luni, 19 august 2024

Rugăciune pentru izbăvirea de lenevie și lene


 Mielul fără păcat al lui Dumnezeu, care prin voința Ta a suferit Crucea în trup,
a fost înjunghiat pentru mântuirea noastră, păcătoșii, și în trup a experimentat moartea neschimbat pentru a ne mântui
firea căzută, - Înțelepciunea și Puterea lui Dumnezeu Tatăl, Strălucind de slava Sa, nepătruns Iisuse,
nepătruns Hristos, singurul milostiv și iubitor de oameni, revarsă
marea Ta milă asupra mea, păcătosul, și cu harul Tău alungă de la mine toată indolența, lenea și intoleranța, - ca
la A doua ta venire N-aș auzi reproșul teribil: „Ce ai suferit pentru
Mine?”
În acea zi groaznică și cumplită, ne vei spune: Doamne, nouă păcătoșilor: „Toți
știți foarte bine ce am pătimit pentru voi”. Eu, Doamne, de dragul tău mi-am luat trupul /spre mine/; Eu, nevăzut,
pentru tine, vizibil am rămas pe pământ, pentru tine am înfometat, însetat, trudit; din cauza ta
a fost gonit, ucis cu pietre; Sunt curat, din cauza ta am fost bătut și scuipat; Eu, fără de păcat,
am suferit o moarte rușinoasă de dragul tău, străpuns de coaste cu sulița,
băut cu oțet amestecat cu fiere. Tot ce am patit pentru tine, ca sa te fac sfant si ceresc;
V-am dat Împărăția cerurilor, v-am numit pe toți frați, v-am trimis Duhul Sfânt. - Și
voi ce ați suferit pentru Mine?"
Ce voi spune la toate acestea, nenorocit, viclean, păcătos și necurat? - Martiri
le vor arăta rănile, torturile, părțile tăiate ale corpului și suferința lor până la sfârșit.
Asceții vor indica asceza lor, posturile lungi, privegherile,
abstinența, lacrimile și toate celelalte vicii. Și eu, leneș și păcătos, la ce voi indica,
în afară de roadele lăcomiei, lăcomiei, adormirii excesive, interesului propriu,
nerăbdarii, deșertăciunii și leneviei?
Dacă îmi ceri, Doamne, un răspuns pentru timpul pe care, din neglijența mea, nu l-am
folosit, ci mi-a fost dat spre pocăință, cum mă voi justifica? Și dacă sunt supus
la interogatoriu chiar și pentru un cuvânt gol, un gând viclean sau o dorință, atunci ce frică, ce jenă
mă va prinde atunci și ce tortură va urma?
Cruţă-mă, Doamne! Scutește-mă, cu suflet bun! Salvează, uman! De rezervă,
singurul Bun! Miluiește-te și miluiește-mă numai după blândețea Ta. Întărește-mi sufletul,
slăbit de lenea și lenevia mea, - Tu, care ridici pe cei căzuți și vindeci pe cei căzuți!
Tu știi neglijența pocăinței mele, știi câte gânduri viclene sunt în război împotriva mea,
vezi răutatea vicleană a diavolului ridicată împotriva mea. Mijlocește pentru mine prin marea
Ta milostivire , înțelege, trezește, înviază și mântuiește cu harul Tău, de dragul rugăciunilor Preacuratei
Stăpâne a Născătoarei noastre de Dumnezeu si a tuturor Sfinților.
Este tradusă din limba sarba
Amin!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Introdu adresa de email pentru a te abona la blog și vei primi notificări prin email când vor fi publicate articole noi.

Cel mai citit articol Formarea corpului haric https://viataeundans.blogspot.com/2023/06/formarea-cor