Gara din Sinaia a fost construita in anul 1913, de catre Compania Demeter Cartner, in urma demolarii partiale a fostei gari, inaugurata in anul 1879. Datorita numarului mare de turisti care veneau la Sinaia, una dintre cele mai la moda destinatii de vacanta a vremurilor, mica gara devenise neincapatoare. Gara de calatori a fost si martora unor evenimente tragice. Pe peronul garii se afla o placa comemorativa, in amintirea primului-ministru roman I. Gh. Duca, asasinat de legionari, in anul 1933, chiar in acel loc.
La cativa zeci de metri departare este situata Gara Regala, rezervata exclusiv familiei regale si oaspetilor acesteia, construita din piatra, dupa planurile arhitectului Duiliu Marcu, in anul 1939. In timpul regimului comunist a fost transformata in gara prezidentiala. Un tren i-a adus aici pe presedintele american Gerald Ford si pe Nicolae Ceausescu, in data de 6 august 1975. Gara Regala nu este deschisa pentru public. In aceasta gara oprea si opreste din nou cel mai vestit tren din Europa, Orient Expressul.
Am promis fiicei mele ca, pe langa capodoperele arhitecturale pe care le admirase pana atunci in Sinaia, va mai vedea ceva interesant si va primi o lectie de istorie. Coborand treptele situate nu departe de parcul statiunii, ne-a intampinat gara, cu un banner urias pe frontispiciu, avand chipul tanar al regelui Mihai. Peronul era un tablou pitoresc, presarat cu flori. La capatul lui am putut admira, intr-o expozitie de trenuri, o locomotiva cu aburi, dar si un automobil-drezina (o masina modificata pentru a se deplasa pe calea ferata).
Se spune ca cea din Gara Sinaia ar fi apartinut celebrei militante comuniste Ana Pauker. Autovehiculul, un Skoda VOS din 1948, a fost blindat cu placi de plumb si cantarea aproape cinci tone. Daca ajungeti in frumoasa Sinaia, chiar si cu masina, indreptati-va pasii si catre boema gara! Nu e o gara ca oricare alta! Are istorie, are suflet, are o poveste de spus!
Am promis fiicei mele ca, pe langa capodoperele arhitecturale pe care le admirase pana atunci in Sinaia, va mai vedea ceva interesant si va primi o lectie de istorie. Coborand treptele situate nu departe de parcul statiunii, ne-a intampinat gara, cu un banner urias pe frontispiciu, avand chipul tanar al regelui Mihai. Peronul era un tablou pitoresc, presarat cu flori. La capatul lui am putut admira, intr-o expozitie de trenuri, o locomotiva cu aburi, dar si un automobil-drezina (o masina modificata pentru a se deplasa pe calea ferata).
Se spune ca cea din Gara Sinaia ar fi apartinut celebrei militante comuniste Ana Pauker. Autovehiculul, un Skoda VOS din 1948, a fost blindat cu placi de plumb si cantarea aproape cinci tone. Daca ajungeti in frumoasa Sinaia, chiar si cu masina, indreptati-va pasii si catre boema gara! Nu e o gara ca oricare alta! Are istorie, are suflet, are o poveste de spus!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Introdu adresa de email pentru a te abona la blog și vei primi notificări prin email când vor fi publicate articole noi.