luni, 22 ianuarie 2024

Să începem cu rugăciunea.....



 

,, Să începem cu rugăciunea.....
Teoria e pe planul doi. Nu te întreb câtă carte știi și nu-ți spun câta știu eu.
Eu intreb:
,, Cât te rogi, frate?“.
Si de acolo imi dau seama de ce ai sau nu ai liniste. Trebuie sa ne intoarcem la rugăciunea părinților nostri. N-ati avut mama si bunicii acasa? Cand ne-om ruga noi ca bunicuțele noastre, se schimba situatia in Romania. Nu va aduceti aminte? Cine nu stie? Bunica punea broboada pe cap, statea in genunchi si se ruga si plângea in basma si se ștergea cu capătul broboadei.
Ea nu stia decât Tatal nostru si vreo doua rugaciuni, dar rugaciunea ei oare o am eu?
Parintele Dimitrie Bejan si Parintele Cleopa au vazut o taranca cu opinci in picioare care se ruga si avea o flacara mare de foc deasupra capului !
La aceasta rugăciune trebuie sa ajungem noi. Ori e foc, ori e nimic. Si atunci nu mai trebuie sa facem cereri la parlamente sa ne dea cutare.
Apelam la Dumnezeul luminii si la focul rugaciunii."
___________________
,, Am fost langa Parintele Paisie înainte de a se muta la Domnul; era cu adevarat un om cu viata sfanta. L-am apucat cu amandoua mainile si i-am zis: “Parinte Paisie, dati-mi un sfat. Cine stie daca mai pot veni, poate pana maine nu mai ajung, vreau sa-mi dati un sfat“. Si mi-a spus un sfat comun, dar care spune foarte multe: “Parinte Ioanichie, ce poti face astazi nu amana pe maine, ca nu stii daca in ziua de maine mai ajungi cu viata“. Ce poti sa faci bun astazi, astazi sa faci. Ai un ceas de rugat, roaga-te acum. Ai un ceas sa citesti o catisma, citeste-o acum, maine nu mai stii, ca nu e ziua ta. Poti sa citesti astazi o carte sfanta, sa dai viata la un suflet, sa te duci la un bolnav, sa mangai un om deznadajduit, acuma fa-o. Maine nu mai este ziua ta."
Părintele arhimandrit Ioanichie Balan

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Introdu adresa de email pentru a te abona la blog și vei primi notificări prin email când vor fi publicate articole noi.

Cel mai citit articol Formarea corpului haric https://viataeundans.blogspot.com/2023/06/formarea-cor