sâmbătă, 12 februarie 2022

 ALO, MAMĂ....


"Alo, mamă, sunt Gheorghiță, te-am sunat să te-anunțăm

Că duminica ce vine noi pe poartă îți intrăm!

Îți aduc nora, nepoții să te mai bucuri de ei

Că la toamnă merg la școală, au crescut...sunt măricei!"

La așa o veste mare, bătrînica se grăbește

Ca să curețe prin casă...pomii, gardul văruiește .

De cu zori și până seară toate le trece prin mână

Timpul trece, nu așteaptă... mai e doar o săptămână!

"Numai bine, se gândește, am scos câțiva puişori,

Scroafa e și ea fătată, are vreo cinci porcuşori...

Vaca a fătat viţelul, pot să dau la nepoți lapte,

Găinile mi se ouă...a dat Dumnezeu de toate!

Ei să vină că i-oi duce, pe la toate să le-arăt

Și pe urmă  vom vedea noi, de-or mai pleca îndărăt!"


Duminica dimineața mama-n poartă îi așteaptă,

Cum sosesc ea se repede, să ia-n brațe pe nepoată!

Nepoţica o privește, și se trage înapoi

Iar nepotul bălmăjeşte: "Mamma, dove siamo noi?"

Bătrâna-și sărută fiul, nora își îmbrățișează

Și-i poftește ca să intre, că acum se înserează!

Vrea nepoții să și-i plimbe prin ogradă să le-arate

Câte orătănii are, și văcuţa ei cu lapte!

Dar copii nu se lasă duși de lângă mama lor

Unul stă cu telefonul, altul la televizor...

Îi privește trist bătrâna, și vrea să le povestească,

Cum era odată viața până tatăl lor să crească...

Dar copii n-o ascultă...fiecare-n lumea lui

Murmură o altă limbă...e limba străinului!

Ochii-n lacrimi i se scaldă și-l întreabă pe fecior:

"Spune dragul mamii, oare, cum le spun că mi-a fost dor?

Cum le spun că număr anii, și minutele cu-oftatul

Și aștept să-mi bată-n poartă nepoţeii și băiatul?

Cum vorbesc cu ei măicuță?Nu știu limba la străini...

I-așteptam să-i duc la stradă, să mă mândresc la vecini!

Mă gândeam aseară, mamă, că-i duc să-i împărtășesc...

Dar nu pot să-i scot pe poartă...că nu-nțeleg ce vorbesc!

Cred că-i vina mea măicuță, că atunci când ai plecat

Am uitat să-ți pun în geantă vorba ce te-am învătat!

Cred că la străini le place că nepoții mei vorbesc

Limba lor...Dar eu sunt tristă că tot fără ei trăiesc!"


    Versuri Ștefania Vasile


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Introdu adresa de email pentru a te abona la blog și vei primi notificări prin email când vor fi publicate articole noi.

Cel mai citit articol Formarea corpului haric https://viataeundans.blogspot.com/2023/06/formarea-cor