miercuri, 10 iulie 2024

Acatistul de mulțumire către Sfântul Ioan Rusul

 



Prieten bun al celor credincioși și îndreptător al celor păcătoși, ființă din Hristos venită, Sfinte Ioan Rusul iți mulțumesc că ai venit și la mine ca să te cunosc și să-mi umplu inima de dragoste pentru Hristos.

Condacul 1

Sfinte bun ca toți sfinții lui Hristos, tu ai trăit in sărăcia lumească dar ai împărtășit tuturor bogăție sufletească, mult peste înțelegerea noastră omenească. Te-ai unit cu Hristos și Cerul l-ai coborât la noi. Sfinte Ioan Rusul îți mulțumesc pentru ajutorul ce ni-l dai în nevoi.

Icosul 1

Doamne Iisuse Hristoase îți mulțumesc pentru toți sfinții Tăi pe care-i trimiți să ne ajute, îți mulțumesc pentru că mi-ai dăruit să-l cunoscut pe Sfântul Ioan Rusul care mi-a arătat ce înseamnă dragostea de Dumnezeu, dar ca de cele mai multe ori în viață, când m-am pierdut în dulceața vieții, toate învățăturile sfinte le-am uitat.

Bucură-te Sfinte Ioane părinte neobosit,

Bucură-te Sfinte Ioane și primește cererea mea de iertare,

Bucură-te Sfinte Ioane doctor fără de arginți,

Bucură-te Sfinte Ioane înger pământesc,
Reclame
Raportează această reclamăConfidențialitate

Bucură-te Sfinte Ioane om ceresc,

Bucură-te Sfinte Ioane bun învățător,

Sfinte Ioane Rusul îți mulțumesc pentru ajutor.

Condacul 2

Sfinte bun, plăcut lui Hristos, viața ta plină de învățături ar trebui predată în școală ca să dobândim de mici iubirea de Dumnezeu, pentru aproapele și pentru tot ce ne înconjoară. Sfinte Ioane ajută-ne să înțelegem un lucru pierdut de mii de ani: adevăratul scop al vieții. Sfinte Ioane Rusul îți mulțumesc pentru ajutorul pe care ni-l dai în nevoi.

Icosul 2

Sfinte Ioane chiar dacă te-am uitat un timp, tu nu m-ai uitat și ai venit

lângă mine umplându-mi inima de iubire pentru Hristos, aducându-mi aminte cât de mult face El pentru noi toți.

Bucură-te Sfinte Ioane că bunătatea ta topește inimile înghețate,

Bucură-te Sfinte Ioane că minunile tale dovedesc dragostea ce ne-o porți,

Bucură-te Sfinte Ioane ce la judecată dreaptă ajuți,

Bucură-te Sfinte Ioane prieten al tuturor celor ce te cheamă,

Bucură-te Sfinte Ioane că vindecare împarți cu bucurie,

Bucură-te Sfinte Ioane iubitor de Hristos,

Sfinte Ioane Rusul îți mulțumesc pentru ajutor.

Condacul 3

Sfinte când am citit viața ta am lans cu lacrimi de iubire din inimă venite pentru că dintr-odată erai lângă mine și cu lumina ta topeai gheața din toată ființa mea, ca eu să pot înțelege măcar și pentru o clipă iubirea de Dumnezeu. Sfinte ioane Rusul îți mulțumesc pentru ajutorul ce ni-l dai în nevoi.

Icosul 3

Sfinte nu pot uita cu câtă dragoste m-ai primit în biserica ta, casa lui Hristos în lume, cum ne întâmpini cu iubire și răbdare pe cei ce greșim neîncetat în vorbe și fapte și uităm de tine când o ducem mai bine.

Bucură-te Sfinte Ioane Sfinte Ioane de Dumnezeu dulce cântător,

Bucură-te Sfinte Ioane înțelept învățător,

Bucură-te Sfinte Ioane care ne înveți să urâm păcatul,

Bucură-te Sfinte Ioane că ne îndemni să ne rugăm și pentru semeni,

Bucură-te Sfinte Ioane care ne ridici când cădem,

Bucură-te Sfinte Ioane care ne înveți că Dumnezeu ne iubește pe toți la fel.

Sfinte Ioan Rusul îți mulțumesc pentru ajutor.

Condacul 4

Sfinte Ioane cine te-a cunoscut nu te mai poate șterge din inima sa. Sfinților, voi sunteți parte din Hristos și nu vă îndepărtați de noi cei păcătoși, iar când noi prin păcate ne afundăm în iad, voi cu puterea lui Hristos ne scoateți din nou în lumină.

Sfinte Ioane Rusul îți mulțumesc pentru ajutorul ce ni-l dai în nevoi.

Icosul 4

Sfinte, cărțile despre tine ne vorbesc despre minunile pe care le-ai făcut,

iată și eu aduc mărturie pentru tot ce ai făcut și faci pentru mine, pentru cât ești blând și de bun, pentru câtă răbdare ai să mă înveți să mă smeresc și să trăiesc în iubire.

Bucură-te Sfinte Ioane bunule mângâietor,

Bucură-te Sfinte Ioane apărător de călători,

Bucură-te Sfinte Ioane de suflete alinător,

Bucură-te Sfinte Ioane de boli grele vindecător,

Bucură-te Sfinte Ioane apărător al celor neândreptățiți,

Bucură-te Sfinte Ioane pildă de viață tuturor,

Sinte Ioane Rusul îți mulțumesc pentru ajutor.
Reclame
Raportează această reclamăConfidențialitate

Condacul 5

Sfinte, noi cei păcătoși și mândri avem nevoie de sfaturile tale, să ne îndrumi pașii pe calea smerită a mântuirii. Avem nevoie să înțelegem de la toți cei din cer cum să ne mântuim în lumea asta plină de minciuni, lumea a uitat să trăiască în iubire și armonie, a uitat de adevăr și bucurie, a uitat de conștiința curată. Sfinte Ioane Rusul îți mulțumesc pentru ajutorul ce ni-l dai în nevoi.

Icosul 5

Sfinte bun și blând, Domnul Iisus ni te trimite în ajutor alături de îngeri și arhangheli și de ceilalți sfinți. voi din dragoste de Hristos ne ajutați, ne îndrumați, ne vindecați, ne apărați, așteptând cu răbdare să ne trezim din moarte le viață.

Bucură-te Sfinte Ioane că tu ne ferești de mânie,

Bucură-te Sfinte Ioane că tu ne ferești de răutate,

Bucură-te Sfinte Ioane că tu ne scapi în ispite,

Bucură-te Sfinte Ioane că tu ne scoți din primejdii,

Bucură-te Sfinte Ioane care ne arăți mila lui Dumnezeu,

Bucură-te Sfinte Ioane că tu ne oblojești sufletul rănit,

Sfinte Ioane Rusul îți mulțumesc pentru ajutor.

Condacul 6

Sfinte al Domnului Iisus Hristos, prieten bun al Cuviosului David, al sfințlor Haralambie, Mina, Nicolae, Spiridon și Nectarie, al sfinților Chir și Ermolae și al Sfântului Ianichie, îngăduitor și răbdător, tainic sfătuitor, din belșug tu împarți tuturor daruri de la Hristos, Sfinte Ioane Rusul îți mulțumesc pentru ajutorul ce ni-l dai în nevoi.

Icosul 6

Nu de mult inima mi-a înghețat prinsă în vârtejul goanei după material. Atunci te-am uitat, am uitat de toți din cer, am uitat ce e bine să fac, de cum vreau să fiu, eram pierdut în iad.

Bucură-te Sfinte Ioane bucurie sufletească,

Bucură-te Sfinte Ioane miros ceresc bineplăcut nouă,

Bucură-te Sfinte Ioane liniștire în frământări,

Bucură-te Sfinte Ioane lumină cerească,

Bucură-te Sfinte Ioane izbăvire de dureri,

Bucură-te Sfinte Ioane oază de binecuvântări,

Sfinte Ioane Rusul îți mulțumesc pentru ajutor.

Condacul 7

Toți cei care te-au cunoscut au simțit și trăit minunile tale dar eu nepriceputul când mă binecuvântai și-mi umpleai ființa de lumină mă rătăceam în deșertăciuni, fără să înțeleg, fără să simt, orbit de orgoliu am risipit tot ce tu cu atâta dragoste mi-ai dăruit. Sfinte Ioane Rusul îți mulțumesc pentru ajutorul ce ni-l dai în nevoi.

Icosul 7

Sfinte Ioane chiar dacă mult am greșit cât timp ai stat lângă mine tu ai așteptat să înțeleg ce a fost rău și nu m-ai scos din inima ta, m-ai apărat și învățat cu răbdare de înger și m-ai curățat cu iubirea ta.

Bucură-te Sfinte Ioane învățător luminat,

Bucură-te Sfinte Ioane mir neîmpuținat,

Bucură-te Sfinte Ioane agheasmă vindecătoare,

Bucură-te Sfinte Ioane rază din lumina lui Hristos,

Bucură-te Sfinte Ioane reazem celor necăjiți,

Bucură-te Sfinte Ioane nădejdea credincioșilor

Sfinte Ioane Rusul îți mulțumesc pentru ajutor.

Condacul 8

Sfinte Ioane trăim vremuri complicate, multe minciuni și fapte rele, pământul a obosit să ne mai susțină, noi care trebuia să-i dăm iubire îi dăm doar durere, ajută cu toți din cer la schimbarea conștiinței noastre. Sfinte Ioane Rusul îți mulțumesc pentru ajutorul ce ni-l dai în nevoi.

Icosul 8
Reclame
Raportează această reclamăConfidențialitate

Îmi doresc ca într-o clipă toți de pe pământ să ne schimbăm, să devenim ca voi sfinții și să trăim în armonie și iubire făcând Rai pe pământ.

Bucură-te Sfinte Ioane și ajută neputinței noastre,

Bucură-te Sfinte Ioane și ajută să ne schimbăm,

Bucură-te Sfinte Ioane și curăță negura din sufletele noastre,

Bucură-te Sfinte Ioane și du-ne spre lumină,

Bucură-te Sfinte Ioane și roagă-te pentru noi,

Bucură-te Sfinte Ioane al ostrum dar dumnezeiesc,

Sfinte Ioane Rusul îți mulțumesc pentru ajutor.

Condacul 9

Sfinte Ioane bun apărător, acum mai mult ca oricând avem nevoie de voi, să ne ajutați să vedem că trăim în sminteală, să înțelegem că nu putem fi vii decât trăind în lumină. Sfinte Ioane Rusul îți mulțumesc pentru ajutorul pe care ni-l dai în nevoi.

Icosul 9

Sfinte tu ai înțeles încă din copilărie că Hristos e iubire, e adevărul, e viața și ai mers fără oprire pe drumul greu ce duce la El, nimic nu te-a putut împiedica să ajungi în iubire.

Bucură-te Sfinte Ioane deschizător de drum drept,

Bucură-te Sfinte Ioane luminător celor care sunt în întuneric,

Bucură-te Sfinte Ioane învățător devotat,

Bucură-te Sfinte Ioane mlădiță din Hristos,

Bucură-te Sfinte Ioane dulceață pe buzele credincioșilor,

Bucură-te Sfinte Ioane candela din inimile noastre,

Sfinte Ioane Rusul îți mulțumesc pentru ajutor.

Condacul 10

Când deznădejdea mă cuprinde strig către tine: Sfinte Ioane vino lângă mine dar tu ești deja în fața mea, îmi ștergi lacrimile și îmi încălzești inima așa cum Hristos face cu noi toți, Sfinte Ioane îți mulțumesc și slavă lui Dumnezeu pentru toate.

Icosul 10

Ideal ar fi să trăim în contemplare de Dumnezeu, să devenim și noi ca cei din cer sau măcar aproape. Sfinte Ioane ajută neputinței și necredinței

mele ca să transform întunericul din mine în iubire.

Bucură-te Sfinte Ioane înțelepciune din Dumnezeu venită,

Bucură-te Sfinte Ioane frumusețe de smerenie adâncă,

Bucură-te Sfinte Ioane înfrânare de pofte și patimi,

Bucură-te Sfinte Ioane poartă spre vindecare,

Bucură-te Sfinte Ioane înger păzitor,

Bucură-te Sfinte Ioane bogăția celor sărmani,

Sfinte Ioane Rusul îți mulțumesc pentru ajutor.

Condacul 11

Sfinte Ioane Rusul cuvintele mele sunt mici și goale iar faptele și mai mici, inexistente, nu am făcut nici un lucru bun, cum o să port povara răului pe care l-am făcut? Roagă-te pentru mine dar mai întâi pentru toți oamenii din lume că ei sunt mai buni decât mine. Sfine Ioane îți mulțumesc pentru ajutorul ce ni-l dai în nevoi.

Icosul 11

Așa cum ochii se bucură la vederea unui trandafir așa și inima mea tresaltă la rostirea numelui tău și când ești cu noi în casă totul se umple de al tău ceresc miros, flori de câmp și mir.

Bucură-te Sfinte Ioane că îndepărtezi răul de la noi,

Bucură-te Sfinte Ioane că ne înveți știința curată,

Bucură-te Sfinte Ioane împăcarea în toate,

Bucură-te Sfinte Ioane purtător de virtuți,
Reclame
Raportează această reclamăConfidențialitate

Bucură-te Sfinte Ioane întărire a credincioșilor,

Bucură-te Sfinte Ioane știință duhovnicească,

Sfinte Ioane Rusul șți mulțumesc pentru ajutor.

Condacul 12

Mulțumim lui Dumnezeu pentru mărirea la care te-a înălțat, Cer ajutorul tău Sfinte pentru tămăduirea sufletului meu cel lipsit de iertare și iubire. Mijlocește grabnic pentru mine la Hristos, Sfinte Ioane și cu voia lui Dumnezeu ia în mâinile tale lucrarea mântuirii mele.

Icosul 12

Sfinte Ioane mulțumiri îți aduc acum în ceas târziu al vieții mele și te rog cere îndurare pentru mine de la Sfânta Treime să-mi ierte greșelile de acum și din trecut ca să pot cânta și eu când voi fi în ceruri sus, cântarea îngerească Aliluia!

Bucură-te Sfinte Ioane, eu îți mulțumesc,

Bucură-te Sfinte Ioane bucuria sufletului meu,

Bucură-te Sfinte Ioane îndreptarea mea,

Bucură-te Sfinte Ioane ajutorul meu în clipe grele,

Bucură-te Sfinte Ioane călăuzitorul meu,

Bucură-te Sfinte Ioane povățuitorul meu,

Sfinte Ioane Rusul îți mulțumesc pentru ajutor.

Condacul 13

Sfinte drag al lui Hristos îți aduc această rugăciune pentru binele ce ni l-ai făcut nouă și te rugăm Sfinte Ioane apără-ne chiar și de noi înșine, nu ne părăsi, ajută-ne să devenim și noi ființe de lumină cu dragoste de Hristos, să arătăm prin tot ceea ce facem și spunem că suntem copii ai lui Dumnezeu. Sfinte Ioane Rusul îți mulțumesc pentru ajutor și slavă lui Dumnezeu pentru toate! Amin! (Acest Condac se spune de 3 ori).

Icosul 1

Doamne Iisuse Hristoase îți mulțumesc pentru toți sfinții Tăi pe care-i trimiți să ne ajute, îți mulțumesc pentru că mi-ai dăruit să-l cunoscut pe Sfântul Ioan Rusul care mi-a arătat ce înseamnă dragostea de Dumnezeu, dar ca de cele mai multe ori în viață, când m-am pierdut în dulceața vieții, toate învățăturile sfinte le-am uitat.

Bucură-te Sfinte Ioane părinte neobosit,

Bucură-te Sfinte Ioane și primește cererea mea de iertare,

Bucură-te Sfinte Ioane doctor fără de arginți,

Bucură-te Sfinte Ioane înger pământesc,

Bucură-te Sfinte Ioane om ceresc,

Bucură-te Sfinte Ioane bun învățător,

Sfinte Ioane Rusul îți mulțumesc pentru ajutor.

Condacul 1

Sfinte bun ca toți sfinții lui Hristos, tu ai trăit in sărăcia lumească dar ai împărtășit tuturor bogăție sufletească, mult peste înțelegerea noastră omenească. Te-ai unit cu Hristos și Cerul l-ai coborât la noi. Sfinte Ioan Rusul îți mulțumesc pentru ajutorul ce ni-l dai în nevoi.

Cuvine-se, cu adevărat, să te fericim pe tine, Născătoare de Dumnezeu, cea pururea fericită şi prea nevinovată şi Maica Dumnezeului nostru. Ceea ce eşti mai cinstită decât Heruvimii şi mai slăvită, fără de asemănare, decât Serafimii, care, fără stricăciune, pe Dumnezeu Cuvântul ai născut, pe tine, cea cu adevărat Născătoare de Dumnezeu, te mărim.

Doamne, Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, pentru rugăciunile Preacuratei Maicii Tale și ale tuturor Sfinţilor, miluieşte-ne şi ne mântuieşte pe noi! Amin!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Introdu adresa de email pentru a te abona la blog și vei primi notificări prin email când vor fi publicate articole noi.

Cel mai citit articol Formarea corpului haric https://viataeundans.blogspot.com/2023/06/formarea-cor