sâmbătă, 28 septembrie 2024

ACATISTUL SFINTEI MUCENIŢE HARITINA, SFÂNTA BUCURIEI, MARE AJUTĂTOARE ÎN RĂZBOIUL MINŢII, CU GÂNDURILE

 


Rugăciunile începătoare

De este preot, începe aşa:

Binecuvântat este Dumnezeul nostru totdeauna, acum şi pururea şi în vecii vecilor. Amin.

Iar de nu este preot, se zice:

Pentru rugăciunile Sfinţilor Părinţilor noştri, Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieşte-ne pe noi! Amin!

Slavă Ţie, Dumnezeul nostru, Slavă Ţie!

Împărate Ceresc, Mângâietorule, Duhul Adevărului, Care pretutindeni eşti şi pe toate le împlineşti, Vistierul Bunătăţilor şi Dătătorule de Viaţă, vino şi Te sălăşluieşte întru noi şi ne curăţeşte pe noi de toată întinăciunea şi mântuieşte Bunule sufletele noastre!

Sfinte Dumnezeule, Sfinte Tare, Sfinte Fără-De-Moarte, miluieşte-ne pe noi! (de 3 ori)

Slavă Tatǎlui şi Fiului şi Sfântului Duh! Şi acum şi pururea şi în vecii vecilor! Amin!

Preasfântă Treime, miluieşte-ne pe noi! Doamne, curăţeşte păcatele noastre! Stǎpâne, iartă fărădelegile noastre! Sfinte, cercetează şi vindecă neputinţele noastre, pentru Sfânt Numele Tău!

Doamne miluieşte! (de 3 ori)

Slavă Tatǎlui şi Fiului şi Sfântului Duh! Şi acum şi pururea şi în vecii vecilor! Amin!

Tatǎl nostru, Carele eşti în Ceruri, Sfinţească-se Numele Tău! Vie Împărăţia Ta! Facă-se Voia Ta! Precum în Cer aşa şi pe Pământ. Pâinea noastră, cea de toate zilele, dă-ne-o nouă astăzi şi ne iartă nouă greşelile noastre, precum şi noi iertăm greşiţilor noştri! Şi nu ne duce pe noi în ispită, ci ne izbǎveşte de cel viclean! Amin!

Pentru rugăciunile Sfinţilor Părinţilor noştri, Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieşte-ne pe noi! Amin!

Miluieşte-ne pe noi, Doamne, miluieşte-ne pe noi, că nepricepându-ne de nici un răspuns, această rugăciune aducem Ţie, ca un Stăpân, noi păcătoşii robii Tăi, miluieşte-ne pe noi!

Slavă Tatǎlui şi Fiului şi Sfântului Duh!

Doamne, miluieşte-ne pe noi, că întru Tine am nădăjduit; nu Te mânia pe noi foarte, nici pomeni fărădelegile noastre, ci caută şi acum ca un Milostiv şi ne izbăveşte pe noi de vrăjmaşii noştri, că Tu eşti Dumnezeul nostru şi noi suntem poporul Tău; toţi lucrul Mâinilor Tale şi Numele Tău chemăm.

Şi acum şi pururea şi în vecii vecilor! Amin!

Uşa milostivirii deschide-o nouă, Binecuvântată Născătoare de Dumnezeu, Fecioară, ca să nu pierim cei ce nădăjduim întru Tine, ci să ne izbăvim prin Tine de nevoi, că Tu eşti mântuirea neamului creştinesc!

Cred într-Unul Dumnezeu, Tatăl Atotţiitorul, Făcătorul cerului şi al pământului, al tuturor celor văzute şi nevăzute. Şi într-Unul Domn Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, Unul Născut, Care din Tatăl S-a născut mai înainte de toţi vecii; Lumină din Lumină, Dumnezeu adevărat, din Dumnezeu adevărat, născut, iar nu făcut, Cel de o fiinţă cu Tatăl, prin Care toate s-au făcut. Care, pentru noi oamenii şi pentru a noastră mântuire, S-a pogorât din ceruri şi S-a întrupat de la Duhul Sfânt şi din Fecioara Maria şi S-a făcut om. Şi S-a răstignit pentru noi în zilele lui Ponţiu Pilat, a pătimit şi S-a îngropat. Şi a înviat a treia zi, după Scripturi. Şi S-a înălţat la ceruri şi şade de-a dreapta Tatălui. Şi iarăşi va să vină cu slavă să judece viii şi morţii, a Cărui Împărăţie nu va avea sfârşit. Şi întru Duhul Sfânt, Domnul de viaţă Făcătorul, Care din Tatăl purcede, Cel ce împreună cu Tatăl şi cu Fiul este închinat şi slăvit, Care a grăit prin Prooroci. Întru una, sfântă, sobornicească şi apostolească Biserică. Mărturisesc un Botez spre iertarea păcatelor. Aştept învierea morţilor şi viaţa veacului ce va să fie. Amin!

Doamne miluieşte! (de 12 ori)

Slavă Tatǎlui şi Fiului şi Sfântului Duh! Şi acum şi pururea şi în vecii vecilor! Amin!

Veniţi să ne închinăm Împăratului nostru Dumnezeu! (o închinăciune)

Veniţi să ne închinăm şi să cădem la Hristos, Împăratul nostru Dumnezeu! (o închinăciune)

Veniţi să ne închinăm şi să cădem la Însuşi Hristos, Împăratul şi Dumnezeul nostru! (o închinăciune)

Psalmul 142

Doamne, auzi rugăciunea mea, ascultă cererea mea, întru Credincioşia Ta, auzi-mă, întru Dreptatea Ta! Să nu intri la judecată cu robul Tău, că nimeni din cei vii nu-i drept înaintea Ta! Vrăjmaşul prigoneşte sufletul meu şi viaţa mea o calcă în picioare; făcutu-m-a să locuiesc în întuneric ca morţii cei din veacuri. Mâhnit e duhul în mine şi inima mea încremenită înlăuntrul meu. Adusu-mi-am aminte de zilele cele de demult; cugetat-am la toate Lucrurile Tale, la faptele Mâinilor Tale m-am gândit.

Întins-am către Tine mâinile mele, sufletul meu ca un pământ însetoşat. Degrab’ auzi-mă, Doamne, că a slăbit duhul meu! Nu-Ţi întoarce Faţa Ta de la mine, ca să nu mă asemăn celor care se coboară în mormânt! Fă să aud dimineaţa Mila Ta, că la Tine îmi este nădejdea! Arată-mi Calea pe care voi merge, că la Tine am ridicat sufletul meu!

Scapă-mă de vrăjmaşii mei, că la Tine alerg, Doamne! Învaţă-mă să fac Voia Ta, că Tu eşti Dumnezeul meu! Duhul Tău Cel Bun să mă povăţuiască la pământul dreptăţii. Pentru Numele Tău, Doamne, dăruieşte-mi viaţă! Întru Dreptatea Ta scoate din necaz sufletul meu! Fă bunătate de stârpeşte pe vrăjmaşii mei şi pierde pe toţi cei ce necăjesc sufletul meu, că eu sunt robul Tău!

Slavă Tatǎlui şi Fiului şi Sfântului Duh! Şi acum şi pururea şi în vecii vecilor! Amin!

Aliluia! Aliluia! Aliluia! Slavă Ţie, Dumnezeule!

Aliluia! Aliluia! Aliluia! Slavă Ţie, Dumnezeule!

Aliluia! Aliluia! Aliluia! Slavă Ţie, Dumnezeul nostru, Slavă Ţie!

Dumnezeu este Domnul şi S-a arătat nouă, bine este cuvântat Cel ce vine întru Numele Domnului! (de 3 ori)

Apoi, se zice Troparul Sfintei Muceniţe Haritina (Glasul al 4-lea):

Mielușeaua Ta, Iisuse, Haritina, strigă cu mare glas: Pe Tine, Mirele meu, Te iubesc și pe Tine, căutându-Te, mă chinuiesc și împreună mă răstignesc, și împreună cu Tine mă îngrop cu Botezul Tău; și pătimesc pentru Tine, ca să împărățesc întru Tine; și mor pentru Tine, ca să viez pentru Tine; ci, ca o jertfă fără prihană, primește-mă pe mine, ceea ce, cu dragoste, mă jertfesc ție! Pentru rugăciunile ei, ca un milostiv, mântuiește sufletele noastre!

Slavă Tatălui şi Fiului şi Sfântului Duh!

Apoi, se zice Condacul Sfintei Muceniţe Haritina (Glasul al 2-lea):

Întărindu-te la minte, Sfântă Muceniţă Haritina, ţi-ai întărit sufletul, cu Credința; biruind pe vrăjmaşi aievea i-ai ruşinat, stând înaintea lui Hristos întru tot fericită; şi acum, purtând haină din sângele tău şi cu Îngerii bucurându-te, roagă-te pentru noi, purtătoare de chinuri!

Şi acum şi pururea şi în vecii vecilor! Amin!

Nu vom tăcea, Născătoare de Dumnezeu, pururea a spune puterile tale, noi, nevrednicii. Că de nu ai fi stat tu înainte rugându-te, cine ne-ar fi izbăvit dintru atâtea nevoi ? Sau cine ne-ar fi păzit până acum slobozi ?

Nu ne vom depărta de la tine, Stăpână, că tu izbăveşti pe robii tăi pururea din toate nevoile.

Psalmul 50

Miluieşte-mă, Dumnezeule, după Mare Mila Ta şi după mulţimea Îndurărilor Tale, şterge fărădelegea mea! Mai vârtos mă spală de fărădelegea mea şi de păcatul meu mă curăţeşte; că fărădelegea mea eu o cunosc şi păcatul meu înaintea mea este pururea. Ţie Unuia am greşit şi rău înaintea Ta am făcut, aşa încât Drept eşti Tu întru Cuvintele Tale şi Biruitor când vei judeca Tu. Că iată întru fărădelegi m-am zămislit şi în păcate m-a născut maica mea. Că iată Adevărul ai iubit; cele nearătate şi cele ascunse ale Înţelepciunii Tale, mi-ai arătat mie. Stropi-mă-vei cu isop şi mă voi curăţi; spăla-mă-vei şi mai vârtos decât zăpada mă voi albi. Auzului meu vei da bucurie şi veselie; bucura-se-vor oasele mele cele smerite. Întoarce Faţa Ta de la păcatele mele şi toate fărădelegile mele şterge-le! Inimă curată zideşte întru mine, Dumnezeule şi duh drept înnoieşte întru cele dinlăuntru ale mele! Nu mă lepăda pe mine de la Faţa Ta şi Duhul Tău cel Sfânt nu-l lua de la mine! Dă-mi mie bucuria Mântuirii Tale şi cu duh stăpânitor mă întăreşte! Învăţa-voi pe cei fără de lege Căile Tale şi cei necredincioşi la Tine se vor întoarce. Izbăveşte-mă de vărsarea de sânge, Dumnezeule, Dumnezeul mântuirii mele! Bucura-se-va limba mea de Dreptatea Ta. Doamne, buzele mele vei deschide şi gura mea va vesti lauda Ta. Că de ai fi voit jertfă, Ţi-aş fi dat; arderile de tot nu le vei binevoi. Jertfa Lui Dumnezeu: duhul umilit; inima înfrântă şi smerită Dumnezeu nu o va urgisi. Fă bine, Doamne, întru bună Voirea Ta, Sionului şi să se zidească zidurile Ierusalimului! Atunci vei binevoi jertfa dreptăţii, prinosul şi arderile de tot; atunci vor pune pe Altarul Tău viţei.
Sfânta Muceniţă Haritina

Condacul 1

Celei ce a ales fecioria, dorindu-se Mireasa Domnului Hristos și care s-a arătat cu cuvânt puternic de a propovădui Evanghelia Lui, Sfintei Mucenițe Haritina îi oferim aceste laude. Iar tu, Sfântă Haritina, privește spre noi și ne ajută, căci, cu lacrimi, te chemăm: Bucură-te, Sfântă Muceniță Haritina, dă-ne puterea minții întru Hristos și umple de Har gândurile noastre!

Icosul 1

Sfintele Fecioare, din Ceruri, împreună cu cetele îngerești, te-au privit și te-au întărit, Sfântă Muceniță Haritina, fiind de neclinit, în Credință și, acum, te fericești, în Cămara Mirelui. Te rugăm, primește aceste umile cinstiri:

Bucură-te, Vas ales al Duhului Sfânt!

Bucură-te, pocal luminos în care s-au adunat lacrimile de rugăciune!

Bucură-te, înveșmântată cu aripi de Înger pământesc!

Bucură-te, fecioară frumoasă la trup și la suflet!

Bucură-te, cea cu mintea puternică, biruind ispitele!

Bucură-te, că în inima și în gândurile ta viețuia Domnul Hristos!

Bucură-te, Sfântă Muceniță Haritina, dă-ne puterea minții întru Hristos și umple de Har gândurile noastre!

Condacul 2

Un om pe nume Claudie, din neam bun și bogat, s-a milostivit de tine, că ai rămas orfană de mică, Sfântă Haritina și, luându-te acasă, te-a crescut, ca pe fiica lui, iar Îngerii, din Ceruri, s-au bucurat: Aliluia!

Icosul 2

Crescând, te-ai arătat nu doar frumoasă cu trupul, ci și plină de virtuțile cele înalte, fiind blândă, smerită, ascultătoare, tăcută, curată la suflet și înțeleaptă. Dar cel mai mult strălucea fața ta de la Credința în Hristos, devenind Roaba și Mireasa Lui, iar noi, cei care te slăvim îţi cântăm:

Bucură-te, că ți-ai păzit fecioria pentru Dumnezeu!

Bucură-te, că mult îți plăcea să te rogi în singurătate!

Bucură-te, că stăpânul tău nu te oprea de la aceasta!

Bucură-te, că se bucura de petrecerea ta în curăție!

Bucură-te, că ți-a zidit o casă liniștită, numai pentru tine!

Bucură-te, Sfântă Muceniță Haritina, dă-ne puterea minții întru Hristos și umple de Har gândurile noastre!

Condacul 3

Harul lui Dumnezeu creștea, în tine, pe măsură ce și rugăciunea ta era tot mai fierbinte, Sfântă Haritina. Postul îl țineai, tot mai cu râvnă, înfrânarea îți era și mamă și tată, iar gândurile tale erau tot mai curate căci le înălțai doar către Hristos Domnul: Aliluia!

Icosul 3

Așa cum nici lumina nu poate fi ținută sub obroc, Dumnezeu te-a făcut cunoscută oamenilor, care în vremurile acelea erau rătăciți la închinarea la idoli, iar tu, ajutată de Duhul Sfânt, Care îți umplea mintea și inima de gânduri și cuvinte alese, îi povățuiai la Credință, iar ei te lăudau așa:

Bucură-te, pildă de bună purtare!

Bucură-te, cea plină de dragoste!

Bucură-te, că nu alungai pe nimeni!

Bucură-te, vorbind iscusit în inimile oamenilor!

Bucură-te, că pe mulți i-ai adus la Hristos!

Bucură-te, că veneau să te asculte vorbind despre El!

Bucură-te, Sfântă Muceniță Haritina, dă-ne puterea minții întru Hristos și umple de Har gândurile noastre!

Condacul 4

Urâtorul de oameni, diavolul, nu a suportat una ca aceasta, fiindcă mulți se botezau, în Numele Domnului Hristos, prin sfaturile tale și a uneltit a fi pârâtă la Domițian, comitele, că ești creștină și el a poruncit a te aduce la el, fără să știe a-I cânta lui Dumnezeu: Aliluia!

Icosul 4

Stăpânul tău, Claudie, a încercat, din răsputeri, să se împotrivească ostașilor trimiși, Sfântă Muceniță, dar i-ai spus să primească pătimirea ta, ca răsplată pentru păcatele tale și ale lui și, fiind dusă la judecată, creștinii ți-au cântat:

Bucură-te, că ai stat înaintea comitelui, cu curaj!

Bucură-te, că L-ai chemat, în inima ta, pe Dumnezeu!

Bucură-te, că păgânul nu te-a putut amăgi, cu înșelăciunile lui!

Bucură-te, că nu te-ai înfricoșat de munci!

Bucură-te, că ai primt, de bunăvoie, a muri pentru Hristos!

Bucură-te, Sfântă Muceniță Haritina, dă-ne puterea minții întru Hristos și umple de Har gândurile noastre!

Condacul 5

Judecătorul, văzând că nu te biruie, a poruncit să ți se taie părul capului, dar tu tăceai, vorbind în cămara inimii, cu iubitul tău Mire, rugându-L să te întărească a suporta chinurile, Sfântă Haritina. Iar El, ca să te încredințeze de Puterea Lui, a făcut ca părul capului tău să crească imediat la loc, ba chiar mai lung și mai frumos ca înainte, iar tu L-ai slăvit pe Dumnezeu: Aliluia!

Icosul 5

Cuprins de mânia diavolească, ighemonul a poruncit a-ți arde sfântul cap și să toarne oțet peste trupul ars, dar Dumnezeu ți-a dat ușurare în dureri, iar noi te slăvim:

Bucură-te, că păgânul a găsit chinuri mai mari!

Bucură-te, că și țepușe înfierbântate în foc a băgat în pieptul tău!

Bucură-te, că și coastele ți le-a ars cu lumânări!

Bucură-te, că tu te aprindeai și mai mult cu dragostea Dumnezeiească!

Bucură-te, că nu încetai a mărturisi Numele lui Iisus Hristos!

Bucură-te, că El te întărea și te lumina!

Bucură-te, Sfântă Muceniță Haritina, dă-ne puterea minții întru Hristos și umple de Har gândurile noastre!

Condacul 6

Văzând chinuitorul că ești puternică, în ispite, a hotărât să fii înecată în mare, iar tu Îi mulțumeai lui Dumnezeu pentru că a rânduit să pătimești pentru El: Aliluia!

Icosul 6

Fiind dusă la malul mării, ai slăvit pe Dumnezeu că, pentru Numele Lui, cel Sfânt, ai fost arsă de foc și vei trece și prin apa mării, Sfântă Harintina. Păgânii ți-au legat o piatră de gât și te-au aruncat în apa adâncă, dar un Înger ți-a desfăcut legăturile și, cu Puterea lui Hristos, te-ai arătat mergând pe apă, iar credincioșii te-au lăudat:

Bucură-te, că adâncul mării s-a supus Voii lui Dumnezeu!

Bucură-te, că apa nu te-a vătămat!

Bucură-te, că ai primit stăpânire asupra ei!

Bucură-te, că ai călcat pe apă, precum Sfântul Apostol Petru odinioară!

Bucură-te, că Hristos Dumnezeu te ținea de mână!

Bucură-te, că Puterea Lui s-a desăvârșit, în tine!

Bucură-te, Sfântă Muceniță Haritina, dă-ne puterea minții întru Hristos și umple de Har gândurile noastre!

Condacul 7

Arătând-te nevătămată judecătorului, Mucenița lui Hristos, acesta a cugetat că ai ieșit din mare cu ajutorul vrăjilor și a poruncit a fi legată de o roată cu dinți ascuțiți și cărbuni aprinși, ca trupul tău să fie zdrobit, dar tu stăteai în fața lor, plină de Harul Celui care te păzea, în munci: Aliluia!

Icosul 7

Îngerul Domnului nu a lăsat să fi vătămată, Sfântă Haritina și, atunci, judecătorul a cerut să fii necinstită de niște tineri nerușinați, dar tu ai zis: ”Cu mine este Hristosul meu, Care, tot planul vostru viclean, îl va risipi și acum va lua la Sine sufletul meu, fără de prihană”.

Bucură-te, că ți-ai ridicat mâinile la cer, în rugăciune!

Bucură-te, că sufletul tău a fost luat la Nunta cea veșnică!

Bucură-te, că trupul tău a rămas fecioresc, până la moarte!

Bucură-te, că păgânii te-au aruncat, apoi, în mare!

Bucură-te, că, după trei zile, valurile te-au scos la mal!

Bucură-te, că trupul nu suferise nici o stricăciune din pricina apei!

Bucură-te, că Dumnezeu te-a apărat și după moarte!

Bucură-te, Sfântă Muceniță Haritina, dă-ne puterea minții întru Hristos și umple de Har gândurile noastre!
Sfânta Muceniţă Haritina

Condacul 8

Cinstitul tău tată, Claudie, a luat sfântul trup și, cu plângere și cu bucurie, l-a dat îngropării celei creștinești, slăvindu-L pe Dumnezeu, Care te-a arătat puternică, în gânduri și plină de Har, în încercări: Aliluia!

Icosul 8

Viețuind, acum, în Cămara desfătărilor fără sfârșit, guști din dulceața celor puse deoparte de Dumnezeu pentru cei care gustă amarul încercărilor duhovnicești, Sfântă Haritina. Roagă-te și pentru noi, cei care te lăudăm:

Bucură-te, că ai stins poftele trupului!

Bucură-te, că stăpânind patimile, ai stăpânit și durerea!

Bucură-te, că ai surpat vrăjmașii sub picioare și ai distrus viclenia lor!

Bucură-te, că ai cinstit-o pe Maica Domnului!

Bucură-te, că ai fost întărită de Stăpâna și Împărăteasa noastră!

Bucură-te, aducându-te lui Hristos ca o jertfă fără prihană!

Bucură-te, Sfântă Muceniță Haritina, dă-ne puterea minții întru Hristos și umple de Har gândurile noastre!

Condacul 9

Ai avut mare evlavie la Maica lui Dumnezeu, rugându-te ei mereu și povățuind credinicoșii a i se închina și a cere mereu ajutorul celei care L-a Născut pe Mântuitorul nostru și ei, cu bucurie, L-au lăudat pe Dumnezeu: Aliluia!

Icosul 9

Urmând în viețuire Sfinților, ai renunțat la bogățiile lumii și la desfătarea vremelnică și ți-ai dat viața, ca să câștigi trăirea veșnică, minunată Sfântă Haritina, iar PreaSfânta Născătoare de Dumnezeu te-a primit în cinstit Soborul ei de Sfinți și Sfinte, fiind parte din alaiul ei ceresc. Primește, te rugăm, aceste cuvinte, de la noi:

Bucură-te, că păgânii te-au răpit din brațele părintești!

Bucură-te, că tu te-ai aruncat în Brațele lui Dumnezeu și ale Maicii Lui!

Bucură-te, că ai căutat, în Cer, salvarea!

Bucură-te, că ai cerut a pătimi pentru a fi cu Mirele Hristos!

Bucură-te, că ești perlă din alaiul Maicii Domnului, în Cer!

Bucură-te, că, împreună cu Sfintele Fecioare, te rogi lui Dumnezeu, pentru noi!

Bucură-te, Sfântă Muceniță Haritina, dă-ne puterea minții întru Hristos și umple de Har gândurile noastre!

Condacul 10

Pe cei înșelați îî aduci la Calea Adevărului, Sfântă binecuvântată, luminându-le gândurile, cu Harul Duhului Sfânt și alungând, de la dânșii, toată imaginația, cea vătămătoare și sentimentele induse de diavol, ca, primind claritate și discernământ, să se bucure, cu tine: Aliluia!

Icosul 10

L-ai iubit pe Părintele Ceresc, mai mult decât orice și mintea ta a fost, cu totul, îndreptată spre El, biruind năvălirile sălbatice ale gândurilor, iar credinicoșii, care vor să îți urmeze, te laudă:

Bucură-te, că stingi focul rătăcirii minții!

Bucură-te, că pui pe făgaș bun gândirea!

Bucură-te, că duci simțirile spre Dumnezeu!

Bucură-te, curățind trăirea de ispite!

Bucură-te, că dezlegi sufletul de întunericul diavolesc!

Bucură-te, că redai puterea cugetului de a se ruga neîncetat!

Bucură-te, Sfântă Muceniță Haritina, dă-ne puterea minții întru Hristos și umple de Har gândurile noastre!

Condacul 11

Cunoscând uneltirile înșelătorului diavol, nu îl lăsa să ne prindă, cu vicleșug, Sfântă Muceniță Haritinia, ci, cu Harul lui Dumnezeu, vino și pune cunună de lumină pe capetele noastre, să pătrundă Harul adânc în măruntaie și să Îl vedem pe Hristos, în Slava Lui: Aliluia!

Icosul 11

Dă-ne puterea de a-L urma, cu hotărâre, pe Fiul lui Dumnezeu, Sfântă Haritina, să nu primim gândurile cele care ne abat de la Calea către El, să nu cădem în mrejele ispitelor lumești ci, să rămânem neabătuți de la rugăciune și să te strigăm:

Bucură-te, că Dumnezeu a arătat Minunile Lui, prin tine!

Bucură-te, că și acum faci Minuni nenumărate!

Bucură-te, că mijlocești pentru cei rătăciți cu mintea, dându-le sănătate!

Bucură-te, că îi tămăduiești pe cei pierduți în înșelăciunea diavolească!

Bucură-te, că îi aduci la pocăință!

Bucură-te, că rugăciunile tale sunt primite la Tronul Sfintei Treimi!

Bucură-te, Sfântă Muceniță Haritina, dă-ne puterea minții întru Hristos și umple de Har gândurile noastre!

Condacul 12

Cu tine a fost Hristos Dumnezeu, prin tine Puterea Lui s-a arătat, nemijlocit și, apoi, te-a luat la El să primești darurile cele vrednice de jertfa de sânge, Sfântă Muceniță. Căutăm și noi liniștirea, Calea de a crește duhovnicește și te chemăm să ne fii ocrotitoare și izbăvitoare în ispite, ca, eliberați de războiul minții, să te lăudăm: Aliluia!

Icosul 12

Capul ți l-ai încununat cu biruință și l-ai învins pe șarpele, care, odinioară, a biruit-o pe Eva, iar Domnul Hristos a cinstit, cu Haruri și cu semen, preacurat creștetul tău, Sfântă minunată și, fiind numintă cu numele Bucuriei Dumnezeiești, aduci și acum bucurii celor care te cheamă:

Bucură-te, stând înaintea lui Hristos, întru totul fericită!

Bucură-te, că aduci veselie și chef de viață!

Bucură-te, că alungi depresiile și deznădejdea!

Bucură-te, că ne faci stăpâni, întru Hristos, peste apa adâncă a ispitelor!

Bucură-te, că stingi focul ce ne arde gândurile și simțurile!

Bucură-te, că aduci bunăstarea minții!

Bucură-te, Sfântă Muceniță Haritina, dă-ne puterea minții întru Hristos și umple de Har gândurile noastre!

Condacul 13 (acest Condac se spune de 3 ori):

Sfântă Muceniță Haritina, Sfânta Bucuriei, te rugăm, primește aceste cuvinte de laudă și alungă negura vicleniei demonilor, ce ne-a cuprins mintea și gândurile, dă-ne putere de rugăciune și aprinde raze de lumină, în mintea noastră, ca să pătrundem Tainele lui Dumnezeu ca, prin aceste daruri, să trăim, în evlavie și mereu, cu ochii ațintiți la El, cântându-I: Aliluia!

Apoi, se zice, din nou, Icosul 1:

Sfintele Fecioare, din Ceruri, împreună cu cetele îngerești, te-au privit și te-au întărit, Sfântă Muceniță Haritina, fiind de neclinit, în Credință și, acum, te fericești, în Cămara Mirelui. Te rugăm, primește aceste umile cinstiri:

Bucură-te, Vas ales al Duhului Sfânt!

Bucură-te, pocal luminos în care s-au adunat lacrimile de rugăciune!

Bucură-te, înveșmântată cu aripi de Înger pământesc!

Bucură-te, fecioară frumoasă la trup și la suflet!

Bucură-te, cea cu mintea puternică, biruind ispitele!

Bucură-te, că în inima și în gândurile ta viețuia Domnul Hristos!

Bucură-te, Sfântă Muceniță Haritina, dă-ne puterea minții întru Hristos și umple de Har gândurile noastre!

Apoi, rostim această Rugăciune:

BineCuvântată Sfântă Haritina, Mireasa lui Hristos, pe pământ și în Cer, te chemăm, cu multă iubire, să mijlocești, la Mirele tău, pentru noi, să fie Milostiv, cu neputințele noastre și să ne dea iertare de păcate. Frumoasă fiind la trup, frumusețea trupului tău a întrecut orice asemănare și te-ai jerfit, cu bucurie, Domului, împodobind Raiul și alaiul Maicii Domnului, din Cer.

Caută și spre noi și vino în ajutor, împreună cu PreaSfânta Născătoare de Dumnezeu! Adu-ne bucuria duhovnicească a întâlnirii cu Domnul Hristos, în rugăciune, întărește gândurile noastre, cu nădejdea în Dumnezeu, dezleagă legăturile, ce sunt puse asupra noastră și care nu ne lasă să gândim în Harul Lui, înlătura jugul minții, care împiedică cunoașterea Adevărului și dă-ne a vorbi, fără teamă, în Numele lui Iisus Hristos!

Eliberează-ne de sub puterea legăturilor diavolești, ca să trăim, să gândim și să simțim duhovnicește și dă aripi de lumină minții, pentru a se putea ridica, dincolo de cunoașterea firească, dobândind înțelegerea celor duhovnicești, în duhul Sfintei Scripturi, ca, pricepând cele de folos mântuirii, să ne bucurăm, veșnic, cu tine, în Împărăția Sfintei Treimi, a Tatălui și a Fiului și a Sfântului Duh! Amin!

Apoi, se cântă Condacul 1:

Celei ce a ales fecioria, dorindu-se Mireasa Domnului Hristos și care s-a arătat cu cuvânt puternic de a propovădui Evanghelia Lui, Sfintei Mucenițe Haritina îi oferim aceste laude. Iar tu, Sfântă Haritina, privește spre noi și ne ajută, căci, cu lacrimi, te chemăm: Bucură-te, Sfântă Muceniță Haritina, dă-ne puterea minții întru Hristos și umple de Har gândurile noastre!

Rostim, apoi, Rugăciunea:

Cuvine-se, cu adevărat, să te fericim pe tine, Născătoare de Dumnezeu, cea puru­rea fe­ricită și preanevinovată și Maica Dumne­zeului nostru. Ceea ce ești mai cinstită decât Heruvimii și mai mărită, fără de ase­mănare, decât Serafimii, ca­re, fără stri­că­ciune, pe Dumnezeu-Cu­vântul ai născut, pe tine, cea cu adevărat Năs­cătoare de Dumnezeu, te mărim.

Şi apoi se face Otpustul:

Doamne, Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, pentru rugăciunile PreaCuratei Maicii Tale, ale Sfintei Muceniţe Haritina şi ale tuturor Sfinţilor, miluieşte-ne şi ne mântuieşte pe noi! Amin!
Sfânta Muceniţă Haritina

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Introdu adresa de email pentru a te abona la blog și vei primi notificări prin email când vor fi publicate articole noi.

Cel mai citit articol Formarea corpului haric https://viataeundans.blogspot.com/2023/06/formarea-cor