marți, 4 iulie 2023

Strategia Mea de Sanatate – Ceaiul de menta Larix. De ce e indicat sa-l bei fierbinte chiar si vara

 

Cecilia Caragea: Dacă frecăm niște frunze de mentă, ne vom simți imediat mai tonici, mai energici, mai optimiști! Dacă bem un ceai de mentă, ne vom simți imediat mai puternici, mai încrezători, mai curajoși! Această aromă inconfundabilă de mentă ne redă forțele, ne face să ne simțim imediat mult mai bine. De ce am ales eu să vorbesc despre mentă și despre ceaiul de mentă acum, vara, când sunt zilele caniculare? Pentru că noi ne putem răcori foarte bine și foarte repede cu un ceai fierbinte de mentă. Cum anume? Care este mecanismul prin care un ceai fierbinte de mentă ne de ajută să ne răcorim? Când eram copil, știu că o întrebam pe bunica mea ce să fac când îmi este cald, vara, și îmi spunea: „Bea un ceai de mentă fierbinte!” „De ce?”, întrebam. Îmi spunea: „Cui pe cui se scoate!” Și îmi spuneam că e bunica mea și trebuie să o ascult și chiar așa era. Avea dreptate. Ceva mai apoi, am aflat și mecanismul care stă în spatele acestui lucru. Despre ce este vorba, de fapt? Atunci când bem un ceai fierbinte, corpul nostru, care este încălzit, simte nevoia să se răcorească și atunci începe să transpire. Și, prin transpirație, corpul nostru se răcorește. Și un ceai fierbinte ne ajută să transpirăm, altfel spus, ne ajută să ne răcorim. Dar aici mai trebuie să spunem ceva. Prin acest mecanism al transpirației, care este un mecanism prin care corpul nostru se răcorește, se scade temperatura centrală, se scade temperatura organelor noastre interne. Și, apoi, transpirația, pe măsură ce se evaporă, scade și temperatura de la nivelul pielii. Și tocmai de aceea este foarte important dacă afară este o căldură uscată, să spunem așa, dacă umiditatea din aer nu este foarte mare. Transpirația de la suprafața pielii se va evapora mult mai repede. Și tocmai de aceea în țările arabe, în zonele deșertice, unde este o căldură uscată, să spunem așa, se bea mult și des ceai de mentă fierbinte, pentru că ajută la suportarea acelor temperaturi înalte. Dar putem să bem un ceai de mentă fierbinte și noi, în centrul Bucureștiului, în centrul unui mare oraș, între betoane, ca să spun așa, când sunt zile caniculare și uscate, de vară. Bineînțeles, putem să bem și ceai rece de mentă. Este foarte bun, foarte aromat, foarte plăcut, dar, după cum spuneam, un ceai fierbinte de mentă ne ajută să ne răcorim mult mai repede, mai ales dacă este o zi caniculară când nu este foarte umed afară, când umezeala, umiditatea din aer nu este foarte mare. Așadar, pentru a suporta mai bine zilele caniculare de vară, luați în considerare un ceai fierbinte de mentă! Nu vă gândiți doar la apă, pentru că, așa cum noi am mai discutat în cadrul emisiunilor noastre, corpul nostru are nevoie și de electroliți. Și, dacă bem un ceai de mentă plăcut, în care mai punem și câteva felii de lămâie, în care mai punem și o linguriță, două de miere, corpul nostru se va simți mult mai bine.

Eu vă recomand ceaiul de mentă de la Larix. Îl găsiți atât la pliculețe, cât și vrac, fiecare cum preferă. De ce îmi place mie atât de mult acest ceai? Pentru că îmi aduce aminte de copilărie. Am crescut la țară și aveam, din fericire, o grădină în care aveam mentă. Și dimineața, înainte să plec la școală, bunicul meu îmi prepara un ceai de mentă și o felie de pâine prăjită frecată cu un cățel de usturoi. Era micul meu dejun pe vremea când în România până și pâinea era pe cartelă. Celebrele rații alimentare, după cum știți. Dar pe mine acest ceai de mentă mă făcea să mă simt mai puternică, mai încrezătoare, mai curajoasă, să merg cu elan spre școală și să învăț diferite lucruri. Îmi amintesc și povestea mentei, pe care am învățat-o. Menta, Mintha, la greci, era o nimfă de care s-a îndrăgostit Hades. Însă Persefona, soția lui Hades, a prins de veste și atunci a transformat-o pe această nimfă într-o plantă, ca s-o calce toată lumea în picioare. Însă Hades n-a mai avut ce să facă decât să îi dea acestei plante o aromă deosebită, o aromă minunată, ca oamenii să se bucure atunci când o calcă, ca această plantă să aducă bucurie, mulțumire, fericire oamenilor și să-și amintească și el cu plăcere de ea. Tocmai de aceea, menta este o plantă sacră pentru Hades. Și grecii sunt fantastici, știți doar câte personaje au transformat, în miturile lor, în plante, în flori. Sunt extraordinare legendele grecești, nu?

Așa că eu vă invit să vă reamintiți toate aceste povești, care au înțelesuri ascunse, să le recitiți, eventual, la o cană cu ceai de mentă de la Larix. Și nu uitați că aceste ceaiuri se găsesc în magazinele cu produse naturale, dar se găsesc și pe emag.ro și, în zilele caniculare de vară, poate este mai simplu să le comandați online.

Eu vă mulțumesc pentru că urmăriți Strategia Mea de Sănătate și cu sfaturi scurte de sănătate vă aștept și pe Instagram și pe TikTok! Și, bineînțeles, vom mai vorbi despre ceaiul de mentă de la Larix, dar și despre alte sortimente de ceai, pentru că, așa cum am promis, vă aștept la Poveștile ceaiului, la Poveștile ceaiului pe ACC Media Channel, pentru că ACC asta înseamnă: Arena Content Communications, comunicare în arenă prin conținut de calitate, unde vorbim despre sfaturi sănătoase, despre legende, istorii, amintiri din copilărie, pentru că, poate, împreună, ne ajutăm să ne găsim armoniile de care avem atâta nevoie. Vă mulțumesc!

Mai multe despre ceaiurile Larix, inclusiv despre ceaiul de mentă, puteți afla pe www.larix.ro. Ceaiul de mentă de la Larix se găsește pe emag.ro aici.

Share

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Introdu adresa de email pentru a te abona la blog și vei primi notificări prin email când vor fi publicate articole noi.

Cel mai citit articol Formarea corpului haric https://viataeundans.blogspot.com/2023/06/formarea-cor