miercuri, 4 septembrie 2024

Mi-ar trebui o haină pentru suflet..


 Și-am mers în talcioc să caut una. În colț la o tarabă un bătrân cu barbă albă. Văd că vinde un suman frumos brodat. E din straiele vechi de odinioară ce se purtau. Încă și acum pe ici pe colo se mai poartă. Din frumosul port de altădată din simplitate. Mă apropii cu sfială și întâi dau binețe
-Doamne ajută și bine te găsii bade!
-Doamne ajută cui iubește și bine ai sosit flăcău!
 Și apoi întreb cu glas stânjenitor:
-Pai de ce vinzi matale așa frumusețe de manta?
-Ehe... dragul moșului păi să vezi că mie mi-a trecut vremea!
-Eii... nu-i chiar așa cum zici dumneata, după câte văd eu!
-Așa-i, Dumnezeu știe și le rânduiește pe toate cele, măi copile!
-Slava Domnului pentru toate bunicule!
-La ce-ți trebuiește, ia zi... cojocul meu?
-Ca să-mi învelesc sufletul!
-Apoi dacă așa stă treabă după cum bag seama, îți trebuie alt leac!
-Ce anume și la ce te-ai gândit moșule?
-Iaca ia de aici, traista asta caută în ea și-ai sa fii mulțumit!
 Întind mâna și iau desagă și mă uit în ea și când colo ce sa vezi: Apare dinainte ochilor Pravila de rugăciune "Bogorodişnaia"
-Să nu uiți de rugăciune dragul meu, asta-i trebuie sufletului, să știi!
-Bogdraproste, îi răspund eu cu mulțumire,
și după aceea îmi văd de drumul meu.
Și cuget așa în mintea mea și îmi amintesc de cartea "Pelerinul rus". Cu rugăciunea inimii: "Doamne, Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieşte-mă pe mine păcătosul". Și-mi simt sufletul înveșmântat în lumina și învelit de dragostea Mântuitorului!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Introdu adresa de email pentru a te abona la blog și vei primi notificări prin email când vor fi publicate articole noi.

Cel mai citit articol Formarea corpului haric https://viataeundans.blogspot.com/2023/06/formarea-cor