puterea lui cea mai mare va fi
când se va instaura Antihristul. Atunci fiara va funcționa la capacitate
maximă!
Până atunci el va funcționa normal, va primi informații,
și toți oamenii de pe planetă care vor primi documente (biometrice)
sunt stocați acolo, dar forța acestui aparat demonic nu se va dezvălui
până nu se instalează Antihristul.
Atunci el îi va prezenta
antihristului câți oameni de pe pământ au primit deja pecetea și câți au
mai rămas neînsemnați cu 666 (semnul, marcajul, codul de bare).
Atunci
el, Antihristul, va declara război tuturor celor care nu au primit
pecetea sa satanică. Nu vă temeți, pentru că Dumnezeu are nevoie de
oameni curajoși! Domnul este scârbit de lași, după cum scris este „Nu
iubește Duhul Meu pe cei cu suflete mici și fricoși…”
Să murim în credința cea adevărată, ca după să înviem pentru veșnicie cu Domnul și Dumnezeul nostru Iisus Hristos."“O să se bată cu noi și morți, iar noi o să fim alături de voi ca să ne apărați. Și morți vom izbândi!”
***
La
21 noiembrie 2006 trecea în veșnicie părintele Gheorghe
Calciu-Dumitreasa, omul a cărui viață și trăire joacă drept una dintre
cele mai puternice mărturii ale neamului românesc în fața Tronului
Ceresc.
"...Comuniştii au în preotul Calciu dovada neputinţei
lor. El este cea mai gravă problemă a comunismului internaţional şi cel
mai strălucit exemplu al credinţei creştine. Calciu apără omul, viaţa şi
lumea, aşa cum însuşi Fiul lui Dumnezeu a făcut-o.
[...]
Preotul
Calciu este şi un exemplu cutremurător al ruperii între două lumi. El a
lăsat acasă o soţie şi copiii care sunt şi ei martirizaţi. A mai lăsat
în urmă un gol în clerul creştin şi un alt gol în rândul oamenilor de
omenie - dar toate acestea sunt minore pe lângă suferinţa lui personală.
El
a ales calea celei mai sfinte nebunii ce a apărut în istorie şi fără de
care nu ar fi posibilă reînvierea creştinismului. Ca el sunt puzderie
de oameni, deşi nu toţi au forţa credinţei sale, şi toţi aşteaptă
mântuirea. E vremea ca oamenii să redescopere cultul şi practica
martiriului.
Din păcate însă creştinii au pierdut sensul crucii
şi nu mai sunt solidari cu martirii lor. Ei au renunţat la credinţă, la
eroism şi onoare dar de nu se vor trezi vor păţi mai rău decât Calciu.
Dacă
creştinii şi dacă oamenii ar şti că vor ajunge în „reeducare” ar năvăli
în temniţa în care este torturat preotul Gheorghe Calciu şi l-ar
elibera. Omenirea ar trebui nu să intre în panică din cauza cancerului, a
foametei, a poluării, a războiului ori chiar a robiei, ci să se
îngrozească şi să rişte totul pentru a evita conştiinţa determinată de
legile materialismului istoric.
Când omenirea va înţelege că în
esenţă comunismul este satanism, atunci va putea să-l distrugă. Când
oamenii vor rezolva toate problemele lor prin sfinţenie, atunci va
începe o eră de fericire în lume.
Dacă oamenii ar fi înţeles
măcar parţial sfinţenia şi importanţa unui om ca preotul Calciu, s-ar fi
făcut demersurile necesare pentru a-i salva viaţa. Dar creştinătatea
s-a mulţumit să-l apere platonic şi oamenii nu cred cele ce se întâmplă.
Însă el este cu atât mai mare cu cât este mai părăsit.
Acest
preot al lui Hristos, plin de puterea duhului şi a cuvântului, cu o
adâncă conştiinţă misionară, simbol al sfinţeniei, dovadă a omeniei,
biruinţă a libertăţii obţinută prin jertfă este victima nu numai a
comuniştilor, ci şi a servitorilor lor din înaltul cler român. Aceştia
din urmă au o răspundere care nu se poate ierta. Preotul Calciu este
necesar lumii şi Bisericii. Cei ce îl ucid sunt cu mult mai conştienţi
de sacrilegiul pe care-l săvârşesc decât alţi prigonitori. Dacă lumea
creştină îl va lăsa să moară în Aiud, ea se va asemăna poporului care a
tolerat Golgota. Să nu uitaţi că este om!"
- Ioan Ianolide - Întoarcerea la Hristos. Document pentru o lume nouă
***
"Dacă
nu ai uitat cuvântul „inocență”, dacă au mai rămas zone de copilărie
neîntinată în tine, nu vei rezista acestei chemări. Vino în Biserica lui
Hristos! Vino să înveţi ce este inocența şi puritatea, ce este
blândeţea şi ce este iubirea. Vei afla care este rostul tău în lume,
care este scopul existenţei noastre. Spre stupoarea ta, vei afla că
viaţa noastră nu sfârşeşte în moarte, ci în înviere; că existenţa
noastră este spre Hristos şi că lumea nu este doar un moment gol, în
care să stăpânească neantul. Vei avea o nădejde și nădejdea te va face
tare. Vei avea o credinţă şi credinţa te va mântui.
Vei avea o
dragoste şi dragostea te va face bun. Aceasta este, tânărul meu prieten,
cel dintâi cuvânt pe care Iisus ţi-l adresează prin tumultul lumii,
prin desişul patimilor cu care nimeni niciodată nu te-a învăţat să te
lupţi, prin transparența viselor tale de inocență, care te mai bântuie
din când în când. Iisus te caută, Iisus te-a aflat!"
- Primul cuvânt către tineri"Prietene, ne leagă această infinită iubire a lui Hristos, ne leagă
organic credinţa în El. Şi ne leagă prietenia noastră comună, căci toţi
oamenii suntem prieteni de-ai lui Hristos. Nu te teme, tinere, să te
afirmi ca prieten al Lui. Nu te teme să respingi o ideologie ateistă,
care urmăreşte să-ţi anuleze sufletul ca entitate metafizică, sau măcar
să ţi-l schilodească. Nu te teme să afirmi că neamul nostru este dintru
începuturile lui creştin şi ortodox, că douăzeci de ani de ateism impus
şi de propagandă nu-i pot opri aspiraţia spre absolut. Crede şi iubeşte!
Credinţa te face liber, iubirea te uneşte. Vei fi liber în unirea cu
Iisus Hristos şi vei rămâne în dragostea Lui. Iată cât de sus ai ajuns,
prietene, încât eşti acum prietenul lui Hristos! Pentru aceasta te
iubesc, tinere; şi pentru aceasta cred în tine."
- Cel de-al patrulea cuvânt către tineri
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Introdu adresa de email pentru a te abona la blog și vei primi notificări prin email când vor fi publicate articole noi.