duminică, 27 octombrie 2024

Cartea este cheia vieții, pentru cel ce o citește, că il face învățat, de prostie apărat!


 

Cartea este cheia vieții, pentru cel ce o citește, că il face învățat, de prostie apărat!
Cartea e izvor, binefăcător, ce deschide mintea, dar te și învață, ce e bine în viață.
Cartea e prieten bun, este bucurie, care mult hrănește și înțelepțeste!
Ce e mintea fără carte, un imens ogor, dar neroditor!
Despre carte, multe poți a spune, dacă o iubesti..si cu ea te însoțești!

A citi, este o bucurie în a trăi. Copil fiind, mergeam la biblioteca municipala a orasului natal, îndemnați de dragii nostri dascali, din acele vremuri, pe care-i port in inima...si le multumesc. Țineau  mult  sa citim,  si încă din clasele primare ne îndreptau pasii către biblioteca, pentru că în acea vreme, cărțile erau mai greu de găsit.

Asa am cunoscut această bogăție, care, mai apoi, m-a însoțit pretutindeni.
Sunt un om simplu...si  citesc ce mă bucură, ce mă ajută si ce înțeleg. Îmi amintesc, de cate ori, în loc să învăț pentru școală, citeam cartile mele preferate, pacalind-o pe draga mea mama. Dar nu am regretat niciodată.

Ma trezesc, uneori, compatimindu-i  pe cei care nu cunosc fericirea de a citi...că nu au de unde să-și extraga hrana pentru suflet, fără de care, viata rămâne searbădă. Atât de searbădă, că transformă bietul om într-un robot.

Hrana sufletului  deschide mintea spre lumină, spre profunzime...și nu te simti singur niciodată, chiar de esti, iar de ce- urile și dacă, dispar, că înțelegi de ce ne-am născut și de ce trăim!

De aceea, inteligența rece lasă repetenți la lecția viață...si poate fi chiar fatală, că nu are comuniune cu sufletul, lăsat  flămând.

Anii au trecut...iar sărăcia sufletească se  adîncește tot mai mult, chiar de avem acces la tot ce înseamnă tehnologie, care, se pare,  ne-a furat timpul si viața. Informații peste Informații, multe și nefolositoare, care mult împovăreaza!

Cititul poate salva lumea, de plictiseală,  tristețe,  stres,  depresie...și de multele boli aferente celor menționate, fiind o șansă în a trăi cu bucurie această viață!

În loc să privim în gol, la un ecran cu poze, sa citim o carte, diferența o face alegerea!

PS. Câteodată, mai fac pauze de citit, dar totdeauna cărțile imi sunt aproape. Doar faptul că le văd, mă bucură!
E minunată lumea cărților, în care suntem liberi cu adevărat!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Introdu adresa de email pentru a te abona la blog și vei primi notificări prin email când vor fi publicate articole noi.

Cel mai citit articol Formarea corpului haric https://viataeundans.blogspot.com/2023/06/formarea-cor