sâmbătă, 20 iulie 2024

ACATISTUL SFINTEI ANA, MAMA PREASFINTEI NĂSCĂTOARE DE DUMNEZEU


(25 Iulie)

# traducere din limba rusă

Rugăciunile începătoare

De este preot, începe aşa :

Binecuvântat este Dumnezeul nostru totdeauna, acum şi pururea şi în vecii vecilor. Amin.

Iar de nu este preot, se zice :

Pentru rugăciunile Sfinţilor Părinţilor noştri, Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieşte-ne pe noi! Amin!

Slavă Ţie, Dumnezeul nostru, Slavă Ţie !

Împărate Ceresc, Mângâietorule, Duhul Adevărului, Care pretutindeni eşti şi pe toate le împlineşti, Vistierul Bunătăţilor şi Dătătorule de Viaţă, vino şi Te sălăşluieşte întru noi şi ne curăţeşte pe noi de toată întinăciunea şi mântuieşte Bunule sufletele noastre !

Sfinte Dumnezeule, Sfinte Tare, Sfinte Fără-De-Moarte, miluieşte-ne pe noi ! (de 3 ori)

Slavă Tatǎlui şi Fiului şi Sfântului Duh ! Şi acum şi pururea şi în vecii vecilor ! Amin!

Preasfântă Treime, miluieşte-ne pe noi ! Doamne, curăţeşte păcatele noastre ! Stǎpâne, iartă fărădelegile noastre ! Sfinte, cercetează şi vindecă neputinţele noastre, pentru Sfânt Numele Tău !

Doamne miluieşte ! (de 3 ori)

Slavă Tatǎlui şi Fiului şi Sfântului Duh ! Şi acum şi pururea şi în vecii vecilor ! Amin !

Tatǎl nostru, Carele eşti în Ceruri, Sfinţească-se Numele Tău ! Vie Împărăţia Ta ! Facă-se Voia Ta ! Precum în Cer aşa şi pe Pământ. Pâinea noastră, cea de toate zilele, dă-ne-o nouă astăzi şi ne iartă nouă greşelile noastre, precum şi noi iertăm greşiţilor noştri ! Şi nu ne duce pe noi în ispită, ci ne izbǎveşte de cel viclean ! Amin !

Pentru rugăciunile Sfinţilor Părinţilor noştri, Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieşte-ne pe noi ! Amin !

Miluieşte-ne pe noi, Doamne, miluieşte-ne pe noi, că nepricepându-ne de nici un răspuns, această rugăciune aducem Ţie, ca un Stăpân, noi păcătoşii robii Tăi, miluieşte-ne pe noi !

Slavă Tatǎlui şi Fiului şi Sfântului Duh !

Doamne, miluieşte-ne pe noi, că întru Tine am nădăjduit ; nu Te mânia pe noi foarte, nici pomeni fărădelegile noastre, ci caută şi acum ca un Milostiv şi ne izbăveşte pe noi de vrăjmaşii noştri, că Tu eşti Dumnezeul nostru şi noi suntem poporul Tău ; toţi lucrul Mâinilor Tale şi Numele Tău chemăm.

Şi acum şi pururea şi în vecii vecilor ! Amin !

Uşa milostivirii deschide-o nouă, Binecuvântată Născătoare de Dumnezeu, Fecioară, ca să nu pierim cei ce nădăjduim întru Tine, ci să ne izbăvim prin Tine de nevoi, că Tu eşti mântuirea neamului creştinesc!

Cred într-Unul Dumnezeu, Tatăl Atotţiitorul, Făcătorul cerului şi al pământului, al tuturor celor văzute şi nevăzute. Şi într-Unul Domn Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, Unul Născut, Care din Tatăl S-a născut mai înainte de toţi vecii ; Lumină din Lumină, Dumnezeu adevărat, din Dumnezeu adevărat, născut, iar nu făcut, Cel de o fiinţă cu Tatăl, prin Care toate s-au făcut. Care, pentru noi oamenii şi pentru a noastră mântuire, S-a pogorât din ceruri şi S-a întrupat de la Duhul Sfânt şi din Fecioara Maria şi S-a făcut om. Şi S-a răstignit pentru noi în zilele lui Ponţiu Pilat, a pătimit şi S-a îngropat. Şi a înviat a treia zi, după Scripturi. Şi S-a înălţat la ceruri şi şade de-a dreapta Tatălui. Şi iarăşi va să vină cu slavă să judece viii şi morţii, a Cărui Împărăţie nu va avea sfârşit. Şi întru Duhul Sfânt, Domnul de viaţă Făcătorul, Care din Tatăl purcede, Cel ce împreună cu Tatăl şi cu Fiul este închinat şi slăvit, Care a grăit prin Prooroci. Întru una, sfântă, sobornicească şi apostolească Biserică. Mărturisesc un Botez spre iertarea păcatelor. Aştept învierea morţilor şi viaţa veacului ce va să fie. Amin !

Doamne miluieşte ! (de 12 ori)

Slavă Tatǎlui şi Fiului şi Sfântului Duh ! Şi acum şi pururea şi în vecii vecilor ! Amin !

Veniţi să ne închinăm Împăratului nostru Dumnezeu ! (o închinăciune)

Veniţi să ne închinăm şi să cădem la Hristos, Împăratul nostru Dumnezeu ! (o închinăciune)

Veniţi să ne închinăm şi să cădem la Însuşi Hristos, Împăratul şi Dumnezeul nostru ! (o închinăciune)

Psalmul 142

Doamne, auzi rugăciunea mea, ascultă cererea mea, întru Credincioşia Ta, auzi-mă, întru Dreptatea Ta! Să nu intri la judecată cu robul Tău, că nimeni din cei vii nu-i drept înaintea Ta! Vrăjmaşul prigoneşte sufletul meu şi viaţa mea o calcă în picioare ; făcutu-m-a să locuiesc în întuneric ca morţii cei din veacuri. Mâhnit e duhul în mine şi inima mea încremenită înlăuntrul meu. Adusu-mi-am aminte de zilele cele de demult ; cugetat-am la toate Lucrurile Tale, la faptele Mâinilor Tale m-am gândit. 

Întins-am către Tine mâinile mele, sufletul meu ca un pământ însetoşat. Degrab’ auzi-mă, Doamne, că a slăbit duhul meu! Nu-Ţi întoarce Faţa Ta de la mine, ca să nu mă asemăn celor care se coboară în mormânt! Fă să aud dimineaţa Mila Ta, că la Tine îmi este nădejdea! Arată-mi Calea pe care voi merge, că la Tine am ridicat sufletul meu! 

Scapă-mă de vrăjmaşii mei, că la Tine alerg, Doamne! Învaţă-mă să fac Voia Ta, că Tu eşti Dumnezeul meu! Duhul Tău Cel Bun să mă povăţuiască la pământul dreptăţii. Pentru Numele Tău, Doamne, dăruieşte-mi viaţă! Întru Dreptatea Ta scoate din necaz sufletul meu! Fă bunătate de stârpeşte pe vrăjmaşii mei şi pierde pe toţi cei ce necăjesc sufletul meu, că eu sunt robul Tău! 

Slavă Tatǎlui şi Fiului şi Sfântului Duh ! Şi acum şi pururea şi în vecii vecilor ! Amin !

Aliluia ! Aliluia ! Aliluia ! Slavă Ţie, Dumnezeule !

Aliluia ! Aliluia ! Aliluia ! Slavă Ţie, Dumnezeule !

Aliluia ! Aliluia ! Aliluia ! Slavă Ţie, Dumnezeul nostru, Slavă Ţie !

Dumnezeu este Domnul şi S-a arătat nouă, bine este cuvântat Cel ce vine întru Numele Domnului ! (de 3 ori)

Apoi, se zice Tropar la Sărbătoarea Adormirii Sfintei Ana, mama PreaSfintei Născătoare de Dumnezeu (Glasul al 4-lea):

Pe ceea ce a născut Viața în pântece ai purtat-o, pe PreaCurata Maica lui Dumnezeu, de Dumnezeu gânditoare Ana. Pentru aceasta, acum, la primirea cerească, unde este Locașul celor ce se veselesc întru slavă, bucurându-te acum te-ai mutat; cere pentru cei ce te cinstesc pe tine, cu dragoste, iertare de greșeli, pururea fericită!

Slavă Tatălui şi Fiului şi Sfântului Duh !

Apoi, se zice Condac la Sărbătoarea Adormirii Sfintei Ana, mama PreaSfintei Născătoare de Dumnezeu (Glasul al 2-lea):

Pomenirea Moșilor lui Hristos să o prăznuim, cerând, cu Credință, ajutorul lor, ca să se izbăvească de tot necazul toți cei ce cântă: Dumnezeul nostru, fii cu noi, Cel ce ai preaslăvit pe aceștia precum ai binevoit!

Şi acum şi pururea şi în vecii vecilor ! Amin !

Nu vom tăcea, Născătoare de Dumnezeu, pururea a spune puterile tale, noi, nevrednicii. Că de nu ai fi stat tu înainte rugându-te, cine ne-ar fi izbăvit dintru atâtea nevoi ? Sau cine ne-ar fi păzit până acum slobozi ?

Nu ne vom depărta de la tine, Stăpână, că tu izbăveşti pe robii tăi pururea din toate nevoile.

Psalmul 50

Miluieşte-mă, Dumnezeule, după Mare Mila Ta şi după mulţimea Îndurărilor Tale, şterge fărădelegea mea! Mai vârtos mă spală de fărădelegea mea şi de păcatul meu mă curăţeşte ; că fărădelegea mea eu o cunosc şi păcatul meu înaintea mea este pururea. Ţie Unuia am greşit şi rău înaintea Ta am făcut, aşa încât Drept eşti Tu întru Cuvintele Tale şi Biruitor când vei judeca Tu. Că iată întru fărădelegi m-am zămislit şi în păcate m-a născut maica mea. Că iată Adevărul ai iubit ; cele nearătate şi cele ascunse ale Înţelepciunii Tale, mi-ai arătat mie. Stropi-mă-vei cu isop şi mă voi curăţi ; spăla-mă-vei şi mai vârtos decât zăpada mă voi albi. Auzului meu vei da bucurie şi veselie ; bucura-se-vor oasele mele cele smerite. Întoarce Faţa Ta de la păcatele mele şi toate fărădelegile mele şterge-le! Inimă curată zideşte întru mine, Dumnezeule şi duh drept înnoieşte întru cele dinlăuntru ale mele! Nu mă lepăda pe mine de la Faţa Ta şi Duhul Tău cel Sfânt nu-l lua de la mine! Dă-mi mie bucuria Mântuirii Tale şi cu duh stăpânitor mă întăreşte! Învăţa-voi pe cei fără de lege Căile Tale şi cei necredincioşi la Tine se vor întoarce. Izbăveşte-mă de vărsarea de sânge, Dumnezeule, Dumnezeul mântuirii mele ! Bucura-se-va limba mea de Dreptatea Ta. Doamne, buzele mele vei deschide şi gura mea va vesti lauda Ta. Că de ai fi voit jertfă, Ţi-aş fi dat ; arderile de tot nu le vei binevoi. Jertfa Lui Dumnezeu : duhul umilit ; inima înfrântă şi smerită Dumnezeu nu o va urgisi. Fă bine, Doamne, întru bună Voirea Ta, Sionului şi să se zidească zidurile Ierusalimului! Atunci vei binevoi jertfa dreptăţii, prinosul şi arderile de tot ; atunci vor pune pe Altarul Tău viţei.

Maica Domnului şi Sfânta Ana

Condacul 1

Fiicei alese a lui Hristos, Dumnezeul nostru, Sfintei Ana, care a primit mult Har, prin Duhul Sfânt, îi vom aduce cântări de laudă, cu credincioșie, căci, prin rugăciunile sale, ne eliberează de necazuri și dureri, Harul său revărsându-se către toți cei care strigă către ea: Bucură-te, Sfântă Ana, înțelepţită de Dumnezeu!

Icosul 1

Ţi-a apărut un Înger din Rai care ţi-a spus, Sfântă Ana, despre naşterea PreaSfintei Fiice, care Îl va naşte pe Mântuitorul lumii, Hristos. Noi, minunându-ne de Purtarea-de-Grijă a lui Dumnezeu pentru tine, strigăm așa:

Bucură-te, neobosita noastră rugătoare înaintea lui Dumnezeu!

Bucură-te, mama Maicii Domnului!

Bucură-te, căci, prin tine, Dumnezeu ne-a dat Legea!

Bucură-te, vestirea slavei viitoare!

Bucură-te, slăvitoarea Dumnezeului ATotPuternic!

Bucură-te, adâncimea întregii virtuți!

Bucură-te, că ai născut o Fiică, înflorind la bătrânețe!

Bucură-te, că ai lăsat totul pentru Voia lui Dumnezeu!

Bucură-te, zorii strălucirii care vor veni!

Bucură-te, vas al Harului lui Dumnezeu!

Bucură-te, ceea ce ai ucis sterilitatea!

Bucură-te, ceea ce ai arătat nașterea!

Bucură-te, Sfântă Ana, înțelepţită de Dumnezeu!

Condacul 2

Văzându-se Ana pe sine rămânând stearpă, striga, către Domnul tuturor, să îi dea darul naşterii de prunci. Și iată, Îngerul Domnului i s-a arătat, spunând: „ Ano! Ano! S-a auzit rugăciunea ta. Suspinurile tale au străbătut norii şi treptele Cerurilor; iar lacrimile tale fierbinţi au ajuns înaintea lui Dumnezeu. Iatătu vei zămisli și vei naşte o fiică, cea Preabinecuvântată. Pentru aceasta, se vor binecuvânta toate seminţiile pământului şi printr-însa se va dărui mântuire lumii. Numele fiicei acesteia, ce o vei zămisli şi naşte, va fi Maria”. Și după ce ai conceput, I-ai cântat lui Dumnezeu: Aliluia!

Icosul 2

Umbrită de Harul trimis, de sus, de Domnul, ai conceput la bătrânețe, trăind o bucurie de nedescris, Sfântă Ana. Și după ce ai dat naștere lumii la Sursa Bucuriei, te rugăm alungă şi de la noi întunericul deznădăjduirii, iar noi te lăudăm:

Bucură-te, ceea ce nu respingi suspinele noastre!

Bucură-te, împlinirea bucuroasă a inimilor noastre!

Bucură-te, că ai călcat în picioare ocara nelegiuirii!

Bucură-te, că ai arătat lumii rădăcina fecioriei!

Bucură-te, că, în anii bătrâneţilor, ai născut-o pe Preasfânta Fecioară!

Bucură-te, că ne trimiţi încântare!

Bucură-te, că ai împlinit Poruncile lui Dumnezeu!

Bucură-te, împodobită cu blândețe și smerenie!

Bucură-te, căci ai primit Har de la Dumnezeu!

Bucură-te, că ai alungat lingușirea demonică!

Bucură-te, grabnică ajutătoare a celor nevoiași!

Bucură-te, adevărata noastră protectoare!

Bucură-te, Sfântă Ana, înțelepţită de Dumnezeu!

Condacul 3

Aducând laudă lui Dumnezeu, Sfântă Ana, împreună cu Sfântul Ioachim, soțul tău, aţi adus-o pe Fecioara Maria, cea curată, de 3 ani la Templul lui Dumnezeu, așa cum ai făgăduit Domnului, cântând cântarea: Aliluia!

Icosul 3

Ghidându-ți calea, după Porunca lui Dumnezeu, ai fost chipul virtuților, atotfericită Ana. Dar noi, văzând viața Ta, cea dreaptă, îţi cântăm:

Bucură-te, adăpost şi salvare pentru credincioși!

Bucură-te, speranță, fără rușine, a creștinilor!

Bucură-te, începutul mântuirii noastre!

Bucură-te, comoara tuturor virtuţilor!

Bucură-te, viță abundentă a roadelor dreptății!

Bucură-te, venerabil cort al darurilor cereşti!

Bucură-te, ceea ce ai primit Făgăduința lui Dumnezeu!

Bucură-te, ceea ce ai născut-o pe Fericita Fecioară!

Bucură-te, chipul Credinței drepte!

Bucură-te, vie roditoare!

Bucură-te, râu de daruri abundente!

Bucură-te, cea care Îl slăveşti, cu inimă bună, pe Dumnezeu!

Bucură-te, Sfântă Ana, înțelepţită de Dumnezeu!

Condacul 4

Conducându-ți viața, cu smerenie, Sfântă Ana, mama PreaFericitei Născătoare de Dumnezeu, te-ai așezat în cetele cereşti și, împreună cu PreaCurata Ta Fiică, stai în fața Tronului Ceresc, slăvind pe Cel Născut din Ea: Aliluia!

Icosul 4

Te-ai înălțat, din lume, în slava Cerului și te-ai dus lângă Fiica ta, Mama Domnului, Ana atotfericită. Te rugăm dă-nedin belșug, pace și dragoste, nouă celor care îți cântăm pe pământ:

Bucură-te, luminată de Lumina lui Dumnezeu!

Bucură-te, sursă de bucurie neîncetată!

Bucură-te, slujitoare demnă a marii evlaviei tainei!

Bucură-te, atotștiutoare mijlocitoare a lui Dumnezeu pentru oameni!

Bucură-te, cea plină de lumină dătătoare de viață!

Bucură-te, ceea ce ai primit Porunca Domnului!

Bucură-te, căci ai născut-o pe Maica Domnului!

Bucură-te, că pe mulți îi instruiești pe Calea mântuirii!

Bucură-te, vindecând boli diferite!

Bucură-te, că distrugi puterea vrăjmașului!

Bucură-te, Tovarășa lui Dumnezeu!

Bucură-te, podoabă a Bisericii triumfătoare în Rai!

Bucură-te, Sfântă Ana, înțelepţită de Dumnezeu!

Condacul 5

Prin tine, întunericul ignoranței este îndepărtat de la noi, prin Răscumpărătorul strălucirii noastre Divine, Sfântă și Dreaptă Ana; iar noi, Îi cântăm lui Dumnezeu: Aliluia!

Icosul 5

Văzându-te, Sfântă Ana, neprihănită, plină de bucurie de nașterea Fiicei tale, te rugăm să ne umpli de bucurii spirituale pe noi, cei care îţi cântăm:

Bucură-te, ceea ce ai născut izvorul Harului!

Bucură-te, că ai atins viața vesnică!

Bucură-te, soţie venerată!

Bucură-te, căci Harul lui Dumnezeu s-a pogorât asupra ta, ca o comoară!

Bucură-te, stâlp al adevăratei castități!

Bucură-te, Duhul locuinței Divine!

Bucură-te, izvorul Minunilor lui Dumnezeu!

Bucură-te, podoaba sufletelor Sfinților!

Bucură-te, ceea ce nu respingi suspinele noastre!

Bucură-te, vindecând o mulțime de patimi!

Bucură-te, că ai transformat puterea dușmanilor noștri în nimic!

Bucură-te, întărind credincioșii prin Puterea lui Dumnezeu!

Bucură-te, Sfântă Ana, înțelepţită de Dumnezeu!

Condacul 6

După ce ai respins ocara nelegiuirii, ai conceput la bătrânețe, Sfântă Ana, cea binecuvântată. Din acest motiv, ai primit Har de la Dumnezeu pentru a ajuta soțiile sterpe, care aleargă la tine, cu Credință, ca să primească în dar copii, strigând către Dumnezeu: Aliluia!

Icosul 6

Ai strălucit, ca o stea, cu viața ta Dumnezeiască, Sfântă Ana, cea dreaptă, alungând întunericul păcatului și al necredinței. La fel te laudăm, plângând:

Bucură-te, că ești mama Maicii Mântuitorului nostru!

Bucură-te, mijlocitoarea noastrâ la Tronul Ceresc!

Bucură-te, ceea ce ai primit poruncă de la Domnul!

Bucură-te, rugându-te mereu pentru noi înaintea Lui!

Bucură-te, domnind mereu cu Fiica ta, Regină a tuturor!

Bucură-te, în Sionul ceresc triumfător cu lumină!

Bucură-te, ceea ce ai născut-o pe Mama fecioară!

Bucură-te, ceea ce ai adunat roadele slavei veșnice!

Bucură-te, alungând patimile păcătoase!

Bucură-te, gonind întunericul sufletelor noastre!

Bucură-te, ajutor în nevoie!

Bucură-te, mama Maicii Domnului!

Bucură-te, Sfântă Ana, înțelepţită de Dumnezeu!

Condacul 7

Eliberează-ne, pe toți, cei care venim la mijlocirea ta, de toate necazurile și durerile, dă-ne binecuvântare și îndreptează-ne Calea către Viața veșnică, Sfântă Ana, ca în Împărăția Cerurilor să strigăm mereu: Aliluia!

Icosul 7

Tu ai păzit toate Poruncile lui Dumnezeu în viața ta, Sfântă și Dreaptă Ana; ajută-ne să-L slăvim pe Domnul cu inimile noastre curate şi noi te chemăm:

Bucură-te, stea care strălucești ca o Biserică din Rai!

Bucură-te, lumină arătându-ne Calea mântuirii!

Bucură-te, părtașa gloriei lui Dumnezeu!

Bucură-te, moștenitoare a Împărăției Cerurilor!

Bucură-te, refugiu puternic pentru creștini!

Bucură-te, mijlocire fermă către credincioși!

Bucură-te, aducând bucurie soţiilor sterpe, dăruindu-le copii!

Bucură-te, ceea ce îi mângâi pe cei ce se întristează!

Bucură-te, glorioasă strămoașă a lui Dumnezeu!

Bucură-te, mijlocitoare harnică pentru noi!

Bucură-te, bucurie binecuvântată a sufletelor credincioase!

Bucură-te, cea binecuvântată printre femei!

Bucură-te, Sfântă Ana, înțelepţită de Dumnezeu!

Maica Domnului şi Sfânta Ana

Condacul 8

Ai primit rod minunat la bătrânețe, Sfântă Ana, cea dreaptă, după ce ai născut pe Divina Maică Maria. Pentru aceasta, lui Dumnezeu slăvit Îi cântăm cu glas mare: Aliluia!

Icosul 8

După ce ţi-ai terminat călătoria pământească, Sfântă Ana neprihănită, te-ai odihnit în locuința cerească. Aceeași sfântă adormire a ta este slăvită, iar noi te lăudăm strigând:

Bucură-te, îngăduință pentru sterilitate!

Bucură-te, binecuvântare cu nașterea de copii mult așteptată!

Bucură-te, căci, prin tine, maternitatea este o binecuvântare!

Bucură-te, comoară inepuizabilă a Darurilor lui Dumnezeu!

Bucură-te, că rupi legăturile păcatului!

Bucură-te, încurajând inimile îndurerate cu darul copiilor!

Bucură-te, că ai dobândit îndrăzneală față de Domnul!

Bucură-te, atrăgând Mila lui Hristos!

Bucură-te, că închizi buzele celor necredincioși!

Bucură-te, că îi alungi pe vrăjmași!

Bucură-te, râu al Milei lui Dumnezeu!

Bucură-te, sursă inepuizabilă de vindecări!

Bucură-te, Sfântă Ana, înțelepţită de Dumnezeu!

Condacul 9

Toți Îngerii lui Dumnezeu și Sfinții din Cer te slăvesc, binecuvântată Ana, împreună cu Sfântul tău soț, neprihănitul Ioachim, rugându-te pentru noi care te chemăm în ajutor, strigând pentru mijlocirea ta la Domnul: Aliluia!

Icosul 9

Bucurie mare ai avut când ai născut-o pe Fericita Ta Fiică, Sfântă şi Dreaptă Ana, căci ea L-a născut pe Dumnezeul ATotPuternic în trup, dăruindu-ne mântuirea eternă. Te lăudăm cu aceste cântări:

Bucură-te, izvor de bucurie!

Bucură-te, lumină a castității!

Bucură-te, că scoţi la iveală orice înşelăciune!

Bucură-te, căci alungi  întunericul nopții și poticnirea!

Bucură-te, vindecând durerea multor boli!

Bucură-te, revărsând râuri de milă!

Bucură-te, îndemnându-i la căinţă pe cei care păcătuiesc!

Bucură-te, ceea ce nu crezi în înțelepciunea pământească!

Bucură-te, ceea ce îi chemi pe păcătoși la pocăință!

Bucură-te, ceea ce îi salvezi pe oameni din groapa distrugerii!

Bucură-te, că, prin tine, bucuria cerească este temelia noastră!

Bucură-te, izbăvirea lacrimilor noastre!

Bucură-te, Sfântă Ana, înțelepţită de Dumnezeu!

Condacul 10

Izbăvește-ne de orice nevoie, boală și întristare, Sfântă Ana neprihănită și du rugăciunile noastre către Mântuitorul tuturor, Dumnezeu şi noi, cei care alergăm cu sârguință la mijlocirea ta, Îi cântăm cu venerație: Aliluia!

Icosul 10

Cu zidul rugăciunilor tale mijloceşte, pentru noi, ruda lui Dumnezeu, Sfântă Ana, salvându-ne și protejându-ne de toate uneltirile dușmanului, iar noi îţi strigăm:

Bucură-te, stâlp al evlaviei!

Bucură-te, că ne ajuţi să nu cădem în nelegiuire!

Bucură-te, căci tu îi ajuţi pe cei care muncesc!

Bucură-te, slăvită înaintea Mamei lui Dumnezeu!

Bucură-te, vindecând bolile muritoare!

Bucură-te, mângâierea inimilor frânte!

Bucură-te, dăruind eliberarea tuturor celor ce suferă!

Bucură-te, dând ajutor celor care îl cer!

Bucură-te, vărsând din belșug untdelemnul Milei lui Dumnezeu pentru noi!

Bucură-te, cea care strălucești cu lumina Harului, ca un fulger!

Bucură-te, văzând Slava lui Dumnezeu!

Bucură-te, bucurându-te împreună cu Îngerii!

Bucură-te, Sfântă Ana, înțelepţită de Dumnezeu!

Condacul 11

Primeşte, cu milă, cântarea noastră de laudă, Sfântă Ana și nu ne priva de recompensa rugăciunilor tale, căci alergăm la tine în durerile inimii noastre, cerând ajutorul tău și strigând toate binecuvântările către Dătătorul de Viaţă Dumnezeu: Aliluia!

Icosul 11

Lumina strălucitoare a îndurărilor strălucește asupra noastră cinstită, Sfântă și Dreaptă Ana, oferind vindecare și ajutor, plin de Har, tuturor celor care aleargă spre ea și strigă către tine:

Bucură-te, mângâierea celor nenorociți!

Bucură-te, întărirea celor obosiți!

Bucură-te, îndreptarea pântecelor spre rodire!

Bucură-te, vindecarea inimilor frânte!

Bucură-te, rupând legăturile sterilității!

Bucură-te, încetând frica de suferință!

Bucură-te, dăruind copii femeilor sterpe!

Bucură-te, dătătoarea de vindecare celor bolnavi!

Bucură-te, mamă plină de laude evlavioase!

Bucură-te, ajutoarea soțiilor neroditoare!

Bucură-te, bucurie a oamenilor evlavioși!

Bucură-te, vindecarea sufletelor și trupurilor noastre!

Bucură-te, Sfântă Ana, înțelepţită de Dumnezeu!

Condacul 12

Cere, pentru noi, Harul lui Dumnezeu ca să ne ierte păcatele și să ne îndreptăm viața, Sfântă şi Dreaptă Ana și nu înceta să te rogi, pentru noi, în fața lui Hristos, Cel Atotputernic, iar noi, primind milă de la El, să Îi strigăm: Aliluia!

Icosul 12

Mijlocirea ta este puternică, Sfântă Ana, cea neprihănită, căci tu Îl slăvești pe Domnul, Care te-a mărit, fiind rugătoare pentru noi care te lăudăm aşa:  

Bucură-te, refugiu puternic creștinilor!

Bucură-te, bucuria liniștită a monahilor!

Bucură-te, căci te rogi pentru ocrotirea și întărirea locuințelor monahale!

Bucură-te, ajutătoarea tuturor credincioșilor!

Bucură-te, mângâierea jalei!

Bucură-te, mijlocire neclintită pentru toți cei care te cinstesc!

Bucură-te, izbăvindu-ne de orice nevoie!

Bucură-te, dând vindecare tuturor!

Bucură-te, mistuindu-ne patimile!

Bucură-te, arătând Mila lui Dumnezeu pentru noi!

Bucură-te, ceea ce ne umpli de bucurie!

Bucură-te, medicul bolilor noastre!

Bucură-te, Sfântă Ana, înțelepţită de Dumnezeu!

Condacul 13 (acest Condac se spune de 3 ori):

O, Sfântă Ana, cea neprihănită, primeşte, de la noi, nevrednicii, această cântare de laudă şi roagă-te Domnului  să ne vindece de bolile mintale, sufleteşti și trupești, mijlocește să scăpăm de toți dușmanii văzuţi şi nevăzuţi și scapă-ne de chinurile veșnice, ca să Îi cântăm lui Dumnezeu, cu tine, în Împărăția Sa: Aliluia!

Apoi, se zice iarăşi Icosul 1:

Ţi-a apărut un Înger din Rai care ţi-a spus, Sfântă Ana, despre naşterea PreaSfintei Fiice, care Îl va naşte pe Mântuitorul lumii, Hristos. Noi, minunându-ne de Purtarea-de-Grijă a lui Dumnezeu pentru tine, strigăm așa:

Bucură-te, neobosita noastră rugătoare înaintea lui Dumnezeu!

Bucură-te, mama Maicii Domnului!

Bucură-te, căci, prin tine, Dumnezeu ne-a dat Legea!

Bucură-te, vestirea slavei viitoare!

Bucură-te, slăvitoarea Dumnezeului ATotPuternic!

Bucură-te, adâncimea întregii virtuți!

Bucură-te, că ai născut o Fiică, înflorind la bătrânețe!

Bucură-te, că ai lăsat totul pentru Voia lui Dumnezeu!

Bucură-te, zorii strălucirii care vor veni!

Bucură-te, vas al Harului lui Dumnezeu!

Bucură-te, ceea ce ai ucis sterilitatea!

Bucură-te, ceea ce ai arătat nașterea!

Bucură-te, Sfântă Ana, înțelepţită de Dumnezeu!

şi Condacul 1:

Fiicei alese a lui Hristos, Dumnezeul nostru, Sfintei Ana, care a primit mult Har, prin Duhul Sfânt, îi vom aduce cântări de laudă, cu credincioșie, căci, prin rugăciunile sale, ne eliberează de necazuri și dureri, Harul său revărsându-se către toți cei care strigă către ea: Bucură-te, Sfântă Ana, înțelepţită de Dumnezeu!

Se zice apoi, această Rugăciune:

O, Sfântă şi Dreaptă Ana, strămoașa Mântuitorului nostru Milostiv, care ai născut-o pe Maica lui Dumnezeu! Cu sufletul tău stai în Rai la Tronul lui Dumnezeu, dar pe pământ, prin Harul dat ție, împlinești diferite vindecări.

Uită-te, milostivă şi Dreaptă Ana, la oamenii care vin la tine rugându-se înaintea Sfintei tale Icoane și cerându-ți ajutorul; întinde rugăciunile tale sfinte către Domnul, pentru noi, cei nevrednici și cere iertarea păcatelor noastre; dă bolnavilor vindecare, mângâiere celor îndureraţi, fii ajutor celor nevoiași, dăruiește rodul pântecelui femeilor care te cheamă, înlăturând sterilitatea lor! Uită-te la rugăciunile soțiilor fără copii și dă-le darul naşterii de prunci! Primeşte rugăciunea noastră, a păcătoșilor, Sfântă Ana și transformă durerile noastre în bucurie, căci, prin rugăciunile tale, primim Har și milă, ca să Îl slăvim pe Dumnezeu, în Treime slăvit, pe Tatăl, pe Fiul și pe Duhul Sfânt, acum și pururea și în vecii vecilor! Amin!

Şi apoi se face Otpustul :

Doamne, Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, pentru rugăciunile PreaCuratei Maicii Tale, ale Sfintei Ana, mama PreaSfintei Născătoare de Dumnezeu şi ale tuturor Sfinţilor, miluieşte-ne şi ne mântuieşte pe noi ! Amin !

Maica Domnului şi Sfânta Ana

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Introdu adresa de email pentru a te abona la blog și vei primi notificări prin email când vor fi publicate articole noi.

Cel mai citit articol Formarea corpului haric https://viataeundans.blogspot.com/2023/06/formarea-cor