miercuri, 12 iulie 2023

La început poate părea plăcut și distractiv,


 
Bârfele poartă adesea un element de critică rău intenționată și judecată a celorlalți, și astfel întărește și ego-ul prin superioritatea morală implicită dar imaginată care există ori de câte ori aplici o judecată negativă oricui. ~Eckhart Tolle Iată de ce nu ar trebui să BÂRFI: În Grecia Antică, Socrate avea o mare reputație de înțelepciune. Într-o zi, cineva a venit să-l găsească pe marele filozof și i-a spus: - Știi ce tocmai am auzit despre prietenul tău? - Un moment, răspunse Socrate. Înainte să-mi spui, aș vrea să-ți testez cele trei site. - Cele trei site? - Da, continuă Socrate. Înainte de a spune ceva despre ceilalți, e bine să-ți faci timp să filtrezi ceea ce vrei să spui. Eu îl numesc testul celor trei site. Prima sită este ADEVĂRUL. Ai verificat dacă ceea ce ai de gând să-mi spui este adevărat? - Nu, tocmai am auzit-o. - Foarte bine! Deci, nu știi dacă e adevărat. Continuam cu a doua sita, cea a BUNATATEI. Ce vrei sa-mi spui despre prietenul meu e bine? - Oh, nu! Dimpotrivă. - Deci, interogat Socrate, vrei să-mi spui lucruri rele despre el și nici măcar nu ești sigur că sunt adevărate? Poate mai treceți testul celei de-a treia site, cel de UTILITATE. Este util să știu ce îmi vei spune despre acest prieten? - Nu, serios. - Deci, s-a concluzionat Socrate, ceea ce urma să-mi spui nu este nici adevărat, nici bun, nici util. Atunci de ce ai vrut să-mi spui asta? "Bârfa este un lucru rău. La început poate părea plăcut și distractiv, dar până la urmă, ne umple inimile de amărăciune și ne otrăvește și pe noi! "
  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Introdu adresa de email pentru a te abona la blog și vei primi notificări prin email când vor fi publicate articole noi.

Cel mai citit articol Formarea corpului haric https://viataeundans.blogspot.com/2023/06/formarea-cor