miercuri, 31 iulie 2024

Este Frica o boala?

 Este Frica o boala?

Interviu cu Dr Ghislaine Lanctôt

- În cărțile tale vorbești mult despre frică.
Poți expune câteva metode de depășire a fricii?

Nu uita că am o pregătire medicală. Frica este o boală.

Categoric, sănătatea și starea de bine sunt importante pentru mine.

Fac o paranteză:
Am avut în viață trei interese majore.

Primul a fost Medicina – știam cu claritate, nu știu de unde, dar știam - că sănătatea deplină este perfect posibilă pentru fiecare cu zero costuri. Asta a fost căutarea mea.

Un alt interes a fost Politica – să aduc înapoi puterea în mâinile omului – nu în ale țărilor, nu în ale Bisericii, nu în ale guvernului. Toate astea sunt false suveranități. Adevărata suveranitate este sufletul din interior.

Al treilea interes a fost Spiritualitatea.

Căutam Absolutul, cea mai înaltă autoritate, Marele Șef. Și l-am descoperit în mine, este Spiritul divin creator.
Aceste trei preocupări au căpătat sens împreună. Iar soluția a fost suveranitatea individuală.

Revin la frică. Este o singură problemă. Trebuie să merg la rădăcina ei.
Când suntem bolnavi, ne ducem la doctor.

Căutăm o rezolvare rapidă în loc să căutăm cauza bolii.

Același lucru se petrece în toate domeniile: politic, educațional etc. – nu mergem niciodată la esența problemei.
Rădăcina este că suveranul și-a dat puterea și banii.
Noi suntem problema, noi suntem soluția.

Și m-am întrebat: cum de am renunțat la puterea și la banii noștri? De ce am făcut-o?

Pentru că am uitat cine suntem. Credem despre noi că suntem creaturi sărmane separate de Creatorul exterior. Separarea dintre creatură și Creator. Separarea dintre trup și suflet.
Separarea este cea care ne umple de frică.

Ca și creatură, îmi e teamă de Creator. Oare în ce toane e azi, ce o să-mi facă, ce o să-mi trimită?
Ne este teamă. Trăim în teamă.
Frica provine din separarea dintre trup și suflet. Dintre materia creată și Spiritul creator. Asta este rădăcina problemei.

Soluția? Să unim materia creată cu Spiritul creator, să unim trupul cu sufletul.

Ca să răspund mai precis, am propus o rețetă pentru a face față fricii în viața de zi cu zi. Se numește A.I.A.

1.A – Vine de la Adevăr. Trebuie să recunosc adevărul. Îmi este frică. Orice altă explicație aș da este o minciună.

 Întotdeauna frica ne conduce viața. Deci primul pas, simte frica și spune-i pe nume. Mi-e teamă. De ce? Mergi mai în profunzime.

2.I – Vine de la Iubire. Identifică frica. Acceptă frica, nu te lupta cu ea. Nu fugi din fața ei. Nu te ascunde de ea. Iubește-o. Face parte din tine.

3. A – Vine de la Acțiune. Acționează. Gândește-te care este cel mai rău lucru care ți se poate petrece și cum te vei descurca.

 Transcende frica. Acționează oricum. Fă exact lucrul de care îți este frică.

Ți-am spus, mi-a fost frică atunci când nu știam ce se va petrece cu mine. Era o frică de necunoscut. Am inceput sa caut, sa cunosc, să mă informez și au dispărut fricile. Fricile se pot transmite si la nou-nascut, daca mama traieste in timpul sarcinii o frica puternica. Alte efecte cronice asupra sanatatii apar in disfunctii a sistemului imunitar, endocrin, sistemului nervos autonom, tulburari de alimentatie, alterari in axul hipotalamus-hipofiza-suprarenale.

Există o singură boală: frica. Singura boală! Și întotdeauna am să spun asta, pentru că știu că sănătatea perfectă este posibilă pentru oricine cu zero costuri.

Asta e! Vindecă frica. E singura boală.❤️❤️❤️

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Introdu adresa de email pentru a te abona la blog și vei primi notificări prin email când vor fi publicate articole noi.

Cel mai citit articol Formarea corpului haric https://viataeundans.blogspot.com/2023/06/formarea-cor