vineri, 20 octombrie 2023

- Osho, de unde își obține ego-ul energia?


 - Ego-ul se hrănește din dorința ta de a fi altceva. Ești sărac și vrei să fii bogat – ego-ul absoarbe energie, respirația sa de viață. Ești ignorant și vrei să devii un înțelept – ego-ul absoarbe energie.Ești un nenorocit de nimeni și vrei să devii puternic – ego-ul absoarbe energie.
 
„Înțelegeți procesul ego-ului. Cum trăiește ego-ul? Eul trăiește în tensiunea dintre ceea ce ești și ceea ce vrei să fii. A vrea să fie B – ego-ul este creat chiar din această tensiune. Cum moare eg-oul? Ego-ul moare prin faptul că accepti ceea ce ești. Că spui: „Sunt bine așa cum sunt, unde sunt este bine. Voi rămâne așa cum mă ține existența. Voința lui este voința mea.”
 
„Când ați scăpat de toată tensiunea despre viitor – că eu ar trebui să devin asta și ar trebui să devin asta – ego-ul se evaporă. Ego-ul trăiește pe baza trecutului și a viitorului. Înțelege puțin acest lucru. Pretențiile ego-ului sunt din trecut, „Am făcut asta, am făcut asta” – totul este în trecut. Și ego-ul spune: „Cu siguranță voi realiza asta, cu siguranță vă voi arăta că pot realiza asta.” Asta este totul în viitorul. Ego-ul pur și simplu nu există în prezent. Dacă vii în prezent, atunci ego-ul dispare. Aceasta este moartea ego-ului. Venirea în prezent este moartea ego-ului...
 __
Osho

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Introdu adresa de email pentru a te abona la blog și vei primi notificări prin email când vor fi publicate articole noi.

Cel mai citit articol Formarea corpului haric https://viataeundans.blogspot.com/2023/06/formarea-cor