joi, 11 iulie 2024

Rugăciune către toți sfinții

  

 Rugaciune catre toti Sfintii

O, sfanta ceata a celor care L-ati slujit pe Hristos, aducandu-mi aminte de faptele voastre mi­nunate, va aduc lauda dupa cuviinta: Bu­cu­rati-va, stele ale cerului duhovnicesc! Bu­cu­ra­ti-va, impreuna cu cetele ingeresti! Bucurati-va, candele ale Bisericii lui Hristos! Bucurati-va, Sfin­tilor prin care Domnul imparte tuturor tamaduiri!

Voi ati impartit neamului omenesc multime de vindecari minunate si, pentru aceasta, la voi alerg astazi, nadajduind ca nu ma veti trece cu vederea. Ajutati-ma sa primesc tamaduire de la Hristos Dumnezeul nostru, Cel Ce v-a dat bi­ru­inta in lupta cu trupul, cu patimile si cu poftele, Caruia Ii aduc smerita rugaciune: Doamne Iisuse Hristoase, Care i-ai ran­duit pe sfintii Tai drept mijlocitori ai cererilor oamenilor, ara­ta-mi mila Ta si mie, pacatosului, care sunt in­cer­cat in focul durerilor, si daruieste-mi vindecare trupeasca si sufleteasca. Pentru ruga­ciunile Preacuratei Maicii Tale si ale Sfantului Ioan Botezatorul, dascalul pocaintei; ale Sfintilor, ma­ri­tilor si intru-tot-laudatilor Apostoli; ale Sfintilor mari dascali ai lumii si ierarhi Vasile cel Mare, Grigorie Cuvantatorul de Dumnezeu si Ioan Gura de Aur; ale celor intre sfinti Pari­n­tii nostri Nicolae, arhiepiscopul Mirelor Lichiei si Spiridon al Trimitundei, facatorii de minuni; cu ale Sfintilor Mari Mucenici Gheorghe, Pur­ta­to­rul de biruinta, Dimitrie, Izvoratorul de mir, Ioan cel Nou de la Suceava si Ioan Valahul; cu ale Sfintilor Doctori fara de arginti Cosma si Da­mian, Chir si Ioan, Pantelimon si Ermolae, Sam­son si Diomid, Fotie si Anichit, Talaleu si Tri­fon; cu ale Sfantului Stelian, ocrotitorul co­pi­i­lor; cu ale preacuviosilor si de-Dum­ne­zeu-pur­ta­torilor parintilor nostri: Grigorie Decapolitul, Nicodim de la Tismana, Visarion si Sofronie; cu ale preacuvioasei Maicii noastre Paras­cheva si ale tuturor Cuviosilor Parinti si Cuvioa­selor Maici, care s-au nevoit in dreapta-credinta.

Ca Tu esti Dumnezeul tamaduirilor, Hris­toa­se Dumnezeule, si °ie slava Iti inaltam, impreu­na si Celui fara de inceput al Tau Parinte si Prea­sfantului si bunului si de-viata-facatorului Tau Duh, in vecii vecilor. Amin.

 

 

Rugăciune către toți sfinții


O, preafericiților, plăcuților lui Dumnezeu, sfinților toți, care stați înaintea prestolului Sfintei Treimi și va bucurați de fericirea cea negrăită! Iată acum, în ziua serbării voastre cea de obște, frații voștri cei mai mici, care aducem vouă aceste cântări de laudă și prin mijlocirea voastră cerem milă și iertare de păcate de la preabunul Dumnezeu. Că știm bine că toate câte voiți puteți cere de la Dânsul. Deci cu smerenie ne rugăm vouă ca să rugați pe Stăpânul cel milostiv să ne dea nouă duhul râvnirii voastre, spre paza sfintelor Lui porunci, ca, mergând pe urma voastră, să putem cu bună cucernicie și fără prihană să săvârșim călătoria vieții celei pământești, învrednicindu-ne întru pocaință a ajunge la locașurile raiului cele preaslăvite și acolo împreună cu voi să preaslăvim pe Tatăl și pe Fiul și pe Duhul Sfânt, în vecii vecilor. Amin.

Rugăciune către sfinţii români


Sfinţilor români, voi, care sunteţi podoaba neamului nostru şi roada lui cea mai de preţ: mucenici, care aţi murit pentru Stăpânul Hristos; ierarhi, care ne-aţi păstorit cu sfinţenie; cuvioşi, care v-aţi nevoit ca nişte îngeri în trup; mărturisitori, care aţi păzit dreapta credinţă; şi voievozi, care ne-aţi apărat Biserica şi neamul, staţi tari, precum aţi şi stat, înaintea tronului lui Dumnezeu, rugându-vă cu lacrimi să ne ierte păcatele şi să ne întoarcă spre toată fapta cea bună.

Noi credem şi mărturisim că voi, sfinţilor care aţi odrăslit din neamul nostru, sau care aţi venit în aceste părţi pentru a ne lumina cu viaţa sau cu moaştele voastre, vă rugaţi cu dragoste pentru noi şi ne sunteţi cel dintâi ajutor în faţa lui Dumnezeu, şi pentru aceasta ne şi rugăm vouă cu evlavie: păziţi-ne, împreună cu Maica Domnului, de toate greutăţile şi încercările care se abat asupra noastră; nu de cele ce sunt îngăduite spre pocăinţă şi spre întoarcere la Dumnezeu să ne păziţi, sfinţilor, ci de cele care sunt din răutatea şi invidia vrăjmaşilor noştri văzuţi şi nevăzuţi, şi care sunt mai presus de puterea noastră. Izbăviţi-ne, aşadar, cu rugăciunile şi îndurările voastre, de venirea altor neamuri asupra noastră, de războiul cel dintre noi, de secetă, de cutremur, de foc, de potop, de boală şi de toate necazurile pe care din cauza răutăţii noastre le pătimim. Că, iată, cu nenumarate păcate Îl mâhnim pe milostivul Dumnezeu: cu uciderea de prunci cea cumplită, cu desfrânarea cea ruşinoasă, cu hoţii şi viclenii şi minciuni, şi îndeobşte cu toată fapta cea rea. Ne-am îndepărtat sfinţilor, întru totul de Dumnezeu şi de Biserica Sa, şi vă rugăm acum să cereţi pentru noi iertare de păcate, chip de pocăinţă şi râvnă pentru toată fapta cea bună. Si să ne întoarceţi la dragoste pentru Dumnezeu şi pentru Maica Sa şi pentru Biserica cea strămoşească. Ca nu cumva din pricina noastră să fie hulit Dumnezeu printre neamuri, ci mai degrabă să fim un neam întru care să se slăvească sfânt numele Lui. Ca astfel, ridicându-ne la cinstea cea dintâi, să ne închinăm vouă, iubiţi ai noştri sfinţi români, şi să  slăvim pe Dumnezeu cel Unul în Treime, Tatăl, Fiul şi Duhul Sfânt, acum şi pururea şi în vecii vecilor. Amin.

Rugăcine către Sfinţii cu darul vindecării

O, sfântă ceată a celor care L-aţi slujit pe Hristos, aducându-mi aminte de faptele voastre minunate, vă aduc laudă după cuviinţă: Bucuraţi-vă, stele ale cerului duhovnicesc! Bucuraţi-vă, împreună cu cetele îngereşti! Bucuraţi-vă, candele ale Bisericii lui Hristos! Bucuraţi-vă, sfinţilor prin care Domnul împarte tuturor tămăduiri! Voi aţi împărţit neamului omenesc mulţime de vindecări minunate şi, pentru aceasta, la voi alerg astăzi, nădăjduind că nu mă veţi trece cu vederea.

Ajutaţi-mă să primesc tămăduire de la Hristos Dumnezeul nostru, Cel Ce v-a dat biruinţă în lupta cu trupul, cu patimile şi cu poftele, Căruia Îi aduc smerită rugăciune: Doamne Iisuse Hristoase, Care i-ai rânduit pe sfinţii Tăi drept mijlocitori ai cererilor oamenilor, arată-mi mila Ta şi mie, păcătosului, care sunt încercat în focul durerilor, şi dăruieşte-mi vindecare trupească şi sufletească.

Pentru rugăciunile Preacuratei Maicii Tale şi ale Sfântului Ioan Botezătorul, dascălul pocăinţei; ale Sfinţilor, măriţilor şi întru tot lăudaţilor Apostoli; ale Sfinţilor mari dascăli ai lumii şi ierarhi Vasile cel Mare, Grigorie Cuvântătorul de Dumnezeu şi Ioan Gură de Aur;
ale celor între sfinţi Părinţii noştri Nicolae, arhiepiscopul Mirelor Lichiei şi Spiridon al Trimitundei, făcătorii de minuni;
cu ale Sfinţilor Mari Mucenici Gheorghe, Purtătorul de biruinţă, Dimitrie, Izvorâtorul de mir, Ioan cel Nou de la Suceava şi Ioan Valahul;
cu ale Sfinţilor Doctori fără de arginţi Cosma şi Damian, Chir şi Ioan, Pantelimon şi Ermolae, Samson şi Diomid, Fotie şi Anichit, Talaleu şi Trifon;
cu ale Sfântului Stelian, ocrotitorul copiilor;
cu ale preacuvioşilor şi de Dumnezeu purtătorilor părinţilor noştri: Grigorie Decapolitul, Nicodim de la Tismana, Visarion şi Sofronie;
cu ale preacuvioasei Maicii noastre Parascheva şi ale tuturor Cuvioşilor Părinţi şi Cuvioaselor Maici, care s-au nevoit în dreapta-credinţă.

Că Tu eşti Dumnezeul tămăduirilor, Hristoase Dumnezeule, şi Ţie slavă Îţi înălţăm, împreună şi Celui fără de început al Tău Părinte şi Preasfântului şi bunului şi de viaţă făcătorului Tău Duh, în vecii vecilor. Amin.

Rugăciune către Domnul şi către toţi Sfinţii



Din rânduiala Sfântului Munte Athos

Doamne, Domnul meu, prea dulcele meu Iisuse Hristoase, Dumnezeul îndurărilor, adâncul milei, cela ce îţi pare rău de răutăţile oamenilor, primeşte-mă pe mine cel ce mă pocăiesc acum şi vin cu credinţă, şi mă miluieşte pe mine, păcătosul, desfrânatul, spurcatul, ticălosul, hulitorul, câlcâtorul de jurământ, mincinosul, ocărâtorul, gâlcevitorul, clevetitorul, mâniosul, pomenitorul de rău, zavistnicul, pricinuitorul de sminteli, neînduratul, nemilostivul, iubitorul de avere, iubitorul de slavă, iubitorul de desmierdare, lacomul, necumpătatul, leneşul, pricinuitorul de râs, risipitul cu mintea, trufaşul, nebăgătorul de seamă la dumnezeeştile tale porunci, şi nu pentru mulţimea greşelilor mele să fiu dat mulţimei muncilor.
Ci tu, Doamne, Dumnezeul meu, cel îndelung răbdător şi îndurat, milostiveşte-te spre inima mea cea zdrobită de păcate şi osândită de conştiinţă, pentru ca nu am păzit sfintele făgăduinţe ale sfântului botez. Şi acum, pentru aceste făgăduinţe, suspin şi mă tânguiesc, rugându-mă ca sa fiu miluit în dar şi, pentru bunatatea ta, iertat în ziua cea înfricoşată a judecăţii de munci izbăvit. Aşa Doamne, Domnul meu prea dulce al meu Iisuse, mântuieşte-mă pe mine cel deznădăjduit şi nu mă ruşina în nădejedea şi aşteptarea mea. Milostiveşte-te spre mine, cel ce chem milele tale; curăţeşte-mă pe mine cel întinat, albeşte-mi haina mea cea mânjită şi mă mântuieşte pe mine desfrântul. Să nu mă osândeşti pe mine cel osândit, să nu dai fiarelor gânditoare suflet care te cheamă pe tine, să nu mă găseşti vinovat de focul gheenei, pentru călcarea făgăduinţelor şi sfinţitelor aşezăminte ale sfântului botez.
Doamne, Domnul meu, prea dulcele meu Iisuse, cel îndelung răbdător, care suferi răutăţile şi nu te căieşti de darurile tale, învredniceşte-mă de astăzi înainte să-ţi slujesc ţie curat, întru lucruri bune şi să fac roadă vrednică de pocăinţă.
Doamne, Domnul meu, prea dulcele meu Iisuse, cel atotţiitor, atotputernic şi tare, sădeşte în inima mea frica ta şi dragostea legilor tale. Mintea mea o luminează cu razele tale, simţirile mele le supune cuvântului tău, voia mea o întoarce către tine, cela ce eşti singura dorinţă adevărată, limba mea o învaţă să zică totdeauna: Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, pentru fericita pururea Fecioara, Născătoare de Dumnezeu, milostiv fii mie păcătosului şi mă mântuieşte. Doamne, prin cinstita şi de viaţă făcătoare Crucea ta, păzeşte-mă. Doamne, prin Sfinţii tăi apostoli şi mucenici, într-armează-mă. Doamne, pentru toţi sfinţii ă trimite peste mine mila ta cea mare şi în dar mă mântuieşte pe mine cel ce sunt răscumpărat cu sângele tău cel prea scump.
Întinăciunile cele vechi ale păcatelor mele şterge-le, duhurile înverşunării şi ale răutăţii de la mine goneşte-le; de împătimirile veacului acestuia izbăveşte-mă; cu totul către dragostea veacului ce va să fie trage-mă; şi a călători pe calea cea strâmtă şi necăjită mă întăreşte, până la ziua şi ceasul şi răsuflarea mea cea mai de pe urmă, ca sufletul meu îngerilor celor buni să-l dau şi de vămile cele din vazduh să scap şi cu sfinţii cei din veac împreună să mă număr şi bunătăţilor celor veşnice să mă învrednicesc.
Prea milostivă Maică a prea dulcelui meu Iisus, roagă-te pentru mine, ticălosul şi păcătosul, ca să-mi asculte săraca mea rugăciune Fiul tău şi Dumnezeu. Cruce prea cinstită, arma şi semnul mântuirii noastre, goneşte de la mine tot gândul şi toată vrăjmăşia puterii potrivnice, ce se lucrează prin draci şi prin oameni. Mai marilor voievozi, Mihail şi Gavriil, chezăşuitorii şi izbăvitorii mei, sfinte îngere, păzitorul şi acoperitorul meu şi toţi sfinţii îngeri ai lui Dumnezeu, povăţuiţi-mă la voia lui Dumnezeu, cea prea sfântă., ajutaţi neputinţei mele, de care sunt cuprins şi cu trupul şi cu voinţa, păziţi-mă de vicleşugurile vrăjmaşilor şi vă rugaţi milostivului Ziditor, ca să mă miluiască pe mine, călcătorul poruncilor lui sfinte, şi să mă ajute să petrec în pace sufletească şi în pocăinţă adevărată până la sfârşitul vieţii mele. Iar la ieşirea sufletului meu din trup, fiţi lângă mine aproape mângâietori, acoperindu-mă, păzindu-mă şi luându-mi parte pentru izbăvirea de muncile cele de sub pământ, numai din mila lui Dumnezeu.
Sfinte slăvite Ioane, Proorocule, Înainte-Mergătorule şi Botezătorule al Domnului nostru Iisus Hristos, roagă-te pentru mine, păcătosul. Sfinţilor slăviţilor, de Dumnezeu propovăduitori şi verhovnici ai apostolilor, Petru şi Pavel, Ioan de Dumnezeu cuvântătorule, împreună cu ceilalţi evanghelişti şi apostoli, rugaţi-vă pentru mine păcătorul. Sfinţilor şi drepţilor dumnezeieşti părinţi, Ioachim şi Ana, Iosif logodnicule şi Simion de Dumnezeu primitorule, rugaţi-vă pentru mine păcătosul. Sfinţilor prooroci şi propovăduitori ai venirii lui Hristos Dumnezeu, rugaţi-vă pentru mine păcătosul. Sfinţilor părinţi, păstori şi învăţători ai lumii: Vasile cel Mare, Grigore, Ioan Gură de Aur, Atanasie, Chiril, Nicolae, Spiridon şi toţi sfinţii ierarhi, rugaţi-vă pentru mine păcătosul.
Sfinţilor sfinţiţilor mucenici, cuvioşilor mucenici şi mărturisitori, rugaţi-vă pentru mine păcătosul. Sfinţilor marilor mucenici: Dimitrie, Gheorghe, Teodor, Artemie, Procopie, cei 40 de mucenici şi toţi sfinţii mucenici, rugaţi-vă pentru mine păcătosul. Sfinţilor cei fără de argint şi de minuni făcători, Cosma şi Damian, Chir şi Ioan, Pantelimon şi Ermolae, şi ceilalţi, rugaţi-vă pentru mine păcătosul. Cuvioşilor de Dumnezeu putătorilor părinţi: Antonie, Pavel, Eftimie, Sava, Arsenie, Onufrie, Pahomie, Teodosie, Efrem, Ioan Damaschin, Ioan al Scării, Petru, Atanasie şi toţi cuvioşii, rugaţi-vă pentru mine, păcătosul. Cuvioasă maică Marie Egipteanca, maica noastră Paraschiva de la Iaşi şi Teodora de la Sihla, şi celelalte cuvioase femei, care bine aţi pustnicitşi v-aţi nevoit şi pe Hristos aţi mărturisit, rugaţi-vă pentru mine păcătosul. Toţi sfinţii cei ce din veac bine aţi plăcut Domnului, rugaţi-vă pentru mine, cel fără de răspuns şi care sunt mai păcătos ca toţi păcătoşii cei din veac.
Ale căror rugăciuni şi cereri primindu-le şi ascultându-le, Doamne Dumnezeul meu, prea dulcele meu Iisuse, iartă-mi orice ţi-am greşit de la naştere şi până în ziua şi ceasul de acum cu cuvântul, cu lucrul, cu ştiinţă şi cu neştiinţă, cu mintea şi cu cugetul şi cu toate simţirile mele. Asemenea, iartă şi miluieşte şi pe părinţii şi fraţii mei şi pe toţi cei de pretutindinea arhierei, preoţi, monahi, monahii şi drept credincioşi creştini, pe cei ce mă urăsc şi mă iubesc, pe cei ce mă miluiesc şi îmi slujesc, pe cei ce mi-au poruncit mie nevrednicului să mă rog pentru dânşii, pe cei ce i-am vătămat sau i-am scârbit sau i-am blestemat, pe cei ce cele asemenea mie îmi fac sau mi-au făcut. Şi dăruieşte cele de folos sufletelor noastre, în veacul acesta şi în cel viitor, aşa cum bine voieşte iubirea Ta de oameni. Odihneşte şi pe cei mai înainte răposaţi părinţi şi fraţi ai noştri, şi pentru rugăciunile tuturor, milostiveşte-te spre mine, ticălosul, şi fă-mă cum voieşti, măcar de voiesc, măcar de nu voiesc.
Învredniceşte-mă, nevinovat şi fără de osândă, a mă împărtăşi cu prea curatele şi de viaţă făcătoarele Tale Taine, şi nu spre judecată sau spre osândă să-mi fie mie, apropiindu-mă de dânsele cu nevrednicie; ci spre tămăduirea sufletului şi a trupului, spre izbăvirea de muncile cele veşnice şi spre arvuna vieţii fără de sfârşit şi fericite, întru care mă aşează împreună cu toţi sfinţii cei ce din veac ţi-au placut Ţie, Doamne Dumnezeu meu, prea dulcele meu Iisuse. Că Ţie se cuvine slava, cinstea şi închinăciunea cea de la toţi, împeună şi Părintelui tău cel fără de început şi prea Sfântului Duh, acum şi pururea şi în vecii vecilor. Amin

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Introdu adresa de email pentru a te abona la blog și vei primi notificări prin email când vor fi publicate articole noi.

Cel mai citit articol Formarea corpului haric https://viataeundans.blogspot.com/2023/06/formarea-cor