duminică, 13 octombrie 2024

Rugaciunea(inimii) cu metanii scoate sufletele din iad

 Stareţul Haralambie. Dascălul rugaciunii minţii
pag 130-132
-Fiul meu, ca să te foloseşti duhovniceşte, îţi voi spune ceva şi
mai minunat despre rugăciunea făcută cu metaniile. Stareţul meu avea o vară care trăia în lume. Deşi vieţuirea ei nu era chiar atât de
bună, stareţul o iubea mult. Odată l-au înştiinţat că vara lui a
murit şi desigur, nu într-o stare duhovnicească bună.
De îndată ce stareţul a aflat, a început să plângă. Mie însă mi se
părea ciudat că stareţul plângea atât de mult pentru acea vară a
lui. Dar el a înţeles gândul meu meu şi mi-a spus: ” Fiul meu, eu nu
plâng că a murit, ci pentru că a mers în iad. ”
Şi din acea zi stareţul a început să facă rugăciuni şi posturi
neîncetate pentru vara lui. Dupa mai multe zile l-am văzut pe stareţ
foarte bucuros. „Ce s-a întâmplat, gheronda? “, l-am întrebat. „Fiul
meu, mi-a răspuns acela, în toate aceste zile nu am încetat sa mă
rog cu lacrimi, să postesc şi să priveghez pentru verişoara mea.
Astăzi însă am avut o vedenie minunată. În timp ce mă rugam, am
vazut-o pe vara mea stându-mi înainte şi strigându-mi cu multă
bucurie: « Astăzi este ziua mântuirii mele. Astăzi m-am eliberat din
iad. Astăzi merg în Rai.»
Deodată, povestea în continuare staretul Iosif, l-am văzut înaintea
mea pe fericitul părinte Gheorghe. Acesta este un sfânt contemporan.
Când eram în lume l-am prins în viaţă. Şi-a pus în minte să scoată,
dacă este cu putinţă, pe toţi păcătoşii din iad. Slujea Sfânta
Liturghie zilnic şi pomenea mii de nume. Apoi mergea pe la morminte şi făcea toată ziua trisaghioane şi parastase pentru cei adormiţi. Acesta, aşadar, mi-a apărut înainte şi l-am auzit spunându-mi cu uimire: «Eu până acum am crezut că cei adormiţi se mântuiesc numai prin liturghii şi parastase. Dar acum am văzut că cei din iad pot fi mântuiţi şi cu rugăciunea făcută cu metaniile. Da, şi cu rugăciunea facută cu metaniile se mântuieşte lumea!…»
Prin această vedenie m-am înştiinţat că verişoara mea s-a mântuit,
dar mi-a arătat Dumnezeu şi puterea rugăciunii făcute cu metania,
care poate să scoată suflete chiar şi din iad.”
Şi spunând acestea fratelui cu multă emoţie, Stareţul Haralambie
l-a binecuvântat şi i-a spus: „Să ai binecuvântarea mea şi ia aminte
să te sileşti pe cât poţi la ascultare şi rugăciune, dacă vrei să te
ajuţi şi pe tine şi pe alţii.”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Introdu adresa de email pentru a te abona la blog și vei primi notificări prin email când vor fi publicate articole noi.

Cel mai citit articol Formarea corpului haric https://viataeundans.blogspot.com/2023/06/formarea-cor