I n aceasta luna, în ziua a saptea, pomenirea Preacuviosului Mucenic Dometie persul împreuna si cu doi ucenici ai sai.
Acest sfânt a trait pe vremea împaratului Constantin si era pers de
neam. Fiind învatat credinta lui Hristos de un oarecare Agar, a parasit
pagânatatea; si se duse la cetatea Nisibi, ce se afla la hotarele
romanilor si ale persilor. Si intrând în mânastire, a primit sfântul
Botez si a îmbracat cinul calugaresc, aratând tot felul de sârguinta si
nevointa. Dar fiindca din bântuirea vicleanului diavol a fost zavistuit
de catre calugarii din mânastire, a fugit de acolo si s-a dus la
Mânastirea Sfintilor Mucenici Serghie si Vach în cetatea numita a lui
Teodosie. Acolo a urmat vietii si petrecerii arhimandritului Urvil, care
l-a hirotonit diacon. Si vrând arhimandritul Urvil sa-l hirotoneasca si
preot, Sfântul Dometie s-a dus de acolo, si suindu-se într-un munte, a
suferit zaduful si frigul si patimile. Apoi intrând într-o pestera
facuta cu mestesug si ramânând acolo putina vreme, primea pe cei ce
veneau la el, si prin multele minuni facute în numele lui Hristos
întorcea pe necredinciosii elini de la ratacirea idoleasca la credinta
în Hristos. Ajungând împarat Iulian Apostatul, a poruncit sa fie ucis
sfântul cu pietre. Iar cei ce mersesera cu porunca, aflându-l cu doi
ucenici ai lui, cântând lauda de la al treilea Ceas, au îngropat si pe
fericitul Dometie si pe cei doi ucenici, acoperindu-i cu pietre.
Tot în aceasta zi, pomenirea Preacuviosului Or din Tebaida (Egipt), care cu pace s-a savârsit.
Tot în aceasta zi, pomenirea Preacuviosilor zece mii de pustnici Tibei (din Tebaida), care cu pace s-au savârsit.
Tot în aceasta zi, pomenirea Preacuvioasei Potamia, facatoarea de minuni, care de sabie s-a savârsit.
Tot în aceasta zi, pomenirea Sfântului Sfintitului Mucenic Narcis, patriarhul Ierusalimului, care de sabie s-a savârsit.
Tot în aceasta zi, pomenirea Preacuviosului Asterie Singliticul, care de sabie s-a savârsit.
Tot în aceasta zi, pomenirea Sfântului Sozont cel
din Nicomidia, care în foc fiind bagat si sanatos iesind, cu pace s-a
savârsit.
Tot în aceasta zi, pomenirea Sfântului Iperehie care cu pace s-a savârsit.
Tot în aceasta zi, pomenirea Cuviosului Teodosie, doctorul cel nou, care a vietuit la anul 862 si care cu pace s-a savârsit.
Tot în aceasta zi, pomenirea Cuviosului Dometie,
facatorul de minuni, care a sihastrit în hotarele Manastirii Filoteului
si cu pace s-a savârsit.
Tot în aceasta zi, pomenirea Cuviosului Parintelui
nostru Nicanor, facatorul de minuni, care a stralucit în muntele lui
Calistrat si care cu pace s-a savârsit.
Tot în aceasta ziua facem si pomenirea Preacuvioasei
Maicii noastre TEODORA DE LA SIHLA, care a sihastrit multi ani, la
sfârsitul secolului al XVII-lea, într-o pestera din preajma Schitului
Sihla-Neamt.
Stihuri:
În aceasta zi Sfânta Teodora s-a mutat
La cerescul împarat;
Astazi, Teodora Cuvioasa
Si-a mutat la ceruri casa.
Aceasta floare duhovniceasca de mare pret si mireasa a lui Hristos,
pe care a odraslit-o pamântul binecuvântat al Moldovei, s-a nascut pe la
jumatatea secolului al XVII-lea, în satul Vânatori-Neamt, din
binecredinciosi parinti si iubitori de Dumnezeu. Fericita Teodora,
ajungând la vârsta rânduita, a fost casatorita de catre parinti
împotriva vointei ei, cu un tânar evlavios din Ismail. Dar, neavând ei
copii, iar sufletul Teodorei mereu arzând de dorinta unei vieti cu totul
curate, închinate numai lui Dumnezeu, la aceasta îndemnând-o si
duhovnicul ei, precum si firea ei singuratica, a îmbratisat cinul
monahal la Schitul Varzaresti-Focsani, iar sotul ei s-a calugarit în
Schitul Poiana Marului, sub numele de Eleodor. Asa a binevoit Dumnezeu
sa-i povatuiasca pe amândoi pe calea sfinteniei si a mântuirii.
Si se nevoiau maicile cu mare râvna pentru Hristos, însa, Cuvioasa
Teodora, întarita de harul Duhului Sfânt, întrecea pe toate celelalte
surori în rugaciune, în smerenie si în sfânta nevointa duhovniceasca.
Navalind turcii în partile Buzaului, au dat foc Schitului Varzaresti.
Cuvioasa Teodora s-a retras în munti, împreuna cu stareta ei,
schimonahia Paisia, unde se nevoiau singure în asceza si bucurie de
Dumnezeu, rabdând multe ispite de la diavoli, foame, frig si tot felul
de încercari. Dupa adormirea maicii sale duhovnicesti, Cuvioasa Teodora
având o descoperire dumnezeiasca, a parasit muntii Buzaului,
întorcându-se în partile Neamtului, în padurile neumblate din jurul
Schitului Sihastria, de unde, cu binecuvântarea duhovnicului ei Pavel,
s-a retras în pustie, în partile Schitului Sihla.
Asa a ajuns fericita Teodora vietuitoare la Schitul Sihla, unde un
sihastru milostiv i-a oferit chilia sa drept adapost, nu departe de
schit si de pestera care îi poarta numele pâna astazi. Si s-a nevoit
acolo Cuvioasa barbateste vreme de multi ani, în post si rugaciuni toata
noaptea, în lacrimi si mii de metanii, uitata de lume, îndurând multe
ispite si naluciri de la diavoli, foame, lipsa, gânduri si mai ales
frigul aspru al iernii. Iar cuviosul Pavel din Sihastria, duhovnicul ei,
o cerceta din când în când, o marturisea, o îmbarbata, o împartasea cu
Sfintele Taine si îi ducea cele de trebuinta.
Dupa un timp a raposat duhovnicul Pavel iar Cuvioasa Teodora a ramas
cu totul singura, caci nimeni nu stia locul si aspra ei nevointa. I se
rupsesera si hainele, iar în loc de hrana mânca macris, fructe de padure
si alune. În aceasta scoala a linistii si a rugaciunii a dobândit
Cuvioasa darul rugaciunii de foc, care se lucreaza în inima, darul
lacrimilor, al rabdarii si al negraitei iubiri de Dumnezeu. Acum nu se
mai chinuia de frig, nici de foame, nici diavoli nu o mai puteau birui,
caci dobândise darul facerii de minuni si era ca un diamant stralucitor
în muntii Sihlei, uitata de oameni, dar umbrita de darul Duhului Sfânt.
Din timp în timp, pasarile cerului îi aduceau în ciocurile lor, prin
voia Domnului, farâmituri de pâine de la trapeza Schitului Sihastria,
iar apa bea din scobitura unei stânci din apropiere, asa cum se vede
pâna astazi.
Ajungând sfânta Teodora aproape de sfârsitul vietii ei pamântesti, se
ruga cu lacrimi lui Dumnezeu sai rânduiasca un preot ca s-o
învredniceasca de Preasfintele Taine înainte de obstescul sfârsit. Cu
rânduiala de sus, a observat egumenul Sihastriei cum duceau pasarile
farâmituri în pustie si a trimis doi frati sa vada unde anume se duc.
Calauziti de mâna lui Dumnezeu, fratii au ajuns noaptea aproape de
pestera Sfintei Teodora si au vazut-o cum se ruga, înconjurata de vapaie
de foc ceresc. Atunci, înfricosându-se, au strigat, iar Cuvioasa i-a
chemat pe nume, le-a cerut o haina sa se acopere si le-a poruncit sa
aduca un duhovnic, care sa o împartaseasca cu Cinstitul si Preasfântul
Trup si Sânge al Domnului si Mântuitorului nostru Iisus Hristos.
Dimineata, fratii au adus la pestera pe ieromonahul Antonie si pe
ierodiaconul Lavrentie, cu Sfintele Taine si dupa ce Fericita Teodora
si-a facut cuvenita spovedanie, a primit Dumnezeiestile Taine si,
multumind Parintelui Ceresc pentru toate, si-a încredintat sufletul în
mâinile Domnului. A fost înmormântata în pestera în care a vietuit. Si a
ramas trupul Sfintei Teodora tainuit acolo pâna dupa 1830, când
Domnitorul moldovean Mihail Sturza, care a reînnoit Schitul Sihla, a
asezat moastele ei în racla de pret si le-a depus în biserica schitului
spre cinstire. Dupa ce Domnitorul a zidit biserica la mosia sa din satul
Miclauseni (Iasi), a stramutat sfintele moaste în aceasta ctitorie.
În anul 1852 sfintele sale moaste au fost duse la mânastirea Pecersca
din Kiev si asezate în racla de mult pret, pe care scrie: "Sfânta
Teodora din Carpati".
Viata Sfintei Cuvioase Teodora de la Sihla si faptele ei, prin care a
bineplacut lui Dumnezeu, o asaza în ceata sfintilor din cer ca pe o
aleasa nevoitoare, pe care a rodit-o Biserica si neamul nostru. Cu ale
carei rugaciuni, Doamne Iisus Hristoase, miluieste-ne si ne mântuieste
pe noi toti, tara si poporul cel binecredincios. Amin.
Cu ale lor sfinte rugăciuni, Doamne, miluieşte-ne şi ne mântuieşte pe noi. Amin.
În
această zi facem pomenirea Preacuvioasei Maicii noastre TEODORA de la
SIHLA, care a sihăstrit mulţi ani, la sfârşitul secolului al XVII-lea,
într-o peşteră din preajma Schitului Sihla-Neamţ
În aceasta zi, Sfânta Teodora s-a mutat
La cerescul împărat;
Astăzi, Teodora Cuvioasa
Şi-a mutat la ceruri casa.
Această
floare duhovnicească de mare preţ şi mireasă a lui Hristos, pe care a
odrăslit-o pământul binecuvântat al Moldovei, s-a născut pe la jumătatea
secolului al XVII-lea, în satul Vânători-Neamţ, din binecredincioşi
părinţi şi iubitori de Dumnezeu. Fericita Teodora, ajungând la vârsta
rânduită, a fost căsătorită de către părinţi împotriva voinţei ei, cu un
tânăr evlavios din Ismail. Dar, neavând ei copii, iar sufletul Teodorei
mereu arzând de dorinţa unei vieţi cu totul curate, închinate numai lui
Dumnezeu, la aceasta îndemnând-o şi duhovnicul ei, precum şi firea ei
singuratică, a îmbrăţişat cinul monahal la Schitul Vărzăreşti-Focşani,
iar soţul ei s-a călugărit în Schitul Poiana Mărului, sub numele de
Eleodor. Aşa a binevoit Dumnezeu să-i povăţuiască pe amândoi pe calea
sfinţeniei şi a mântuirii. Şi se nevoiau maicile cu mare râvnă pentru
Hristos, însă, Cuvioasa Teodora, întărită de harul Duhului Sfânt,
întrecea pe toate celelalte surori în rugăciune, în smerenie şi în
sfânta nevoinţă duhovnicească. Năvălind
turcii în părţile Buzăului, au dat foc Schitului Vărzăreşti. Cuvioasa
Teodora s-a retras în munţi, împreună cu stareţa ei, schimonahia Paisia,
unde se nevoiau singure în asceză şi bucurie de Dumnezeu, răbdând multe
ispite de la diavoli, foame, frig şi tot felul de încercări. După
adormirea maicii sale duhovniceşti, Cuvioasa Teodora având o descoperire
dumnezeiască, a părăsit munţii Buzăului, întorcându-se în părţile
Neamţului, în pădurile neumblate din jurul Schitului Sihăstria, de unde,
cu binecuvântarea duhovnicului ei Pavel, s-a retras în pustie, în
părţile Schitului Sihla. Aşa a
ajuns fericita Teodora vieţuitoare la Schitul Sihla, unde un sihastru
milostiv i-a oferit chilia sa drept adăpost, nu departe de schit şi de
peştera care îi poartă numele până astăzi. Şi s-a nevoit acolo Cuvioasa
bărbăteşte vreme de mulţi ani, în post şi rugăciuni toată noaptea, în
lacrimi şi mii de metanii, uitată de lume, îndurând multe ispite şi
năluciri de la diavoli, foame, lipsă, gânduri şi mai ales frigul aspru
al iernii. Iar cuviosul Pavel din Sihăstria, duhovnicul ei, o cerceta
din când în când, o mărturisea, o îmbărbăta, o împărtăşea cu Sfintele
Taine şi îi ducea cele de trebuinţă. După
un timp a răposat duhovnicul Pavel, iar Cuvioasa Teodora a rămas cu
totul singură, căci nimeni nu ştia locul şi aspra ei nevoinţă. I se
rupseseră şi hainele, iar în loc de hrană mânca măcriş, fructe de pădure
şi alune. În această şcoală a liniştii şi a rugăciunii a dobândit
Cuvioasa darul rugăciunii de foc, care se lucrează în inimă, darul
lacrimilor, al răbdării şi al negrăitei iubiri de Dumnezeu. Acum nu se
mai chinuia de frig, nici de foame, nici diavoli nu o mai puteau birui,
căci dobândise darul facerii de minuni şi era ca un diamant strălucitor
în munţii Sihlei, uitată de oameni, dar umbrită de darul Duhului Sfânt.
Din timp în timp, păsările cerului îi aduceau în ciocurile lor, prin
voia Domnului, fărâmituri de pâine de la trapeza Schitului Sihăstria,
iar apa bea din scobitura unei stânci din apropiere, aşa cum se vede
până astăzi. Ajungând Sfânta
Teodora aproape de sfârşitul vieţii ei pământeşti, se ruga cu lacrimi
lui Dumnezeu să-i rânduiască un preot ca s-o învrednicească de
Preasfintele Taine înainte de obştescul sfârşit. Cu rânduiala de sus, a
observat egumenul Sihăstriei cum duceau păsările fărâmituri în pustie şi
a trimis doi fraţi să vadă unde anume se duc. Călăuziţi de mâna lui
Dumnezeu, fraţii au ajuns noaptea aproape de peştera Sfintei Teodora şi
au văzut-o cum se ruga, înconjurată de văpaie de foc ceresc. Atunci,
înfricoşându-se, au strigat, iar Cuvioasa i-a chemat pe nume, le-a cerut
o haină să se acopere şi le-a poruncit să aducă un duhovnic, care să o
împărtăşească cu Cinstitul şi Preasfântul Trup şi Sânge al Domnului şi
Mântuitorului nostru Iisus Hristos. Dimineaţa, fraţii au adus la peşteră
pe ieromonahul Antonie şi pe ierodiaconul Lavrentie, cu Sfintele Taine
şi după ce Fericita Teodora şi-a făcut cuvenită spovedanie, a primit
Dumnezeieştile Taine şi, mulţumind Părintelui Ceresc pentru toate, şi-a
încredinţat sufletul în mâinile Domnului. A fost înmormântată în peştera
în care a vieţuit. Şi a rămas trupul Sfintei Teodora tăinuit acolo până
după 1830, când Domnitorul moldovean Mihail Sturza, care a reînnoit
Schitul Sihla, a aşezat moaştele ei în raclă de preţ şi le-a depus în
biserica schitului spre cinstire. După ce Domnitorul a zidit biserică la
moşia sa din satul Miclăuşeni (Iaşi), a strămutat sfintele moaşte în
această ctitorie.
În anul 1852 sfintele sale moaşte au fost
duse la mănăstirea Pecersca din Kiev şi aşezate în raclă de mult preţ,
pe care scrie: "Sfânta Teodora din Carpaţi".
Viaţa Sfintei Cuvioase Teodora de la Sihla
şi faptele ei, prin care a bineplăcut lui Dumnezeu, o aşează în ceata
sfinţilor din cer ca pe o aleasă nevoitoare, pe care a rodit-o Biserica
şi neamul nostru. Cu ale cărei rugăciuni, Doamne Iisus Hristoase,
miluieşte-ne şi ne mântuieşte pe noi toţi, ţara şi poporul cel
binecredincios. Amin.
Luna august în 7 zile: pomenirea Sfântului, Cuviosului Mucenic Dometie Persul
şi cei doi ucenici ai săi (+363)
Acesta
a trăit pe vremea împăratului Constantin şi a urmaşilor săi, fiind
persan de neam, şi a fost povăţuit la credinţa creştinească de un
oarecare creştin, Uar cu numele. Deci, lăsând părinteasca păgânătate şi
rudeniile, a mers către hotarele greceşti, în cetatea care se numea
Nisibe. Şi, intrând într-o mânăstire, a luat Sfântul Botez şi s-a
îmbrăcat în chipul monahicesc şi petrecea în toate nevoinţele vieţii
pustniceşti. Dar, prin uneltirea şi asupririle vrăjmaşului drac, a fost
urât de monahii de acolo şi, fugind de ei, a mers la mănăstirea
Sfinţilor Mucenici Serghie şi Vah, din cetatea lui Teodosie şi a urmat
viaţa arhimandritului Nurvil, despre care se spune că şaizeci de ani n-a
gustat fiertură, iar somn foarte puţin primea şi, pe acela, fără se se
culce sau să stea, ci rezemându-se în toiag. De la arhimandritul acesta,
povăţuindu-se, Cuviosul Dometie a fost sfinţit diacon şi, când a aflat
că şi la preoţie voieşte arhimandritul să-l silească pe el, a plecat de
acolo şi, suindu-se pe un munte pustiu, vieţuia în Dumnezeu, suferind
arşiţa şi frigul şi toate schimbările văzduhului. Apoi, intrând într-o
peşteră, a vieţuit acolo, săvârşind multe minuni în numele lui Hristos,
făcând tămăduiri, celor ce veneau la el, şi aducea, pe mulţi, de la
idoleasca înţelepciune, la credinţa lui Hristos. Deci, venind Iulian
împăratul, cel lepădat de Dumnezeu, când a auzit despre el, a poruncit
să-l ucidă cu pietre. Şi, ducându-se, trimişii l-au aflat pe Sfântul
Dometie, cu cei doi ucenici ai lui, la ceasul al treilea din zi,
săvârşindu-şi cuviincioasa cântare. Şi, năvălind asupra lor, i-au ucis
cu pietre. Şi aşa Cuviosul Dometie, cu cei doi ucenici ai săi, şi-a
săvârşit alergarea vieţii lor, plăcută lui Dumnezeu.
Întru această zi, cuvânt al Sfântului Ioan Gură de Aur,
despre faptul, că ispitele sunt de folos
Acest lucru este de mirare, că nouă ni se fac folositoare, nu
numai cele ce ni se par nouă de folos, ci şi cele potrivnice nouă. Şi,
ca să te încredinţezi, ia seamă la aceasta: Faraon a poruncit să fie
aruncaţi pruncii în râu. Or, de nu s-ar fi aruncat pruncii evreilor şi
de n-ar fi fost porunca lui Faraon, n-ar fi fost cruţat Moise, fiind
hrănit în palatele împărăteşti. Că, pe când el era păzit de ai săi, nu
era în cinste, iar, când a fost lepădat, atunci a fost în cinste. Însă
aceasta o făcea Dumnezeu din covârşitoarea Lui putere, arătând cu câtă
înlesnire se fac lucrările Sale. Aşa, şi când evreul acela, îl
înspăimânta pe Moise, zicând: "Oare, tu vrei să mă ucizi şi pe mine?" Şi
aceasta i-a fost de folos lui. Şi vezi cum s-a făcut aceasta, după
purtarea de grijă a lui Dumnezeu, până avea să se facă arătarea din
pustie, până când avea să se împlinească vremea cea cuviincioasă, până
ce avea să cugete el în pustie şi avea să trăiască mai cu întemeiere.
Încât, mai pe urmă, în toate supărările ce au venit peste el, de la
evrei, făcea la fel: adică, atunci, se lămurea mai curat, când ei se
ridicau împotriva lui mai tare. Precum s-au ridicat evreii şi împotriva
lui Aaraon, dar l-au făcut pe el şi mai luminat, pentru că, din pricina
aceasta i s-au făcut lui veşminte preoţeşti, în multe culori, şi mitră i
s-a pus şi toate celelalte podoabe ale veşmintelor, după rânduială,
încât, fără de nici o îndoială, a fost hirotonit, ca unul ce i s-au
încredinţat până şi tăbliţele cele de aramă. Dar, ştiţi cu toţii istoria
aceasta, pentru aceea o voi trece cu vederea. Deci, de voiţi, să ne
întoarcem la cele mai dinainte de acestea. Cain,
a ucis pe fratele său, dar, cu acest chip, mai mult l-a folosit, căci
ascultă ce zice: "Glasul sângelui fratelui tău strigă către Mine." Şi,
iarăşi, zice că sângele grăieşte mai bine decât Abel, de aceea şi plata
i-a crescut. Că ce strâmbătate i s-a făcut lui, că s-a sfârşit mai
degrabă? Nici un fel de strâmbătate. Pentru că nu a trăi ani mulţi, sau
puţini, este fericirea, ci a folosi bine cele din viaţă. Cei trei tineri
au fost aruncaţi în cuptor, dar, prin aceasta, mai curaţi s-au făcut.
Iar Daniil, în groapă fiind aruncat, a ieşit de acolo mult mai
strălucit. Şi pretutindenea vezi ispite mari, care nasc bunătăţi, chiar
şi în lumea de aici, nu numai dincolo. Ne arată, astfel Dumnezeu, că
răutatea se poate face pricină a lămuririi faptelor bune, când cineva
îndură ispita cu răbdare. Căci
mulţi pier şi fără ispitele diavolului; că nu pe toate acestea le face
diavolul; ci multe, chiar numai din ticăloşia noastră, se fac. Iar dacă
undeva şi el ar fi pricinuitor, noi îi dăm începerea. Că, spune-mi mie,
când a intrat diavolul în Iuda? Că scris este: "A intrat în el satana."
Dar, ascultă pricina lui, că era fur şi, cele ce se puneau în pungă,
purta. El i-a dat satanei loc desfătat de a intra. Drept aceea, nu
diavolul face în noi începătura, că noi îl primim pe el şi îl chemăm.
Cel neputincios, chiar şi fără diavol, tot se vatămă. Să nu ne înşelăm,
ispitele diavolului ne deşteaptă pe noi şi ne ridică din lene, aşa cum
şi grijile şi întristările sunt deprinderi şi învăţături, care, duc la
adevărata cugetare şi la apropierea de învăţăturile cele alese. Dar,
să iei seama şi în altfel. Să fie crescut cineva în curţile
împărăteşti, fără întristare, fără griji, nici pricină de mânie, încât
să facă ori ce-ar pofti şi pe toţi să-i aibă ascultători, n-ar fi, oare,
unul ca aceasta mai necuvântător decât orice animal? Iar acum, precum
este un catâr, încărcat cu sarcina sa, aşa suntem şi noi împovăraţi de
grijile şi de necazurile care ne frământă. Pentru aceasta, de multe ori,
săracii sunt mai înţelepţi decât cei bogaţi. Că trupul care nu se mişcă
este bolnăvicios şi netrebnic, iar cel ce se osteneşte este mai frumos
şi mai sănătos. Asemenea şi sufletul. Că fierul, stând, rugineşte, iar
lucrând, străluceşte. Iar mişcarea sufletului vine şi din supărări, căci
sufletul, atunci, se mişcă, când nu toate se fac drepte; el se mişcă
datorită celor potrivnice. De asemenea, dacă toate ar fi fost după
gândul nostru, n-ar fi aflat sufletul de ce să se mişte. Nu vezi că şi
doicilor li se porunceşte să nu poarte totdeauna pe prunci în braţe? Ca
să nu le facă lor obiceiul aşa şi să se îmbolnăvească, fiindcă, cruţarea
fără măsură, le strică sănătatea copiilor. Bună este şi întristarea,
când e măsurată, bună-i şi grija, bună este şi lipsa, ce ne fac tari pe
noi. Bune sunt şi cele potrivnice, dar, când întrec măsura, ne păgubesc.Nu
vezi că, şi pe ucenicii Săi, Hristos aşa îi povăţuieşte? Şi, dacă ei
aveau trebuinţă de aceasta, cu cât mai mult, noi. Să ne bucurăm, deci,
în necazuri, că ele sunt tămăduiri potrivnice, pentru rănile noastre. Că
aşa sunt leacurile, unele dulci, altele amare. Drept aceea, să mulţumim
lui Dumnezeu pentru toate acestea. Că nu ni le dă Dumnezeu, aşa, fără
rost, ci spre folosul sufletelor noastre. Deci, arătându-I mulţumirea
noastră, să-L slăvim şi să ne ţinem cu vitejie, socotindu-le trecătoare.
Şi să ne întindem gândul spre cele viitoare, ca, şi pe cele de aici, să
le suferim cu vitejie, dar, şi pe cele viitoare, să ne învrednicim a le
câştiga, cu darul Domnului nostru Iisus Hristos, al Căruia este Slava
şi stăpânirea în veci ! Amin.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Introdu adresa de email pentru a te abona la blog și vei primi notificări prin email când vor fi publicate articole noi.