sâmbătă, 7 septembrie 2024

ACATISTUL SFÂNTULUI CUVIOS EUFROSIN, BUCĂTARUL, OCROTITORUL BUCĂTARILOR, BUCĂTĂRESELOR ŞI GOSPODINELOR



Rugăciunile începătoare

De este preot, începe aşa :

Binecuvântat este Dumnezeul nostru totdeauna, acum şi pururea şi în vecii vecilor. Amin.

Iar de nu este preot, se zice :

Pentru rugăciunile Sfinţilor Părinţilor noştri, Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieşte-ne pe noi! Amin!

Slavă Ţie, Dumnezeul nostru, Slavă Ţie !

Împărate Ceresc, Mângâietorule, Duhul Adevărului, Care pretutindeni eşti şi pe toate le împlineşti, Vistierul Bunătăţilor şi Dătătorule de Viaţă, vino şi Te sălăşluieşte întru noi şi ne curăţeşte pe noi de toată întinăciunea şi mântuieşte Bunule sufletele noastre !

Sfinte Dumnezeule, Sfinte Tare, Sfinte Fără-De-Moarte, miluieşte-ne pe noi ! (de 3 ori)

Slavă Tatǎlui şi Fiului şi Sfântului Duh ! Şi acum şi pururea şi în vecii vecilor ! Amin!

Preasfântă Treime, miluieşte-ne pe noi ! Doamne, curăţeşte păcatele noastre ! Stǎpâne, iartă fărădelegile noastre ! Sfinte, cercetează şi vindecă neputinţele noastre, pentru Sfânt Numele Tău !

Doamne miluieşte ! (de 3 ori)

Slavă Tatǎlui şi Fiului şi Sfântului Duh ! Şi acum şi pururea şi în vecii vecilor ! Amin !

Tatǎl nostru, Carele eşti în Ceruri, Sfinţească-se Numele Tău ! Vie Împărăţia Ta ! Facă-se Voia Ta ! Precum în Cer aşa şi pe Pământ. Pâinea noastră, cea de toate zilele, dă-ne-o nouă astăzi şi ne iartă nouă greşelile noastre, precum şi noi iertăm greşiţilor noştri ! Şi nu ne duce pe noi în ispită, ci ne izbǎveşte de cel viclean ! Amin !

Pentru rugăciunile Sfinţilor Părinţilor noştri, Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieşte-ne pe noi ! Amin !

Miluieşte-ne pe noi, Doamne, miluieşte-ne pe noi, că nepricepându-ne de nici un răspuns, această rugăciune aducem Ţie, ca un Stăpân, noi păcătoşii robii Tăi, miluieşte-ne pe noi !

Slavă Tatǎlui şi Fiului şi Sfântului Duh !

Doamne, miluieşte-ne pe noi, că întru Tine am nădăjduit ; nu Te mânia pe noi foarte, nici pomeni fărădelegile noastre, ci caută şi acum ca un Milostiv şi ne izbăveşte pe noi de vrăjmaşii noştri, că Tu eşti Dumnezeul nostru şi noi suntem poporul Tău ; toţi lucrul Mâinilor Tale şi Numele Tău chemăm.

Şi acum şi pururea şi în vecii vecilor ! Amin !

Uşa milostivirii deschide-o nouă, Binecuvântată Născătoare de Dumnezeu, Fecioară, ca să nu pierim cei ce nădăjduim întru Tine, ci să ne izbăvim prin Tine de nevoi, că Tu eşti mântuirea neamului creştinesc!

Cred într-Unul Dumnezeu, Tatăl Atotţiitorul, Făcătorul cerului şi al pământului, al tuturor celor văzute şi nevăzute. Şi într-Unul Domn Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, Unul Născut, Care din Tatăl S-a născut mai înainte de toţi vecii ; Lumină din Lumină, Dumnezeu adevărat, din Dumnezeu adevărat, născut, iar nu făcut, Cel de o fiinţă cu Tatăl, prin Care toate s-au făcut. Care, pentru noi oamenii şi pentru a noastră mântuire, S-a pogorât din ceruri şi S-a întrupat de la Duhul Sfânt şi din Fecioara Maria şi S-a făcut om. Şi S-a răstignit pentru noi în zilele lui Ponţiu Pilat, a pătimit şi S-a îngropat. Şi a înviat a treia zi, după Scripturi. Şi S-a înălţat la ceruri şi şade de-a dreapta Tatălui. Şi iarăşi va să vină cu slavă să judece viii şi morţii, a Cărui Împărăţie nu va avea sfârşit. Şi întru Duhul Sfânt, Domnul de viaţă Făcătorul, Care din Tatăl purcede, Cel ce împreună cu Tatăl şi cu Fiul este închinat şi slăvit, Care a grăit prin Prooroci. Întru una, sfântă, sobornicească şi apostolească Biserică. Mărturisesc un Botez spre iertarea păcatelor. Aştept învierea morţilor şi viaţa veacului ce va să fie. Amin !

Doamne miluieşte ! (de 12 ori)

Slavă Tatǎlui şi Fiului şi Sfântului Duh ! Şi acum şi pururea şi în vecii vecilor ! Amin !

Veniţi să ne închinăm Împăratului nostru Dumnezeu ! (o închinăciune)

Veniţi să ne închinăm şi să cădem la Hristos, Împăratul nostru Dumnezeu ! (o închinăciune)

Veniţi să ne închinăm şi să cădem la Însuşi Hristos, Împăratul şi Dumnezeul nostru ! (o închinăciune)

Psalmul 142

Doamne, auzi rugăciunea mea, ascultă cererea mea, întru Credincioşia Ta, auzi-mă, întru Dreptatea Ta! Să nu intri la judecată cu robul Tău, că nimeni din cei vii nu-i drept înaintea Ta! Vrăjmaşul prigoneşte sufletul meu şi viaţa mea o calcă în picioare ; făcutu-m-a să locuiesc în întuneric ca morţii cei din veacuri. Mâhnit e duhul în mine şi inima mea încremenită înlăuntrul meu. Adusu-mi-am aminte de zilele cele de demult ; cugetat-am la toate Lucrurile Tale, la faptele Mâinilor Tale m-am gândit.

Întins-am către Tine mâinile mele, sufletul meu ca un pământ însetoşat. Degrab’ auzi-mă, Doamne, că a slăbit duhul meu! Nu-Ţi întoarce Faţa Ta de la mine, ca să nu mă asemăn celor care se coboară în mormânt! Fă să aud dimineaţa Mila Ta, că la Tine îmi este nădejdea! Arată-mi Calea pe care voi merge, că la Tine am ridicat sufletul meu!

Scapă-mă de vrăjmaşii mei, că la Tine alerg, Doamne! Învaţă-mă să fac Voia Ta, că Tu eşti Dumnezeul meu! Duhul Tău Cel Bun să mă povăţuiască la pământul dreptăţii. Pentru Numele Tău, Doamne, dăruieşte-mi viaţă! Întru Dreptatea Ta scoate din necaz sufletul meu! Fă bunătate de stârpeşte pe vrăjmaşii mei şi pierde pe toţi cei ce necăjesc sufletul meu, că eu sunt robul Tău!

Slavă Tatǎlui şi Fiului şi Sfântului Duh ! Şi acum şi pururea şi în vecii vecilor ! Amin !

Aliluia ! Aliluia ! Aliluia ! Slavă Ţie, Dumnezeule !

Aliluia ! Aliluia ! Aliluia ! Slavă Ţie, Dumnezeule !

Aliluia ! Aliluia ! Aliluia ! Slavă Ţie, Dumnezeul nostru, Slavă Ţie !

Dumnezeu este Domnul şi S-a arătat nouă, bine este cuvântat Cel ce vine întru Numele Domnului ! (de 3 ori)

Slavă Tatălui şi Fiului şi Sfântului Duh ! Şi acum şi pururea şi în vecii vecilor ! Amin !

Nu vom tăcea, Născătoare de Dumnezeu, pururea a spune puterile tale, noi, nevrednicii. Că de nu ai fi stat tu înainte rugându-te, cine ne-ar fi izbăvit dintru atâtea nevoi ? Sau cine ne-ar fi păzit până acum slobozi ?

Nu ne vom depărta de la tine, Stăpână, că tu izbăveşti pe robii tăi pururea din toate nevoile.

Psalmul 50

Miluieşte-mă, Dumnezeule, după Mare Mila Ta şi după mulţimea Îndurărilor Tale, şterge fărădelegea mea! Mai vârtos mă spală de fărădelegea mea şi de păcatul meu mă curăţeşte ; că fărădelegea mea eu o cunosc şi păcatul meu înaintea mea este pururea. Ţie Unuia am greşit şi rău înaintea Ta am făcut, aşa încât Drept eşti Tu întru Cuvintele Tale şi Biruitor când vei judeca Tu. Că iată întru fărădelegi m-am zămislit şi în păcate m-a născut maica mea. Că iată Adevărul ai iubit ; cele nearătate şi cele ascunse ale Înţelepciunii Tale, mi-ai arătat mie. Stropi-mă-vei cu isop şi mă voi curăţi ; spăla-mă-vei şi mai vârtos decât zăpada mă voi albi. Auzului meu vei da bucurie şi veselie ; bucura-se-vor oasele mele cele smerite. Întoarce Faţa Ta de la păcatele mele şi toate fărădelegile mele şterge-le! Inimă curată zideşte întru mine, Dumnezeule şi duh drept înnoieşte întru cele dinlăuntru ale mele! Nu mă lepăda pe mine de la Faţa Ta şi Duhul Tău cel Sfânt nu-l lua de la mine! Dă-mi mie bucuria Mântuirii Tale şi cu duh stăpânitor mă întăreşte! Învăţa-voi pe cei fără de lege Căile Tale şi cei necredincioşi la Tine se vor întoarce. Izbăveşte-mă de vărsarea de sânge, Dumnezeule, Dumnezeul mântuirii mele ! Bucura-se-va limba mea de Dreptatea Ta. Doamne, buzele mele vei deschide şi gura mea va vesti lauda Ta. Că de ai fi voit jertfă, Ţi-aş fi dat ; arderile de tot nu le vei binevoi. Jertfa Lui Dumnezeu : duhul umilit ; inima înfrântă şi smerită Dumnezeu nu o va urgisi. Fă bine, Doamne, întru bună Voirea Ta, Sionului şi să se zidească zidurile Ierusalimului! Atunci vei binevoi jertfa dreptăţii, prinosul şi arderile de tot ; atunci vor pune pe Altarul Tău viţei.
Sfântul Cuvios Eufrosin, Bucătarul

Condacul 1:

Cuvioase Părinte Eufrosin, Bucătarule preaales al Domnului Hristos, tu, cel care de cerești daruri te-ai învrednicit, primește de la noi cântarea aceasta de laudă și de multumire: Bucură-te, Sfinte PreaCuvioase Părinte Eufrosin, mult-nevoitorule!

Icosul 1:

Din părinți neînvățați tu ai răsărit, însă pe cei de bun neam, în lucrarea celor bune, cu mult  i-ai întrecut. Pentru aceasta și noi, nevrednicii, îți aducem laudele acestea:  

Bucură-te, că din părinți evlavioși ai răsărit!

Bucură-te, că ei pe Calea cea dreaptă te-au povățuit!

Bucură-te, că, odată cu vârsta și râvna îți creștea!

Bucură-te, că de la părinții tăi, mult ai învățat!

Bucură-te, că Hristos, te-a ales Lui a-I sluji!

Bucură-te, că ai vrut, să-L urmezi în ascultare!

Bucură-te, că la toți, pildă te-ai făcut!

Bucură-te și dă-ne și nouă, un strop din râvna ta!

Bucură-te, Sfinte PreaCuvioase Părinte Eufrosin, mult-nevoitorule!

Condacul 2:

Cuvioase Părinte Eufrosin, Bucătarule cel cuvios al Domnului Hristos, tu care de cereşti daruri te-ai învrednicit, primește de la noi cântarea: Aliluia!

Icosul 2:

Sfinte Părinte Eufrosin, tu, care Bucătar ai fost rânduit cu ascultarea, mult ai trudit în bucătărie, gătind masă fraților, pentru care auzi, de la noi, acestea:

Bucură-te, Bucătar al lui Hristos!

Bucură-te, Părinte și Cuvios!

Bucură-te, chip al ascultării!

Bucură-te, noian al răbdării!

Bucură-te, pildă a Credinței!

Bucură-te, izvor al umilinței!

Bucură-te, chip de Monah iscusit!

Bucură-te, că pe mulți ai miluit!

Bucură-te, Sfinte PreaCuvioase Părinte Eufrosin, mult-nevoitorule!

Condacul 3:

Tu, Cuvioase Părinte, ai slujit fraților, nu ca unor oameni, ci ca lui Dumnezeu Însuși. Cu smerenie și cu supunere, tu te-ai ostenit neîncetat, pentru care și noi îți grăim așa: Aliluia!
Sfântul Cuvios Eufrosin, Bucătarul

Icosul 3:

Ziua și noaptea, trudind din greu în ascultarea ta, postul și rugăciunea, în tot timpul și locul te-au însoțit. De aceea, nici noi nu pregetăm a-ți grăi acestea:

Bucură-te, fântână, ce Har izvorăști!

Bucură-te, că pe-acesta, din destul tu îl reverşi!

Bucură-te, că grea ți-a fost ascultarea!

Bucură-te, că mare ai avut răbdarea!

Bucură-te, că și plată ai primit pe măsură!

Bucură-te, că Dumnezeu te-a întărit!

Bucură-te, că Lui să-I slujești tu ți-ai dorit!

Bucură-te, că și fraților, pildă te-ai făcut!

Bucură-te, Sfinte PreaCuvioase Părinte Eufrosin, mult-nevoitorule!

Condacul 4:

Tu, prin fapta bună, pildă la toți te-ai făcut, căci nicicând, de la truda grea în lături nu te-ai dat. De aceea și de la noi, primești acum imn de laudă: Aliluia!

Icosul 4:

Cuvioase Părinte Eufrosin, tu, aprinzând întru tine focul cel duhovnicesc al Dumnezeieștii dragoste, ai ars ca o făclie, pentru care, primești de la noi laudele acestea:

Bucură-te, că ocări multe ai luat!

Bucură-te, că defăimări și necinste, asemeni ai răbdat!

Bucură-te, că dragostea de Dumnezeu, te-a mistuit!

Bucură-te, că aceasta, unui foc aprins s-a asemuit!

Bucură-te, c’a lui flacără tot mereu creștea!

Bucură-te, că la cele cerești mintea îți suia!

Bucură-te și dă-ne și nouă, o dragoste arzănd!

Bucură-te, că tuturor, pildă te-ai făcut!

Bucură-te, Sfinte PreaCuvioase Părinte Eufrosin, mult-nevoitorule!

Condacul 5:

Fierbând  bucatele fraților, ție însuți masă ți-ai gătit în Cereasca Împărăție, Cuvioase Părinte Eufrosin. De aceea, primești, de la noi, cântarea: Aliluia!

Icosul 5:

Prin viața ta, cea îmbunătățită, tu te-ai săturat, dimpreună cu cei pentru care s-a zis: ,,Fericit cel ce va prânzi în Împărăția lui Dumnezeu!” De aceea, îți aducem laudele acestea:

Bucură-te, că tu, în taină, ai slujit!

Bucură-te, că la vedere osteneala ți s-a răsplătit!

Bucură-te, că cereștilor daruri te-ai învrednicit!

Bucură-te, că Dumnezeu te-a găsit vrednic în Dumnezeiasca ascultare!

Bucură-te, că nouă tuturor, pildă te-ai făcut!

Bucură-te, că Dumnezeu ți-a răsplătit, cu daruri din plin!

Bucură-te, că din acestea, la toți s-a împărțit!

Bucură-te, că-n Rai, Lăcaș ți-a pregătit!

Bucură-te, Sfinte PreaCuvioase Părinte Eufrosin, mult-nevoitorule!
Sfântul Cuvios Eufrosin, Bucătarul

Condacul 6:

Preotului, care slujea în Mânăstire cu tine și care dorea să cunoască în ce chip este Raiul, Dumnezeu i-a descoperit  Taina aceasta prin tine, Cuvioase Părinte, pentru care, împreună cu el îți grăim: Aliluia!

Icosul 6:

Așadar, i-a descoperit Dumnezeu vedenie, Cuvioase Părinte Eufrosin, pentru care, dimpreună cu el, îți grăim așa:

Bucură-te, că el, mult se ruga!

Bucură-te, c-o tainică dorinţă avea!

Bucură-te, că să ştie cum este Raiul voia!

Bucură-te, că, prin tine, i-a fost descoperit!

Bucură-te, că văzându-te acolo, era nedumerit!

Bucură-te, că de-o mare bucurie, el a fost cuprins!

Bucură-te, că asemeni şi frica l-a pătruns!

Bucură-te, că frumuseţi nespuse acolo a văzut!

Bucură-te, Sfinte PreaCuvioase Părinte Eufrosin, mult-nevoitorule!

Condacul 7:

Desfătarea Raiului, Dumnezeu ţi-a dăruit, pentru viaţa ta, cea jertfelnică şi părintele tău, răspuns viu prin tine a primit, pentru care şi noi, împreună cu el, îţi  strigăm: Aliluia!

Icosul 7:

Întrebat fiind, apoi și dacă ,,stăpânire” ai peste vreuna din acele nespuse frumuseți, tu i-ai spus: ,,Pe cât pot, pe atâta dau”. Pentru aceasta, dimpreună cu el și noi îți grăim așa:

Bucură-te, că ceresc dar, tu ai aflat!

Bucură-te, cel bogat cu-adevărat!                                        

Bucură-te, că dar neprețuit, tu ai dobândit!

Bucură-te, că din el, cu toții au primit!

Bucură-te, că ei, mult se bucurau!

Bucură-te, că pe Cel din cer, ei Îl proslăveau!

Bucură-te, tu, vasul preaales!

Bucură-te, că pe pământ fiind, spre Rai tu ai purces!

Bucură-te, Sfinte PreaCuvioase Părinte Eufrosin, mult-nevoitorule!

Condacul 8:

Și i-a arătat preotul lui Eufrosin spre merele din pom, din care luând el 3 i le-a pus în basma spunându-i: ,,Primește cele ce ai cerut și te îndulcește!” Pentru aceasta și noi, alături de el, îți grăim: Aliluia!
Sfântul Cuvios Eufrosin, Bucătarul

Icosul 8:

Preotul luând merele, cu frică și multă bucurie, s-a trezit din vedenie, crezând că a visat chiar în momentul când toaca bătea și îi chema la slujba Utreniei. Pentru aceasta, noi îți grăim acestea:         

Bucură-te, că preotul, mult se bucura!

Bucură-te, c-a sa bucurie creștea!

Bucură-te, că binecuvântare a cerut la tine!

Bucură-te, că 3 mere, tu i-ai oferit!

Bucură-te, că lui Dumnezeu, el I-a mulțumit!

Bucură-te, că cerescul dar, mult l-a bucurat!

Bucură-te, că Minuni multe, prin ele s-au făcut!

Bucură-te, Sfinte PreaCuvioase Părinte Eufrosin, mult-nevoitorule!

Condacul 9:

Trezindu-se din somn, preotul se minuna încă de cele văzute, însă pe toate le lua drept un vis aievea. De aceea și noi, într-un cuget cu el, îți grăim așa: Aliluia!

Icosul 9:

Răspândind merele dăruite de tine, Cuvioase Părinte, negrăită mireasmă și noi, împreună cu preotul, te lăudăm așa:

Bucură-te, că dar din cer, pe pământ ne-ai trimis!

Bucură-te, c’a lor mireasmă, pe toți i-a uimit!

Bucură-te, că și-o aleasă mireasmă răspândeau!

Bucură-te, că, din ele, doar gustănd, de bucurie s-au umplut!

Bucură-tă, c-o putere tămăduitoare purtau!

Bucură-te, că și negrăit de frumoase erau!

Bucură-te, că din ele, cu toții au gustat!

Bucură-te, că la cele cerești mintea le era!

Bucură-te, Sfinte PreaCuvioase Părinte Eufrosin, mult-nevoitorule!

Condacul 10:

Venind apoi la slujbă, în sobor el te-a aflat și cu jurământ, pe tine, el a prins a te-ntreba, unde ai fost în noaptea dinainte, pentru care noi, îți cântăm: Aliluia!

Icosul 10:

Aflând, că-ntr-adevăr, în Rai ai fost cu o noapte în urmă, pe Dumnezeu, Cel Ce dă un asemenea dar și Har aleșilor Săi, Îl preamărea, iar noi, ție îți cântăm acestea:

Bucură-te, părinte preaiubit!

Bucură-te, că-n cer, sălaș tu ți-ai gătit!

Bucură-te, că din Râvnă și Răbdare el a fost zidit!

Bucură-te, c-acestea, mai tari s-au dovedit, ca piatra de granit!

Bucură-te, că în trup fiind, la cer erai răpit!

Bucură-te, că acolo, cu Îngerii stăteai!

Bucură-te, că lui Dumnezeu, cu ei, Îi slujeai!

Bucură-te, că și imne de slavă, cu ei Îi înălțai!

Bucură-te, Sfinte PreaCuvioase Părinte Eufrosin, mult-nevoitorule!
Sfântul Cuvios Eufrosin, Bucătarul

Condacul 11:

Cu jurământ înainte, fiind prins de preot, silit ai fost a-i spune adevărul tot, pentru care, împreunaă cu el și noi te lăudăm, cântându-ți: Aliluia!

Icosul 11:

Sfârșindu-se Utrenia și adunându-i pe frați, preotul a prins a le spune despre vedenia sa, povățuindu-i la o viețuire asemenea:

Bucură-te, că fraților, pildă te-ai făcut!

Bucură-te, cel lui Dumnezeu plăcut!

Bucură-te, că cinste, nicicând nu ți-ai dorit!

Bucură-te, că pe-aceasta, de prisos, tu ai socotit!

Bucură-te, că de-aceasta, mereu tu te-ai ferit!

Bucură-te, că acesteia, i-ai preferat ocara!

Bucură-te, cel grabnic în a-ți împlini ascultarea!

Bucură-te, că bine ți-ai săvârșit alergarea!

Bucură-te, Sfinte PreaCuvioase Părinte Eufrosin, mult-nevoitorule!

Condacul 12:

Temându-te tu, Cuvioase Părinte, de multa cinstire, ce ți-ar fi adus-o, mai apoi, frații, cei ce mai înainte te nesocoteau, te-ai tăinuit fugind de slava omenească, pentru care și noi îți cântăm: Aliluia!

Icosul 12:

Fugind așadar, de slava omenească, ai dobăndit-o, din plin, pe-aceea cerească, unde acum te veselești cu toți Îngerii și Sfinții. Pentru aceasta și noi îți cântăm acestea:

Bucură-te, cel ce, de slava lumii, ai fugit!

Bucură-te, cel ce-n schimb ceresc Locaș ai dobândit!

Bucură-te, c-a sa frumusețe este rară!

Bucură-te, că nimic s-o egaleze pe pământ, nu a putut!

Bucură-te, că așa răsplătește Domnul pe Aleșii Săi!

Bucură-te și ajută-ne pe noi, într-ale noastre nevoi!

Bucură-te, că pe nimeni, nu lași neajutat!

Bucură-te și dă-ne un strop din râvna ta!

Bucură-te, Sfinte PreaCuvioase Părinte Eufrosin, mult-nevoitorule!

Condacul 13 (acest Condac se spune de 3 ori):

O, Cuvioase Părinte Eufrosin, osârdnicule Bucătar, cel ce din greu, în dogoarae focului te-ai nevoit, zi de zi, fraților masă gătind, primește și de la noi nevrednicii cântarea: Aliluia!

Se zice apoi, din nou, Icosul 1:

Din părinți neînvățați tu ai răsărit, însă pe cei de bun neam, în lucrarea celor bune, cu mult  i-ai întrecut. Pentru aceasta și noi, nevrednicii, îți aducem laudele acestea:  

Bucură-te, că din părinți evlavioși ai răsărit!

Bucură-te, că ei pe Calea cea dreaptă te-au povățuit!

Bucură-te, că, odată cu vârsta și râvna îți creștea!

Bucură-te, că de la părinții tăi, mult ai învățat!

Bucură-te, că Hristos, te-a ales Lui a-I sluji!

Bucură-te, că ai vrut, să-L urmezi în ascultare!

Bucură-te, că la toți, pildă te-ai făcut!

Bucură-te și dă-ne și nouă, un strop din râvna ta!

Bucură-te, Sfinte PreaCuvioase Părinte Eufrosin, mult-nevoitorule!

şi Condacul 1:

Cuvioase Părinte Eufrosin, Bucătarule preaales al Domnului Hristos, tu, cel care de cerești daruri te-ai învrednicit, primește de la noi cântarea aceasta de laudă și de multumire: Bucură-te, Sfinte PreaCuvioase Părinte Eufrosin, mult-nevoitorule!

Apoi, se spune această Rugăciune:

O, Cuvioase Părinte Eufrosin, ajutătorul și ocrotitorul bucătarilor de pretutindeni, tu cel care, din greu, ai trudit în greaua-ți ascultare și cerești daruri ai dobândit de la ATotÎnduratul Dumnezeu, ajută-ne și ne miliește și pe noi, păcătoșii și neputincioșii tăi robi!

Picură și într-ale noastre inimi înghețate o picătură din dragostea ta cea jertfelnică, ca, îngrădiți fiind cu aceasta, să putem birui toate ispitele, pe care ni le-ar aduce semenii ori întunecații diavoli!

Nu ne lipsi pe noi, smeriții și păcătoșii, robii tăi, de puternicul tău ajutor, întru care cutezăm a nădăjdui și ajută-ne în ispitele de zi cu zi! Întărește-ne, așadar, în Credință, în dragoste și în răbdare, pe care dobândindu-le, să-L slăvim, alături de tine, pe ATotMilostivul Dumnezeu, pe Care Îl slăvesc și Îl laudă toți Sfinții și toate Puterile Cerești, acum și pururea și în vecii vecilor! Amin!

Şi apoi se face Otpustul :

Doamne, Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, pentru rugăciunile PreaCuratei Maicii Tale, ale Sfântului Cuvios Eufrosin, Bucătarul şi ale tuturor Sfinţilor, miluieşte-ne şi ne mântuieşte pe noi ! Amin !
Sfântul Cuvios Eufrosin, Bucătarul

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Introdu adresa de email pentru a te abona la blog și vei primi notificări prin email când vor fi publicate articole noi.

Cel mai citit articol Formarea corpului haric https://viataeundans.blogspot.com/2023/06/formarea-cor