joi, 17 octombrie 2024

ACATISTUL PREACUVIOSULUI PĂRINTELUI NOSTRU, ILARION ARGATU

 


PreaCuviosul Părinte Ilarion Argatu

(11 Mai)

Rugăciunile începătoare

De este preot, începe aşa :

Binecuvântat este Dumnezeul nostru totdeauna, acum şi pururea şi în vecii vecilor. Amin.

Iar de nu este preot, se zice :

Pentru rugăciunile Sfinţilor Părinţilor noştri, Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieşte-ne pe noi! Amin!

Slavă Ţie, Dumnezeul nostru, Slavă Ţie !

Împărate Ceresc, Mângâietorule, Duhul Adevărului, Care pretutindeni eşti şi pe toate le împlineşti, Vistierul Bunătăţilor şi Dătătorule de Viaţă, vino şi Te sălăşluieşte întru noi şi ne curăţeşte pe noi de toată întinăciunea şi mântuieşte Bunule sufletele noastre !

Sfinte Dumnezeule, Sfinte Tare, Sfinte Fără-De-Moarte, miluieşte-ne pe noi ! (de 3 ori)

Slavă Tatǎlui şi Fiului şi Sfântului Duh ! Şi acum şi pururea şi în vecii vecilor ! Amin!

Preasfântă Treime, miluieşte-ne pe noi ! Doamne, curăţeşte păcatele noastre ! Stǎpâne, iartă fărădelegile noastre ! Sfinte, cercetează şi vindecă neputinţele noastre, pentru Sfânt Numele Tău !

Doamne miluieşte ! (de 3 ori)

Slavă Tatǎlui şi Fiului şi Sfântului Duh ! Şi acum şi pururea şi în vecii vecilor ! Amin !

Tatǎl nostru, Carele eşti în Ceruri, Sfinţească-se Numele Tău ! Vie Împărăţia Ta ! Facă-se Voia Ta ! Precum în Cer aşa şi pe Pământ. Pâinea noastră, cea de toate zilele, dă-ne-o nouă astăzi şi ne iartă nouă greşelile noastre, precum şi noi iertăm greşiţilor noştri ! Şi nu ne duce pe noi în ispită, ci ne izbǎveşte de cel viclean ! Amin !

Pentru rugăciunile Sfinţilor Părinţilor noştri, Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieşte-ne pe noi ! Amin !

Miluieşte-ne pe noi, Doamne, miluieşte-ne pe noi, că nepricepându-ne de nici un răspuns, această rugăciune aducem Ţie, ca un Stăpân, noi păcătoşii robii Tăi, miluieşte-ne pe noi !

Slavă Tatǎlui şi Fiului şi Sfântului Duh !

Doamne, miluieşte-ne pe noi, că întru Tine am nădăjduit ; nu Te mânia pe noi foarte, nici pomeni fărădelegile noastre, ci caută şi acum ca un Milostiv şi ne izbăveşte pe noi de vrăjmaşii noştri, că Tu eşti Dumnezeul nostru şi noi suntem poporul Tău ; toţi lucrul Mâinilor Tale şi Numele Tău chemăm.

Şi acum şi pururea şi în vecii vecilor ! Amin !

Uşa milostivirii deschide-o nouă, Binecuvântată Născătoare de Dumnezeu, Fecioară, ca să nu pierim cei ce nădăjduim întru Tine, ci să ne izbăvim prin Tine de nevoi, că Tu eşti mântuirea neamului creştinesc!

Cred într-Unul Dumnezeu, Tatăl Atotţiitorul, Făcătorul cerului şi al pământului, al tuturor celor văzute şi nevăzute. Şi într-Unul Domn Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, Unul Născut, Care din Tatăl S-a născut mai înainte de toţi vecii ; Lumină din Lumină, Dumnezeu adevărat, din Dumnezeu adevărat, născut, iar nu făcut, Cel de o fiinţă cu Tatăl, prin Care toate s-au făcut. Care, pentru noi oamenii şi pentru a noastră mântuire, S-a pogorât din ceruri şi S-a întrupat de la Duhul Sfânt şi din Fecioara Maria şi S-a făcut om. Şi S-a răstignit pentru noi în zilele lui Ponţiu Pilat, a pătimit şi S-a îngropat. Şi a înviat a treia zi, după Scripturi. Şi S-a înălţat la ceruri şi şade de-a dreapta Tatălui. Şi iarăşi va să vină cu slavă să judece viii şi morţii, a Cărui Împărăţie nu va avea sfârşit. Şi întru Duhul Sfânt, Domnul de viaţă Făcătorul, Care din Tatăl purcede, Cel ce împreună cu Tatăl şi cu Fiul este închinat şi slăvit, Care a grăit prin Prooroci. Întru una, sfântă, sobornicească şi apostolească Biserică. Mărturisesc un Botez spre iertarea păcatelor. Aştept învierea morţilor şi viaţa veacului ce va să fie. Amin !

Doamne miluieşte ! (de 12 ori)

Slavă Tatǎlui şi Fiului şi Sfântului Duh ! Şi acum şi pururea şi în vecii vecilor ! Amin !

Veniţi să ne închinăm Împăratului nostru Dumnezeu ! (o închinăciune)

Veniţi să ne închinăm şi să cădem la Hristos, Împăratul nostru Dumnezeu ! (o închinăciune)

Veniţi să ne închinăm şi să cădem la Însuşi Hristos, Împăratul şi Dumnezeul nostru ! (o închinăciune)

Psalmul 142

Doamne, auzi rugăciunea mea, ascultă cererea mea, întru Credincioşia Ta, auzi-mă, întru Dreptatea Ta! Să nu intri la judecată cu robul Tău, că nimeni din cei vii nu-i drept înaintea Ta! Vrăjmaşul prigoneşte sufletul meu şi viaţa mea o calcă în picioare ; făcutu-m-a să locuiesc în întuneric ca morţii cei din veacuri. Mâhnit e duhul în mine şi inima mea încremenită înlăuntrul meu. Adusu-mi-am aminte de zilele cele de demult ; cugetat-am la toate Lucrurile Tale, la faptele Mâinilor Tale m-am gândit. 

Întins-am către Tine mâinile mele, sufletul meu ca un pământ însetoşat. Degrab’ auzi-mă, Doamne, că a slăbit duhul meu! Nu-Ţi întoarce Faţa Ta de la mine, ca să nu mă asemăn celor care se coboară în mormânt! Fă să aud dimineaţa Mila Ta, că la Tine îmi este nădejdea! Arată-mi Calea pe care voi merge, că la Tine am ridicat sufletul meu! 

Scapă-mă de vrăjmaşii mei, că la Tine alerg, Doamne! Învaţă-mă să fac Voia Ta, că Tu eşti Dumnezeul meu! Duhul Tău Cel Bun să mă povăţuiască la pământul dreptăţii. Pentru Numele Tău, Doamne, dăruieşte-mi viaţă! Întru Dreptatea Ta scoate din necaz sufletul meu! Fă bunătate de stârpeşte pe vrăjmaşii mei şi pierde pe toţi cei ce necăjesc sufletul meu, că eu sunt robul Tău! 

Slavă Tatǎlui şi Fiului şi Sfântului Duh ! Şi acum şi pururea şi în vecii vecilor ! Amin !

Aliluia ! Aliluia ! Aliluia ! Slavă Ţie, Dumnezeule !

Aliluia ! Aliluia ! Aliluia ! Slavă Ţie, Dumnezeule !

Aliluia ! Aliluia ! Aliluia ! Slavă Ţie, Dumnezeul nostru, Slavă Ţie !

Dumnezeu este Domnul şi S-a arătat nouă, bine este cuvântat Cel ce vine întru Numele Domnului ! (de 3 ori)

Apoi, se zice Troparul Cuviosului Părinte Ilarion (Glasul al 8-lea):

Cu curgerile lacrimilor tale ai lucrat pustiul cel neroditor și cu suspinurile, cele dintru adânc, ai făcut ostenelile tale însutit roditoare ; și te-ai făcut luminător lumii, strălucind cu Minunile, Ilarion, Părintele nostru. Roagă-te lui Hristos Dumnezeu ca să mântuiască sufletele noastre!

Slavă Tatălui şi Fiului şi Sfântului Duh !

Apoi, se zice Condacul Cuviosului Părinte Ilarion (Glasul al 2-lea):

Cu curăție sufletească, Dumnezeiască, întrarmându-te și cu neîncetata rugăciune și ca o suliță tare în mâini ținând-o, ai junghiat taberele drăcești, Ilarion, Părintele nostrum. Neîncetat roagă-te pentru noi toți!

Şi acum şi pururea şi în vecii vecilor ! Amin !

Nu vom tăcea, Născătoare de Dumnezeu, pururea a spune puterile tale, noi, nevrednicii. Că de nu ai fi stat tu înainte rugându-te, cine ne-ar fi izbăvit dintru atâtea nevoi ? Sau cine ne-ar fi păzit până acum slobozi ?

Nu ne vom depărta de la tine, Stăpână, că tu izbăveşti pe robii tăi pururea din toate nevoile.

Psalmul 50

Miluieşte-mă, Dumnezeule, după Mare Mila Ta şi după mulţimea Îndurărilor Tale, şterge fărădelegea mea! Mai vârtos mă spală de fărădelegea mea şi de păcatul meu mă curăţeşte ; că fărădelegea mea eu o cunosc şi păcatul meu înaintea mea este pururea. Ţie Unuia am greşit şi rău înaintea Ta am făcut, aşa încât Drept eşti Tu întru Cuvintele Tale şi Biruitor când vei judeca Tu. Că iată întru fărădelegi m-am zămislit şi în păcate m-a născut maica mea. Că iată Adevărul ai iubit ; cele nearătate şi cele ascunse ale Înţelepciunii Tale, mi-ai arătat mie. Stropi-mă-vei cu isop şi mă voi curăţi ; spăla-mă-vei şi mai vârtos decât zăpada mă voi albi. Auzului meu vei da bucurie şi veselie ; bucura-se-vor oasele mele cele smerite. Întoarce Faţa Ta de la păcatele mele şi toate fărădelegile mele şterge-le! Inimă curată zideşte întru mine, Dumnezeule şi duh drept înnoieşte întru cele dinlăuntru ale mele! Nu mă lepăda pe mine de la Faţa Ta şi Duhul Tău cel Sfânt nu-l lua de la mine! Dă-mi mie bucuria Mântuirii Tale şi cu duh stăpânitor mă întăreşte! Învăţa-voi pe cei fără de lege Căile Tale şi cei necredincioşi la Tine se vor întoarce. Izbăveşte-mă de vărsarea de sânge, Dumnezeule, Dumnezeul mântuirii mele ! Bucura-se-va limba mea de Dreptatea Ta. Doamne, buzele mele vei deschide şi gura mea va vesti lauda Ta. Că de ai fi voit jertfă, Ţi-aş fi dat ; arderile de tot nu le vei binevoi. Jertfa Lui Dumnezeu : duhul umilit ; inima înfrântă şi smerită Dumnezeu nu o va urgisi. Fă bine, Doamne, întru bună Voirea Ta, Sionului şi să se zidească zidurile Ierusalimului! Atunci vei binevoi jertfa dreptăţii, prinosul şi arderile de tot ; atunci vor pune pe Altarul Tău viţei.

PreaCuviosul Părinte Ilarion Argatu

Condacul 1

Părinte Ilarion, te rog să primești această umilă rugăciune a mea, prin care-ţi arăt recunoștința, pentru tot ajutorul ce mi-l dai când te chem! În aceste vremuri, de grea încercare, toți oamenii de pe pământ au nevoie de voi, Sfinților Părinți, slujitorii ai Luminii PreaSfintei Treimi. Părinte drept și bun, Ilarion, roagă-te, neîncetat, pentru îndreptarea vieții noastre!

Icosul 1

Părinte sfânt, cum de nu vedem în ce timpuri întunecate trăim! Sodoma și Gomora au avut mai puține păcate decât avem noi acum! Ajută-ne, cu rugăciunile tale, ca să nu pierim cu sufletele neîndreptate!
Bucură-te, Sfânt al lui Dumnezeu!
Bucură-te, Părinte Sfânt, smerit ucenic al PreaSfintei Fecioare!
Bucură-te, Părinte Sfânt, că Domnul ți-a dat Har și putere multă!
Bucură-te, Părinte Sfânt, că Domnul ți-a arătat, din-nainte, cele ce vor fi!
Bucură-te, Părinte Sfânt, Ostaş, neînfricat, al lui Hristos!
Bucură-te, Părinte Sfânt, că Domnul te-a binecuvântat cu izbândă în toate!
Bucură-te, Părinte Sfânt, Ilarion şi roagă-te, neîncetat, pentru îndreptarea vieții noastre!

Condacul 2

Părinte sfânt, te chem în ajutor căci mi-e sufletul sfâșiat de păcate, mintea întunecată de minciuna acestei lumi condusă de stăpânul întunericului spre iad. Îmi doresc să ies din această lume, să mă curățesc de păcate, să mă întorc la Hristos, să-L mărturisesc și să-I slujesc numai Lui, prin fapte pline de iubire şi să-I cânt veşnic: Aliluia!

Icosul 2

Părinte bun și Mare Duhovnic al neamului românesc, în acest ceas de cumplită încercare îți cer ajutorul, am nevoie să fiu călăuzit în tot ceea ce fac, să pot deosebi răul de bine, în această lume nebună, condusă de valori greșite, unde conștiința s-a pierdut și ne îndreptăm spre iad.
Bucură-te, Părinte sfânt, sprijin tare al celor ce se roagă ție!
Bucură-te, Părinte sfânt, întăritor al celor neputincioși!
Bucură-te, Părinte sfânt, care ne luminezi cu sfaturile tale!
Bucură-te, Părinte sfânt, care ne ajuți să ieșim din păcate!
Bucură-te, Părinte sfânt, că Domnul ți-a dat putere mare de dezlegare!
Bucură-te, Părinte sfânt, că demonii fug când aud numele tău!
Bucură-te, Părinte Sfânt, Ilarion şi roagă-te, neîncetat, pentru îndreptarea vieții noastre!

Condacul 3

Părinte, ce-L porți pe Hristos în tine, primește rugăciunea mea și ajută-mă să pot curăța tot întunericul din mine şi să țin, de acum înainte, Calea dreaptă, ce duce la mântuire şi, împreună cu tine, să-I cânt Domnului: Aliluia!

Icosul 3

Mulți Sfinți s-au născut pe acest pământ românesc! Tu ești unul dintre ei, care acum, lângă Tronul lui Dumnezeu stai și te rogi neîncetat pentru mântuirea acestui neam.
Bucură-te, Părinte sfânt, plăcut Slujitor al Tatălui Ceresc!
Bucură-te, Părinte sfânt, Ostaş neobosit al Domnului Iisus Hristos!
Bucură-te, Părinte sfânt, înțelepțit de Duhul Sfânt!
Bucură-te, Părinte sfânt, slujitor al PreaSfântei Născătoare de Dumnezeu!
Bucură-te, Părinte sfânt, cântător, împreună cu Îngerii!
Bucură-te, Părinte sfânt, luptător, împreună cu Arhanghelii!
Bucură-te, Părinte Sfânt, Ilarion şi roagă-te, neîncetat, pentru îndreptarea vieții noastre!

Condacul 4

PreaCuvioase Părinte, Ilarion, roagă-te pentru noi, cei plini de păcate și greșeli! Avem inimile împietrite, sufletul pierdut în minciună, mintea rătăcită și trupul în suferință și în această lume nu găsim ajutor, . Ajutorul vine numai de la Domnul Dumnezeu, Treimea Sfântă, Singurul Dumnezeu, către Care strigăm mereu: Aliluia!

Icosul 4

Cât va mai putea suferi Dumnezeu rătăcirea noastră? Sminteala e în tot și în toate și multă urâciune în faptele noastre! Am distrus tot ce ne-a încredințat Dumnezeu și singuri nu vom mai reuși să ieșim din negura deasă a păcatelor noastre!
Bucură-te, Părinte sfânt și ajută-ne împreună cu toți cei din cer!
Bucură-te, Părinte sfânt, ocrotitor al celor ce merită!
Bucură-te, Părinte sfânt, că îndrepți pe cei păcătoși!
Bucură-te, Părinte sfânt, căci veghezi ca să nu mai cădem în păcat!
Bucură-te, Părinte sfânt, că ajuți la vindecarea sufletului!
Bucură-te, Părinte sfânt, căci și la vindecarea trupului eşti ajutător!
Bucură-te, Părinte Sfânt, Ilarion şi roagă-te, neîncetat, pentru îndreptarea vieții noastre!

Condacul 5

Părinte sfânt, înarmat cu arma cea tare, cu Crucea lui Hristos, mulți demoni ai învins! Acum strig, din tot sufletul meu, către tine: alungă și demonii din mine, ca, rămânând curat, să las iubirea lui Hristos să mă cuprindă și, cu Voia lui Dumnezeu, să devin și eu slujitorul Lui şi să-I cânt totdeauna, cu bucurie: Aliluia!

Icosul 5

Blândețea inimii tale e Blândețea Domnului Iisus Hristos; ești o rază de iubire, izvorâtă din El, vocea ta e Glasul lui Dumnezeu, care-l învinge pe cel rău. Slavă Domnului pentru toate și Lui să-I strigăm, cu iubire fierbinte: Aliluia!
Bucură-te, Părinte sfânt și alungă, din mine, mândria!
Bucură-te, Părinte sfânt și alungă, din mine, grija de multe!
Bucură-te, Părinte sfînt și alungă, din mine, fățărnica!
Bucură-te, Părinte sfânt și alungă, din mine, vorbirea deșartă!
Bucură-te, Părinte sfânt și alungă, din mine, lăcomia!
Bucură-te, Părinte Sfânt, Ilarion şi roagă-te, neîncetat, pentru îndreptarea vieții noastre!

Condacul 6

Părinte drept, tu știi că viața mea a fost plină de greșeli; acum, îmi doresc să învăt Tainele legilor Divine, să pot sluji și eu, lui Dumnezeu, în veșnicie şi să-I cânt, împreună cu toate Puterile cereşti: Aliluia!

Icosul 6

Părinte, voi, toți cei din Împărăţia lui Dumnezeu, vedeți tot ce e rău în noi și în viața noastră! De voi
uita neîndreptată vreo greșeală sau păcat, făcute de mine, să mi le aduci aminte, să pot să-mi cer iertare, cu lacrimi şi suflet smerit, din inimă ieşite!
Bucură-te, Părinte sfânt și duhul răutații ia-l de la mine!
Bucură-te, Părinte sfânt și duhul zavistiei alungă-l de la mine!
Bucură-te, Părinte sfânt și duhul vorbirii de rău îndepărtează-l de la mine!
Bucură-te, Părinte sfânt și duhul beției gonește-l de la mine!
Bucură-te, Părinte sfânt și duhul desfrânării ia-l de la mine!
Bucură-te, Părinte sfânt și duhul rătăcitor de minte alungă-l de la mine!
Bucură-te, Părinte Sfânt, Ilarion şi roagă-te, neîncetat, pentru îndreptarea vieții noastre!

Condacul 7

Părinte drag, să nu mă lași! Până acum am rătăcit, pe acest pământ, risipind toate mărgăritarele pe care Domnul mi le-a dat, neînțelegând că Hristos e Fiul şi Cuvântul lui Dumnezeu. Iar eu Îi voi cânta, veşnic: Aliluia!

Icosul 7

PreaCuvioase Părinte, ajută-mă să nu mai vieţuiesc, după voia mea, să nu mai trăiesc, pentru poftele mele, să mă curăț de patimi și să mor acestei lumi strâmbe, ca să viețuiesc, pururea, în Hristos!
Bucură-te, Părinte sfânt și duhul neputinței ia-l de la mine!
Bucură-te, Părinte sfânt și duhul slăbiciunii alungă-l din mine!
Bucură-te, Părinte sfânt și duhul încăpățânării gonește-l de la mine!
Bucură-te, Părinte sfânt și duhul nerăbdării îndepărtează-l din mine!
Bucură-te, Părinte sfânt și duhul îngâmfării ia-l de la mine!
Bucură-te, Părinte Sfânt, Ilarion şi roagă-te, neîncetat, pentru îndreptarea vieții noastre!

Condacul 8

Sfânt și bun Părinte, cât ai fost pe pământ, te-ai luptat, zi și noapte, să ne scoți din păcate, să alungi demonii stricători de suflete și să ne îndrepți pe calea, cea dreaptă, ce duce la Viața cea adevărată. Mulțumindu-ţi pentru toate, lui Dumnezu să-I cântăm, cu evlavie: Aliluia!

Icosul 8

Către voi, Slujitorii Lui Dumnezeu din cer, strigăm noi, cei păcătoși, de pe pământ, ca să vă rugați pentru mântuirea sufletelor noastre. Ştim, cu toţii, că am gresit, dar e timpul să cerem iertare și să reparăm, cu Ajutorul lui Dumnezeu, greșelile noastre.
Bucură-te, Părinte sfânt și Duhul Cel Sfânt cere-L și pentru mine!
Bucură-te, Părinte sfânt și iubirea de Hristos ajută-mă să o păstrez în inima mea!
Bucură-te, Părinte sfânt și inima mea să fie izvor de fericire!
Bucură-te, Părinte sfânt și viața să mi-o trăiesc în bucuria Domnului!
Bucură-te, Părinte sfânt şi pacea să domnească în sufletul meu!
Bucură-te, Părinte sfânt și armonia să mă ajute în fiecare clipă!
Bucură-te, Părinte Sfânt, Ilarion şi roagă-te, neîncetat, pentru îndreptarea vieții noastre!

Condacul 9

Părinte blând și drept, cu rugăciunea ta cere de la Domnul Iisus Hristos milă și iertare pentru toate păcatele mele și fie ca Îngerii să mă călăuzească pe Calea spre Lumină, să-mi văd greșelile, iar Harul, de la Tatăl Ceresc să mă ajute să vărs lacrimi fierbinți, din suflet ieșite, pentru a curăța tot ce nu-i bun în mine! Aliluia!

Icosul 9

Părinte Ilarion nu ne lăsa! Rămâi mereu lângă noi! Acum, veselindu-te și trăind cu Îngerii și Sfinții în Cer, ai și mai multă putere pentru a ne îndrepta pașii și sufletul către Dumnezeu.
Bucură-te, Părinte sfânt și ajută-mă ca darul iubirii de semeni să fie în inima mea!
Bucură-te, Părinte sfânt și darul, de a fi atent la nevoile celorlalți, să fie în mintea mea!
Bucură-te, Părinte sfânt și darul, de a iubi, să fie cu mine!
Bucură-te, Părinte sfânt și darul iubirii să-l primesc și eu!
Bucură-te, Părinte sfânt și darul, de a respecta toată Creația Lui Dumnezeu, să-l dobândesc și eu!
Bucură-te, Părinte sfânt și darul, de a vedea și simți drept, să fie în mine!
Bucură-te, Părinte Sfânt, Ilarion şi roagă-te, neîncetat, pentru îndreptarea vieții noastre!

Condacul 10

Părinte Ilarion ajută-mă să văd Adevărul! Cer neîncetat tot felul de lucruri de la Domnul Iisus Hristos, de la Maica PreaSfântă, de la voi toți, din Cer și voi mi le dați, dar eu, orb fiind, nu le văd, nu le simt și toate se întorc de la mine pentru că nu ştiu să le primesc şi să-I cânt, întru veşnicie, lui Dumnezeu: Aliluia!

Icosul 10

O, Părinte, tare în Credință! Tu vezi cât de slab sunt și cât de puțină Credință am! Întărește-mă, cu rugăciunile tale!
Bucură-te, Părinte sfânt, Mare liturghisitor!
Bucură-te, Părinte sfânt, luptător neobosit cu cel rău!
Bucură-te, Părinte sfânt, bun sfătuitor!
Bucură-te, Părinte sfânt, vindecător al oricărei boli!
Bucură-te, Părinte sfânt, curățitor de patimi și duhuri rele!
Bucură-te, Părinte sfânt, învățătorul neamului românesc!
Bucură-te, Părinte Sfânt, Ilarion şi roagă-te, neîncetat, pentru îndreptarea vieții noastre!

Condacul 11

Părinte drag, nu știu cum de mai îndrăznesc să ridic ochii spre cer și să mai cer ceva! În fiecare zi greșesc, sunt plin de răutate și judec după fața omului, vorbesc mult și cu toate că știu, cât de bună și ziditoare e tăcerea, nu mă folosesc de ea! Ajută neputinței mele și roagă-te pentru întelepțirea minții mele, ca să-I slujesc şi să-I cânt, cu toţi Sfinţii, AtotPuternicului: Aliluia!

Icosul 11

Fericiți sunt cei care te-au cunoscut, cât ai trăit pe pământ! Dar și cei care te-au cunoscut, după plecarea ta la Domnul! S-au luminat, lângă Sfintele tale Moaște și au slăvit pe Dumnezeu, Unimea în Treime, cântând: Aliluia!
Bucură-te, Părinte sfânt, cel cu iz de Cer!
Bucură-te, Părinte sfânt, cel cu sabie de Arhanghel!
Bucură-te, Părinte sfânt, cel cu putere izvorâtă din Cuvânt!
Bucură-te, Părinte sfânt, sită Dumnezească!
Bucură-te, Părinte sfânt, vas ales al iubirii de Hristos!
Bucură-te, Părinte sfânt, cufăr plin de daruri!
Bucură-te, Părinte Sfânt, Ilarion şi roagă-te, neîncetat, pentru îndreptarea vieții noastre!

Condacul 12

Părinte, recunosc că nu a fost păcătos din veac așa cum sunt eu! Inima mea se chinuie, neîncetat, pentru că știe că e departe de Dumnezeu și că nu face ce ar trebui să facă, se complace în compromisuri în lume și uită ce e, cu adevărat, important și bun, uită fericirea de a fi în Iubirea Divină, Căreia să-I cântăm: Aliluia!

Icosul 12

Părinte bun, ia-mă și pe mine la școală și învață-mă să-mi curăț și să-mi repar mintea, trupul și sufletul îmbâcsite de păcatul amar! Îmbracă-mă cu strălucirea iubirii de Hristos, pentru a deveni și eu un slujitor cât de mic și smerit al Mântuirorului nostru!
Bucură-te, Părinte sfânt și învață-mă să fiu smerit!
Bucură-te, Părinte sfânt și învață-mă să dobândesc pacea sufletească!
Bucură-te, Părinte sfânt și învață-mă să rabd necazuri și nevoi!
Bucură-te, Părinte sfânt și învață-mă să iert, ce nu am iertat!
Bucură-te, Părinte sfânt și învață-mă să cer iertare!
Bucură-te, Părinte sfânt și învață-mă să recunosc cât sunt de păcatos!
Bucură-te, Părinte Sfânt, Ilarion şi roagă-te, neîncetat, pentru îndreptarea vieții noastre!

Condacul 13 (acest Condac se zice de 3 ori):

Boroaia fericită este, căci stâlp de lumină ești pentru ea! Moaștele tale tămâiază neîncetat toate sufletele! Vino și tămâiază și inima mea și, cu rugăciunile tale, roagă-L pe Domnul Iisus Hristos să o curățească, să o umple de iubire și să se sălășluiască în ea, ca inima mea să asculte mereu chemarea Treimii Sfinte! Acum e ca un beci prăfuit, plin de urmele groase ale păcatelor trecutului și prezentului vieții mele și fără ajutorul tău, Sfinte, aşa va rămâne. Părinte Ilarion, ajută neputinței mele și roagă-te, neîncetat, pentru îndreptarea mea! Slavă lui Dumnezeu pentru toate! Aliluia!

Apoi, se zice, din nou, Icosul 1 :

Părinte sfânt, cum de nu vedem în ce timpuri întunecate trăim! Sodoma și Gomora au avut mai puține păcate decât avem noi acum! Ajută-ne, cu rugăciunile tale, ca să nu pierim cu sufletele neîndreptate!
Bucură-te, Sfânt al lui Dumnezeu!
Bucură-te, Părinte Sfânt, smerit ucenic al PreaSfintei Fecioare!
Bucură-te, Părinte Sfânt, că Domnul ți-a dat Har și putere multă!
Bucură-te, Părinte Sfânt, că Domnul ți-a arătat, din-nainte, cele ce vor fi!
Bucură-te, Părinte Sfânt, Ostaş, neînfricat, al lui Hristos!
Bucură-te, Părinte Sfânt, că Domnul te-a binecuvântat cu izbândă în toate!
Bucură-te, Părinte Sfânt, Ilarion şi roagă-te, neîncetat, pentru îndreptarea vieții noastre!

şi Condacul 1 :

Părinte Ilarion, te rog să primești această umilă rugăciune a mea, prin care-ţi arăt recunoștința, pentru tot ajutorul ce mi-l dai când te chem! În aceste vremuri, de grea încercare, toți oamenii de pe pământ au nevoie de voi, Sfinților Părinți, slujitorii ai Luminii PreaSfintei Treimi. Părinte drept și bun, Ilarion, roagă-te, neîncetat, pentru îndreptarea vieții noastre!

Şi apoi se face Otpustul :

Doamne, Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, pentru rugăciunile PreaCuratei Maicii Tale, ale PreaCuviosului Părinte Ilarion şi ale tuturor Sfinţilor, miluieşte-ne şi ne mântuieşte pe noi ! Amin !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Introdu adresa de email pentru a te abona la blog și vei primi notificări prin email când vor fi publicate articole noi.

Cel mai citit articol Formarea corpului haric https://viataeundans.blogspot.com/2023/06/formarea-cor