joi, 27 august 2020

Primim de la cititori: Despre urbanism in Bucuresti

Cititorii nostri sunt atenti la ceea ce ii inconjoara si ne sesizeaza mereu asupra unor lucruri care nu sunt rezolvate intr-un mod optim. Unele dintre ele sunt metehne vechi, altele reprezinta situatii nou aparute. Indiferent de situatie, aceste lucruri vor trebui rezolvate intr-un viitor cat mai apropiat, indiferent de cine va ajunge la carma Primariei Generale a Bucurestiului.
Am rugamintea sa abordati intr-un articol si structura arhitecturala urbanistica a Capitalei. Daca trebuie sa chemi taxiul, ambulanta, pompierii sau politia la o scara de bloc amplasata pe o ramificatie derivata a strazii de care apartine blocul, in lateral sau in spatele acestuia, conducatorul auto e nevoit sa se strecoare cu dificultate printre masinile stationate, intalnirea masinilor si a pietonilor fiind aproape imposibila. Iar, cand e vorba de vehicule categoria C, problema se amplifica. Cel mai complicat este pentru cei de la salubritate, care sunt nevoiti sa treaca zilnic aceste probe de foc.

Un exemplu este arealul dintre Soseaua Nicolae Titulescu, Strada Dr. Iacob Felix, intrarea omonima si Strada Veronica Micle. Daca chemi taxiul, ambulanta, pompierii sau politia la una din scarile blocului M4 A1 B1, construit in zigzag, pe lungime, conducatorul auto e nevoit sa se strecoare pe o derivatie a Strazii Dr. Iacob Felix, cu dificultate printre masinile stationate intre blocurile construite haotic. Iar portiunea dintre parcarea de la Premium Plaza si blocul mai sus mentionat e subdimensionata, nepermitand intalnirea a doua masini. Cei de la salubritate sunt nevoiti sa ia curbe la 90 de grade, zilnic. Altfel ar fi stat situatia daca blocul M4 A1 B1 ar fi fost construit cu lungimea in linie dreapta si cu scarile aliniate pe Strada Iacob Felix, nu pe o derivatie serpuita in unghiuri de 90 de grade
Oare cand are municipalitatea de gand (in colaborare cu Primaria Sectorului 1) sa reconfigureze arealul dintre Soseaua Nicolae Titulescu, Strada Dr. Iacob Felix, intrarea omonima si Strada Veronica Micle, cu tot cu perimetrul mentionat, astfel incat Strada Veronica Micle, Soseaua Nicolae Titulescu si Strada Dr. Iacob Felix sa aiba toate adresele aferente cu caile de acces direct din strazile propriu-zise, nu din ramificatii laterale ale acestora?
La urma urmei, ce inseamna „intrare”? De ce Intrarea Dr. Iacob Felix? Ar fi mai simplu sa existe doar Strada Dr. Iacob Felix, cu toate adresele, cu caile de acces direct din strada propriu-zisa, nu din derivatii! Strada X si Intrarea X incarca nomenclatorul strazilor din Capitala si memoria locuitorilor Capitalei cu niste surplusuri si ingreuneaza viata taximetristilor, ambulantierilor, pompierilor, politistilor etc. Cum sa apartina un bloc unei strazi si sa aiba intrarile in scari prin spate, din alta strada/intrare?
 
https://www.daciccool.ro/romania-mea/parerea-mea/9950-primim-de-la-cititori-despre-urbanism-in-bucuresti

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Introdu adresa de email pentru a te abona la blog și vei primi notificări prin email când vor fi publicate articole noi.

Cel mai citit articol Formarea corpului haric https://viataeundans.blogspot.com/2023/06/formarea-cor