sâmbătă, 31 august 2024

De unde ne vin gândurile rele?


 

De unde ne vin gândurile rele?
De unde primim ca nişte săgeți în inimă pofte și dorințe păcătoase?
Cine ne șoptește în urechile minții că nu există Dumnezeu, demoni, rai sau iad?
Cine sunt cei care stârnesc certurile, dezbinările și neascultările?
Cine sunt cei care ne ademenesc cu plăceri ca mai apoi să ne robească prin chin, tristețe și amărăciune?
Cine sunt cei care ne pervertesc mintea, ne înșeală și ne amăgesc cu minciuni?
Sunt îngerii cei căzuți, demonii - duşmanii noștri de moarte. Zi și noapte, în orice loc, ei nu încetează să ne ispitească și să strecoare semințele răutății în noi. Umblă ca nişte lei căutând pe cine să înghită. Și din păcate înghit pe mulți fii ai lui Dumnezeu, necredincioşi și neascultători.
Ura lor față de noi este desăvârșită, însă puterea lor este mărginită și limitată de înțelepciunea lui Dumnezeu. Ei sunt îngăduiți să ne ispitească, căci astfel, prin acest război ne putem încununa, putem deveni cu adevărat liberi și putem primi răsplătirile cele veșnice.
În acestă luptă însă nu putem învinge singuri pe aceste duhuri viclene netrupești, ci avem nevoie și de ajutorul lui Dumnezeu, al Maicii Domnului, al Sfinților şi al Îngerilor. Prin întruparea, jertfa, moartea și învierea Mântuitorului, am primit și noi puterea să călcăm peste șerpi, peste scorpii și peste toată puterea vrăjmașului, prin unirea și legătura cu Dumnezeu-Omul - Iisus Hristos Biruitorul.
"Acest neam de demoni cu nimic nu poate ieşi, decât numai cu rugăciune şi cu post." Marcu 9,29.
"Oare, nu pe cei ce Te urăsc pe Tine, Doamne, am urât şi asupra vrăjmaşilor Tăi m-am mâhnit? Cu ură desăvârşită i-am urât pe ei şi mi s-au făcut duşmanii." Psalmul 138,21-22.
"Vezi pe vrăjmaşii mei că s-au înmulţit şi cu ură nedreaptă m-au urât." Psalmul 24,20.
"Doamne armă asupra diavolului Crucea Ta o ai dat nouă că se îngrozește și se cutremură, nesuferind a căuta spre puterea ei, că morţii ai sculat și moartea o ai surpat, pentru acesta ne închinăm îngropării Tale şi învierii." Tropar la Taina Sfântul Maslu.
"Spre Tine am nădăjduit, să nu fiu ruşinat în veac, nici să râdă de mine vrăjmaşii mei." Psalmul 24,2

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Introdu adresa de email pentru a te abona la blog și vei primi notificări prin email când vor fi publicate articole noi.

Cel mai citit articol Formarea corpului haric https://viataeundans.blogspot.com/2023/06/formarea-cor